Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
lazy
Infra
Sniperace
7 posters

Så skipas "rättvisa"

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Så skipas "rättvisa" Empty Så skipas "rättvisa"

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 12:55

Återigen får vi se hur rättvisa skipas inom radikal Islam i det fantastiska landet Iran, där det redan i Islams namn avrättats 126 personer.

Denna gång en kvinna som ska stenas efter att ha erkänt OTROHET efter att ha torterats med 99 piskrapp som tvingat fram en bekännelse.

Men när det gäller detta land och denna tro så tiger en stor del av forumisterna.

Hade det däremot varit Israel som gjorde det skulle det blivit ramaskri, demonstrationer osv.

Men detta blir inte mer än ett jasså, men det är faktiskt ISRAELS fel på något underligt sätt *s*

Får iallafall hoppas tt tillräckligt många reagerar och ser till att Iran får väldigt mycket dålig pr pga av sådant.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7412046.ab
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Så skipas "rättvisa" Empty Sv: Så skipas "rättvisa"

Inlägg  Infra 2010-07-04, 13:18

Citat Snper:

"Men när det gäller detta land och denna tro så tiger en stor del av forumisterna.

Hade det däremot varit Israel som gjorde det skulle det blivit ramaskri, demonstrationer osv."

Sakta i backarna Sniper. Du kan nog få höra vänsterforumister.
    Jag säger att tortyr är fel. Jag säger att bekännelser framtvingade
    under tortyr inte är några bekännelser. Jag är emot spöstraff och jag
    är emot dödsstraff. Så du förhastar dig litet i ditt vänsterhat.

Nu är det nog så att israel torterar ännu värnlösare offer, nämligen barn!
    Jag är glad att du tar upp det här. Stort tack. israel sköter detta
    litet mer diskret i sina mörka fängelsehålor från vilka ingen kommer
    levande eller ostympad ut. Därmed inte sagt att denna kvinna skall
    torteras eller har begått äktenskapsbrott. Men tydligen äger rätts-
    processen rum i offentlighetens ljus i iran iaf. Det gör den inte i den skamlösa terrorstaten. Och vem säger att det 99 rapp? Ahmadinejad?

http://motbilder.se/2007/05/31/israelisk-tortyr-frodas/ Evil or Very Mad

Senast ändrad av Infra den 2010-07-04, 13:19, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-07-04, 13:37

Infra förnekar sig aldrig, jag har själv skrivit på åtskilliga petitioner
    för dödsdömda i Iran och vad hände när vi var tillräckligt många som
    protesterade? De dömda avrättades i "smyg", ingen blev underrättad om det
    inte ens deras advokater och de anhöriga, hur f-n kan du jämföra sådant
    med Israel?

En person har blivit avrättad i Israel och det var Adolf Eichmann, ingen
    större förlust för världen.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-04, 14:16

Om man avrättar "i smyg" i Iran, vart kommer då alla
    filmer ooch bilder ifrån som du så bredvilligt lägger
    ut på nätet?

Så det är inte blod på israels händer då - det där röda,
    trögflytande som hela tiden droppar?

http://www.bahlool.se/2010/02/16/en-12-aring-idf-och-amira-hass/
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-07-04, 16:31

Barbariska kommunistsvin! Evil or Very Mad
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-07-04, 17:58

Sniperace skrev:Men detta blir inte mer än ett jasså, men det är faktiskt ISRAELS fel på något underligt sätt
    Hur har du lyckats komma fram till detta ?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-07-04, 18:00

redalert skrev:Barbariska kommunistsvin! Evil or Very Mad
    Du flyttar dumhetens yttre gräns allt längre bort, men ingen är förvånad Very Happy
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-04, 18:56

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-07-04, 20:44

Sniperace skrev:Återigen får vi se hur rättvisa skipas inom radikal Islam i det fantastiska landet Iran, där det redan i Islams namn avrättats 126 personer.

Denna gång en kvinna som ska stenas efter att ha erkänt OTROHET efter att ha torterats med 99 piskrapp som tvingat fram en bekännelse.

Men när det gäller detta land och denna tro så tiger en stor del av forumisterna.

Hade det däremot varit Israel som gjorde det skulle det blivit ramaskri, demonstrationer osv.

Men detta blir inte mer än ett jasså, men det är faktiskt ISRAELS fel på något underligt sätt *s*

Får iallafall hoppas tt tillräckligt många reagerar och ser till att Iran får väldigt mycket dålig pr pga av sådant.

Handlar tråden om Iran eller Israel?

Båda är i nuläget fruktansvärda terrorstater - fast på olika sätt!

Vad gäller Iran så är i stort sett alla i världen överrens om att landet har en genomrutten regim, även om de flesta kan skilja denna från islam - fast då krävs ju lite kunskap vilket Sniper uppvisat sakna!

Vad gäller Israel så är det fortfarande TABU att ens kritisera landet, än mer att protestera - och de tillåts göra saker som inget annat land skulle få tillåtelse till utan kritik!

DET är skälet till att jag hyser större engagemnag gentemot Israels brott, istället för Irans - trots att de är jämbördiga i ren ruttenhet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 20:47

lazy skrev:Infra förnekar sig aldrig, jag har själv skrivit på åtskilliga petitioner
    med Israel?

Så alla dödade av ockupationssoldater, i rena avrättningsstilar, räknas inte?

Tror nog Israel har fler döda på sitt samvete än Iran - om man räknar från 48 och frammåt!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 20:47

redalert skrev:Barbariska kommunistsvin! Evil or Very Mad

Byt kompisgäng...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 21:42

Dao skrev:
    lazy skrev:Infra förnekar sig aldrig, jag har själv skrivit på åtskilliga petitioner
    med Israel?

Tror nog Israel har fler döda på sitt samvete än Iran - om man räknar från 48 och frammåt!

tror du?
    är du riktigt säker?
    men vad tycker du om att de avrättat 128 st bara i ÅR?
    vad tycker du om att de avrättar människor pga deras sexuella läggning, och pga påståd otrohet?
    vad tycker du om deras metoder att avrätta?

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 21:45

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Återigen får vi se hur rättvisa skipas inom radikal Islam i det fantastiska landet Iran, där det redan i Islams namn avrättats 126 personer.

Vad gäller Iran så är i stort sett alla i världen överrens om att landet har en genomrutten regim, även om de flesta kan skilja denna från islam - fast då krävs ju lite kunskap vilket Sniper uppvisat sakna!

Vad gäller Israel så är det fortfarande TABU att ens kritisera landet, än mer att protestera - och de tillåts göra saker som inget annat land skulle få tillåtelse till utan kritik!

DET är skälet till att jag hyser större engagemnag gentemot Israels brott, istället för Irans - trots att de är jämbördiga i ren ruttenhet!

bedöm det som du vill..... och berätta för oss vad du tycker om Irans religionsfrihet och deras sätt att använda Islam i sin rättsskipning?

Påstår DE att det ÄR Islamsk lag de använder?
    Ja, eller NEJ?

är den sortens Islam de lever med något att vara stolt över, eller ska den fördömas starkt?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 21:49

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    med Israel?

tror du?
    är du riktigt säker?
    vad tycker du om att de avrättar människor pga deras sexuella läggning, och pga påståd otrohet?

Jag tycker det är för DJÄVLIGT att de avrättar folk i Iran, oavsett skäl!

Det finns inga bra avrättningsmetoder, men stenig är fruktansvärt - javisst!

Ja, jag är MYCKET säker på att antalet dödade palestinier, av israeliska angripare, är betydligt fler än 128 bara i år.

Fast det beror väl på hur man räknar, förståss. Till skillnad från dig har jag samma människosyn oavset etnsitet, religiositet eller annat, och jag anser att man skall ha samma linje i sin kritik gentemot alla nationer som beter sig fruktansvärt!

Till skillnad från dig, vill jag inte ursäkta vissa staters terror!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 21:55

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    med Israel?

tror du?
    är du riktigt säker?

Jag tycker det är för DJÄVLIGT att de avrättar folk i Iran, oavsett skäl!

Det finns inga bra avrättningsmetoder, men stenig är fruktansvärt - javisst!

Ja, jag är MYCKET säker på att antalet dödade palestinier, av israeliska angripare, är betydligt fler än 128 bara i år.

Fast det beror väl på hur man räknar, förståss. Till skillnad från dig har jag samma människosyn oavset etnsitet, religiositet eller annat, och jag anser att man skall ha samma linje i sin kritik gentemot alla nationer som beter sig fruktansvärt!

Till skillnad från dig, vill jag inte ursäkta vissa staters terror!

räknar du med alla då som dödats under ex kriget med Irak också?
    räknar du med alla försvinnanden i Iran osv osv...

men det är ju skönt att du kan fördöma dem iallafall och att kunna se deras förtryck mot sina egna, sådant förtryck ser du inte inne i Israel mot de som inte är judar eller troende där.....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 21:55

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

bedöm det som du vill..... och berätta för oss vad du tycker om Irans religionsfrihet och deras sätt att använda Islam i sin rättsskipning?

Påstår DE att det ÄR Islamsk lag de använder?
    Ja, eller NEJ?

är den sortens Islam de lever med något att vara stolt över, eller ska den fördömas starkt?

Jag svarade på din trådstart, ingen annat!

Vad gäller dina frågor till mig har jag redan svarat ett otal gånger på sådana på detta och andra forum, men för dig kan jag ta det en gång till:

Iran har ingen bra religionsfrihet!

Deras sätt att använda islam som ursäkt för sin rättsskipning suger verkligen!

De påstår många saker, t.ex. att de är demokratiska i Iran. Så - NEJ - de är inte demokratiska i Iran, och nej, sådana straff är INTE sanktionerat av Isalm som religion!

Diktaturer, oavsett vad de väljer att kalla sig, skall fördömas rejält!

Då kommer frågan du undvek utifrån din debattstart:

Anser du att alla stater har rätt att agera som Israel gjort under sin existens, främst mot palestinierna?

Tycker du religionsfriheten är bra i Israel?

Stödjer du alla former av kollekriv bestraffning av ett helt folk, är det enbart när Israel använder sig av sådana metoder?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 21:58

Sniperace skrev:räknar du med alla då som dödats under ex kriget med Irak också?
    räknar du med alla försvinnanden i Iran osv osv...

men det är ju skönt att du kan fördöma dem iallafall och att kunna se deras förtryck mot sina egna, sådant förtryck ser du inte inne i Israel mot de som inte är judar eller troende där.....

Ja, även om man räknar de som dödats i kriget mot Irak. Fast då måste man ju för all del använda samma räknesticka gentemot Israels alla krig...

Ja, jag räknar alla försvinnande - såväl i Iran som i Israel!

Inklusive de försvinnande som skedde under shahs tid, då det av israel utbildade SAVAK mördade tio tusentals!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 21:59

JA, den är FULLSTÄNDIG i Israel, där finns INGA straffa för att avfalla från religionen Judendom och att istället bli kristen eller muslim, man blir inte sämre behandlad för att man är ateist osv osv.

Man blir inte särbehandlad pga religion av statsmakterna, men visst kan ultraortoidoxa ha synpunkter precis som i alla andra religioner, men som sagt, aldrig av statsmakten-

sedan kan man ju ha olika åsikte om det gäller kollektiv bestraffning, eller om det blir en biverkning av att blockera Hamaz terror...

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 22:06

Sniperace skrev:

JA, den är FULLSTÄNDIG i Israel, där finns INGA straffa för att avfalla från religionen Judendom och att istället bli kristen eller muslim, man blir inte sämre behandlad för att man är ateist osv osv.

Man blir inte särbehandlad pga religion av statsmakterna, men visst kan ultraortoidoxa ha synpunkter precis som i alla andra religioner, men som sagt, aldrig av statsmakten-

sedan kan man ju ha olika åsikte om det gäller kollektiv bestraffning, eller om det blir en biverkning av att blockera Hamaz terror...

Njae... Det finns en religionsfrihet i Israel, på pappret, men den gäller bara till 100% för judar, och eventuellt vissa kristna.

Då är det knappast religionsfrihet, än mindre fullständig! Laughing

Så du menar att det finns godtagbara ursäkter för kollektiv bestraffning av ett helt folk???

Kan du förklara detta?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-04, 22:07

Varför undvek du mina andra frågor, Sniper? Jag svarade på ALLA dina, hur korkade de än var...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 22:15

Anser du att alla stater har rätt att agera som Israel gjort under sin existens, främst mot palestinierna?
    det var väl eg bara denna med, och det är ganska förståeligt att detta skett, Israel fick aldrig chansen ens, utan anfölls första dagen sedan det skapats, de har sedan dessa oavbrutet varit utsatta för attacker och annat, som de slagit tillbaka, och fortfarande slår tillbaka....

Utan det första anfallet skulle det med all säkerhet sett annorlunda ut...
    Det kan vi ju tacka de omkringliggande arabländerna för....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-04, 22:21

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Njae... Det finns en religionsfrihet i Israel, på pappret, men den gäller bara till 100% för judar, och eventuellt vissa kristna.

Då är det knappast religionsfrihet, än mindre fullständig! Laughing

Så du menar att det finns godtagbara ursäkter för kollektiv bestraffning av ett helt folk???

Kan du förklara detta?

Jodå, DAO, det är nog bara i ditt förblinadande hat du får för dig att religionsfrihet INTE existerar, det finns ett Otal JUDAR som är KRISTNA, det finna inflyttade som inte tillhör folkslaget judar som är Kristna, de bahandlas INTE ett dugg annorlunda pga detta, det finns många muslimer, inte nödvändigtvis ARABER som bor där och inte lider av någon brist i religionsfrihet, Israel är i praktiken väldigt sekulärt i sitt statsskick och hur medborgarna behandlas, så det är SKITSNACK att det inte finns en bra religionsfrihet i Israel.

och vad gäller bestraffning, om det inte är avsett som bestraffning så får man nog fundera lite eller hur?

om man har blockaqd mot ett land och bara stoppar explosiva varor, då är det ok eller hur?

men fundera nu lite, de som BEHÖVER detta i sin yrkesverksamhet, är det då att bestraffa DEM när detta inte längre går att få tag på osv....

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-07-04, 22:32

Det finns nio erkända shariadomstolar i Israel, ett faktum som Dao
    väljer att bortse ifrån.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-07-04, 23:21

citat:
    "Återigen får vi se hur rättvisa skipas inom radikal Islam i det fantastiska landet Iran, där det redan i Islams namn avrättats 126 personer."

Helt genomrutten system!! Äckligt med andra ord , men med vems hjälp har ayatollah och gänget har kommit upp till den styrelseskicket är lite mera djupare att gå.. vill man det?? , och gör du det då blir du lite besviken.

Den dagen när du börjar fördjupa dig där då kommer du att se att det är återigen dina vänner som har fingrarna i smeten Smile.

citat:
    "Denna gång en kvinna som ska stenas efter att ha erkänt OTROHET efter att ha torterats med 99 piskrapp som tvingat fram en bekännelse."

Återigen fårjävligt och äckligt!!

citat:
    "Men när det gäller detta land och denna tro så tiger en stor del av forumisterna."

Nej Iran hade aldrig någon topic här ,så länge jag kommer ihåg i alla fall men nu är det här !!

citat:
    "Hade det däremot varit Israel som gjorde det skulle det blivit ramaskri, demonstrationer osv."

Jämför du Irans äckligheter med 60 år OCKUPATION av en land , då har du verkligen problem !!

Ja snipe vi vet ju att stening förgår där och det är fårjävligt , men försök inte jämföra det med ETNISK RENSNING och barn mördare!! Hela Israel har skappats på sådana grunder !!

citat:
    "Får iallafall hoppas tt tillräckligt många reagerar och ser till att Iran får väldigt mycket dålig pr pga av sådant."

Ja Iran är lika mycket en cancer svulst som Israel ..!!

Men först tar vi hand om Israel , sen tar vi hand om Iran med !!

MVH
    //KTR

KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-07-04, 23:29

citat:
    "JA, den är FULLSTÄNDIG i Israel, där finns INGA straffa för att avfalla från religionen Judendom och att istället bli kristen eller muslim, man blir inte sämre behandlad för att man är ateist osv osv."

*asgarv*

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:19