Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
x-medborgare
MartinLindgren
Redvictory
Sniperace
ericTheDog
Regndrottning
Secrist
Infra
12 posters

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 21:00

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:FRA Skall bort!!!!!!
    JA, så tycker jag med, men helt ärligt tror jag INTE att någon regering frivilligt avstår från detta maktinstrument, soosarna har KLART sagt att de ska förändra den, men till det VÄRRE, avlyssna MER, och ge FLER myndigheter tillgång till spaningsresultaten.

    Jag är rädd att vi ALDRIG bli av med den, vilka som än sitter vid makten!

    När jag skrev en direkt fråga till sossarnas kansli så var budskapet att den skall bort

    Då ljög de för dig, för det sades rakt ut i media av sossarna att de skulle riva upp, omarbeta och återinföra i en for där FLER myndigheter skulle ha tillgång till resultaten osv....

    Så, är du villig att satsa en stor summa pengar på att den försvinner OM sossarna får makten?

    en sak är säker, du kommer förlora pengarna då! Very Happy
    Tänk på att hela denna skapelse ÄR en skapelse AV sossarna med Bodström som pappa......
    och bodströms version var mycket hårdare än den som alliansen fick igenom, och kom ihåg att det var just bodströms skapelse som de tvingades mildra lite för att lura igenom den.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-15, 21:15

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:FRA Skall bort!!!!!!
    JA, så tycker jag med, men helt ärligt tror jag INTE att någon regering frivilligt avstår från detta maktinstrument, soosarna har KLART sagt att de ska förändra den, men till det VÄRRE, avlyssna MER, och ge FLER myndigheter tillgång till spaningsresultaten.

    Jag är rädd att vi ALDRIG bli av med den, vilka som än sitter vid makten!

    När jag skrev en direkt fråga till sossarnas kansli så var budskapet att den skall bort

    Då ljög de för dig, för det sades rakt ut i media av sossarna att de skulle riva upp, omarbeta och återinföra i en for där FLER myndigheter skulle ha tillgång till resultaten osv....

    Så, är du villig att satsa en stor summa pengar på att den försvinner OM sossarna får makten?

    en sak är säker, du kommer förlora pengarna då! Very Happy
    Tänk på att hela denna skapelse ÄR en skapelse AV sossarna med Bodström som pappa......
    och bodströms version var mycket hårdare än den som alliansen fick igenom, och kom ihåg att det var just bodströms skapelse som de tvingades mildra lite för att lura igenom den.

    Vad jag har förstått är att FRA är en skapelse av Bodström själv, inte av sossarna som parti. Bara en sosse...

    Bodström försökte få FRA genomfört TRE Gånger, men det röstades ner av den dåvarande regeringen. Så, jag vill inte påstå att det är en sosse-grej. Bara en sosse...

    Men, sossarna kommer inte att avskaffa en sån underbar, politisk övervakningslag. Att kunna övervaka medborgarna på detta sätt är alla poltikers stora, våta dröm. Det är en fantastisk makttripp för vilka styrande som helst så FRA försvinner inte.

    Jag är mest rädd för vilka tillägg som kommer att göras på FRA. För tillägg kommer, var så säker. Nu när makthavarna har detta 'vapen' så kommer den att utökas och användas.....mot oss!

    För det kan inte vara någon seriös politiker som verkligen tror att de kan få fast 'hot mot landets säkerhet' med FRA?
    No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 21:20

    Jodå, den skapades visst av Bodström på UPPDRAG av sossarna, men det var INTE regeringen som röstade ner detta utan det var så att de inte lyckades få en majoritet för denna, men det innebar INTE att de slopade denna, utan den lades VILANDE för att tas upp igen, så, det är inget försvar för sossarna vad som gjorts.

    Här är alla LIKA skyldiga, och lika maktkåta att utnyttja detta ypperliga redskap att kartlägga och kontrollera befolkningen.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-15, 21:33

    Sniperace skrev:Jodå, den skapades visst av Bodström på UPPDRAG av sossarna, men det var INTE regeringen som röstade ner detta utan det var så att de inte lyckades få en majoritet för denna, men det innebar INTE att de slopade denna, utan den lades VILANDE för att tas upp igen, så, det är inget försvar för sossarna vad som gjorts.

    Här är alla LIKA skyldiga, och lika maktkåta att utnyttja detta ypperliga redskap att kartlägga och kontrollera befolkningen.

    'Inte lyckades få en majoritet'.... den röstades ner. Det gällde fortfarande demokrati i dåvarande sosse-regering. Sossarna ställde frågan till omröstning tre ggr och fick nej. Sossarna respekterade nejet....

    Alliansen respekterade INTE folkets vilja när de genomförde detta!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 22:14

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:Jodå, den skapades visst av Bodström på UPPDRAG av sossarna, men det var INTE regeringen som röstade ner detta utan det var så att de inte lyckades få en majoritet för denna, men det innebar INTE att de slopade denna, utan den lades VILANDE för att tas upp igen, så, det är inget försvar för sossarna vad som gjorts.

    Här är alla LIKA skyldiga, och lika maktkåta att utnyttja detta ypperliga redskap att kartlägga och kontrollera befolkningen.

    'Inte lyckades få en majoritet'.... den röstades ner. Det gällde fortfarande demokrati i dåvarande sosse-regering. Sossarna ställde frågan till omröstning tre ggr och fick nej. Sossarna respekterade nejet....

    Alliansen respekterade INTE folkets vilja när de genomförde detta!

    Nej, de respekterade INTE nejet, för fraplanerna skrotades INTE, de lades enligt dem själva bara VILANDE för att återigen försöka, vi ska inte syssla med förfalskning här eller?

    På samma sätt "respekterade" alliansen demokratin eller hur, de lyckdes ju få en majoritet....

    och sossarna tänkte INTE på folket då skulle de inte ens skapat detta monster...


    och det VAR sden socialdemokratiska REGERINGENS vilja att få igenom lagen, men de lyckades som sagt inte då, mycket pga att de borgerliga DÅ inte ville stödja den, men det är ju på det sättet det går till i politiken, att ALDRIG stödja varandras förslag.


    och som sagt, denna lag kommer INTE försvinna med rödgrön regering, eller med fortsatt alliansregering, den kommer istället att stegvis skärpas och få mer och mer att ha som mål att avlyssna.......
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 22:23

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:FRA Skall bort!!!!!!
    JA, så tycker jag med, men helt ärligt tror jag INTE att någon regering frivilligt avstår från detta maktinstrument, soosarna har KLART sagt att de ska förändra den, men till det VÄRRE, avlyssna MER, och ge FLER myndigheter tillgång till spaningsresultaten.

    Jag är rädd att vi ALDRIG bli av med den, vilka som än sitter vid makten!

    När jag skrev en direkt fråga till sossarnas kansli så var budskapet att den skall bort

    Då ljög de för dig, för det sades rakt ut i media av sossarna att de skulle riva upp, omarbeta och återinföra i en for där FLER myndigheter skulle ha tillgång till resultaten osv....

    Så, är du villig att satsa en stor summa pengar på att den försvinner OM sossarna får makten?

    en sak är säker, du kommer förlora pengarna då! Very Happy
    Tänk på att hela denna skapelse ÄR en skapelse AV sossarna med Bodström som pappa......
    och bodströms version var mycket hårdare än den som alliansen fick igenom, och kom ihåg att det var just bodströms skapelse som de tvingades mildra lite för att lura igenom den.

    Vad jag har förstått är att FRA är en skapelse av Bodström själv, inte av sossarna som parti. Bara en sosse...

    Bodström försökte få FRA genomfört TRE Gånger, men det röstades ner av den dåvarande regeringen. Så, jag vill inte påstå att det är en sosse-grej. Bara en sosse...

    Men, sossarna kommer inte att avskaffa en sån underbar, politisk övervakningslag. Att kunna övervaka medborgarna på detta sätt är alla poltikers stora, våta dröm. Det är en fantastisk makttripp för vilka styrande som helst så FRA försvinner inte.

    Jag är mest rädd för vilka tillägg som kommer att göras på FRA. För tillägg kommer, var så säker. Nu när makthavarna har detta 'vapen' så kommer den att utökas och användas.....mot oss!

    För det kan inte vara någon seriös politiker som verkligen tror att de kan få fast 'hot mot landets säkerhet' med FRA?
    No

    Du är så klok Regn. Ursäkta om jag var arrogant tidigare. Men jag är inte ute efter skada sossarna men Bodström skulle jag gärna vilja dra ner byxorna på.
    Det är såna som drar sossarna i fördärvet. Tyvärr har du nog rätt i dina framtidsprognoser. Främsta syftet med denna tråd var att påvisa Bodströms falskhet när han omedelbart efter en genomröstning av FRA lovade att sossarna skulle riva upp den. han räknade kallt med att det skulle vara glömt till valet. Han räknade fel. Nu tycker jag journalisterna skall ställa honom mot väggen för att han ska få förklara sig. Jag hatar honom. Inte bara för detta.
    Han var snar med att narkotikaförklara Rohypnol också som så många sjuka hade glädje av. Han trodde sig kunna stoppa värde- och bankrånen med det förbudet,
    tokfan. Sedan dess har rånkurvan skjutit i höjden tiofallt. Jag har kommit fram till att karln är ointelligent och en vindflöjel. Gud förbjude att vi får se den charlatanen beträda en statrådstribun igen - Gud förbjude. Med sina polisiära tvångslagar inom hela EU krattade han manegen för FRA.
    No
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Data

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 23:10

    Men ändå får de veta vad tant Agda hittade på i lördags. Signalspaningen lagrar ALLT!

    Detta kan kanske lugna dig lite.

    http://www.fra.se/kabelaccess.shtml
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-15, 23:41

    Secrist skrev:Men ändå får de veta vad tant Agda hittade på i lördags. Signalspaningen lagrar ALLT!

    Detta kan kanske lugna dig lite.

    http://www.fra.se/kabelaccess.shtml

    Den lugnade mig inte det minsta....

    Vilka uppdragsgivare? Vilka uppgifter?

    Det låter som 'vem som helst' med ett trovärdigt uppdrag kan få tillstånd. Vad händer härnäst, att information kan köpas? "Ursäkta, jag betalar 100 miljoner för att få veta vad svenska folket helst äter till middag en tisdagskväll"..... Detta kan signalspaningen svara på... Och vad gör det? 100 miljoner extra till svenska staten? Gratis pengar? Tänk så mycket man kan göra med gratis pengar.... Och det är ju ändå inget viktigt, inget farligt....

    Så nej, jag är inte lugnad. Jag ser ett utökande av tillstånd. ALLT går att köpa.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 23:46

    Så nej, jag är inte lugnad. Jag ser ett utökande av tillstånd. ALLT går att köpa.....

    Med den logiken så går ju ingen säker någonstans även utan FRA. Dessutom skulle det innebära att vår svenska regering och riksdag är så grovt korrupt att man knappt kan kalla sverige för ett demokratiskt land längre.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-15, 23:51

    Secrist skrev:Så nej, jag är inte lugnad. Jag ser ett utökande av tillstånd. ALLT går att köpa.....

    Med den logiken så går ju ingen säker någonstans även utan FRA. Dessutom skulle det innebära att vår svenska regering och riksdag är så grovt korrupt att man knappt kan kalla sverige för ett demokratiskt land längre.

    Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land? Ja, vi får rösta vart fjärde år. Därimellan skiter de i medbogarna. Denna regering genomförde FRA trots massiva protester från folket! Regeringen struntade totalt i svenska folkets vilja!!


    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Demos

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:03

    Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land? Ja, vi får rösta vart fjärde år. Därimellan skiter de i medbogarna. Denna regering genomförde FRA trots massiva protester från folket! Regeringen struntade totalt i svenska folkets vilja!!


    Ja, sverige är ett demokratiskt land. Kanske inte perfekt men att kalla det odemokratiskt är knappast en korrekt bedömning.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 00:06

    Secrist skrev:Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land? Ja, vi får rösta vart fjärde år. Därimellan skiter de i medbogarna. Denna regering genomförde FRA trots massiva protester från folket! Regeringen struntade totalt i svenska folkets vilja!!


    Ja, sverige är ett demokratiskt land. Kanske inte perfekt men att kalla det odemokratiskt är knappast en korrekt bedömning.

    Var har jag kallat Sverige för odemokratisk? Eller är det bara något som du tolkar in, d.v.s fria fantasier? lol!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Demos

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:09

    Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land?


    Du är inte lätt att "prata" med. Först säger du en sak och när man sedan gör en uppenbar tolkning av det du sagt så får du frispelet och börjar gapa och leva och svära och ha dig.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 00:28

    Secrist skrev:Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land?


    Du är inte lätt att "prata" med. Först säger du en sak och när man sedan gör en uppenbar tolkning av det du sagt så får du frispelet och börjar gapa och leva och svära och ha dig.

    Nej, det är inte lätt att 'prata' med mig när du hela tiden skall göra fria tolkningar av det jag skriver.

    Ser du frågetecknet efter meningen? Det betyder att jag ställer en fråga, jag gör inte ett påstående.

    Och ja, jag ifrågasätter om Sverige verkligen är demokratisk. Vi är inte helt odemokratiska i landet, men har vi verklig demokrati? (Se, där var frågetecknet, igen). Jag anser inte att vi har en riktig demokrati när en regeringen genomför ett beslut som är totalt emot majoriteten av väljarna! Och i det påståendet klankar jag inte enbart på nuvarnade regering utan alla regeringar som genomför liknande beslut.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Demos

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:33

    Och ja, jag ifrågasätter om Sverige verkligen är demokratisk. Vi är inte helt odemokratiska i landet, men har vi verklig demokrati?

    En normal tolkning är väl att om man inte är en demokrati så är man odemokratiskt.

    Dessutom är hela "påståendet" om att vi inte är en demokrati trams. Vi har en demokratisk nivå som många länder runt om i världen bara kan drömma om.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 00:36

    Secrist skrev:Och ja, jag ifrågasätter om Sverige verkligen är demokratisk. Vi är inte helt odemokratiska i landet, men har vi verklig demokrati?

    En normal tolkning är väl att om man inte är en demokrati så är man odemokratiskt.

    Dessutom är hela "påståendet" om att vi inte är en demokrati trams. Vi har en demokratisk nivå som många länder runt om i världen bara kan drömma om.

    Det är sant. Befolkningen i många länder skulle vilja ha det vi har.

    Och vaddå tolkning? Måste du tolka allt du läser? Varför? Letar du efter dolda budskap?

    Försök istället att bemöta det som skrivs istället för dina egna tolkningar om vad dt står så skall du att allt blir lättare att förstå...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Ludd

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:40

    Försök istället att bemöta det som skrivs istället för dina egna tolkningar om vad dt står så skall du att allt blir lättare att förstå...

    Om du inte skrev så luddigt så hade vi sluppit detta.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 00:41

    Secrist skrev:Försök istället att bemöta det som skrivs istället för dina egna tolkningar om vad dt står så skall du att allt blir lättare att förstå...

    Om du inte skrev så luddigt så hade vi sluppit detta.

    Om du inte läste så luddigt hade vi slupit detta.

    Ja, Secrist...nog ser jag när du försöker skylla ifrån dig....
    Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-16, 00:43

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land?


    Du är inte lätt att "prata" med. Först säger du en sak och när man sedan gör en uppenbar tolkning av det du sagt så får du frispelet och börjar gapa och leva och svära och ha dig.

    Nej, det är inte lätt att 'prata' med mig när du hela tiden skall göra fria tolkningar av det jag skriver.

    Ser du frågetecknet efter meningen? Det betyder att jag ställer en fråga, jag gör inte ett påstående.

    Och ja, jag ifrågasätter om Sverige verkligen är demokratisk. Vi är inte helt odemokratiska i landet, men har vi verklig demokrati? (Se, där var frågetecknet, igen). Jag anser inte att vi har en riktig demokrati när en regeringen genomför ett beslut som är totalt emot majoriteten av väljarna! Och i det påståendet klankar jag inte enbart på nuvarnade regering utan alla regeringar som genomför liknande beslut.....

    lol

    En inte helt ovanlig åsikt bland sektvänster efter valet 2006.
    --är Sverige en demokrati....?---
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Skuld

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:45

    Om du inte läste så luddigt hade vi slupit detta.

    Ja, Secrist...nog ser jag när du försöker skylla ifrån dig....


    Här är inga bortförklaringar. Bara klargörande. För övrigt, hur var det med egna tolkningar? Påståendet att jag"skyller ifrån mig" är huvudlöst feltolkat och därför ett utslag av dina fria fantasier som du uttrycker det.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 00:51

    Secrist skrev:Om du inte läste så luddigt hade vi slupit detta.

    Ja, Secrist...nog ser jag när du försöker skylla ifrån dig....


    Här är inga bortförklaringar. Bara klargörande. För övrigt, hur var det med egna tolkningar? Påståendet att jag"skyller ifrån mig" är huvudlöst feltolkat och därför ett utslag av dina fria fantasier som du uttrycker det.

    Hahahaha! Touché!

    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Jupp

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:53

    Hahahaha! Touché!

    He, he...bra att vi kunde enas om något ikväll då. Very Happy

    Nu ska jag lägga mig. Jobb imorgon. Sleep
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 00:57

    Secrist skrev:Hahahaha! Touché!

    He, he...bra att vi kunde enas om något ikväll då. Very Happy

    Nu ska jag lägga mig. Jobb imorgon. Sleep

    Jag med...

    Sov gott!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sömn

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:58

    Sov gott!

    Detsamma!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  redalert 2010-08-16, 01:32

    RedMentalCase skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Är du säker på de INTE är det? De genomförde ju övervakningslagen...

    Och är Sverige verkligen ett demokratisk land?


    Du är inte lätt att "prata" med. Först säger du en sak och när man sedan gör en uppenbar tolkning av det du sagt så får du frispelet och börjar gapa och leva och svära och ha dig.

    Nej, det är inte lätt att 'prata' med mig när du hela tiden skall göra fria tolkningar av det jag skriver.

    Ser du frågetecknet efter meningen? Det betyder att jag ställer en fråga, jag gör inte ett påstående.

    Och ja, jag ifrågasätter om Sverige verkligen är demokratisk. Vi är inte helt odemokratiska i landet, men har vi verklig demokrati? (Se, där var frågetecknet, igen). Jag anser inte att vi har en riktig demokrati när en regeringen genomför ett beslut som är totalt emot majoriteten av väljarna! Och i det påståendet klankar jag inte enbart på nuvarnade regering utan alla regeringar som genomför liknande beslut.....

    lol

    En inte helt ovanlig åsikt bland sektvänster efter valet 2006.
    --är Sverige en demokrati....?---

    Spärra ufot så slipper man läsa den där smörjan och rappakaljan! geek

    Sponsored content


    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. - Sida 2 Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-16, 04:01