+7
lazy
Redvictory
ANNA2LINK
F.I.S.T
MartinLindgren
Vercingetorix
ericTheDog
11 posters
Fler jobb leder till minskade klyftor?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Rödgrön röra jiddrar vidare. Man påstår att ökade klyftor inte leder till fler jobb. De anar inte hur rätt de har. Fler jobb leder till minskade klyftor iom att bidragslygtare får en lön högre än det bidrag de hade.
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Oavsett vilken förändring man uppnår, finns det alltid sätt att visa att klyftorna ökar. Vi kommer aldrig någonsin se en rubrik som lyder "klyftorna minskar".
Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
ericTheDog skrev:Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Oavsett vilken förändring man uppnår, finns det alltid sätt att visa att klyftorna ökar. Vi kommer aldrig någonsin se en rubrik som lyder "klyftorna minskar".
Det var lite min poäng...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Det är du som jiddrar vidare Mr.Doggen, alliansen tog över 2006 mitt i en dånande högkonjuktur, vilket inte hindrade dom att börja montera ner vår välfärd och inleda sin förda klasspolitik, det vet du också doggen!
Grrr, vov, vov ynkar mr.Doggen i jakten på sin egen älskade svanstump!
´
Sorglig och tragisk vovve den här byrackan Mr.Doggen, han lyfter upp sig själv till dom utsatta, sjuka m.fl välgörare samtidigt som han trumpetar hur han vill se ännu större klassklyftor!
Dina drömmar är redan praktiserade i krigets tyskland, där en känd mordisk person gav järnet, men vi vet också hur det slutade för Adolf!
´
Sorglig och tragisk vovve den här byrackan Mr.Doggen, han lyfter upp sig själv till dom utsatta, sjuka m.fl välgörare samtidigt som han trumpetar hur han vill se ännu större klassklyftor!
Dina drömmar är redan praktiserade i krigets tyskland, där en känd mordisk person gav järnet, men vi vet också hur det slutade för Adolf!
MartinLindgren skrev:Det är du som jiddrar vidare Mr.Doggen, alliansen tog över 2006 mitt i en dånande högkonjuktur, vilket inte hindrade dom att börja montera ner vår välfärd och inleda sin förda klasspolitik, det vet du också doggen!
´
Har martin lindgren varit på grundkurs för efterblivna valarbetare hos ssu?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Även om du blev sjuk, tappade ersättningen, var barskrapad ekonomiskt och tvingades söka soc-bidrag trots sjukdom ????
I think Not !!!
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Även om du blev sjuk, tappade ersättningen, var barskrapad ekonomiskt och tvingades söka soc-bidrag trots sjukdom ????
I think Not !!!
Min tanke är ju att även de som har det sämst ska få det bättre.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
ericTheDog skrev:Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Jaha det vill du ja... Tror du vi uppnår det bästa samhället då???Knappast!
Det är genom rättvisa, jämlikhet och jämställdhet som vi uppnår det bästa samhället för alla. Orättvisor skapar bara osämja och oro bland folket. Ett mer jämställt folk är säkert ett lyckligare folk än om skillnaden är enorm mellan rik och fattig... Kolla bara på hur dom har det i dom allra fattigaste länderna, där dom fattigaste svälter...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Men du är ju dum i huvudet råttan!
lazy- Antal inlägg : 12772
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Vi har fortfarande världens bästa sociala nätverk, fråga "Kaninmannen"
m.fl.
lazy skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
m.fl.
Inte om alliansen får sitta kvar vid makten i fyra år till...
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Jaså, är det dumt att de som har det sämst ska få det bättre?
lazy skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
m.fl.
Det var inte ett svar på frågan ... men det är inte förvånande, det brukar vi inte få
Kaninmannen var en fuskare ... klär dig skilj på saker och ting.
Att det finns fuskare berättigar inte dig eller regering att försämra för, och pissa påde som faktiskt är sjuka.....
Men frågan kan ställas till dig oxå Lazy ..... tycker du klyftorna borde vara större du med ,,,,?? .. och i sådana fall samma fråga till dig som till hunden
ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
När ska dom få det???
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
jag misstänkte att det var så att du inte höll med honom i detta. Du tycker alltså att de som har det sämst skall få det sämre?
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Då är det ju dumt att liksom du rösta på dem som inte verkar för detta ... har du missat hetsjakten på sjukskrivna, och försämringarna ekonomiskt för dem ??
Redvictory- Antal inlägg : 12028
ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Nej men att du försöker inbilla oss att du vill att de som har det sämst skall få det bättre! avgrundshögerns motto är! låt den starke få mer och överleva låt den svage få mindre och dö!
'Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Du tycker alltså att de som har det sämst skall få det sämre?
... nej detta sköter Alliansen om alldeles utmärkt själva
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Nej men att du försöker inbilla oss att du vill att de som har det sämst skall få det bättre! avgrundshögerns motto är! låt den starke få mer och överleva låt den svage få mindre och dö!
Ja ungefär så...
ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Det är genom rättvisa, jämlikhet och jämställdhet som vi uppnår det bästa samhället för alla. Orättvisor skapar bara osämja och oro bland folket. Ett mer jämställt folk är säkert ett lyckligare folk än om skillnaden är enorm mellan rik och fattig... Kolla bara på hur dom har det i dom allra fattigaste länderna, där dom fattigaste svälter...
Du förstår inte vad rättvisa, trygghet och jämlikhet innebär. Det är rättvist att den som vill jobba hårt; lära sig nya saker; hjälpa sin arbetsgivare att göra vinst (så att fler kan anställas); o.s.v får mer kvar i plånboken. Det är en viktig frihetskänsla att veta att om man jobbar extra hårt så ger det verkligen resultat.
Mitt system skulle även gynna de som har det sämst, men visst skulle många bli avundsjuka på de som tjänar pengar på att få något uträttat.
F.I.S.T skrev:'Thetaxpayer skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Du tycker alltså att de som har det sämst skall få det sämre?
... nej detta sköter Alliansen om alldeles utmärkt själva
Ja högsta betyg till alliansen här! MVG
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Då är det ju dumt att liksom du rösta på dem som inte verkar för detta ... har du missat hetsjakten på sjukskrivna, och försämringarna ekonomiskt för dem ??
Nu anser inte jag att kaninmannen är den som haft det sämst.
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
Du förstår inte vad rättvisa, trygghet och jämlikhet innebär. Det är rättvist att den som vill jobba hårt; lära sig nya saker; hjälpa sin arbetsgivare att göra vinst (så att fler kan anställas); o.s.v får mer kvar i plånboken. Det är en viktig frihetskänsla att veta att om man jobbar extra hårt så ger det verkligen resultat.
Mitt system skulle även gynna de som har det sämst, men visst skulle många bli avundsjuka på de som tjänar pengar på att få något uträttat.
Nej det är snarare du själv som inte vet vad rättvisa, jämlikhet och jämställdhet är...
Rättvisa, jämlikhet och jämställdhet är när hela världen blir rättvis, dom fattiga länderna rikare och ingen svälter... Det är rättvisa Eric. Men när allting handlar om varje lands kapital, så länge som dom rika länderna snålar med sina pengar till dom fattiga förblir världen orättvis...
Så länge som dom rika förblir rika och dom fattiga förblir fattiga i Sverige så förblir det svenska samhället orättvist,ej jämlikt och inte jämställt...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-08-17, 00:33, ändrad totalt 3 gånger
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Personligen skulle jag gärna se att klyftorna var större.Vercingetorix skrev:Fast klyftorna blir ju matematiskt sett större då, eftersom den totala medelinkomsten då skiljer sig ännu mer från de som fortfarande har det sämst...
I think Not !!!
Du kanske borde sätta dig in åtminstone litegrann i "avgrundshögerns" politik. Du kommer kanske att gilla den.