Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Corven
Secrist
ericTheDog
redalert
Dao
Sossar ee lata
MartinLindgren
Redvictory
ANNA2LINK
13 posters

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 22:56

    Alliansens reformer bygger på våra värderingar om frihet, ansvar och rättvisa. Vår utgångspunkt är att alla människor är olika men med samma människovärde. Därför är det viktigt att både kvinnor och män får ökad makt över sina liv. Vi vill skapa ett Sverige där varje människa kommer till sin rätt och kan förverkliga sin potential.

    Oavsett bakgrund ska alla ha möjligheter att växa och utvecklas. Alla människor har samma rätt till ett värdigt liv. Alla ska inte leva likadant, men alla ska ha samma möjligheter att utvecklas som självständiga människor. Det handlar inte minst om att ha ett arbete att gå till. Inte främst därför att det är samhällsekonomiskt bäst, utan därför att varje människa ska kunna påverka sin egen livssituation och vara del av en arbetsgemenskap.

    Trots att viktiga reformer har genomförts under mandatperioden, återstår många uppgifter. Sverige står inför flera stora utmaningar. Alliansen möter uppgiften med stor hoppfullhet om att Sveriges bästa tid ligger ligger framför oss. Vi tror på Sverige och vill att det ska vara ett land som går före och präglas av en stark sammanhållning mellan människor.
    Källa: www.alliansen.se







    Det står så fint skrivet på alliansens hemsida. Det står att alliansen bygger sin politik på: frihet,ansvar och rättvisa. Jag ställer mig frågor som:

    1. Frihet för vem?
    2. Rättvisa för vem?

    Jag har en uppfattning om att alliansens politik bygger helt och hållet på just individers anvar över sina egna liv. Jag menar inte att det är fel att mycket i livet bygger på vad individer presterar,men långt ifrån alla klarar sig bra i ett samhälle där allt utgår ifrån oss individer pga våra olika förutsättningar.

    Långtidsarbetslöshet är vanligt förekommande idag, likaså sjukdomar. Sjukdomar som går över och sjukdomar som inte går över och vilken frihet ställs dessa människor till? Kan dessa människor bestämma över sina egna liv? Nej är svaret på det eftersom allt i vårat samhälle styrs av pengar och har du dåligt om pengar så har du mindre frihet än om du har gott om pengar.

    Livet är inte rättvist, men i alliansens Sverige så förekommer väldigt lite rättvisa. Jag kan inte se att det finns någonstans.

    Hur ska alla dessa långtidsarbetslösa/sjuka/pensionärer med låg inkomst i ett borgligt Sverige någonsin kunna ha frihet att bestämma över sina liv när inte ekonomin för dessa tillåter det? Varför ska inte dessa personer ha rätt till att ha ett någolunda bra liv i ett borgligt Sverige? Måste avståndet mellan oss människor vara så stora som dom är idag mellan folk och folk?

    Sverige är ett föregångsland, är det inte viktigt att vi jobbar för att i fortsättningen göra det eller ska fattigdomen öka och dom rika tjäna ännu mer pengar?

    Det bästa för ett land är att vi jobbar på att alla ska få det så bra som möjligt oavsätt situation. Arbetslöshet/sjukdom rår inte människor för idag, få fuskar.

    Jag tror inte att alliansen vill jobba med att människor oavsätt situation ska få det bättre, det måste till en rödgrön politik som verkligen vill jobba för det mer än alliansen. Jobba för Svenskarnas bästa...

    Alliansen har verkligen visat att dom inte klarar det...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-07, 23:07

    ANNA2LINK skrev:Alliansens reformer bygger på våra värderingar om frihet, ansvar och rättvisa. Vår utgångspunkt är att alla människor är olika men med samma människovärde. Därför är det viktigt att både kvinnor och män får ökad makt över sina liv. Vi vill skapa ett Sverige där varje människa kommer till sin rätt och kan förverkliga sin potential.

    Oavsett bakgrund ska alla ha möjligheter att växa och utvecklas. Alla människor har samma rätt till ett värdigt liv. Alla ska inte leva likadant, men alla ska ha samma möjligheter att utvecklas som självständiga människor. Det handlar inte minst om att ha ett arbete att gå till. Inte främst därför att det är samhällsekonomiskt bäst, utan därför att varje människa ska kunna påverka sin egen livssituation och vara del av en arbetsgemenskap.

    Trots att viktiga reformer har genomförts under mandatperioden, återstår många uppgifter. Sverige står inför flera stora utmaningar. Alliansen möter uppgiften med stor hoppfullhet om att Sveriges bästa tid ligger ligger framför oss. Vi tror på Sverige och vill att det ska vara ett land som går före och präglas av en stark sammanhållning mellan människor.
    Källa: www.alliansen.se







    Det står så fint skrivet på alliansens hemsida. Det står att alliansen bygger sin politik på: frihet,ansvar och rättvisa. Jag ställer mig frågor som:

    1. Frihet för vem?
    2. Rättvisa för vem?

    Jag har en uppfattning om att alliansens politik bygger helt och hållet på just individers anvar över sina egna liv. Jag menar inte att det är fel att mycket i livet bygger på vad individer presterar,men långt ifrån alla klarar sig bra i ett samhälle där allt utgår ifrån oss individer pga våra olika förutsättningar.

    Långtidsarbetslöshet är vanligt förekommande idag, likaså sjukdomar. Sjukdomar som går över och sjukdomar som inte går över och vilken frihet ställs dessa människor till? Kan dessa människor bestämma över sina egna liv? Nej är svaret på det eftersom allt i vårat samhälle styrs av pengar och har du dåligt om pengar så har du mindre frihet än om du har gott om pengar.

    Livet är inte rättvist, men i alliansens Sverige så förekommer väldigt lite rättvisa. Jag kan inte se att det finns någonstans.

    Hur ska alla dessa långtidsarbetslösa/sjuka/pensionärer med låg inkomst i ett borgligt Sverige någonsin kunna ha frihet att bestämma över sina liv när inte ekonomin för dessa tillåter det? Varför ska inte dessa personer ha rätt till att ha ett någolunda bra liv i ett borgligt Sverige? Måste avståndet mellan oss människor vara så stora som dom är idag mellan folk och folk?

    Sverige är ett föregångsland, är det inte viktigt att vi jobbar för att i fortsättningen göra det eller ska fattigdomen öka och dom rika tjäna ännu mer pengar?

    Det bästa för ett land är att vi jobbar på att alla ska få det så bra som möjligt oavsätt situation. Arbetslöshet/sjukdom rår inte människor för idag, få fuskar.

    Jag tror inte att alliansen vill jobba med att människor oavsätt situation ska få det bättre, det måste till en rödgrön politik som verkligen vill jobba för det mer än alliansen. Jobba för Svenskarnas bästa...

    Alliansen har verkligen visat att dom inte klarar det...

    Alliansens frihet inskränker enbart de som har mycket pengar! resten skall säljas som slavar så länge de har en arbetsförmåga! sen blir det ättestupan!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-07, 23:09

    Men dom talar inte om att dom inte tvekar gå över lik för att roffa åt sig så mycket dom kan!
    Att människor dör i deras släptåg struntar dom totalt i!


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-06-07, 23:10, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 23:10

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:Alliansens reformer bygger på våra värderingar om frihet, ansvar och rättvisa. Vår utgångspunkt är att alla människor är olika men med samma människovärde. Därför är det viktigt att både kvinnor och män får ökad makt över sina liv. Vi vill skapa ett Sverige där varje människa kommer till sin rätt och kan förverkliga sin potential.

    Oavsett bakgrund ska alla ha möjligheter att växa och utvecklas. Alla människor har samma rätt till ett värdigt liv. Alla ska inte leva likadant, men alla ska ha samma möjligheter att utvecklas som självständiga människor. Det handlar inte minst om att ha ett arbete att gå till. Inte främst därför att det är samhällsekonomiskt bäst, utan därför att varje människa ska kunna påverka sin egen livssituation och vara del av en arbetsgemenskap.

    Trots att viktiga reformer har genomförts under mandatperioden, återstår många uppgifter. Sverige står inför flera stora utmaningar. Alliansen möter uppgiften med stor hoppfullhet om att Sveriges bästa tid ligger ligger framför oss. Vi tror på Sverige och vill att det ska vara ett land som går före och präglas av en stark sammanhållning mellan människor.
    Källa: www.alliansen.se







    Det står så fint skrivet på alliansens hemsida. Det står att alliansen bygger sin politik på: frihet,ansvar och rättvisa. Jag ställer mig frågor som:

    1. Frihet för vem?
    2. Rättvisa för vem?

    Jag har en uppfattning om att alliansens politik bygger helt och hållet på just individers anvar över sina egna liv. Jag menar inte att det är fel att mycket i livet bygger på vad individer presterar,men långt ifrån alla klarar sig bra i ett samhälle där allt utgår ifrån oss individer pga våra olika förutsättningar.

    Långtidsarbetslöshet är vanligt förekommande idag, likaså sjukdomar. Sjukdomar som går över och sjukdomar som inte går över och vilken frihet ställs dessa människor till? Kan dessa människor bestämma över sina egna liv? Nej är svaret på det eftersom allt i vårat samhälle styrs av pengar och har du dåligt om pengar så har du mindre frihet än om du har gott om pengar.

    Livet är inte rättvist, men i alliansens Sverige så förekommer väldigt lite rättvisa. Jag kan inte se att det finns någonstans.

    Hur ska alla dessa långtidsarbetslösa/sjuka/pensionärer med låg inkomst i ett borgligt Sverige någonsin kunna ha frihet att bestämma över sina liv när inte ekonomin för dessa tillåter det? Varför ska inte dessa personer ha rätt till att ha ett någolunda bra liv i ett borgligt Sverige? Måste avståndet mellan oss människor vara så stora som dom är idag mellan folk och folk?

    Sverige är ett föregångsland, är det inte viktigt att vi jobbar för att i fortsättningen göra det eller ska fattigdomen öka och dom rika tjäna ännu mer pengar?

    Det bästa för ett land är att vi jobbar på att alla ska få det så bra som möjligt oavsätt situation. Arbetslöshet/sjukdom rår inte människor för idag, få fuskar.

    Jag tror inte att alliansen vill jobba med att människor oavsätt situation ska få det bättre, det måste till en rödgrön politik som verkligen vill jobba för det mer än alliansen. Jobba för Svenskarnas bästa...

    Alliansen har verkligen visat att dom inte klarar det...

    Alliansens frihet inskränker enbart de som har mycket pengar! resten skall säljas som slavar så länge de har en arbetsförmåga! sen blir det ättestupan!


    Ja jag tycker också att det är så. Inte verkar det vara så att om man är i en utsatt situation så är man lika mycket värd som alla andra i alliansens samhälle. Allting mäts i pengar, även människor tyvärr...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Ja gud vad dumma dom är

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-07, 23:10

    snyft snyft
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 23:11

    Sossar ee lata skrev:snyft snyft


    Ja många känner sig säkert ännu mer ledsna i högerns Sverige nu...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 23:21

    Sossar ee lata skrev:snyft snyft

    Hade alliansen kallat sig för "kommunister" hade även du klagat, gissar jag...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  redalert 2010-06-07, 23:25

    Fy bubblan vad patetiskt fabulerande!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-07, 23:30

    MartinLindgren skrev:Men dom talar inte om att dom inte tvekar gå över lik för att roffa åt sig så mycket dom kan!
    Att människor dör i deras släptåg struntar dom totalt i!


    Ska jag berätta en hemlighet? Männsikor kommer dö även om röran vinner valet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Dao 2010-06-07, 23:31

    ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Men dom talar inte om att dom inte tvekar gå över lik för att roffa åt sig så mycket dom kan!
    Att människor dör i deras släptåg struntar dom totalt i!


    Ska jag berätta en hemlighet? Männsikor kommer dö även om röran vinner valet.

    På vilket sätt ursäktar detta alliansens jakt på de svaga i samhället?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-07, 23:44

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Men dom talar inte om att dom inte tvekar gå över lik för att roffa åt sig så mycket dom kan!
    Att människor dör i deras släptåg struntar dom totalt i!


    Ska jag berätta en hemlighet? Männsikor kommer dö även om röran vinner valet.

    På vilket sätt ursäktar detta alliansens jakt på de svaga i samhället?


    Dom blundar för att det sker Dao...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Blunda

    Inlägg  Secrist 2010-06-08, 07:45

    Dom blundar för att det sker Dao...

    Eller så är det ni som överdriver. Krav på motprestationer är inte hetsjakt så länge kraven är rimliga.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-08, 07:48

    Secrist skrev:Dom blundar för att det sker Dao...

    Eller så är det ni som överdriver. Krav på motprestationer är inte hetsjakt så länge kraven är rimliga.

    Kraven är inte rimliga men det har din hjärna svårt att kvittera secrist!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Krav

    Inlägg  Secrist 2010-06-08, 07:49

    Kraven är inte rimliga men det har din hjärna svårt att kvittera secrist!

    Så inga krav överhuvudtaget är rimliga? Så ett krav att aktivt söka jobb om man är arbetslös är orimliga?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-08, 07:56

    Secrist skrev:Kraven är inte rimliga men det har din hjärna svårt att kvittera secrist!

    Så inga krav överhuvudtaget är rimliga? Så ett krav att aktivt söka jobb om man är arbetslös är orimliga?

    De som är sjuka ska inte söka jobb de skall rehabiliteras och det skall FK och AF hjälpa dem med! de som har blivit av med sina jobb pga FK nya rutiner som skall få hjälp till ett annat arbete och helst också ett skadestånd för sveda o värk!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-06-08, 09:17

    De som är sjuka ska inte söka jobb de skall rehabiliteras och det skall FK och AF hjälpa dem med! de som har blivit av med sina jobb pga FK nya rutiner som skall få hjälp till ett annat arbete och helst också ett skadestånd för sveda o värk!

    Det beror väl på. Vad räknar du som sjukdom? Förslitningsskador i höften? Åderbrock?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Corven 2010-06-08, 11:56

    Jag anser att folk som är sjuka, ska få vara sjuka.

    Jag har tidigare nämnt en kille som jag "känner" via ett forum. En kille som under två år åkt ut och in på sjukhus, genomgått flera stora operationer, varit nära döden flera gånger, och som i december fick besked om att han nu varit sjukskriven så länge att han måste utförsäkras....

    Han hade bara nån vecka innan det beskedet genomgått ytterligare en stor operation för tarmvred, men det kunde man inte ta hänsyn till, utan han hade varit sjukskriven för länge. Hans läkare bara skakade på huvudet åt eländet, och konstaterade att du är för sjuk, du kan inte jobba.

    Men han tvingades till AF, och under några veckor så tvingades han dit. Avbrutet av en kortare sjukhusvistelse, där han knappt ens kunde få ersättning från FK för det.

    Nu har dom låtit honom få återgå till sjukskrivning, men sänkt hans ersättning....


    Jag tycker det är bra att man vill rehabilitera folk. Många går sjukskrivna för länge. Men rehabilitering borde ingå i FKs område, man ska inte sparka över folk på AF för utredning. Man ska ju stå till arbetsmarknadens förfogande för att vara inskriven hos AF. Det gör man inte om man är sjuk.

    Så tanken är bra, men man borde skapa en vettig organisation för att göra detta. Inte som nu när man utan urskiljning utförsäkrar folk utifrån vad almanackan säger, och itne utifrån individen.

    Det jag förordar är alltså en rehabiliteringssektion på FK, där man utreder arbetsförmågan.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Redvictory 2010-06-08, 12:10

    Corven skrev:Jag anser att folk som är sjuka, ska få vara sjuka.

    Jag har tidigare nämnt en kille som jag "känner" via ett forum. En kille som under två år åkt ut och in på sjukhus, genomgått flera stora operationer, varit nära döden flera gånger, och som i december fick besked om att han nu varit sjukskriven så länge att han måste utförsäkras....

    Han hade bara nån vecka innan det beskedet genomgått ytterligare en stor operation för tarmvred, men det kunde man inte ta hänsyn till, utan han hade varit sjukskriven för länge. Hans läkare bara skakade på huvudet åt eländet, och konstaterade att du är för sjuk, du kan inte jobba.

    Men han tvingades till AF, och under några veckor så tvingades han dit. Avbrutet av en kortare sjukhusvistelse, där han knappt ens kunde få ersättning från FK för det.

    Nu har dom låtit honom få återgå till sjukskrivning, men sänkt hans ersättning....


    Jag tycker det är bra att man vill rehabilitera folk. Många går sjukskrivna för länge. Men rehabilitering borde ingå i FKs område, man ska inte sparka över folk på AF för utredning. Man ska ju stå till arbetsmarknadens förfogande för att vara inskriven hos AF. Det gör man inte om man är sjuk.

    Så tanken är bra, men man borde skapa en vettig organisation för att göra detta. Inte som nu när man utan urskiljning utförsäkrar folk utifrån vad almanackan säger, och itne utifrån individen.

    Det jag förordar är alltså en rehabiliteringssektion på FK, där man utreder arbetsförmågan.

    Du kan ju förbereda dig på att secrist och de andra moderattomtarna kommer skylla på handläggaren!trots att denne mycket noga förljt de nya anvisningarna
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-08, 12:27

    Varken sociala eller AF har kompetens att hantera sjukdomar, men det hindrar ju inte borgeriet att jaga utsatta med blåslampan!

    Jag har mött flera socialsekreterare när jag varit ute på olika grejer som slutat sina jobb efter sammanslagningen av stadsdelarna, och för dom inte kan hantera alla nya utförsäkrade som inte klarar uppfylla soc villkor för försörjningstöd!

    Har också träffat flera läkare som säger att stora delar av deras arbetstider går ut att stångas med både FK och Soc!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ericTheDog 2010-06-08, 12:37

    Är det inte dags att du skaffar dig ett riktigt jobb istället för att vara ute på en massa grejer?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Corven 2010-06-08, 13:16

    ericTheDog skrev:Är det inte dags att du skaffar dig ett riktigt jobb istället för att vara ute på en massa grejer?

    Vem frågar du?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Corven 2010-06-08, 13:19

    Vad hände med de utredningsplatser fk hade förut? Jag minns att min ex-man var på nåt ställe i Tullinge under några veckor där dom utredde dels hans arbetsförmåga och dels vad han skulle kunna jobba med. Därefter fick han en utbildning i CAD-ritning. Fast dom ville inte ge honom den konstruktörsutbildning han behövde för att kunna få jobb sen, men det är en annan historia.

    men då fanns i alla fall nån form av organisation för att utreda sånt. Vad hände där....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-08, 13:38

    Jag förstår att snikvattnet rinner runt mungiporna på dig Doggen,
    Menar du att du är så ointressant att du inte blir inbjuden att berätta om livets irrfärder på olika seminarium och konferenser?

    Men håll idig nu din pajas, snart glider jag över till Gotland och politikerveckan, för att deltaga in ett antal seminarium under den veckan,
    självklart allt fore free!

    Eller menar du att jag ska tacka nej för jag är pensionär!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 14:06

    Secrist skrev:Dom blundar för att det sker Dao...

    Eller så är det ni som överdriver. Krav på motprestationer är inte hetsjakt så länge kraven är rimliga.


    Varför skulle vi överdriva för?Kraven är ju inte rimliga i dag det är ju det som vi vill påpeka. Alla sjuka har inte samma sjukdom och en del behöver längre tid att vara sjukskriven. Att sätta ett slutdatum för sjukdom är ju inte detsamma som att personen är frisk ifrån det datumet. Att man ska ställa krav på att dom som kan jobba ska ha möjlighet att rehabiliteras och komma tillbaka till arbetsmarknaden finns det ju ingen som motsätter sig. Det är ju systemet i dag som är alldeles för korkat.


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-06-08, 14:15, ändrad totalt 3 gånger
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-08, 14:09

    MartinLindgren skrev:Varken sociala eller AF har kompetens att hantera sjukdomar, men det hindrar ju inte borgeriet att jaga utsatta med blåslampan!

    Jag har mött flera socialsekreterare när jag varit ute på olika grejer som slutat sina jobb efter sammanslagningen av stadsdelarna, och för dom inte kan hantera alla nya utförsäkrade som inte klarar uppfylla soc villkor för försörjningstöd!

    Har också träffat flera läkare som säger att stora delar av deras arbetstider går ut att stångas med både FK och Soc!


    Så ska det inte vara!

    Sponsored content


    Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa... Empty Sv: Alliansen bygger sin politik på: frihet, ansvar och rättvisa...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 10:35