"Vad gör ni med era pengar?" frågar råttan
retoriskt.
Vilka pengar
retoriskt.
Vilka pengar
F.I.S.T skrev:theward skrev:F.I.S.T skrev:Potatiskungen skrev:F.I.S.T skrev:Potatiskungen skrev:theward skrev:
Vad gör högeranhängarna då? Sparar dem på hög eller gör de exakt likadant?
Popcorn, fisk och horor. Därutöver spenderar jag en hel del pengar på säljakt.
Fisk är gott
I tell a lie. Jag är faktiskt köttfettishist. Ingen grillar lika goda, saftiga, blodiga, välmarmorerade, hängmörade biffar som jag.
INGEN.
Är också beroende av råbiff och amerikansk chili. Märk väl - ingen fjantchili med vita bönor utan vi snackar kött som får koka sönder med habanero:
Bryn lök, vitlök och lite hackad habanero.
Bryn högrevsbitar separat och tillsätt dem i samma gryta som löken.
Tillsätt krossade tomater, köttbuljong, oregano, spiskummin, HACKAD HABANEROPEPPAR, en bit mörk choklad och en burk stoutöl.
Koka i 2-3 timmar tills köttet har ramlat sönder.
Servera med vitt bröd och iskall öl.
Vad väntar du på?
Jag är på väg att handla råvarorna NU ... fast fisk är ändå gott
Låter gott, fast jag kör diet just nu...
Måste gå ner lite, eller måste...vill kanske det heter.
Men det blir lättare för kroppen om man väger mindre och hälsoriskerna tex hjärta/kärl minskar dramatiskt
Har kapat 4,5 kilo på 16 dar, så det går framåt ...
Tänkte kapa 15-19 kg till inan jul...
Då ser man ju iaf snygg ut, även om man kanske inte mår så himla mkt bättre Skämt åsido det är väldigt svårt med vikten, sen jag blev sjuk(are)
Dessutom har vi bara typ 200kvar att leva på tills nästa onsdag
Men det går bra för bilen är tankad och vi ska ju bort 4 dar och där bjuder de oss på mat...
Jag har ju mina inköpta kostersättningar som jag dricker/äter..
Men lite mat ska jag iaf ha i helgen
Skulle jag tappa 4-5 kilo skulle jag väga 4-5 kilo för lite...
... om du nu går ner i vikt till jul ..... så ät mycket julskinka (fläsk är magert kött.... själva köttet) ... och skippa alla kläggiga röror med diverse grädde och majonäs el va fan det är i dom...
...ät bara julskinka och lite potatis ... och massa grönsaker
MVH Socialstyrelsen
theward skrev:F.I.S.T skrev:theward skrev:F.I.S.T skrev:Potatiskungen skrev:F.I.S.T skrev:Potatiskungen skrev:theward skrev:
Fisk är gott
I tell a lie. Jag är faktiskt köttfettishist. Ingen grillar lika goda, saftiga, blodiga, välmarmorerade, hängmörade biffar som jag.
INGEN.
Är också beroende av råbiff och amerikansk chili. Märk väl - ingen fjantchili med vita bönor utan vi snackar kött som får koka sönder med habanero:
Bryn lök, vitlök och lite hackad habanero.
Bryn högrevsbitar separat och tillsätt dem i samma gryta som löken.
Tillsätt krossade tomater, köttbuljong, oregano, spiskummin, HACKAD HABANEROPEPPAR, en bit mörk choklad och en burk stoutöl.
Koka i 2-3 timmar tills köttet har ramlat sönder.
Servera med vitt bröd och iskall öl.
Vad väntar du på?
Jag är på väg att handla råvarorna NU ... fast fisk är ändå gott
Låter gott, fast jag kör diet just nu...
Men det blir lättare för kroppen om man väger mindre och hälsoriskerna tex hjärta/kärl minskar dramatiskt
Har kapat 4,5 kilo på 16 dar, så det går framåt ...
Tänkte kapa 15-19 kg till inan jul...
Då ser man ju iaf snygg ut, även om man kanske inte mår så himla mkt bättre Skämt åsido det är väldigt svårt med vikten, sen jag blev sjuk(are)
Dessutom har vi bara typ 200kvar att leva på tills nästa onsdag
Men det går bra för bilen är tankad och vi ska ju bort 4 dar och där bjuder de oss på mat...
Jag har ju mina inköpta kostersättningar som jag dricker/äter..
Men lite mat ska jag iaf ha i helgen
Skulle jag tappa 4-5 kilo skulle jag väga 4-5 kilo för lite...
... om du nu går ner i vikt till jul ..... så ät mycket julskinka (fläsk är magert kött.... själva köttet) ... och skippa alla kläggiga röror med diverse grädde och majonäs el va fan det är i dom...
...ät bara julskinka och lite potatis ... och massa grönsaker
MVH Socialstyrelsen
potatis ska man undvika, har jag lärt mig
min matchvikt ska vara 80-85 kg, nu är den 99
Ska väl inte påstå att jag är direkt fet nu, men lite för överviktig...
Egentligen är vikten sekundär...det är förhållanet fett, benstomme, muskelmassa som är intressant
theward skrev:Låter gott, fast jag kör diet just nu...
Potatiskungen skrev:theward skrev:Låter gott, fast jag kör diet just nu...
Men då hävdar jag i min envishet att chili är perfekt mat. Lågt GI-värde, knappt något fett och pepparfrukter som sätter fart på ämnesomsättningen.
Sen gör du av med en del kallorier när du springer fram och tillbaka på toaletten dagen efter...
Redvictory skrev:Potatiskungen skrev:theward skrev:
Då har du och Littorin minst ett gemensamt intresse!
Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Föga förvånandeRedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
Hyra och räkningar kallar jag oförutsedda utgifter....
formsvackan skrev:Föga förvånandeRedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
Potatiskungen skrev:Redvictory skrev:Potatiskungen skrev:theward skrev:
Då har du och Littorin minst ett gemensamt intresse!
Mmmm, han var med på senaste säljakten och han åt råa sälögon utan att tycka det var äckligt.
Men det var ingen som pratade med honom efteråt.
RedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
ericTheDog skrev:Läste nedanstående på ett annat forum. Jag tyckte svaren var så pass intressanta att jag valde att slänga in frågan här också.
visst är det svårt hitta på göra nåt för sina pengar?
ok köper lite kläder. reser lite. ger bort lite men sen då? vad gör man med resten? skatten tar jo också sitt så klart. men ändå blir över iaf.
RedMentalCase skrev:Hyra och räkningar kallar jag oförutsedda utgifter....
marxisten skrev:RedMentalCase skrev:Hyra och räkningar kallar jag oförutsedda utgifter....
Va? En räkning är väl ingen oförutsedd utgift iaf. Kanske förresten vinterns elräkning blev lite smått oförutsedd utgift förresten. Men förmodligen var det en förutsedd inkomst för eldgiganterna.
Om bilen pajar, eller tvättmaskinen går sönder, det är oförutsedd utgift. Räkningen får man väl för fan räkna med...
formsvackan skrev:Föga förvånandeRedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
marxisten skrev:formsvackan skrev:Föga förvånandeRedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
HAHA
redalert skrev:marxisten skrev:formsvackan skrev:Föga förvånandeRedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
HAHA
Greppa halmstråt kamrater, fast tänk om rmc skojade med er?
redalert skrev:marxisten skrev:formsvackan skrev:Föga förvånandeRedMentalCase skrev:Thrakath skrev:Mat, hyra och räkningar?
Que ?
HAHA
Greppa halmstråt kamrater, fast tänk om rmc skojade med er?
marxisten skrev:RedMentalCase skrev:Hyra och räkningar kallar jag oförutsedda utgifter....
Va? En räkning är väl ingen oförutsedd utgift iaf.
Kanske förresten vinterns elräkning blev lite smått oförutsedd utgift förresten.
Men förmodligen var det en förutsedd inkomst för elgiganterna.
Om man får en räkning från bilverkstaden för att bilen pajat, det är oförutsedd utgift. Räkningar på andra saker får man väl för fan räkna med och hyran är väl en jävligt logisk utgift för att vara "oförutsedd", tycker du inte?
RedMentalCase skrev:marxisten skrev:RedMentalCase skrev:Hyra och räkningar kallar jag oförutsedda utgifter....
Kanske förresten vinterns elräkning blev lite smått oförutsedd utgift förresten.
Om man får en räkning från bilverkstaden för att bilen pajat, det är oförutsedd utgift. Räkningar på andra saker får man väl för fan räkna med och hyran är väl en jävligt logisk utgift för att vara "oförutsedd", tycker du inte?
Säg, finns det en enda som undrar varför man kallar er grönsaker ?
RedMentalCase skrev:marxisten skrev:RedMentalCase skrev:Hyra och räkningar kallar jag oförutsedda utgifter....
Säg, finns det en enda som undrar varför man kallar er grönsaker ?