Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
MartinLindgren
Redvictory
RedCloud
8 posters

    högerns skattesänkningar....

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    högerns skattesänkningar.... Empty högerns skattesänkningar....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-18, 10:37

    Trots regeringens löfte om sänkt skatt med en tusenlapp varje månad riskerar låginkomsttagarna att gå back när notan för regeringens sparpaket är betald. Den största delen av regeringens jobbavdrag går till den rikaste tredjedelen av befolkningen. Också övriga skattesänkningar, omkring 8 miljarder kronor, gynnar i första hand höginkomsttagarna. Två tredjedelar av sänkningen av fastighetsskatten går till höginkomsttagarna. Medelinkomsttagarna får nöja sig med en fjärdedel och låginkomsttagarna med en tiondel. Det visar en genomgång av SCB:s statistik över inkomster, skatter, förmögenheter och boendeformer i olika grupper.

    Inte kan väl svensken vara så dum att han går på de här enkla tricken två val i rad ?

    http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=63&doktyp=ip&rm=2006/07&bet=453&dok_id=GU10453
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  Redvictory 2009-12-18, 10:48

    RedCloud skrev:Trots regeringens löfte om sänkt skatt med en tusenlapp varje månad riskerar låginkomsttagarna att gå back när notan för regeringens sparpaket är betald. Den största delen av regeringens jobbavdrag går till den rikaste tredjedelen av befolkningen. Också övriga skattesänkningar, omkring 8 miljarder kronor, gynnar i första hand höginkomsttagarna. Två tredjedelar av sänkningen av fastighetsskatten går till höginkomsttagarna. Medelinkomsttagarna får nöja sig med en fjärdedel och låginkomsttagarna med en tiondel. Det visar en genomgång av SCB:s statistik över inkomster, skatter, förmögenheter och boendeformer i olika grupper.

    Inte kan väl svensken vara så dum att han går på de här enkla tricken två val i rad ?

    http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=63&doktyp=ip&rm=2006/07&bet=453&dok_id=GU10453

    Jag ser med spänning fram mot vad Secrist ska försvara detta med! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-18, 12:28

    Vilka skattesänkningar? Wink (läs ironi)

    Om nu löntagare som fått den omtalade 1000 lappen, många dessutom mot sin vilja när man vet på vilkas bekostnad det sker, det har iallafall en hel människor sagt till mig!

    Men vilket som, går man ändå back trots tusingen, så krävs det ju inga snillen att förstå vad det innebär för alla oss som inte fått en enda krona?

    Har man inte fått något hitills så kan man vara utan månaderna fram till valet också, alliansen göre sig inte besvär och tro man köper min röst med lite skämt valfläsk i sista sekund, det kastar jag tillbaks, för det kan dom behålla själva!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    högerns skattesänkningar.... Empty Suck...

    Inlägg  Secrist 2009-12-19, 02:40

    Jag ser med spänning fram mot vad Secrist ska försvara detta med!

    Tja, för det första var länken till ett socialdemokratiskt inlägg (knappast helt objektivt) och för det andra så säger jag som jag brukar säga. Om det nu är så himla dåliga skattesänkningar så är det rätt märkligt att både S och Mp accepterar de första tre stegen. Fast nu vet jag att RV inte brukar kommentera det. Verkligheten blir plötsligt för jobbig antar jag. Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-19, 09:50


    Jag tycker inte att skattesänkningar per se är något dåligt. Jag motsätter mig partiskheten i alliansens inkomstskattesänkningar....

    Att en del människor skall få skattesänkningar medans alla andra får inkomstminskningar OCH samtidigt betala skattehöjningar!

    Det är denna orättvisa som jag är helt emot! Denna uppenbara agerande för att ÖKA klasskillnaderna. Denna agerande för att skapa A- och B-lag av befolkningen. Att sätta skuld-stämpel på en del av befolkningen.

    Ärligt, så ger denna taktik en fadd känsla, det påminner mig om en annan politik som också gick ut på att hitta 'fiender' inom den egna befolkningen som skulle särbehandlas. Och jag drar inte gärna den paralellen...

    Säg vad man vill om sossarna, men när de gick ut med stora skattesänkningen så var det för ALLA!


    queen
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-19, 12:25

    Tja, för det första var länken till ett socialdemokratiskt inlägg (knappast helt objektivt

    länken går till riksddagens officiella hemsida så den är det inget fel på Secrist.

    Sedan kan du ju gärna få förklara varför det är så bra med att de redan besuttna ska ha största delen av skattesänkningarna ?

    Och varför de sjuka och arbetslösa och pensionärerna ska betala kalaset ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    högerns skattesänkningar.... Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2009-12-21, 02:04

    länken går till riksddagens officiella hemsida så den är det inget fel på Secrist.

    Till ett socialdemokratiskt inlägg ja.

    Sedan kan du ju gärna få förklara varför det är så bra med att de redan besuttna ska ha största delen av skattesänkningarna ?

    Och varför de sjuka och arbetslösa och pensionärerna ska betala kalaset ?


    Visst, om du förklarar varför S och Mp accepterar jobbskatteavdragen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  Dao 2009-12-21, 06:53

    Acceptera är inte detsamma som att gilla, Secrist!

    Jag tvivlar att s och mp gillar dessa skattesänkningar...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  theward 2009-12-21, 07:32

    Dao skrev:Acceptera är inte detsamma som att gilla, Secrist!

    Jag tvivlar att s och mp gillar dessa skattesänkningar...

    En jämförelse...

    Om ett barn får högre veckopeng, hur ska du kunna förklara senare, att höjningen inte fungerar eftersom andra barn får det så mkt sämre pga detta...

    Det är i detta läge oppositionen befinner sig när det gäller jobbskateeavdraget.

    Man kan helt enkelt inte förklara för nog många, vilka negativa effekter jobbskatteavdraget har...

    Dvs alltför många ser till sin egen plånbok och på ett väldigt kortsiktigt sätt dessutom. Mao man tänker inte längre än näsan räcker......

    Man tycker att man borde se farorna som lurar bakom hörnet, men icke
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  råttan III 2009-12-21, 10:26

    Dao skrev:Acceptera är inte detsamma som att gilla, Secrist!

    Jag tvivlar att s och mp gillar dessa skattesänkningar...


    Vad är viktigast? Vad man gör eller vad man säger?

    Undersökningen visar att jobbavdraget går till de som arbetar. Det är ju ganska självklart. Eller hur?

    Sponsored content


    högerns skattesänkningar.... Empty Sv: högerns skattesänkningar....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 03:03