Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
DMustaine
SiP
Infra
berralarzon
RedMentalCase
Redvictory
formsvackan
Dao
Secrist
x-medborgare
theward
F.I.S.T
redalert
ANNA2LINK
18 posters

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-31, 14:49

    Högerns välfärdssamhälle blir man verkligen mörkrädd av. Jag hoppas verkligen inte att högern får sitta i 4 år till utan jag hoppas att det svenska folket inser vilket samhälle som dom borgliga vill ha. Ett samhälle där rika och välbärgare människor sätts som nummer ett.

    I högerns samhälle så prioriteras vissa grupper i samhället, medans andra grupper får stå tillbaka. Det verkar som att i högerns samhälle så är det välfärd att leva på socialbidrag. Men gör många av högerns väljare det?

    Jag tror det är när man själv har råkat ut för ex arbetslöshet, sjukdom eller vad det nu kan vara, det är då som livet verkligen ställer sig på sin spets och det är då som man funderar på livet och hur man vill ha det.

    Alla har inte ett sparkapital när man hamnar i olika svåra situationer, men det har många av alliansväljarna. Många av dom är inte ens med i facket och ofta så är det vad jag anser i "protest" mot Sossarna och mot Vänstern. Nej i stället så vill högern försvaga facket och dess inflytande...Det är som att "tysta ner" den stora massan av folk som är med i facket."Tystas ner" för att inte kunna säga sin mening...

    Högerpolitik är inte vad jag anser en modern politik som Sverige behöver. Högerpolitik fungerar som den politiken som Sverige hade innan vi byggde upp vårat välfärdssamhälle, fast den är i "modern tappning".

    Högerns politik fungerar som utslagningspolitik där "djungelns lag" gäller. Fattiga slås ut och rika blir ännu rikare... Hur många gillar dessa stora skillnader som faktiskt råder i samhället?

    Jag är djupt bekymrad om nu alliansen får sitta i fyra år till eftersom välfärden kommer att försämras ännu mer och klyftor öka ännu mer, det har vi märkt redan dessa fyra år...

    Detta samhälle som vi har i dag mår dom flesta dåligt i, är jag säker på...Hoppas att det svenska folket tar sitt förnuft till fånga och röstar rödgrönt i September. Dom rödgröna har det moderna, gröna,rättvisa samhället som vi behöver ha i stället för utslagningssamhället där folk mår sämre och sämre i...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-07-31, 15:00, ändrad totalt 1 gång
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  redalert 2010-07-31, 14:51

    Jösses Anna du är fullständigt hysteriskt galen på riktigt! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-31, 14:53

    Jag var en av de få vänster som inte "ropade Hej" för tidigt i våras över de braiga oppinonsundersökningarna......

    Jag vet av erfarenhet hur falsk Alliansens ledare är, i både debatteknik och i löften och svek....

    Alliansen kan mycket väl vinna även detta val, det enda som behövs är fler egoister än motsatsen.... och det ser då inte jag som nån omöjlighet i dagens Sverige
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  theward 2010-07-31, 14:54

    redalert skrev:Jösses Anna du är fullständigt hysteriskt galen på riktigt! affraid

    nää din lilla ursäkt till man, det är du som är galen.....
    Trodde aldrig att sådana som du/ni fanns i verklighetn, men tydligen gör du/ni det
    affraid
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-31, 14:55

    redalert skrev:Jösses Anna du är fullständigt hysteriskt galen på riktigt! affraid

    Ja hon behöver inte känna sig ensamen enl dig är ju alla som inte är alliansare sådana.. Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-31, 14:55

    F.I.S.T skrev:Jag var en av de få vänster som inte "ropade Hej" för tidigt i våras över de braiga oppinonsundersökningarna......

    Jag vet av erfarenhet hur falsk Alliansens ledare är, i både debatteknik och i löften och svek....

    Alliansen kan mycket väl vinna även detta val, det enda som behövs är fler egoister än motsatsen.... och det ser då inte jag som nån omöjlighet i dagens Sverige

    Ja valet är verkligen osäkert ifrån båda håll...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-07-31, 14:56

    redalert skrev:Jösses Anna du är fullständigt hysteriskt galen på riktigt! affraid


    Nej jag inser mer och mer att allanspolitiken är fel politik för Sverige och svenskarna.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-07-31, 20:43

    Jag vet av erfarenhet hur falsk Alliansens ledare är, i både debatteknik och i löften och svek....

    Forumvänstern försöker desperat hitta förklaringar till hur människor kan rösta så fel! Att inte folk begriper sitt eget bästa? Så nu har knytis grubblat på detta och kommit fram till att det är alliansens lömska falskhet som lurar folket!

    Att alliansens politik skulle tilltala svenskarna finns inte ens på kartan. Ja jösses. Ibland är ni för gulliga. cheers
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-31, 20:57

    Secrist skrev:Jag vet av erfarenhet hur falsk Alliansens ledare är, i både debatteknik och i löften och svek....

    Forumvänstern försöker desperat hitta förklaringar till hur människor kan rösta så fel! Att inte folk begriper sitt eget bästa? Så nu har knytis grubblat på detta och kommit fram till att det är alliansens lömska falskhet som lurar folket!

    Att alliansens politik skulle tilltala svenskarna finns inte ens på kartan. Ja jösses. Ibland är ni för gulliga. cheers


    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! 73240606
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 00:11

    Nej jag inser mer och mer att allanspolitiken är fel politik för Sverige och svenskarna.

    Och ändå är det så många som röstar på dem. Tänk att folk inte begriper sitt eget bästa! Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 00:15

    Secrist skrev:Nej jag inser mer och mer att allanspolitiken är fel politik för Sverige och svenskarna.

    Och ändå är det så många som röstar på dem. Tänk att folk inte begriper sitt eget bästa! Rolling Eyes

    Jo då många begriper precis vad Alliansen handlar om ... men skiter i dess konsekvenser, då de själva inte blir drabbade
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Skita

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 00:17

    Jo då många begriper precis vad Alliansen handlar om ... men skiter i dess konsekvenser, då de själva inte blir drabbade

    Knytis visar exempel på vänsterns förakt för människor som röstar "fel".
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 00:19

    Secrist skrev:Jo då många begriper precis vad Alliansen handlar om ... men skiter i dess konsekvenser, då de själva inte blir drabbade

    Knytis visar exempel på vänsterns förakt för människor som röstar "fel".

    HUr menar du nu ?? .. att jag inte får tycka att Moderaternas politik är vidrig ???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 00:21

    HUr menar du nu ?? .. att jag inte får tycka att Moderaternas politik är vidrig ???

    Du får tycka vad du vill. Men du klassar alla som röstar på alliansen som folk "som skiter i dess konsekvenser". Vilket då handlar mer än vad vad du tycker om alliansen/moderaterna.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 00:23

    Secrist skrev:Nej jag inser mer och mer att allanspolitiken är fel politik för Sverige och svenskarna.

    Och ändå är det så många som röstar på dem. Tänk att folk inte begriper sitt eget bästa! Rolling Eyes

    I en annan tråd hävdar DU att du inte gillar vad folk röstar på - när sossarna vann val efter val!

    Men nu är det uppenbarligen rätt...

    Du är en av de som visar att Anna har rätt i det hon skriver i trådstarten!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 00:25

    Secrist skrev:HUr menar du nu ?? .. att jag inte får tycka att Moderaternas politik är vidrig ???

    Du får tycka vad du vill. Men du klassar alla som röstar på alliansen som folk "som skiter i dess konsekvenser". Vilket då handlar mer än vad vad du tycker om alliansen/moderaterna.

    "Vilket då handlar mer än vad vad du tycker om alliansen/moderaterna".

    Jag förstod faktiskt inte den meningen, vänligen korrigera !!


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-08-01, 09:28, ändrad totalt 2 gånger
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 00:56

    I en annan tråd hävdar DU att du inte gillar vad folk röstar på - när sossarna vann val efter val!

    Mn måste verkligen vara övertydlig när man pratar med dig va? Jag skrev att det är osunt att samma parti sitter i 40 års obruten maktposition. Jag har aldrig hävdat att sossarna aldrig får vinna. Jag vill inte se något politiskt block inneha makten i decennier. Förstår du nu eller ska jag förtydliga mig ännu mer?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Förakt

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 00:58

    Jag förstod faktiskt inte den meningen, vänligen korrigera !!

    Du dömde först ut en hel väljarkår som personer "som skiter i konsekvenserna" och när jag protesterade mot det så började du yra om att du har rätt att tycka vad du vill om moderaterna. Fast din första åsikt handlade om en hel väljarkår.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 01:18

    Secrist skrev:I en annan tråd hävdar DU att du inte gillar vad folk röstar på - när sossarna vann val efter val!

    Mn måste verkligen vara övertydlig när man pratar med dig va? Jag skrev att det är osunt att samma parti sitter i 40 års obruten maktposition. Jag har aldrig hävdat att sossarna aldrig får vinna. Jag vill inte se något politiskt block inneha makten i decennier. Förstår du nu eller ska jag förtydliga mig ännu mer?

    Vad är skillnaden mot vad jag skrev?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Skillnad

    Inlägg  Secrist 2010-08-01, 01:30

    Vad är skillnaden mot vad jag skrev?

    Suck...du älskar att gräva ner dig i semantiska diskussioner va?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-01, 01:49

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Nej jag inser mer och mer att allanspolitiken är fel politik för Sverige och svenskarna.

    Och ändå är det så många som röstar på dem. Tänk att folk inte begriper sitt eget bästa! Rolling Eyes

    Jo då många begriper precis vad Alliansen handlar om ... men skiter i dess konsekvenser, då de själva inte blir drabbade


    Ja så är det nog...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Dao 2010-08-01, 02:02

    Secrist skrev:Vad är skillnaden mot vad jag skrev?

    Suck...du älskar att gräva ner dig i semantiska diskussioner va?

    Att försöka debattera mot dig, med de metoder du använder, blir ofta smått kaotiskt - då du i ena debatten hävdar en sak, för att sedan hävda något annat i nästa - enbart utifrån hur mycket skit du kan spilla över på dina debattmotståndare, eller de som allmänt inte tycker som dig!

    Så, JA - jag vill att du skall uppmärksamma detta, varpå jag frågar dig om du kan förklara dig. I många fall vare sig kan eller vill du detta - utan blir då sur istället, eller trasslar in dig själv.

    Sedan kommer kommentarer som den ovan...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-01, 02:18

    Secrist skrev:I en annan tråd hävdar DU att du inte gillar vad folk röstar på - när sossarna vann val efter val!

    Mn måste verkligen vara övertydlig när man pratar med dig va? Jag skrev att det är osunt att samma parti sitter i 40 års obruten maktposition. Jag har aldrig hävdat att sossarna aldrig får vinna. Jag vill inte se något politiskt block inneha makten i decennier. Förstår du nu eller ska jag förtydliga mig ännu mer?
    44 års socialdemokratiskt vanstyre ledde till att "vanligt folk" fick det tillräckligt bra för att bli brackor, i tro på att de på så sätt skulle få ännu mer Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 09:28


    ... jo jag fick lixom inget svar här Sec .....vad betyder den meningen du skrev ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-01, 09:30

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Vad är skillnaden mot vad jag skrev?

    Suck...du älskar att gräva ner dig i semantiska diskussioner va?

    Att försöka debattera mot dig, med de metoder du använder, blir ofta smått kaotiskt - då du i ena debatten hävdar en sak, för att sedan hävda något annat i nästa - enbart utifrån hur mycket skit du kan spilla över på dina debattmotståndare, eller de som allmänt inte tycker som dig!

    Så, JA - jag vill att du skall uppmärksamma detta, varpå jag frågar dig om du kan förklara dig. I många fall vare sig kan eller vill du detta - utan blir då sur istället, eller trasslar in dig själv.

    Sedan kommer kommentarer som den ovan...

    Jag måste hålla med dig här, det finns bara två som är nästan lika hala och slingrande, det är ETD och Lazy som inte gärna står för vad de tycker och gärna vänder på saker, efter passande

    Sponsored content


    Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle! Empty Sv: Jag blir mörkrädd av högerns "sk" välfärdssamhälle!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 16:42