F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:
Nej skatten är sänkt för att du och jag skall finna det lönsamt att hellre arbeta än att gå på bidrag
Trams, under mina 35 yrkesverksamma år har jag alltid funnit det lönsamt att arbeta.
Men det har också varit lönsamt att inte arbeta. Nu lönar det sig mera att arbeta.
Med "lönsamt att inte arbeta".... så måste du mena alla dessa sjuka människor som "förstör" för oss arbetande ??
...det är en bluff den slogan "det ska löna sig att arbeta" delvis av den anledningen som RC säger, det har lönats sig innan oxå ... delvis pga att den allians som använder den slogan, förespråkar låglönearbeten
På A säger jag Nej
Och på B säger jag också Nej
Om du säger nej på A ... så kan du ju kanske tala om vad du menar med "lönsamt att inte arbeta"... för den regering du hjälpt till att rösta fram har agerat därefter, att sjuka skall arbeta... att sjuka inte får medicinsk rehabilitering, men ändå skall "prövas mot arbetsmarknaden.... att regeringen vet bättre än läkarna hur länge folk rimligvis kan vara sjuka, samt att sjukdom nu per definition rent biologiskt då är tidsbegränsad.... vilket då skulle innebära med regeringens sätt att se det.... att när den tillåtna sjukperioden är slut, så måste ju patienten vara frisk .....
.... ja det låter konstigt... men det är din regering som hittat på det
och om du säger nej på B... förklara hur du menar då .... när man vill ha en låglönesektor och samtidigt går ut med slogan att det skall löna sig med arbete ??
ps om du inte kan svara kan du ju alltid säga nej på A och B igen
Eller så kan jag ju återigen ignorera dina svar som duvill lägga i min mun.
Ja det är ni bra på att ignorera, slingra er undan osv ... så det kan vara en plan för dig, när du inte vet vad du ska svara på mina frågor och inlägg
Du har ju redan svarat åt mig. Hur kan jag toppa det?
Hmm .. få se nu .. oj det var svårt, låt mig tänka ....
Nej det kan du ju uppenbarligen inte eftersom du undviker att svara
Svarar man så här på ett inlägg inte avsett för dig så är ju all övrig disskution onödig. För du har ju redan bestämt vad jag tycker.
Med "lönsamt att inte arbeta".... så måste du mena alla dessa sjuka människor som "förstör" för oss arbetande ??
...det är en bluff den slogan "det ska löna sig att arbeta" delvis av den anledningen som RC säger, det har lönats sig innan oxå ... delvis pga att den allians som använder den slogan, förespråkar låglönearbeten