Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
DMustaine
R.O.F.L
Secrist
berralarzon
PE Dal
Sniperace
theward
Redvictory
x-medborgare
ANNA2LINK
redalert
Dao
RedMentalCase
F.I.S.T
18 posters

    Mer solidaritet och hjälp

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Mer solidaritet och hjälp - Sida 10 Empty Sv: Mer solidaritet och hjälp

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 10:44

    Secrist skrev:Kuba ??? ... jag bor i Sverige och pratar om den offentliga sektor vi har här, och det var detta vi diskuterade oxå ...

    Därför att Kuba har drivit den offentliga sektorn längst. Om det nu betalar sig själv, varför ska de då göra sig av med 1 miljon anställda?

    Den betalar sig självt i Sverige.....

    Men det är och har alltid varit min poäng att om man nu nödvändigtvis skall leva i ett marknadsekonomiskt system, så måste både företagande och offentlig sektor till, ....

    .... och den balansen håller kraftigt på att slås ut av Alliansen nu ....
    Sen är det inte på det viset att det är företagarna allena som står för att betala in skatt till staten... utan det är arbetarna ... två komponenter som är beroende av varandra... men ändå ökar inkomstskillnaderna dom emellan ....

    Kuba har en hel del andra orsaker till att de måste sparka folk i offentlig sektor, och orsakerna kan delvis bero på ekonomisk blockad från nåt stort grannland .... det kan bero på korruption..... det kan bero på att deras naturtillgångar inte tillkommer befolkningen, utan istället andra rika länder och företagare....


    Jag är ingen expert på Kuba..... men jag vet hur det fungerar i världen, att de rika är rika på de fattigas bekostnad ..... marknadsekonomi ÄR ett pyramidspel



      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 07:16