Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
x-medborgare
MartinLindgren
Redvictory
Sniperace
ericTheDog
Regndrottning
Secrist
Infra
12 posters

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Infra 2010-08-14, 23:10

    Är det någon som har hört Bodström säga att han
    skall riva upp RFA-lagen när han kommer till makten
    i justitiedepartementet?

    Är det bara jag som minns att Thomas Bodström lovade
    att riva upp FRA-beslutet när de rödgröna kom till
    makten?

    Ljög han som vanligt eller minns jag fel? Du vet då, när
    Stureplanscentern stog och grät i talarstolarna.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty FRA

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 00:05

    Och på vilket sätt har du påverkats negativt av signalspaningen? Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-15, 01:12


    Riva upp lagen.... Det är inte detsamma som att avskaffa den.

    FRA kommer inte att försvinna om oppositione3n vinner valet, den kommer bara att stöpas om....
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-15, 01:54

    Innan FRA-lagen kunde de avlyssna hur mycket de ville. Med FRA-lagen infördes begränsningar (visseligen otillräckliga).

    Bodström saknar all form av trovärdighet i denna fråga. Hittills har han mest agerat sprinpojke USA's mediaindustri.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 03:07

    Secrist skrev:Och på vilket sätt har du påverkats negativt av signalspaningen? Rolling Eyes

    Tack för att någon frågar. På värsta tänkbara sätt; den har stört min
    sinnesro och min nattsömn samt trängt undan min frihetskänsla.
    Det svaret duger naturligtvis inte åt dig men så är det i alla fall.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-15, 03:16

    Infra skrev:
    Secrist skrev:Och på vilket sätt har du påverkats negativt av signalspaningen? Rolling Eyes

    Tack för att någon frågar. På värsta tänkbara sätt; den har stört min
    sinnesro och min nattsömn samt trängt undan min frihetskänsla.
    Det svaret duger naturligtvis inte åt dig men så är det i alla fall.

    Märkligt med tanke på att FRA hade större befogenheter innan lagen kom till. Hur dåligt sov du då?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 06:53

    Regndrottning skrev:
    Riva upp lagen.... Det är inte detsamma som att avskaffa den.

    FRA kommer inte att försvinna om oppositione3n vinner valet, den kommer bara att stöpas om....

    Jag tror du har rätt. Naivt av mig att tro att vi någonsin skulle
    bli fria från myndigheternas intregitetskränkande efterhängsenhet.
    Jag förbisåg visst att även FRA förutan så sitter vi i polisstatens
    grepp efter Thomas STASI Bodströms bredvillighet att springa
    odemokratiska polischefers ärenden i stället för sina uppdragsgivares.

    Tänk vad stolta svensk polis skall vara över att de förmådde sin
    springpojke att utbreda de polisiära tvångslagarna över hela EU.
    Nu kan de slå sig för bröstet, de jävlarna, och skryta för sina
    EU-kollegor: "Titta vilken pli vi har på vår svenske justitie-
    minister".
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sova

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 08:16

    Tack för att någon frågar. På värsta tänkbara sätt; den har stört min
    sinnesro och min nattsömn samt trängt undan min frihetskänsla.
    Det svaret duger naturligtvis inte åt dig men så är det i alla fall.


    Helt rätt. Det duger inte.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty FRA

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 08:18

    Riva upp lagen.... Det är inte detsamma som att avskaffa den.

    FRA kommer inte att försvinna om oppositione3n vinner valet, den kommer bara att stöpas om....


    Helt rätt. Och lagen är faktiskt inte till för att spana på vanliga svenssons. Det finns det varken till eller resurser eller intresse till. Hela FRA-debatten känns inte så lite hysterisk.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 10:01

    Jo, de skulle riva upp och omarbeta denna, enligt sossarna så måste FLER myndigheter ha tillgång till spaningsresultat osv, så det DE vill göra är att UTÖKA och göra FRA ännu mer effektiv och mer lyssnande....PÅ ALLT
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Redvictory 2010-08-15, 10:01

    ericTheDog skrev:Innan FRA-lagen kunde de avlyssna hur mycket de ville. Med FRA-lagen infördes begränsningar (visseligen otillräckliga).

    Bodström saknar all form av trovärdighet i denna fråga. Hittills har han mest agerat sprinpojke USA's mediaindustri.

    Kvalificerat skitsnack och fantasi som vanligt från råttan! Före FRA-Lagen kunde de men fick inte enl lag avlyssna utan misstanke! idag kan de avlyssna telefon läsa sms mejl facebook ja allt utan misstanke om brott! det är som att de öppnar all post och sätter i den i nya kuvert för att inte lämna spår! underbart tycker råttan! jag har inget att dölja säger någon annan! det har inte jag heller men ingen ska få rota i mina grejer då jag inte är misstänkt för brott! det kränker integriteten!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-15, 10:13

    Redvictory skrev:
    ericTheDog skrev:Innan FRA-lagen kunde de avlyssna hur mycket de ville. Med FRA-lagen infördes begränsningar (visseligen otillräckliga).

    Bodström saknar all form av trovärdighet i denna fråga. Hittills har han mest agerat sprinpojke USA's mediaindustri.

    Kvalificerat skitsnack och fantasi som vanligt från råttan! Före FRA-Lagen kunde de men fick inte enl lag avlyssna utan misstanke! idag kan de avlyssna telefon läsa sms mejl facebook ja allt utan misstanke om brott! det är som att de öppnar all post och sätter i den i nya kuvert för att inte lämna spår! underbart tycker råttan! jag har inget att dölja säger någon annan! det har inte jag heller men ingen ska få rota i mina grejer då jag inte är misstänkt för brott! det kränker integriteten!


    Om du hade haft rätt skulle FRA inte ha funnits innan FRA-lagen kom till.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 11:49

    Kvalificerat skitsnack och fantasi som vanligt från råttan! Före FRA-Lagen kunde de men fick inte enl lag avlyssna utan misstanke!

    Faktum ÄR att de innan lagen kom verkligen gjorde sådant som var förbjudet, så skapades lagen för att göra detta legalt...

    ALL avlyssning av RADIOBUNDEN trafik är och var fullt legal, vilket den är också idag, för ALLA, alltså även för dig och mig.

    Däremot var det förbjudet att avlyssna TELEFONSAMTAL och trafik på telelinjerna, detta kringgick FRA genom att avlyssna datatrafik, fastän denna gick via telelinjerna och då var förbjuden, och som sagt, nu ville de göra detta legalt...

    fortfarande är det dock så att telefonavlyssning är FÖRBJUDEN utan att domstol godkänt denna, MEN tänk nu på att svensk telefoni nu mer och mer går ut på att gå via INTERNET, vilket då ger dem FULL legal rätt att lyssna på dessa OM de passerar svensk gräns, och till er förvåning, så passera en väldigt stor del av dessa gränsen ÄVEN om man bara ringer sin granne....

    som det är IDAG är det bara militär och regeringe som har tillgång till dessa uppgifter, men Bodström har aviserat att det ska ÄNDRAS lagen ska rivas upp skrivas om, och FLER myndigheter ska få tillgång till spaningsresultat, vilket i slutändan kommer bli att det svenska folket komnmer kartläggas och hållas under uppsikt.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-15, 12:41

    Om det pågått olagligheter kan det tyckas märkligt att ingen ställts till svars för detta. Hur vet du att det var olagligt? FRA har ju inte ens åtalats.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 12:54

    Secrist skrev:Riva upp lagen.... Det är inte detsamma som att avskaffa den.

    FRA kommer inte att försvinna om oppositione3n vinner valet, den kommer bara att stöpas om....


    Helt rätt. Och lagen är faktiskt inte till för att spana på vanliga svenssons. Det finns det varken till eller resurser eller intresse till. Hela FRA-debatten känns inte så lite hysterisk.

    Oops! Nu tror jag det är du som är naiv. Var och en som tror att han
    kommer undan FRA ljuger för sig själv. Ni är många som gör det. Jag förstår
    er. Förnekelse är en vanlig mänsklig flykt ifrån den ångest som FRA:s stora
    möligheter att spionera på all datatrafik (som exempel) väcker hos den enskilde.
    Jag kan trösta dig med att du knappast är ensam om denna
    totalförnekelse. Varför tror ni att det var så viktigt att trumfa igenom
    FRA-lagen? Var det för att myndigheterna efter miljardinvesteringar
    i teknisk utrustning bara skulle att få litet skräp i näten. Att totalförneka
    är en sak - att ljuga för sig själv är värre. Det tyder på dålig eller ingen självrespekt. Jag beklagar er. Fortsätt och sov med påsen över huvet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-15, 12:57

    Rätt röst i rätt låda, så blir det iallafall bättre än idag!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 15:07

    ericTheDog skrev:Om det pågått olagligheter kan det tyckas märkligt att ingen ställts till svars för detta. Hur vet du att det var olagligt? FRA har ju inte ens åtalats.

    Det är så att de offisiellt sade att det var bra att de nu fick legal rätt att göra detta, för innan hade de INTE det, och arbetade i vad de kallade en gråzon som inte reglerades i lagen, men det var bara undanflykt, statliga myndigheter kan bryta lagar hur mycket de vill utan att straffas....

    sådan är politiken, oavsett vilken färg den har.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty FRA

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 20:03

    Oops! Nu tror jag det är du som är naiv. Var och en som tror att han
    kommer undan FRA ljuger för sig själv


    Och varför i jösse namn skulle svenska myndigheter bry sig om vad jag skriver?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 20:17

    Secrist skrev:Oops! Nu tror jag det är du som är naiv. Var och en som tror att han
    kommer undan FRA ljuger för sig själv


    Och varför i jösse namn skulle svenska myndigheter bry sig om vad jag skriver?


    Varför skulle de INTE, kunskap är makt, och med möjligheten att kartlägga alla svenskar får de en stor kunskap om alla, tänk dig själv denna apparat fullt fungerande och en kommunistgrupp får tillgång till denna....

    med en sådan hade sovjetunionen aldrig fallit......
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Kommunism

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 20:20

    Varför skulle de INTE, kunskap är makt, och med möjligheten att kartlägga alla svenskar får de en stor kunskap om alla, tänk dig själv denna apparat fullt fungerande och en kommunistgrupp får tillgång till denna....

    Fast nu har ju aldrig en kommunistgrupp fått makten i sverige någonsin. Så den risken lär ju inte vara överhängande. Och FRA används till att kartlägga hot mot rikets säkerhet. Inte vad tant Agda hitta på i lördags kväll.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-15, 20:30

    Secrist skrev:Varför skulle de INTE, kunskap är makt, och med möjligheten att kartlägga alla svenskar får de en stor kunskap om alla, tänk dig själv denna apparat fullt fungerande och en kommunistgrupp får tillgång till denna....

    Fast nu har ju aldrig en kommunistgrupp fått makten i sverige någonsin. Så den risken lär ju inte vara överhängande. Och FRA används till att kartlägga hot mot rikets säkerhet. Inte vad tant Agda hitta på i lördags kväll.

    Men ändå får de veta vad tant Agda hittade på i lördags. Signalspaningen lagrar ALLT! Evil or Very Mad
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 20:31

    Secrist skrev:Varför skulle de INTE, kunskap är makt, och med möjligheten att kartlägga alla svenskar får de en stor kunskap om alla, tänk dig själv denna apparat fullt fungerande och en kommunistgrupp får tillgång till denna....

    Fast nu har ju aldrig en kommunistgrupp fått makten i sverige någonsin. Så den risken lär ju inte vara överhängande. Och FRA används till att kartlägga hot mot rikets säkerhet. Inte vad tant Agda hitta på i lördags kväll.

    du har aldrig hört talas om ändamålsglidning?
    och att sossarna vill ändra till att FLER myndigheter ska ha tillgång till detta.

    Hur vet vi vad den som snokar gör, möjligheten för honom är samma som för sjuksköterskor som snokar i journaler, poliser som snokar i polisregister osv...

    och detta TRAMS om terror, terrorister och brottslingar är oftast INTE korkade, utan de gör allt för att försvåra med stark kryptering, ipspoffing osv osv.....
    dessa kommer de knappast åt, men den vanlige svensson som nte krypterar är en bagis.


    Jag talade med en politiker som vurmade för FRA-lagen, och nämnde att den vanlige svensson kommer använda kryptering, vpn-tunnlar osv för att de känner obehag, vet du vad svaret blev, blir det så kommer detta att FÖRBJUDAS.

    Varför frågade jag då, det är ju inte svensson ni är ute efter, varför får de då inte göra så?

    det fick jag aldrig svar på!

    Vill du att detta redskap ska finnas i Sossarnas händer med V i regeringen om de vinner?

    tänk på vilka möjligheter de får....
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-15, 20:36

    FRA Skall bort!!!!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sniperace 2010-08-15, 20:41

    x-medborgare skrev:FRA Skall bort!!!!!!
    JA, så tycker jag med, men helt ärligt tror jag INTE att någon regering frivilligt avstår från detta maktinstrument, soosarna har KLART sagt att de ska förändra den, men till det VÄRRE, avlyssna MER, och ge FLER myndigheter tillgång till spaningsresultaten.

    Jag är rädd att vi ALDRIG bli av med den, vilka som än sitter vid makten!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-15, 20:56

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:FRA Skall bort!!!!!!
    JA, så tycker jag med, men helt ärligt tror jag INTE att någon regering frivilligt avstår från detta maktinstrument, soosarna har KLART sagt att de ska förändra den, men till det VÄRRE, avlyssna MER, och ge FLER myndigheter tillgång till spaningsresultaten.

    Jag är rädd att vi ALDRIG bli av med den, vilka som än sitter vid makten!

    När jag skrev en direkt fråga till sossarnas kansli så var budskapet att den skall bort

    Sponsored content


    Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen. Empty Sv: Snart skall FRA-lagen rivas upp. Då slipper vi övervakningen.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 13:02