Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
datic
redalert
KickTheRasist
Susz X
Regndrottning
lazy
Funky Prince
MartinLindgren
Corven
formsvackan
fingubben
RedCloud
Dao
Sniperace
Infra
19 posters

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 23 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  lazy 2010-07-13, 22:06

Vad är anledningen till att vinäger, choklad och färskt kött inte tillåts komma in i Gaza.

Inte alltför längesedan som israelerna släppte in en massa levande kalvar
    till Gaza, kan det bli färskare än så?

Be mig inte om länk för den har jag redan lagt in i ngn av alla trådar
    här, fortsättningsvis kommer jag att be alla söka själva efter redan
    befintlig info. Wink
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 23 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 22:07

Sniperace skrev:enligt HAMAZ pågår ett vad de kallar heligt krig mot Israel. Hqamaz är enligt er Palestinas rättmätiga valda regering, så på det sättet kan ni inget annat säga än att Israel och Palestina är i Krig.....
    Jodå, eftersom Israel inte erkänt Hamas som "Palestinas rättmätiga valda regering" är förhållandet inte det du påstår.
    Sniperace skrev:nu väljer Israel att se krigstillståndet mot Gaza där Hamaz har makten, och det är något ni inte kan ens försöka negligera.
    Att du surrar om och åberopar ett krigstillstånd mellan två stater, där den ena inte existerar känns både besynnerligt och beklagligt.
    Sniperace skrev:så, vilka du än fråga så pågår mellan dess ett krig, och det är fanimej INTE ni som bestämmer vad det ska vara framför vad Hamaz och Israel anser, det är ganska skrattretande att de era lama försök.......
    I och med att du åberopar krigslagar är det ointressant vad du, jag och andra tycker. Lagarna ska i så fall gälla fullt ut, eller hur ?

Varför ska bara små behagliga delar anses gälla, samtidigt som allt annat bortses från. Varför ylar du inte om behandling av "krigsfångar", kollektiva bestraffningar av civilbefolkning etc.

Hur många tusen palestinier är fängslade utan rättslig prövning ? Israel är ingen rättsstat och ska naturligtvis då heller inte behandlas som en sådan.

Delar av Osloavtalen kallar du för FN-avtal och hävdar att de ger Israel rätt till både det ena och det andra. Svammel ! Israel ger fullkomligt fan i både Osloavtalet och de FN-resolutioner som verkligen existerar.

Du hittar på både tillstånd, avtal och lagar som det passar dig, samtidigt som du hela tiden åberopar största bössans rätt. Fy för den lede.

Sniperace skrev:Men som sagt, HAMAZ har fått erbjudandet att om de stryker sina stadgar, ni vet dem soim ni anser att de ska behålla, så är Israel villiga att föra direkta fredssamtal och att ex lätta på en blockad som då inte längre kommer behövas
    Jag har vid ett antal tillfällen uppmanat dig att stödja detta påstående, men du har ännu inte kunnat.
    Sniperace skrev:men som sagt, det vill ni ju inte
    Det är inte en fråga om vad jag vill, utan om Hamas har något att vinna på att göra detta. En väpnad motståndsorganisation har inte fred som mål. Man strävar efter att vinna något annat först, i palestiniernas fall ett land och ett hem. Svårt att förstå ?

Om terroristorganisationen Likud får fortsätta vid makten kommer ingenting att kunna förändras !

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 22:10

lazy skrev:Inte alltför längesedan som israelerna släppte in en massa levande kalvar
    http://www.gisha.org/UserFiles/File/publications/Products060610_Eng(1).pdf

Här hittar jag att choklad och vinäger är tillåtna sedan ett par veckor, men inte färskt kött.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 22:12

lazy skrev:Här är senaste nytt igen ang. Libyenskeppet men f-n vet vad man ska tro
    eftersom de ändrar sig från timme till timme, väntar de på natten?
    Finns det någon rapportering från annat håll än Israel ?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-13, 22:23

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Här är senaste nytt igen ang. Libyenskeppet men f-n vet vad man ska tro
    Finns det någon rapportering från annat håll än Israel ?

Rapporterna från Israel består väl i de rapporter de fått från det
    Libyska skeppet, vill du ha rapporter direkt därifrån så blir det
    ju naturligtvis lite svårare, har inte hittat ngt annat från de arabiska
    sidorna än att Hamas tydligen propsar på att de ska fortsätta till Gaza
    men visst ska jag fortsätta att söka även om det verkar vara lite "locket
    på" f.n
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-07-13, 22:26

redalert skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:och den kommer gå antingen till El Arish eller Ashdod, att den skulle gå till Gaza är en utopi...

Så kommer det visa sig om de gör det som provokation eller om det är primärt med nödhjälpen, den når dem lika bra via de hamnar Israel tillåter dem att använda.

Ingen som åker till Gaza provocerar. De som provocerar
    är israel med sin belägring och sina massmord!

Säger du det? Basketball
    lol!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-13, 22:30

Sniperace skrev:enligt HAMAZ pågår ett vad de kallar heligt krig mot Israel. Hqamaz är enligt er Palestinas rättmätiga valda regering, så på det sättet kan ni inget annat säga än att Israel och Palestina är i Krig.....

nu väljer Israel att se krigstillståndet mot Gaza där Hamaz har makten, och det är något ni inte kan ens försöka negligera.

så, vilka du än fråga så pågår mellan dess ett krig, och det är fanimej INTE ni som bestämmer vad det ska vara framför vad Hamaz och Israel anser, det är ganska skrattretande att de era lama försök.......

Men som sagt, HAMAZ har fått erbjudandet att om de stryker sina stadgar, ni vet dem soim ni anser att de ska behålla, så är Israel villiga att föra direkta fredssamtal och att ex lätta på en blockad som då inte längre kommer behövas, men som sagt, det vill ni ju inte Laughing

Och det är du så dum och litar på från
    en part som brutit varenda löfte sedan sitt
    bildande samt mot snart 300 FN-resolutioner.
    Det är till att vara naiv skall jag säga.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-13, 22:32

lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Senaste nytt är tydligen att jag hade fel i min förhoppning, nu verkar
    det som att de har ändrat sig och tänker fortsätta mot Gaza.

Jerusalem Post

Bra! Om det stämmer!!!

Varför är det bra Dao? Vill du ha mer liknande Mavi Marmara?

Här är senaste nytt igen ang. Libyenskeppet men f-n vet vad man ska tro

Jerusalem Post

Dom kanske vill hålla de israeliska mördarna på sträckbänken?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-07-13, 22:41

nu väljer Israel att se krigstillståndet mot Gaza där Hamaz har makten, och det är något ni inte kan ens försöka negligera.

så, vilka du än fråga så pågår mellan dess ett krig, och det är fanimej INTE ni som bestämmer vad det ska vara framför vad Hamaz och Israel anser, det är ganska skrattretande att de era lama försök.......

Men som sagt, HAMAZ har fått erbjudandet att om de stryker sina stadgar, ni vet dem soim ni anser att de ska behålla, så är Israel villiga att föra direkta fredssamtal och att ex lätta på en blockad som då inte längre kommer behövas, men som sagt, det vill ni ju inte Laughing

Hamas har vid flera tillfällen gett klartecken till fredssamtal, men du bryr dig bara om "heligt krig"?

Snacka om att sortera vad du vill veta...

Begreppet heligt krig kan betyda en hel del, exempelvis självförsvar mot angrepp!

Så - fortfarande går det inte säga att de är i REGELRÄTT krig!

Nej - ingen har negligerat att Israel har valt krigstillståndet! Bra att du faktiskt erkänner det för en gång skull...

Problemet med ditt resonemang, är att det bara är krig de tillfällen som Israel säger detta, annars är det de som försvarar sig mot terrorism - alltså INTE krig - när DET passar dem!

Detsamma har du svajat än hit och än dit när du vridigt och vänt på dig själv för att rättfärdiga Israels terror!

Israel har inte fårr NÅGOT erbjudande! Israel kan inte erbjuda något de inte har, utan de HOTAR!

HAMAS har erbjudigt, då de erbjudigt något de själva kan offra!

Något sådant har Israel inte gjort alls!

Att du väljer att kalla HOT för ERBJUDANDE är din sak, men palestinierna skall inte behöva utstå mer av ditt älskade terrorverksamhet, bara för att ni inte klarar av att kalla det som sker för sitt rätta namn!

En mobbare säger till offret: Jag slutar med mobbingen om jag får dina pengar! Detta är det ERBJUDANDE du hymlar om!!!

Det är Israel som ockuperar palestinierna - inte tvärt om!

Dags att komma ur dina fantasier för EN GÅNG SKULL!

Både vi och Hamas vill ta bort stadgarna - men Israel bemöter inte erbjudandet!

Detta GÅR INTE at ursäkta, eller gömma undan!!!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-13, 22:43

lazy skrev:
    Vad är anledningen till att vinäger, choklad och färskt kött inte tillåts komma in i Gaza.

Inte alltför längesedan som israelerna släppte in en massa levande kalvar

Be mig inte om länk för den har jag redan lagt in i ngn av alla trådar
    här, fortsättningsvis kommer jag att be alla söka själva efter redan
    befintlig info. Wink

Det där är helt enkelt inte sant.
    Varför skulle bödlarna släppa in kalvar men inte cement. Lögn!

http://www.arbetaren.se/2000/51/debatt.html
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-13, 22:47

lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Senaste nytt är tydligen att jag hade fel i min förhoppning, nu verkar
    det som att de har ändrat sig och tänker fortsätta mot Gaza.

Jerusalem Post

Bra! Om det stämmer!!!

Varför är det bra Dao? Vill du ha mer liknande Mavi Marmara?

Här är senaste nytt igen ang. Libyenskeppet men f-n vet vad man ska tro

Jerusalem Post

Det är inte båtens rutt som skapade det som hände på Mavi Marmara, utan Israels val av åtgärd!

Nej - jag vill inte ha våld, utan att blockaden bryts. Därför är det bra att båten går mot Gaza direkt!

Klart att de är tveksamma, eftersom de vet hur brutala Israel är!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-13, 22:54

Du förstår, Sniper: Hamas är inga terrorister.
    Dom är etiketterade terrorister - det är sant -
    men en terroristetikett är en lapp man klistrar på
    något eller någon som man ogillar.

Låt oss ponera att jag nu klistrar en terroristetikett
    på dig. Fick jag sedan tillräckligt många (låt oss
    säga USA, EU och det förhatliga terroriststaten
    israel) att acceptera mitt utpekande av dig som
    terrorist, så vore du en "terrorist", helt enkelt.
    Det är precis det som har hänt med Hamas.
    Det har så att säga inte uppnått terroriststatus
    av egen kraft utan helt och hållet tillskrivits
    epitetet av omvärlden.

Visserligen är det knappt så att er intelligens
    räcker till för det, men någonstans i era hopplösa
    bakhuvuden förstår både Lazy och du detta fast
    ni med sån förtjusning sitter och slänger er med
    terroristepitet vad gäller det hedervärda Hamas.

Det finns enskillda svenskar som av USA terrorist-
    stämplades efter nine-eleven. EU hakade på och
    fullföljde med egen terroriststämpel av pur
    undergivenhet. I dag är två av dessa tre
    svenskar helt rentvådda och är inga terrorister längre.
    Sensmoral: terroristetiketten klistras ofta på oskyldiga
    och är en såpass relativ företeelse att det helt
    enkelt bara är ett skällsord. Får man det däremot
    nedskrivet i ett viktigt dokument kan det vara ett
    mycket effektivt vapen även mot hedervärda och
    nödvändiga försvarsorganisationer som Hamas.

Raketbeskjutningen av israel t ex, med de ineffektiva
    Qassamraketerna är ingen terrorism alls. Det är
    viktigt att betona detta. Det är nödvändiga försvars-
    handlingar mot världens mest militariserade stat,
    värdig vilket land i världen som helst som anser
    sig ha rätt att försvara sig, de sina och sitt fosterland.
    Det finns ingen internationell lag som för4bjuder
    självförsvar av den sorten.

Enda felet med denna beskjutning är att den inte
    ställer till med tillräckligt stor skada och att den
    sedan, redan före, de cyniska massmorden på
    palestinska kvinnor och barn i januari 2009 legat
    nere under ett ensidigt palestinskt eldupphör.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 23:02

http://www.dn.se/nyheter/varlden/gazaskepp-gar-mot-egypten-1.1137201

Gazaskepp går mot Egypten

En egyptisk talesman sade på tisdagskvällen att det libyska fartyget ”Amalthea”, som varit på väg mot Gaza, har begärt och beviljats tillstånd att i stället gå in i hamnen i Arish i Egypten.

Talesmannen sade att passagerarna och fartygslasten, bestående av bland annat läkemedel, skulle tillåtas fortsätta in i Gaza landvägen via gränsposteringen i Rafah.

Tydligen har kaptenen på Amalthea valt att bespara besättning och passagerare från israelisk misshandel och ev. förlust av liv. Om israelerna stillatigande ser på ifall passagerare och last får fortsätta in i Gaza återstår att se. Jag tvivlar .....

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-13, 23:11

formsvackan skrev:http://www.dn.se/nyheter/varlden/gazaskepp-gar-mot-egypten-1.1137201

En egyptisk talesman sade på tisdagskvällen att det libyska fartyget ”Amalthea”, som varit på väg mot Gaza, har begärt och beviljats tillstånd att i stället gå in i hamnen i Arish i Egypten.

Talesmannen sade att passagerarna och fartygslasten, bestående av bland annat läkemedel, skulle tillåtas fortsätta in i Gaza landvägen via gränsposteringen i Rafah.

Tydligen har kaptenen på Amalthea valt att bespara besättning och passagerare från israelisk misshandel och ev. förlust av liv. Om israelerna stillatigande ser på ifall passagerare och last får fortsätta in i Gaza återstår att se. Jag tvivlar .....

Det behövs inga israeler i den egyptiska hamnen, så Egypten samarbetar med Israel i Gazafrågan!

Det blir alltså samma effekt här, som om de hade gått mot en israelisk hamn. Gissar att Libyen inte var tillräckligt motiverade till att utmana Israel ordentligt... De är ju faktiskt själva en rätt otrevlig diktatur...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 23:14

Dao skrev:Det blir alltså samma effekt här, som om de hade gått mot en israelisk hamn. Gissar att Libyen inte var tillräckligt motiverade till att utmana Israel ordentligt... De är ju faktiskt själva en rätt otrevlig diktatur...
    Sak samma som när Iran hävdade att kanalen var stängd för dem. Publicitetskravet var redan uppnått. Låt oss hoppas att det snart ordnas en ny riktig Freedom Flotilla.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-13, 23:17

Ja, låt de RIKTIGA fredsvännerna arrangera flottiljen!

Kanske man skall anmäla sig?

Var gör man det i så fall? Jag skulle kunna debattera med er från båten direkt, fram tills Israel bryter all kontakt - så att ingen skall se hur snälla de är! Laughing
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-13, 23:38

formsvackan skrev:http://www.dn.se/nyheter/varlden/gazaskepp-gar-mot-egypten-1.1137201

Tydligen hade de enbart mat m.m på detta skepp, inga IHH-wanna bee martyrs, hoppas jag.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-13, 23:48

lazy skrev:Tydligen hade de enbart mat m.m på detta skepp, inga IHH-wanna bee martyrs, hoppas jag.
    So what ... ? Israelerna är i detta sammanhang fullt betrodda att storma och förinta en korvkiosk. Korven skulle ju kunna vara för färsk ....
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-13, 23:57

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Tydligen hade de enbart mat m.m på detta skepp, inga IHH-wanna bee martyrs, hoppas jag.
    So what ... ? Israelerna är i detta sammanhang fullt betrodda att storma och förinta en korvkiosk. Korven skulle ju kunna vara för färsk ....

Vi får väl vänta och se om det Libyska skeppet ändrar sig ytterligare
    en gång, DÅ kan man börja undra om det är ngt annat än "torrvaror"
    på gång.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-14, 03:04

lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Vi får väl vänta och se om det Libyska skeppet ändrar sig ytterligare
    en gång, DÅ kan man börja undra om det är ngt annat än "torrvaror"
    på gång.

Ja, om de inte vill bli utsatta för IDF:s extremvåld, så är de säkert jätteskumma...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-14, 13:56

Var finns Mavi Marmara och de andra skeppen som kapades på internationellt vatten.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-14, 14:13

Mavi Marmara ligger kvar i Haifa vad jag vet, de andra tror jag att ägarna
    fått tillbaka.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-14, 16:14

lazy skrev:Mavi Marmara ligger kvar i Haifa vad jag vet, de andra tror jag att ägarna
    fått tillbaka.

Håller de på och reparera kulhålen? Eller är
    det kanske viktigare att tvätta bort allt blod?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-14, 17:35

formsvackan skrev:
    Jodå, eftersom Israel inte erkänt Hamas som "Palestinas rättmätiga valda regering" är förhållandet inte det du påstår.
    Sniperace skrev:nu väljer Israel att se krigstillståndet mot Gaza där Hamaz har makten, och det är något ni inte kan ens försöka negligera.
    Att du surrar om och åberopar ett krigstillstånd mellan två stater, där den ena inte existerar känns både besynnerligt och beklagligt.
    Sniperace skrev:så, vilka du än fråga så pågår mellan dess ett krig, och det är fanimej INTE ni som bestämmer vad det ska vara framför vad Hamaz och Israel anser, det är ganska skrattretande att de era lama försök.......
    I och med att du åberopar krigslagar är det ointressant vad du, jag och andra tycker. Lagarna ska i så fall gälla fullt ut, eller hur ?

Varför ska bara små behagliga delar anses gälla, samtidigt som allt annat bortses från. Varför ylar du inte om behandling av "krigsfångar", kollektiva bestraffningar av civilbefolkning etc.

Hur många tusen palestinier är fängslade utan rättslig prövning ? Israel är ingen rättsstat och ska naturligtvis då heller inte behandlas som en sådan.

Delar av Osloavtalen kallar du för FN-avtal och hävdar att de ger Israel rätt till både det ena och det andra. Svammel ! Israel ger fullkomligt fan i både Osloavtalet och de FN-resolutioner som verkligen existerar.

Du hittar på både tillstånd, avtal och lagar som det passar dig, samtidigt som du hela tiden åberopar största bössans rätt. Fy för den lede.

Sniperace skrev:Men som sagt, HAMAZ har fått erbjudandet att om de stryker sina stadgar, ni vet dem soim ni anser att de ska behålla, så är Israel villiga att föra direkta fredssamtal och att ex lätta på en blockad som då inte längre kommer behövas
    Jag har vid ett antal tillfällen uppmanat dig att stödja detta påstående, men du har ännu inte kunnat.
    Sniperace skrev:men som sagt, det vill ni ju inte
    Det är inte en fråga om vad jag vill, utan om Hamas har något att vinna på att göra detta. En väpnad motståndsorganisation har inte fred som mål. Man strävar efter att vinna något annat först, i palestiniernas fall ett land och ett hem. Svårt att förstå ?

Om terroristorganisationen Likud får fortsätta vid makten kommer ingenting att kunna förändras !

Ok, då rekommenderar jag att kriget fortsätter, och att då Israel sätter in alla resurser för att bekämpa fienden....

så får ni och HAMAZ som ni vill, för som sagt, hamaz mål är ju inte fred, utan ISRAELS förintande och judarnas utrotande, dvs, det finns INGEN annan lösning än fortsatt krig, och bad är då bättre än att Israel verkligen lägger ALLT på att slå ner fienden......
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-14, 17:45

Sniperace skrev:..så får ni och HAMAZ som ni vill,..

Om du nu anser dig ha rätt - Varför klarar du inte av att föra en ärlig debatt?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:13