Thetaxpayer 2011-08-15, 14:29
ANNA2LINK skrev: Thetaxpayer skrev: RedCloud skrev: Ja men varför vill du straffa de 90-95% som inga problem har?
Kanske i solidaritet med de som inte klarar av att dricka "normalt" ?
Alkoholism är en sjukdom som kan drabba ALLA.
Så återigen skall majoriteten behöva "lida" för att en minoritet har problem? Det tycker inte jag är rättvist. Jag tror nog fortfarande att de helst vill ha in mera skattepengar och inte bryr sig speciellt mycket om de som har problem. När skatten på spriten blir för hög så ökar smugglingen/hembränningen därav kan de inte höja för mycket för då kommer intäkterna troligtvis sjunka.
Inte "lider" Man av att inte kunna handla en flaska vin på söndagen eller annan tid efter systemets stängning? Alla vet ju om öppetiderna och man anpassar sig ju efter dem. Sen har de ju öppet längre nu... Men svenska folket "lider" anser du?
Ok Anna. Då du inte verkar vara kapabel att läsa så lägger jag in detta inlägg
IGEN.
Nej jaglider inte. Därav "". Jag har också råd att köpa det jag vill ha på systembolaget och har egentligen inga problem med det då deras sortiment oftast ju är utmärkt. Det jag stör mig på är som sagt vänlighetspratet. Det är ju bara att dubbla eller trippla priset på varorna så kan de ju se vad som händer. Jag tror inte att svenskarna kommer att dricka mindre då. Tror du?.