Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
DMustaine
SiP
Infra
berralarzon
RedMentalCase
Redvictory
formsvackan
Dao
Secrist
x-medborgare
theward
F.I.S.T
redalert
ANNA2LINK
18 posters

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Thetaxpayer 2010-08-06, 17:11

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Jo i Stockholm bor många som är sig själv närmast för att använda ett understatement

    Så Stockholm är befolkat av massa egoister? Undrar vad stockholmarna gillar den beskrivningen? Razz

    Att sprida den typen av grova fördomar borde väl kunna klassas som rasism? scratch

    Tycker du ??... är Stockholmarna en ras ??? Shocked

    ... det är inga fördomar, jag grundar dem på hur rösterna går i Stockholm och den politik som de rösterna genererar.... alltså ingen fördom, utan en beskrivning av verkligheten



    Är muslim en ras? Om inte kan du då förklara hur de kan utsättas för rasism med samma logik?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2010-08-06, 17:51

    Är muslim en ras? Om inte kan du då förklara hur de kan utsättas för rasism med samma logik?

    Knytis sprider inga fördomar. Detta är ju fakta! Åtminstone enligt knytis. Razz

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Dao 2010-08-06, 20:15

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Jo i Stockholm bor många som är sig själv närmast för att använda ett understatement

    Så Stockholm är befolkat av massa egoister? Undrar vad stockholmarna gillar den beskrivningen? Razz

    Att sprida den typen av grova fördomar borde väl kunna klassas som rasism? scratch

    Tycker du ??... är Stockholmarna en ras ??? Shocked

    ... det är inga fördomar, jag grundar dem på hur rösterna går i Stockholm och den politik som de rösterna genererar.... alltså ingen fördom, utan en beskrivning av verkligheten



    Är muslim en ras? Om inte kan du då förklara hur de kan utsättas för rasism med samma logik?

    Rasistiska kommentarer baserad på religion räknas idag som rasism!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Rasism???

    Inlägg  PE Dal 2010-08-06, 21:37

    ""Rasistiska kommentarer baserad på religion räknas idag som rasism!""

    Mycket märkligt skrivet,,, så när Jag kritiskt i efterhand kommenterar det senaste besöket av Jehovas,,,är Jag då per automatik en rasist? trots att dessa helt klart övertygade medborgare, allrahelst per anlete ser ut att ha exakt samma ursprung och genetiskt bakrundsarv, som rena rama Jag själv??

    Vad är en "Rasistisk kommentar baserad på religion""""??? egentligen???

    Om detta är ett straffbart rasistiskt brott, så är alla Vi religionskritiker därmed kriminella,?

    Att kunna kritisera och dissikera gamla religiösa floskler är nog däremot av största möjliga prioritet,vad gäller fortsatt humanisering av samhällsbygget.

    Jehovas dörrbesök bör nog istället, enligt Din åsikt, däremot granskas under förstoringslupp,,,eftersom dessa övertygade isåfall är De som bedriver rasism mot mig,,,när De förklarar mina antireligionsåsikter vara av den slags art där jag förevigt bör brinna i deras egenmäktigt skapade helvete!!!!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-06, 21:52

    Nya definitioner på rasism dagligen, synes det...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Rasism

    Inlägg  Secrist 2010-08-07, 01:00

    Rasistiska kommentarer baserad på religion räknas idag som rasism!

    Så då kan man säg att det är fri säsong för att angripa Romer verbalt? Det handlar ju trots allt inte om religion?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-07, 16:09

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    berralarzon skrev:
    Redvictory skrev:
    x-medborgare skrev:
    Dao skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DMustaine skrev:
    ANNA2LINK skrev:Högerns välfärdssamhälle blir man verkligen mörkrädd av. Jag hoppas verkligen inte att högern får sitta i 4 år till utan jag hoppas att det svenska folket inser vilket samhälle som dom borgliga vill ha. Ett samhälle där rika och välbärgare människor sätts som nummer ett.

    I högerns samhälle så prioriteras vissa grupper i samhället, medans andra grupper får stå tillbaka. Det verkar som att i högerns samhälle så är det välfärd att leva på socialbidrag. Men gör många av högerns väljare det?

    Jag tror det är när man själv har råkat ut för ex arbetslöshet, sjukdom eller vad det nu kan vara, det är då som livet verkligen ställer sig på sin spets och det är då som man funderar på livet och hur man vill ha det.

    Alla har inte ett sparkapital när man hamnar i olika svåra situationer, men det har många av alliansväljarna. Många av dom är inte ens med i facket och ofta så är det vad jag anser i "protest" mot Sossarna och mot Vänstern. Nej i stället så vill högern försvaga facket och dess inflytande...Det är som att "tysta ner" den stora massan av folk som är med i facket."Tystas ner" för att inte kunna säga sin mening...

    Högerpolitik är inte vad jag anser en modern politik som Sverige behöver. Högerpolitik fungerar som den politiken som Sverige hade innan vi byggde upp vårat välfärdssamhälle, fast den är i "modern tappning".

    Högerns politik fungerar som utslagningspolitik där "djungelns lag" gäller. Fattiga slås ut och rika blir ännu rikare... Hur många gillar dessa stora skillnader som faktiskt råder i samhället?

    Jag är djupt bekymrad om nu alliansen får sitta i fyra år till eftersom välfärden kommer att försämras ännu mer och klyftor öka ännu mer, det har vi märkt redan dessa fyra år...

    Detta samhälle som vi har i dag mår dom flesta dåligt i, är jag säker på...Hoppas att det svenska folket tar sitt förnuft till fånga och röstar rödgrönt i September. Dom rödgröna har det moderna, gröna,rättvisa samhället som vi behöver ha i stället för utslagningssamhället där folk mår sämre och sämre i...

    Jag blir skiträdd om vänstern åter får ansvaret för välfärden! De kanske 2 största förräderierna mot den svenska befolkningen måste ju vara när man lyfte ur tandhälsan ur sjukförsäkringssystemet och genomförde sin psykvårdsreform! Den nuvarande sjukförsäkringsreformen är ju även det sjösatt av vänstern! Till och med FRA bär ju vänsterns signatur i TB! Vad är det ni tjafsar om? Några tabloider i kommunistbladet om hur folk hamnat i kläm?


    Jag blir skiträdd för om högern får sitta vid makten i 4 år till, ännu mer raserad välfärd för allt och alla. Alla kan hamna i svåra situationer som dom behöver hjälp i.Men många av er i högern tror att ni är förskonade för det. Men sjukdom eller arbetslöshet går inte att vaccinera sig för vare sig man vill eller inte.

    När man blir sjuk eller arbetslös så måste man fortfarande betala hyra, mat, räkningar, kläder och annat. Då är det fullkomligt horribelt att vissa familjer/personer ska leva under existensminimum som fler och fler får göra eller att fler får leva på existensminimum och det är tillräckligt lite det.Pensionärer som jobbat hela livet som inte klarar sig på sin pension. Medans det finns vissa ex föräldrar som kan sätta in alla sina barnbidrag på ett konto varje månad...

    Människan måste sättas i centrum, före pengar och många gånger fungerar det tvärtom. Framför allt i högerns samhälle där inte ALLA medborgare prioriteras.

    Ingen ska behöva vända och vrida på vartända krona för att klara sin tillvaro och självklart ska människor jobba i den mån dom kan och orkar.

    Men att som borgarna göra rasera samhället mer och mer, utförsäkra sjuka människor som fortfarande behöver vård är fel.Samt att försämra ersättningsnivåerna i försäkringssystemen är också fel!!!

    Högerns samhälle är alldeles för tufft, sjukdomar lär öka i detta smhälle i stället för att minska, fast vi alla vill tvärtom. Vi vet ju att många i dagens svenska samhälle inte orkar leva och mycket beror på hur samhället behandlar sina medborgare...

    Vi ligger högt i procent i förhållande till andra länder när det gäller självmord och då borde vi förebygga detta så att vi får ett mer mänskligare och tryggare samhälle att leva i för vart är vi på väg???

    cheers cheers

    Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    //berra


    sunny sunny sunny sunny sunny

    flower flower flower flower flower flower



    sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Dao 2010-08-07, 16:53

    Secrist skrev:Rasistiska kommentarer baserad på religion räknas idag som rasism!

    Så då kan man säg att det är fri säsong för att angripa Romer verbalt? Det handlar ju trots allt inte om religion?

    Så du tror det ena tar ut det andra? affraid
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Dao 2010-08-07, 16:56

    Secrist skrev:Är muslim en ras? Om inte kan du då förklara hur de kan utsättas för rasism med samma logik?

    Knytis sprider inga fördomar. Detta är ju fakta! Åtminstone enligt knytis. Razz


    Angrep på religiösa på samma sätt som mot svarta och liknande, räknas som rasism!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  redalert 2010-08-08, 01:53

    ANNA2LINK skrev:

    sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny

    What a fucking nut you are Anna!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  theward 2010-08-08, 10:42

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:

    sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny sunny

    What a fucking nut you are Anna!

    Dubbelslut......
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 00:20

    ANNA2LINK skrev:Högerns välfärdssamhälle blir man verkligen mörkrädd av. Jag hoppas verkligen inte att högern får sitta i 4 år till utan jag hoppas att det svenska folket inser vilket samhälle som dom borgliga vill ha. Ett samhälle där rika och välbärgare människor sätts som nummer ett.

    I högerns samhälle så prioriteras vissa grupper i samhället, medans andra grupper får stå tillbaka. Det verkar som att i högerns samhälle så är det välfärd att leva på socialbidrag. Men gör många av högerns väljare det?

    Jag tror det är när man själv har råkat ut för ex arbetslöshet, sjukdom eller vad det nu kan vara, det är då som livet verkligen ställer sig på sin spets och det är då som man funderar på livet och hur man vill ha det.

    Alla har inte ett sparkapital när man hamnar i olika svåra situationer, men det har många av alliansväljarna. Många av dom är inte ens med i facket och ofta så är det vad jag anser i "protest" mot Sossarna och mot Vänstern. Nej i stället så vill högern försvaga facket och dess inflytande...Det är som att "tysta ner" den stora massan av folk som är med i facket."Tystas ner" för att inte kunna säga sin mening...

    Högerpolitik är inte vad jag anser en modern politik som Sverige behöver. Högerpolitik fungerar som den politiken som Sverige hade innan vi byggde upp vårat välfärdssamhälle, fast den är i "modern tappning".

    Högerns politik fungerar som utslagningspolitik där "djungelns lag" gäller. Fattiga slås ut och rika blir ännu rikare... Hur många gillar dessa stora skillnader som faktiskt råder i samhället?

    Jag är djupt bekymrad om nu alliansen får sitta i fyra år till eftersom välfärden kommer att försämras ännu mer och klyftor öka ännu mer, det har vi märkt redan dessa fyra år...

    Detta samhälle som vi har i dag mår dom flesta dåligt i, är jag säker på...Hoppas att det svenska folket tar sitt förnuft till fånga och röstar rödgrönt i September. Dom rödgröna har det moderna, gröna,rättvisa samhället som vi behöver ha i stället för utslagningssamhället där folk mår sämre och sämre i...
    .

    Sponsored content


    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! - Sida 9 Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 02:33