Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
DMustaine
R.O.F.L
Secrist
berralarzon
PE Dal
Sniperace
theward
Redvictory
x-medborgare
ANNA2LINK
redalert
Dao
RedMentalCase
F.I.S.T
18 posters

    Mer solidaritet och hjälp

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 01:43

    För övrigt skall förträfflige FIST jobba 2 timmar ideellt imorrn igen .... förträffligt va ??? Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Pollan

    Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:44

    Nej .. det är brist på självinsikt från din sida... om du inte skäms över att jämföra DAO med Pol Pot

    Tror inte Dao är lika upprörd som du är. Bra det då.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Gott

    Inlägg  Secrist 2010-07-28, 01:45

    För övrigt skall förträfflige FIST jobba 2 timmar ideellt imorrn igen .... förträffligt va ???

    Med vad?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 01:50

    Secrist skrev:Nej .. det är brist på självinsikt från din sida... om du inte skäms över att jämföra DAO med Pol Pot

    Tror inte Dao är lika upprörd som du är. Bra det då.

    Jag är van vid dina vanföreställningar! Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 01:55

    Secrist skrev:För övrigt skall förträfflige FIST jobba 2 timmar ideellt imorrn igen .... förträffligt va ???

    Med vad?

    idrottsförening, fysiskt arbete !!!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  DMustaine 2010-07-28, 04:47

    PE Dal skrev:Jag hjälper också mina kära grannar och vänner, gör det mig per automatik till Kommunist???

    Att starta egna skryttrådar om det helt självklara sättet att vara en normalt socialt fungerande medborgare, luktar väldigt mycket av narcissim!!!!

    Mmm har hävdat det ett par gånger i mina dispyter..har även använt uttrycket självutnämnd profet (förlåt mig däruppe jag menar aldrig nåt illa).
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 10:25

    DMustaine skrev:
    PE Dal skrev:Jag hjälper också mina kära grannar och vänner, gör det mig per automatik till Kommunist???

    Att starta egna skryttrådar om det helt självklara sättet att vara en normalt socialt fungerande medborgare, luktar väldigt mycket av narcissim!!!!

    Mmm har hävdat det ett par gånger i mina dispyter..har även använt uttrycket självutnämnd profet (förlåt mig däruppe jag menar aldrig nåt illa).

    Ha ha ha ... ja i Sverige får man inte tycka att man gjort nåt bra, det sticker i ögonen på till själen små människor......

    .... Jag tycker mig märka att det finns en viss ilska från några högerdebattörer att man hjälper till utan att ta betalt.... ter sig främmande för er ??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Dao 2010-07-28, 10:33

    DMustaine skrev:
    PE Dal skrev:Jag hjälper också mina kära grannar och vänner, gör det mig per automatik till Kommunist???

    Att starta egna skryttrådar om det helt självklara sättet att vara en normalt socialt fungerande medborgare, luktar väldigt mycket av narcissim!!!!

    Mmm har hävdat det ett par gånger i mina dispyter..har även använt uttrycket självutnämnd profet (förlåt mig däruppe jag menar aldrig nåt illa).

    Ja, här i Sverige skall man stillatigande låta bli att utmärka sig, i landet lagom. Man skall alltid blygsamt låta bli att hävda sig - så man inte tror sig vara förmer än andra, och man skall klä sig likadant så man inte blir "onormal", tycka llkadant, vara likadant...

    Annars blir man utpekad direkt, av förståsigpåarna, som alltid är de som mobbar de som inte följer srömmen!

    Att många av oss här på forumet förstått att ni tillhör den kategorin är en sak, men att ni så tydligt och öppet visar detta helt oblygt, är något som ni skall få beröm för...

    Ni beter er nästan som sanna narcisister, som nedvärderar andra för att på det sättet "osynligt" lyfta fram sig själva!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  redalert 2010-07-28, 10:48

    Har jobbat gratis i två dagar nu men inte behöver jag starta trådar om detta, startar man trådar om sådant eftersom man inta har något bättre att komma med?
    Verkar vara en ytterst liten människa som gör sådant, vem mer än den som blir hjälpt av arbetet behöver veta och vara tacksam för hjälpen? tongue affraid
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  theward 2010-07-28, 10:51

    redalert skrev:Har jobbat gratis i två dagar nu men inte behöver jag starta trådar om detta, startar man trådar om sådant eftersom man inta har något bättre att komma med?
    Verkar vara en ytterst liten människa som gör sådant, vem mer än den som blir hjälpt av arbetet behöver veta och vara tacksam för hjälpen? tongue affraid

    åt vem och vad har du gjort??

    Som vanligt missar du också poängen med det mesta Wink

    Du startar inga trådar alls för du har absolut inget att komma med, du skriver heller inga inlägg värda namnet....
    Du sprider bara en massa skit omkring dig
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Regndrottning 2010-07-28, 12:44

    I trådens anda kan jag berætta att Hustomten och jag arbetade gratis i tolv timmar igår på det hotellet som vi bor på.

    Det var två begravningar som skulle ha smørrebrød, så Hustomten fick gøra ca 190 olika smørrebrød. Sjælv stællde jag mig i disken och det var mycket att diska!

    Efter några sløa semesterdagar var det skønt att få arbeta! Jobbet var roligt och kænslan av att vara nyttig gjorde allt extra skøn.

    På våra fikapauser hade vi nøjet att bevittna 3 svalungars førsta flygtur från boet! Dessa 3 små svalungr sitter just nu på takrænnan 1 'våning' ner från deras bo. Førældrarna kommer med mat till dem.

    Hotellet føder också 4-5 vildkatter. Två ggr om dagen stælls det ut mat till katterna. De kommer då fram och æter gott.

    Det ær en mycket charmig och personlig hotell som vi bor på, i en liten, smuk by vid Limfjorden....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-28, 12:46

    redalert skrev:Har jobbat gratis i två dagar nu men inte behöver jag starta trådar om detta, startar man trådar om sådant eftersom man inta har något bättre att komma med?
    Verkar vara en ytterst liten människa som gör sådant, vem mer än den som blir hjälpt av arbetet behöver veta och vara tacksam för hjälpen? tongue affraid

    Va har du jobbat gratis ??? affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Lagom

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 00:53

    Ja, här i Sverige skall man stillatigande låta bli att utmärka sig, i landet lagom. Man skall alltid blygsamt låta bli att hävda sig - så man inte tror sig vara förmer än andra, och man skall klä sig likadant så man inte blir "onormal", tycka llkadant, vara likadant...


    Tja, vad ska man säga. 70 års sossestyre sätter sina spår. Förhoppningsvis så är sossarnas politiska monopol på makten bruten nu. Och med den, den skruvade idén om att man inte får avvika för mycket.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:04

    Secrist skrev:Ja, här i Sverige skall man stillatigande låta bli att utmärka sig, i landet lagom. Man skall alltid blygsamt låta bli att hävda sig - så man inte tror sig vara förmer än andra, och man skall klä sig likadant så man inte blir "onormal", tycka llkadant, vara likadant...


    Tja, vad ska man säga. 70 års sossestyre sätter sina spår. Förhoppningsvis så är sossarnas politiska monopol på makten bruten nu. Och med den, den skruvade idén om att man inte får avvika för mycket.

    För vissa är demokrati bara ivägen, när den inte leder dit de själva vill...

    Snart dags att börja lita på dina medmänniskor lite?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:08

    För vissa är demokrati bara ivägen, när den inte leder dit de själva vill...

    Snart dags att börja lita på dina medmänniskor lite?


    Snarare att jag anser det vara ett osundhetstecken att samma parti har makten i decennier. Demokrati fungerar bättre om det är lite rotation.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:10

    Secrist skrev:För vissa är demokrati bara ivägen, när den inte leder dit de själva vill...

    Snart dags att börja lita på dina medmänniskor lite?


    Snarare att jag anser det vara ett osundhetstecken att samma parti har makten i decennier. Demokrati fungerar bättre om det är lite rotation.

    Folk väljer i ett fritt val i ett fritt land. Skall sossarna bestraffas för att högern var oduglig år efter år..?

    Hur skall demokrati fungera, enligt dig - eftersom just fria val inte verkar vara så populärt här..?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sosse

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:12

    Folk väljer i ett fritt val i ett fritt land. Skall sossarna bestraffas för att högern var oduglig år efter år..?

    Hur vet man det? "Vi" fick ju knappt chansen till regeringsmakten. Sossarna höll landet i ett järngrepp.

    Hursomhelst så har sossarna redan lierat sig med ett parti som uttryckligen vill krossa deras maktmonopol. Så alliansen behöver egentligen inte göra så mycket.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 01:19

    Secrist skrev:Folk väljer i ett fritt val i ett fritt land. Skall sossarna bestraffas för att högern var oduglig år efter år..?

    Hur vet man det? "Vi" fick ju knappt chansen till regeringsmakten. Sossarna höll landet i ett järngrepp.

    Hursomhelst så har sossarna redan lierat sig med ett parti som uttryckligen vill krossa deras maktmonopol. Så alliansen behöver egentligen inte göra så mycket.

    Menar du att det var diktatur när sossarna hade makten?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Diktatur?

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 01:22

    Menar du att det var diktatur när sossarna hade makten?

    Exakt var har jag använt ordet diktatur?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 02:01

    Secrist skrev:Menar du att det var diktatur när sossarna hade makten?

    Exakt var har jag använt ordet diktatur?

    Nej du använde ordet "maktmonopol"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Ord

    Inlägg  Secrist 2010-07-29, 02:06

    Nej du använde ordet "maktmonopol"

    Vilket inte är detsamma som diktatur.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-29, 02:07

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Menar du att det var diktatur när sossarna hade makten?

    Exakt var har jag använt ordet diktatur?

    Nej du använde ordet "maktmonopol"

    lol
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 02:08

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Menar du att det var diktatur när sossarna hade makten?

    Exakt var har jag använt ordet diktatur?

    Nej du använde ordet "maktmonopol"

    lol

    kul att du är glad... det är inte alltid så med mentalfall Cool
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Dao 2010-07-29, 09:05

    Secrist skrev:Menar du att det var diktatur när sossarna hade makten?

    Exakt var har jag använt ordet diktatur?

    Svara ja eller nej på min fråga!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-29, 09:51

    Secrist skrev:Folk väljer i ett fritt val i ett fritt land. Skall sossarna bestraffas för att högern var oduglig år efter år..?

    Hur vet man det? "Vi" fick ju knappt chansen till regeringsmakten. Sossarna höll landet i ett järngrepp.

    Sad ... gud så "taskigt" av sossarna att skaffa fler röster än borgarna under 1900-talet. fast det kan bli så i en demokrati

    Sponsored content


    Mer solidaritet och hjälp - Sida 4 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 02:53