theward 2010-07-06, 11:38
[quote="ericTheDog"]theWard,
Nej, det är inte bra att höja skatten så att det blir dyrare att anställa. Totalt sett har Alliansen sänkt skatten ganska rejält. Vänstern har motarbetat samtliga skattesänkningar, då ni vill att arbete ska vara så dyrt som möjligt.
Vänsterns krav på rätt till heltid anser du gör tillvaron lättare för en småföretagare?
Tidigare kunde man deltidsstämpla i upp till 18 år. Var det bra?
Skattesänkningen på inkomstskatten, gör inte kostnaden för arbete mindre för företagare. Det är inte dom som betalar inkomstskatten
Arbete dyrt? Du kanske skulle lära se skillnaden, mellan viljan att betala för bra välfärd som vänsterna har och oviljan till betala skatt som högern har.
ja från 18 år till 75dagar, ser jag ett enorm steg...
Fast dessa åtgärder som Alliansen gjort i jobb o sjukpoltik får mästerkatens sjumilakliv at se mikroskopiska ut
Personlihgen har jag aldrig stämplat upp, men jag ser inga problem att man kan göra det...
Minimum borde iaf vara 300dagar, sen borde det bedömmas invidulellt om man ska kunna få 300 dagar till..
Ensamstående småbarnsföräldrar och människor nära pensionsålder borde tex få en period till..
ps 18 år tycker inte jag det ska vara, jag heller...
Rätten till heltid, är jag kluven till, jag stödjer inte någons politik til absurdum...
Menar att visst vore det bra om alla kunde få heltid om de ville det, men det finns en massa praktiska bekymmer med detta och kan inte företagarna erbjuda detta, så ter sig 75dars regeln ännu märkligare