Sniperace 2010-08-15, 20:31
Secrist skrev:Varför skulle de INTE, kunskap är makt, och med möjligheten att kartlägga alla svenskar får de en stor kunskap om alla, tänk dig själv denna apparat fullt fungerande och en kommunistgrupp får tillgång till denna....
Fast nu har ju aldrig en kommunistgrupp fått makten i sverige någonsin. Så den risken lär ju inte vara överhängande. Och FRA används till att kartlägga hot mot rikets säkerhet. Inte vad tant Agda hitta på i lördags kväll.
du har aldrig hört talas om ändamålsglidning?
och att sossarna vill ändra till att FLER myndigheter ska ha tillgång till detta.
Hur vet vi vad den som snokar gör, möjligheten för honom är samma som för sjuksköterskor som snokar i journaler, poliser som snokar i polisregister osv...
och detta TRAMS om terror, terrorister och brottslingar är oftast INTE korkade, utan de gör allt för att försvåra med stark kryptering, ipspoffing osv osv.....
dessa kommer de knappast åt, men den vanlige svensson som nte krypterar är en bagis.
Jag talade med en politiker som vurmade för FRA-lagen, och nämnde att den vanlige svensson kommer använda kryptering, vpn-tunnlar osv för att de känner obehag, vet du vad svaret blev, blir det så kommer detta att FÖRBJUDAS.
Varför frågade jag då, det är ju inte svensson ni är ute efter, varför får de då inte göra så?
det fick jag aldrig svar på!
Vill du att detta redskap ska finnas i Sossarnas händer med V i regeringen om de vinner?
tänk på vilka möjligheter de får....