Nej eftersom jag vet att deras politik är snällare mot allmänheten.
Du menar som att höja bensinskatten? På vilket sätt är den snällare menar du?
Secrist skrev:Dom blundar för att det sker Dao...
Eller så är det ni som överdriver. Krav på motprestationer är inte hetsjakt så länge kraven är rimliga.
Secrist skrev:Nej eftersom jag vet att deras politik är snällare mot allmänheten.
Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Eller är ni så naiva att ni tror att inga krav kommer att ställas om de rödgröna vinner?
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Nej eftersom jag vet att deras politik är snällare mot allmänheten.
Mycket för miljön och sen får många människor göra avdrag för bensinen.
Jag har skrivit om den rödgröna politiken mycket. Den är mer rättvis än den blå. Sen så vill dom förbättra just för arbetslösa/sjuka och öka med komvuxutbildningar et c.
Med en rödgrön politik så kommer hälsan bli bättre hos många sjuka, sjuka känner mer att dom får respons och blir med sedda av en bra politik, likaså arbetslösa.
Den rödgröna politiken visar mer att dom tänker på att utjämna dom sociala klyftorna som gynnar alla i samhället... mm mm
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Eller är ni så naiva att ni tror att inga krav kommer att ställas om de rödgröna vinner?
Nej nej och åter nej hur många gånger ska jag skriva på detta forum att det är klart att det kommer att ställas krav även med en rödgrön regering??? Men inte så tuffa som i dag!!!
Ungefär så tuffa krav som i Grekland och Spanien?
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Nej nej och åter nej hur många gånger ska jag skriva på detta forum att det är klart att det kommer att ställas krav även med en rödgrön regering??? Men inte så tuffa som i dag!!!
Hur vet du det? Du vet ju inte hur deras politik ser ut?
Eller är det så att du hoppas att det ska se ut på ett visst sätt?
Så höga skatter är att vara snäll?
Ingen lön för mödan att anstränga sig och bidraga skall ge oss ett "bättre" samhälle?
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Nej eftersom jag vet att deras politik är snällare mot allmänheten.
Jag har skrivit om den rödgröna politiken mycket. Den är mer rättvis än den blå. Sen så vill dom förbättra just för arbetslösa/sjuka och öka med komvuxutbildningar et c.
Med en rödgrön politik så kommer hälsan bli bättre hos många sjuka, sjuka känner mer att dom får respons och blir med sedda av en bra politik, likaså arbetslösa.
Den rödgröna politiken visar mer att dom tänker på att utjämna dom sociala klyftorna som gynnar alla i samhället... mm mm
Klok politik eller naiv bortom det rimliga?
Dao skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Nej nej och åter nej hur många gånger ska jag skriva på detta forum att det är klart att det kommer att ställas krav även med en rödgrön regering??? Men inte så tuffa som i dag!!!
Sverige har inte Euro!
redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Nej eftersom jag vet att deras politik är snällare mot allmänheten.
Klok politik eller naiv bortom det rimliga?
redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Sverige har inte Euro!
Och det har vad att göra med vad?
Dao skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Nej nej och åter nej hur många gånger ska jag skriva på detta forum att det är klart att det kommer att ställas krav även med en rödgrön regering??? Men inte så tuffa som i dag!!!
Hur vet du det? Du vet ju inte hur deras politik ser ut?
Eller är det så att du hoppas att det ska se ut på ett visst sätt?
Så höga skatter är att vara snäll?
Ingen lön för mödan att anstränga sig och bidraga skall ge oss ett "bättre" samhälle?
Så det finns verkligen bara alternativ svart eller vitt för dig?
redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Sverige har inte Euro!
Secrist skrev:Mycket för miljön och sen får människor som arbetar ofta avdrag för bensinen...
Tyvärr Anna. Det finns inga undersökningar som stödjer det. Ska du få riktigt stor effekt (mätbar effekt) så skulle du vara tvungen att höja skatterna med belopp som är helt orimliga. Det enda som händer är att folk lägger mer pengar på bensin och mindre pengar på annat. Hur landet nu tjänar på det.
Den enda anledningen till att de rödgröna höjer skatterna på bensin är att de behöver få in pengar till reformer. Eftersom de i det stora hela behåller jobbskatteavdraget så måste de få in pengar från någon annanstans. Och då är bensinskatter ett lämpligt objekt. För att dölja det så hänvisar man till miljöorsaker och det händer att folk går på det. Uppenbarligen.
Dao skrev:redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Sverige har inte Euro!
Tja... Du nämnde Grekland och Spanien, så jag utgick från att du syftade på deras ekonomiska problem...
Men du kanske syftade på badstränder..?
Secrist skrev:Med en rödgrön politik så kommer hälsan bli bättre hos många sjuka, sjuka känner mer att dom får respons och blir med sedda av en bra politik, likaså arbetslösa.
Nu ägnar du dig åt rena önskedrömmar Anna. Var någonstans i deras politik hittar du detta?
Secrist skrev:Med en rödgrön politik så kommer hälsan bli bättre hos många sjuka, sjuka känner mer att dom får respons och blir med sedda av en bra politik, likaså arbetslösa.
Nu ägnar du dig åt rena önskedrömmar Anna. Var någonstans i deras politik hittar du detta?
Dao skrev:Secrist skrev:Med en rödgrön politik så kommer hälsan bli bättre hos många sjuka, sjuka känner mer att dom får respons och blir med sedda av en bra politik, likaså arbetslösa.
Miljöpolitiken, skattepolitiken, arbetsmarknadspolitiken, etc, etc...
Det är det CENTRALA i deras politik!
redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Och jag frågar efter mer förslag....
Sverige har inte Euro!
Tja... Du nämnde Grekland och Spanien, så jag utgick från att du syftade på deras ekonomiska problem...
Men du kanske syftade på badstränder..?
Men euro har väl ingenting med dess problem att göra eller menar du att de borde devalvera sig ur sin överkonsumtion och kan inte göra det för de har euro?
Secrist skrev:Miljöpolitiken, skattepolitiken, arbetsmarknadspolitiken, etc, etc...
Vilket är märkligt eftersom de behåller jobbskatteavdraget. Har de egna sedelpressar?
Secrist skrev:Miljöpolitiken, skattepolitiken, arbetsmarknadspolitiken, etc, etc...
Vilket är märkligt eftersom de behåller jobbskatteavdraget. Har de egna sedelpressar?