Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Vercingetorix
Thetaxpayer
berralarzon
F.I.S.T
redalert
ANNA2LINK
x-medborgare
Redvictory
12 posters

Ökade klyftor leder inte till fler jobb!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Ökade klyftor leder inte till fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Ökade klyftor leder inte till fler jobb!

Inlägg  Redvictory 2010-08-19, 22:25

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Bara de helt onödiga snabbtågen skulle väl gå loss på 100 Miljarder. Pengar som istället borde satsas på människor.

Vilka människor då ??..... låtsas inte som om du är humanistisk .... ingen tror på dig

Varför frågar du mig om du inte tillåter mig att svara vad jag tycker?

"Inte Tillåter" två ord i detta sammanhang som du skulle kunna använt om din text på något sätt skulle tagits bort... nu är så inte fallet eller hur ??:.. och detta innebär ju att det inte stämmer det du säger....

.... Det står ganska klart och tydligt varför du "skrikit dig hes" ang censur...
    ... du känner dig censurerad och att man "inte tillåter" dig tycka vad du vill, så fort nån säger emot dig...

... stackars liten Sad

Du ställer en fråga samtidigt som du uppmanar mig att hålla mig borta från en viss typ av svar...sen försvarar du dig själv...

Du kan tolka dig som en nyttig idiot i detta.
    //berra
    Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Ökade klyftor leder inte till fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Ökade klyftor leder inte till fler jobb!

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-19, 23:10

ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Bara de helt onödiga snabbtågen skulle väl gå loss på 100 Miljarder. Pengar som istället borde satsas på människor.

Vilka människor då ??..... låtsas inte som om du är humanistisk .... ingen tror på dig

"Inte Tillåter" två ord i detta sammanhang som du skulle kunna använt om din text på något sätt skulle tagits bort... nu är så inte fallet eller hur ??:.. och detta innebär ju att det inte stämmer det du säger....

.... Det står ganska klart och tydligt varför du "skrikit dig hes" ang censur...
    ... du känner dig censurerad och att man "inte tillåter" dig tycka vad du vill, så fort nån säger emot dig...

... stackars liten Sad

Du ställer en fråga samtidigt som du uppmanar mig att hålla mig borta från en viss typ av svar...sen försvarar du dig själv...

Det beror på att just detta svar motsäger vad du tidigare uttryckt inom politiska åsikter och värderingar. Och då på ett fritt debattforum dristar jag mig till att ta mig sådana rättigheter att jag ifrågasätter sanningshalten i ditt uttalande om att du tycker att pengarna skulle gå till människor istället för tåg......
    Anledningarna till att jag ifrågasätter är delvis att pengar som satsas på snabbtåg även går till människor, att miljön blir bättre av tåg än av flyg och biltrafik, samt lastbilstrafik..... det gynnar människor med en bra miljö, och snabba kommunikationer som för tex Norrland närmare Stockholm och kontinenten... och det gynnar i sin tur arbetsmöjligheterna för norrlänningar, samt norrländska företagare....

... och delvis så ifrågasätter jag dig på ditt uttalande för att du i dina uttalanden politiskt på detta forum oftast uttalar dig på ett nedlåtande sätt om att det skall satsas pengar på arbetande, och dras in på sjuka..... dvs människor... människor i långt större trångmål än medelinkomsttagare och höginkomsttagare som gynnats mest av regeringen....

.... så ja jag tycker mig ha rätt på ett debattforum att ifrågasätta sanningshalten i vissas uttalanden...
    ... du å andra sidan står fri att diskutera och lägga fram bevis eller saker som bevisar att det inte stämmer det jag säger ....

kallas yttrandefrihet hunden
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-19, 23:50

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:

... stackars liten Sad

Du kan tolka dig som en nyttig idiot i detta.
    //berra

Jag tolkar dig som det dubbelnick du är.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-19, 23:52

Jag ifrågasätter vänsterns rätt att ta ifrån aarbetarna för att bygga snabbtåg till överklassen.

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-20, 01:33

ericTheDog skrev:Jag ifrågasätter vänsterns rätt att ta ifrån aarbetarna för att bygga snabbtåg till överklassen.

Och varför tror du att överklassen enkom skall åka dessa tåg ?? Cool
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Ökade klyftor leder inte till fler jobb! - Sida 2 Empty Red V gör som sossetopparna så mår du kanske bättre

Inlägg  Sossar ee lata 2010-08-20, 01:38

Redvictory skrev:http://www.dn.se/debatt/har-ar-var-politik-for-valets-viktigaste-fraga-jobben-1.1122176

De rödgröna presenterar sin jobbpolitik: Vi vill investera i bostäder och infrastruktur, välfärd och utbildning – och en rivstart för Sveriges ungdomar. När vi frågade väljarna om skattesänkningar skulle leda till minskad arbetslöshet fick vi inget stöd för regeringens uppfattning. Vårt recept för att skapa jobb är att investera i klimatomställningen, att investera i byggandet av nya bostäder och utvidga rot till att omfatta flerfamiljsbostäder. Vi vill satsa 12 miljarder på vård, skola och omsorg. Arbetsgivaravgiften för de små företagen ska sänkas och vi vill investera i 44 000 nya utbildningsplatser. Aktivitetsförbudet för unga på Arbetsförmedlingen ska bort liksom arbetsgivaravgiften för de företag som anställer en ung arbetslös, skriver Mona Sahlin, Lars Ohly, Peter Eriksson och Maria Wetterstrand.

De rödgröna värnar även om småföretagarna som Alliansen gett fingret!

Köp en HORA!!!! botar allt enligt socialdemokraterna......
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 00:09

Redvictory skrev:http://www.dn.se/debatt/har-ar-var-politik-for-valets-viktigaste-fraga-jobben-1.1122176

De rödgröna presenterar sin jobbpolitik: Vi vill investera i bostäder och infrastruktur, välfärd och utbildning – och en rivstart för Sveriges ungdomar. När vi frågade väljarna om skattesänkningar skulle leda till minskad arbetslöshet fick vi inget stöd för regeringens uppfattning. Vårt recept för att skapa jobb är att investera i klimatomställningen, att investera i byggandet av nya bostäder och utvidga rot till att omfatta flerfamiljsbostäder. Vi vill satsa 12 miljarder på vård, skola och omsorg. Arbetsgivaravgiften för de små företagen ska sänkas och vi vill investera i 44 000 nya utbildningsplatser. Aktivitetsförbudet för unga på Arbetsförmedlingen ska bort liksom arbetsgivaravgiften för de företag som anställer en ung arbetslös, skriver Mona Sahlin, Lars Ohly, Peter Eriksson och Maria Wetterstrand.

De rödgröna värnar även om småföretagarna som Alliansen gett fingret!
    .
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 11:54

.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:22