Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
redalert
Secrist
ANNA2LINK
ericTheDog
F.I.S.T
RedMentalCase
Freedom
marxisten
GustavAnder
R.O.F.L
lazy
x-medborgare
MartinLindgren
formsvackan
RedCloud
blueheaven
Corven
Sossar-e-lata
22 posters

    Nu skall vi ha Euro!!

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu skall vi ha Euro!! - Sida 8 Empty Sv: Nu skall vi ha Euro!!

    Inlägg  redalert 2011-08-15, 17:25

    RedCloud skrev:
    Jasså några samma passar in i din förljugna värld?

    OK din lilla pajas, du kanske kan presentera siffror som anger alkoholens reella kostnader ?

    Inte ?

    Nej skulle jag inte eftersom det är stört omöjligt att räkna på fiktiva värden passar inte i min värld!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nu skall vi ha Euro!! - Sida 8 Empty Sv: Nu skall vi ha Euro!!

    Inlägg  RedCloud 2011-08-15, 17:28

    Nej skulle jag inte eftersom det är stört omöjligt att räkna på fiktiva värden passar inte i min värld!

    aha, pottkanten ånyo, du verkar trivas där....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu skall vi ha Euro!! - Sida 8 Empty Sv: Nu skall vi ha Euro!!

    Inlägg  redalert 2011-08-15, 17:34

    RedCloud skrev:
    Nej skulle jag inte eftersom det är stört omöjligt att räkna på fiktiva värden passar inte i min värld!

    aha, pottkanten ånyo, du verkar trivas där....

    Du skulle kanske börja debattera någon gång? Rolling Eyes
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu skall vi ha Euro!! - Sida 8 Empty Sv: Nu skall vi ha Euro!!

    Inlägg  redalert 2011-08-15, 19:38

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sossar-e-lata skrev:fler&fler vill ha Euro som valuta i Sverige, nu är det dax att lämna "utanförskapet" och gå med!!



    Tänk om vi hade gått med i Valuta unionen tidigare och varit tvungna att låna ut pengar till Grekland vi med... Jag tror att de flesta inte vill vara med i valutaunionen.


    Ja, då hade vi fått bra ränta på dessa pengar.


    Om vi hade fått tillbaka dem... Valutaunionen känns inte ok att vara med i just nu i alla fall.


    Varför skulle vi ha tillbaka dem. Bättre att inkassera ränta.


    Vi betalar mer än vad vi får tillbaka av EU och skulla garanterat som land förlora på att gå med i valutaunionen som är så osäker nu pga länder i Europa som inte kan sköta sina ekonomier bra!




    Du menar att vi är nettobetalare? Shocked Vi tillhör alltså den närande delen av EU. WTF. Jag känner igen det där internt i Sverige. Vissa är nettobetalare (närande) vissa är det inte (tärande) Varför är detta inte ok när det gäller EU enligt dig?

    Hi hi hi....nu känner sig plötsligt Anna som en närande och då vill hon inte betala! Laughing


    Inte till ett osäkert projekt som håller på att dö ut just nu ...




    Så du tycker att man borde få välja vad man skall betala skatt till?


    Tycker du att vi ska vara med i ett projekt som ser mycket osäkert ut

    Tycker det verkar ganska osäkert att dela ut pengar till fyllisar utan motprestation också kan man välja till vilka angelägenheter pengarna skall användas till?


    Japp om valutaunionen skulle fungera så. Sen finns det alltid en bakgrund till att folk är alkoholister. Eu har det ju blivit lättare att "spä på" alkoholismen med lättare tillgänglighet till just alkohol som inte alls är bra.

    Men kan du då också förklara att alkoholiststatestiken efter så många år av regleringar och förbud inte på något vis är bättre än södra europas trots i princip ingen alkoholpolitik överhuvudtaget?

    Med facit i hand kan man med fog säga att svensk alkoholpolitik är ett fatalt misslyckande eller hur? Rolling Eyes


    Inte helt och hållet RedA jag tror vi har vunnit mycket på att inte ha vin och sprit i affärerna. Alla skulle inte klara detta när alkohol blir mer tillgängligt. de som är beroende skulle gå till affärer och handla vin och sprit ännu fler gånger i veckan än vad som görs idag.

    Sen är systembolaget duktiga på sitt sortiment och har ett brett sånt. Ica om de fick sälja vin skulle inte alls ha det utbudet som faktiskt systembolaget har.

    Men det absolut viktigaste är att vin och sprit inte är tillgängligt för folk dygnet runt för det skulle skapa ännu större problem än vad vi har idag och de problem som vi har idag är faktiskt tillräckligt.

    Så svensk alkholpolitik var i själva verket meningslös/verkninglös är det så det kan tolkas? Rolling Eyes


    Nej tvärtom!

    Jaha trots att svensk alkoholstatestik inte på något sätt utmärker sig som effektfullt?

    Nåväl hur kom du fram till ovanstående nej? Rolling Eyes

    Försök inte smita Anna jag väntar svar NU! bounce bounce bounce rendeer

    Sponsored content


    Nu skall vi ha Euro!! - Sida 8 Empty Sv: Nu skall vi ha Euro!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 09:26