Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
datic
redalert
KickTheRasist
Susz X
Regndrottning
lazy
Funky Prince
MartinLindgren
Corven
formsvackan
fingubben
RedCloud
Dao
Sniperace
Infra
19 posters

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 13 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  Dao 2010-06-13, 10:17

fingubben skrev:
    Infra skrev:Nu förbereds 50 st nya hjälpsändningar med rullstolar, proteser,
    vattenkonverters, dypers, medicin, sjukvårdsutrustning och food.
    Skänk nu duktigt med pengar så att dessa fartyg kan föra med
    sig cement för att bygga upp sönderbombade bostäder, det
    destruerade vattenverket, det likaså destruerade elverket och
    framförallt den sönderbombade flygplatsen i Gaza så att det
    palestinska folket åter kan få kontakt med omvärlden och
    kunna ta emot främmande delegationer. Fartygen beräknas
    anlöpa Gaza om litet över en månad

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article893848/IHH-Femtio-nya-fartyg-forbereds.html

Samtidgt erbjuder nu Iran eldunderstöd genom att ställa snabbgående
    fregatter, kustkorvetter och kanonbåtar till Ship to Gazas förfogande.
    All heder åt detta vällovliga iranska initiativ för att förhindra flera
    massmord till havs utförda av en samvetslös terrorregims smutsiga
    hantlangare.

Denna militära beskyddarkonvoj, beredda att flankera och assistera
    hjälpkonvojen i skarpa lägen kommer till yttermera visso att begåvas
    med myndigheternas i Gazas tillstånd att vistas i Gazas farvatten
    någonting som den rättsvidriga skurkstatens krigsfartyg och militära
    hantlangare aldrig kommer att beviljas så länge denna styrs av
    kriminella överväganden, mord och illegal verksamhet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/iran-sager-sig-vara-redo-att-assistera-gazafartyg-1.1117409

Det vore intressant att studera Sniperace och Lazys kommenntarer
    till dessa enkla basfakta. Samtidigt vill jag meddela dem att det inte
    duger alls att "lätta" på blockaden mot Gaza. Det duger inte alls! Hela
    spe4ktaklet är olagligt och skall helt och hållet väck.

http://www.newsmill.se/node/22652

Vill man skapa tredje världskriget, då är det nog bra att leja skäggiga Islamister från Iran. Använd för fan huvudet, människa!

http://www.newsmill.se/artikel/2010/06/09/fantasiargument-fran-gardell-israels-misstag-var-att-underskatta

Gudars vilken idiotartikel!

Era källor är ju heeeelt snurriga!!! Smile

Var hittar ni alla dårar? Laughing

Ur artikeln:

"Låt oss börja med bordningen. Israelerna hade inget annat val än att borda fartygen på internationellt vatten eftersom man annars riskerade att hamna i direkt strid med Hamas inne i Gazas hamn och med passagerarna mitt emellan."

Öhh... Varför i hela friden då???

SEdan räknar han ut detta med matte från årskurs 4! MORAL handlar det uppenbarligen inte alls om - utan om MATEMATIK!!! Detta tycker han är så självklart att han passar på att håna och förrnedra de som inte tycker som han...

Vilken ärthjärna!

Vidare:

"Att IHH köpte fartygen istället för att hyra dem är ett klart vitsordande av att de var beredda att förlora fartyget - genom att exempelvis köra dem på grund eller rätt in i kajen. Fartyget var mindre värt än nöjet att stå på land i Gaza med ett urskillningslöst skjutande i alla riktningar från IDF och Hamas."

Inte att ingen ville hyra ut fartygen, av det enkla skälet till att alla känner till Israels våldskärlek? Nänä... Bara att IHH är dumma terrorister finns i denna författares hjärna...

Sedan använder han mattematik igen, från åk. 4, när han skall bortförklara varför flera av de döda är skjutna på nära håll. Det var förståss för att de använde för korta pinnar när de "angrep de fredliga soldaterna"...

Öhh...

Därefter köper han Israels propaganda rakt av och hävdar att soldaterna bara hade "ett vapen". Så detta enda vapen skulle döda 9 personer i "självförsvar"? Är även det uträknat av hans åk. 4 - mattematik?

Givetvis gjorde israelerna en del fel, men de bestod av "misstag", beroende på "den internationella opinionen", och att de ville alla väl...

Läser att författaren är Ph.D. Cand. i Public Affairs, University of Texas at Dallas, M.A. Political Science, University of Texas at Dallas, JK/LL.M., Stockholms Universitet. Tidigare svensk reservofficer.

Upenbarligen bör han ha mutat sig in till sin tjänst, för någon speciell analytisk förmåga verkan han då rakt inte besitta!

Undra hur mycket den israeliska lobbyn i USA betalade honom?

Är detta att "använda huvudet", fingubben?

I sådana fall är det fel huvud du använder...
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 13 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  Infra 2010-06-13, 11:49

Dao skrev:
    fingubben skrev:
    Infra skrev:Nu förbereds 50 st nya hjälpsändningar med rullstolar, proteser,
    vattenkonverters, dypers, medicin, sjukvårdsutrustning och food.
    Skänk nu duktigt med pengar så att dessa fartyg kan föra med
    sig cement för att bygga upp sönderbombade bostäder, det
    destruerade vattenverket, det likaså destruerade elverket och
    framförallt den sönderbombade flygplatsen i Gaza så att det
    palestinska folket åter kan få kontakt med omvärlden och
    kunna ta emot främmande delegationer. Fartygen beräknas
    anlöpa Gaza om litet över en månad

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article893848/IHH-Femtio-nya-fartyg-forbereds.html

Samtidgt erbjuder nu Iran eldunderstöd genom att ställa snabbgående
    fregatter, kustkorvetter och kanonbåtar till Ship to Gazas förfogande.
    All heder åt detta vällovliga iranska initiativ för att förhindra flera
    massmord till havs utförda av en samvetslös terrorregims smutsiga
    hantlangare.

Denna militära beskyddarkonvoj, beredda att flankera och assistera
    hjälpkonvojen i skarpa lägen kommer till yttermera visso att begåvas
    med myndigheternas i Gazas tillstånd att vistas i Gazas farvatten
    någonting som den rättsvidriga skurkstatens krigsfartyg och militära
    hantlangare aldrig kommer att beviljas så länge denna styrs av
    kriminella överväganden, mord och illegal verksamhet.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/iran-sager-sig-vara-redo-att-assistera-gazafartyg-1.1117409

Det vore intressant att studera Sniperace och Lazys kommenntarer
    till dessa enkla basfakta. Samtidigt vill jag meddela dem att det inte
    duger alls att "lätta" på blockaden mot Gaza. Det duger inte alls! Hela
    spe4ktaklet är olagligt och skall helt och hållet väck.

http://www.newsmill.se/node/22652

Vill man skapa tredje världskriget, då är det nog bra att leja skäggiga Islamister från Iran. Använd för fan huvudet, människa!

http://www.newsmill.se/artikel/2010/06/09/fantasiargument-fran-gardell-israels-misstag-var-att-underskatta

Era källor är ju heeeelt snurriga!!! Smile

Var hittar ni alla dårar? Laughing

Ur artikeln:

"Låt oss börja med bordningen. Israelerna hade inget annat val än att borda fartygen på internationellt vatten eftersom man annars riskerade att hamna i direkt strid med Hamas inne i Gazas hamn och med passagerarna mitt emellan."

Öhh... Varför i hela friden då???

SEdan räknar han ut detta med matte från årskurs 4! MORAL handlar det uppenbarligen inte alls om - utan om MATEMATIK!!! Detta tycker han är så självklart att han passar på att håna och förrnedra de som inte tycker som han...

Vilken ärthjärna!

Vidare:

"Att IHH köpte fartygen istället för att hyra dem är ett klart vitsordande av att de var beredda att förlora fartyget - genom att exempelvis köra dem på grund eller rätt in i kajen. Fartyget var mindre värt än nöjet att stå på land i Gaza med ett urskillningslöst skjutande i alla riktningar från IDF och Hamas."

Inte att ingen ville hyra ut fartygen, av det enkla skälet till att alla känner till Israels våldskärlek? Nänä... Bara att IHH är dumma terrorister finns i denna författares hjärna...

Sedan använder han mattematik igen, från åk. 4, när han skall bortförklara varför flera av de döda är skjutna på nära håll. Det var förståss för att de använde för korta pinnar när de "angrep de fredliga soldaterna"...

Öhh...

Därefter köper han Israels propaganda rakt av och hävdar att soldaterna bara hade "ett vapen". Så detta enda vapen skulle döda 9 personer i "självförsvar"? Är även det uträknat av hans åk. 4 - mattematik?

Givetvis gjorde israelerna en del fel, men de bestod av "misstag", beroende på "den internationella opinionen", och att de ville alla väl...

Läser att författaren är Ph.D. Cand. i Public Affairs, University of Texas at Dallas, M.A. Political Science, University of Texas at Dallas, JK/LL.M., Stockholms Universitet. Tidigare svensk reservofficer.

Upenbarligen bör han ha mutat sig in till sin tjänst, för någon speciell analytisk förmåga verkan han då rakt inte besitta!

Undra hur mycket den israeliska lobbyn i USA betalade honom?

Är detta att "använda huvudet", fingubben?

I sådana fall är det fel huvud du använder...

Bra rutet Dao. Jag är glad att du orkar. Att fingubben tar stöd
    i en sån här förvirrad partsinlaga tyder ju på att han inte har
    tänkt igenom sina ståndpunkter. Att han vill att det skall stänka
    upp på hans byxben.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-13, 14:10

Det mest fascinerande är att fingubben tror att det skulle vara "källkritik" att låta andra föra hans talan! Laughing

Och att använda huvudet, i hans värld, är detsamma som att lämna densamma hemma..! Laughing
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-06-13, 20:10

Era källor är ju heeeelt snurriga!!!

Vilket du tycker om alla som har en annan åsikt än du själv, föga
    överraskande.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-06-13, 20:14

lazy skrev:

överraskande.

Inget annat att vänta av snurresprätt! alien
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-13, 20:46

lazy skrev:

överraskande.

Knappast! Jag förklarar varför jag dissar vissa källor.

Låter som du börjar bli desperat, Lazy...

Förstår det...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-13, 20:47

redalert skrev:
    lazy skrev:

överraskande.

Inget annat att vänta av snurresprätt! alien

Jag skaffar åsikter efter källorna, ni väljer källorna efter era åsikter!

Så det är nog ganska lätt att se vilka som är snurriga! Laughing
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

Inlägg  datic 2010-06-13, 20:48

Dao skrev:Knappast! Jag förklarar varför jag dissar vissa källor.

jo, du visar tydligt gång på gång hur din källkritik fungerar, om det som framförs stämmer med dina åsikter så är det en bra och trovärdig källa, stämmer det inte med dina åsikter så är det en dålig källa som man inte kan lita på alls
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-13, 20:59

Förstår det...

Jag har ingen anledning att bli desperat, allt tyder på att det var de
    "fredliga" aktivisterna som satte igång allt oavsett vad du tycker om
    det.

Jag gillar verkligen deras mentalitet som "tvingar" de att gå ut och
    skryta med vad de lyckats med, det tackar alla israeler för.

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 13 En009194270137

Uploaded with ImageShack.us

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 13 En009194270131

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-13, 21:05

lazy skrev: allt tyder på att det var de "fredliga" aktivisterna som satte igång allt
    Jaså, vilka var det nu som kom farandes i sina örlogsfartyg och helikoptrar ?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-13, 21:09

datic skrev:
    Dao skrev:Knappast! Jag förklarar varför jag dissar vissa källor.

jo, du visar tydligt gång på gång hur din källkritik fungerar, om det som framförs stämmer med dina åsikter så är det en bra och trovärdig källa, stämmer det inte med dina åsikter så är det en dålig källa som man inte kan lita på alls

Det finns ett klar arbetsmetod inom samhällsvetenskapen (dock ej inom Handels), där reglerna är klara och tydliga. Jag redogör för VARFÖR jag tycker som jag tycker - och det har ALDRIG handlat om att det är fel åsikter som presenteras.

Det är snarast er arbetsmetod.

Men jag förstår att ni inte ha andra motmedel att komma med än lögner och påhopp, och det är väl bara för mig att tacka och ta emot!

Att anklaga någon utan grund är lätt, om man inte samtidigt förklarar sin ståndpunkt. Så er desperation börjar bli ack så tydlig nu...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-13, 21:11

lazy skrev:

Förstår det...

Jag har ingen anledning att bli desperat, allt tyder på att det var de
    "fredliga" aktivisterna som satte igång allt oavsett vad du tycker om
    det.

Jag gillar verkligen deras mentalitet som "tvingar" de att gå ut och
    skryta med vad de lyckats med, det tackar alla israeler för.

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 13 En009194270137

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 13 En009194270131

Om nu "allt tyder på detta", varför finns det då inga trovärdiga källor om detta - alltså sådana som INTE förmedlats från Israel?

Varför talar så gott som ALL tillgänglig fakta EMOT detta påståendet?
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

Inlägg  datic 2010-06-13, 22:51

Dao skrev:varför finns det då inga trovärdiga källor om detta

alla vet att du dissar alla källor som inte säger det budskapet som du anser är rätt - så ingen är förvånad över ditt påstående din sjuka fjant
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-13, 23:56

datic skrev:
    Dao skrev:varför finns det då inga trovärdiga källor om detta

alla vet att du dissar alla källor som inte säger det budskapet som du anser är rätt - så ingen är förvånad över ditt påstående din sjuka fjant

Vilka är då DINA källor, datic?

Skit i vad jag tycker - berätta om dina källor!

Varför anser du att vissa källor är fel, medans andra är rätt? Och vilka är då rätt?

Jag anser att ALLA källor är viktiga källor, men uppenbarligen får jag inte tycka detta!

Kom med något EGET, istället för att gnälla som en sur gammal kärring!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-14, 14:14

http://www.dn.se/nyheter/varlden/iransk-bat-sags-vara-pa-vag-till-gaza-1.1121840

Iransk båt sägs vara på väg till Gaza

Ett iranskt skepp ska ha lämnat hamn och vara på väg mot Gaza, uppger den statskontrollerade radion i landet enligt Reuters.

Enligt uppgifterna lämnade skeppet hamn i söndags, och ytterligare ett skepp ska segla i väg på fredag, båda lastade med "mat, byggmaterial och leksaker".

De tidigare hoten från det mäktiga iranska Revolutionsgardet om att militärt eskortera skeppen avfärdas samtidigt av gardets vicechef general Hossein Salami.

– Något sådant står inte på vår dagordning, ska han ha sagt på måndagen enligt den officiella nyhetsbyrån IRNA.

En intressant men också oroande utveckling. Kapar Israel en iransk båt kommer det förmodligen att gapas en hel del. Jag tror nog att man helst såg att denna båt inte kom fram.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-06-14, 14:24

formsvackan skrev:http://www.dn.se/nyheter/varlden/iransk-bat-sags-vara-pa-vag-till-gaza-1.1121840

Ett iranskt skepp ska ha lämnat hamn och vara på väg mot Gaza, uppger den statskontrollerade radion i landet enligt Reuters.

Enligt uppgifterna lämnade skeppet hamn i söndags, och ytterligare ett skepp ska segla i väg på fredag, båda lastade med "mat, byggmaterial och leksaker".

De tidigare hoten från det mäktiga iranska Revolutionsgardet om att militärt eskortera skeppen avfärdas samtidigt av gardets vicechef general Hossein Salami.

– Något sådant står inte på vår dagordning, ska han ha sagt på måndagen enligt den officiella nyhetsbyrån IRNA.

En intressant men också oroande utveckling. Kapar Israel en iransk båt kommer det förmodligen att gapas en hel del. Jag tror nog att man helst såg att denna båt inte kom fram.

Frågan är om den kommer släppas igenom Suezkanalen, eller om den ska tvingas runda Afrika, för att sedan gå in i Medelhavet via Gibraltarsund...

Jag tvivlar på att Israel godvilligt släpper in båten till Gaza.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-14, 15:32

Sniperace skrev:Jag tvivlar på att Israel godvilligt släpper in båten till Gaza.
    Man vill nog förhindra att den ens når Medelhavet.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-14, 16:47

Hittade ett intressant klipp i min mailbox, ngn har tydligen gjort sig besväret
    att reducera bakgrundsljud för att få fram rösterna ordentligt.

Detta är från samma långa film som Infra lade in tidigare, i den filmen
    är min favorit norrmannen som bekräftade att det sköts med paintballgevär Wink
    0,39 in i den här filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=vwsMJmvS0AY&feature=player_embedded#!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-14, 16:48

formsvackan skrev:http://www.dn.se/nyheter/varlden/iransk-bat-sags-vara-pa-vag-till-gaza-1.1121840

Men ag tror inte heller att det blir mer än gap!

Även diktaturen Iran tjänar på att ha en yttre fiende, för att kunna kontrollera sin befolkning. Det hela beror mest på HUR Israel kommer att bete sig!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-14, 16:49

lazy skrev:Hittade ett intressant klipp i min mailbox, ngn har tydligen gjort sig besväret

Jag tror inte norrmanen hävdar detta längre! Fast då är han nog inte längre intressant för dig...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-14, 17:08

Dao skrev:
    lazy skrev:Hittade ett intressant klipp i min mailbox, ngn har tydligen gjort sig besväret

Jag tror inte norrmanen hävdar detta längre! Fast då är han nog inte längre intressant för dig...

Som redan skrivet så bekräftar han att det var paintballgevär, ngt som
    ivrigt förnekats här. 0,39 in i filmen det är bara att titta själv.

Det kan ju vara så att även de aktivister som inte var inblandade i överfallet
    på soldaterna har ett visst intresse av att inte för evigt bli sammankopplade
    med idioter.(Terrorister)
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-06-14, 17:41

lazy skrev:
    Dao skrev:

Som redan skrivet så bekräftar han att det var paintballgevär, ngt som
    ivrigt förnekats här. 0,39 in i filmen det är bara att titta själv.

Det kan ju vara så att även de aktivister som inte var inblandade i överfallet
    på soldaterna har ett visst intresse av att inte för evigt bli sammankopplade
    med idioter.(Terrorister)

Att israelerna OCKSÅ hade paintballgevär har nog ingen tvivlat på! Men även du vet att det var vanliga dödliga vapen de hade mest av, och som de använde för att döda nio och skade än fler!

I övrigt står du ganska ensam tillsammans med delar av den israeliska regeringen om att vidmakthålla att det var civila med träpinnar som planmässigt och elakt anföll snälla och trevliga israeliska elitsoldater, som bara ville hälsa på...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-14, 18:06

Att israelerna OCKSÅ hade paintballgevär har nog ingen tvivlat på! Men även du vet att det var vanliga dödliga vapen de hade mest av, och som de använde för att döda nio och skade än fler!

Dao, är du säker på att du inte är en "vilsen" jude med tanke på att du
    alltid måste käfta emot? Smile

Menar du att aktivisterna hade paintballgevär? Den infon är
    du nog ganska ensam om att sitta inne med.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-06-14, 18:47

Dao skrev:

Men ag tror inte heller att det blir mer än gap!

Även diktaturen Iran tjänar på att ha en yttre fiende, för att kunna kontrollera sin befolkning. Det hela beror mest på HUR Israel kommer att bete sig!
    Naturligtvis behöver diktaturen i Iran gapa ordentligt, men enbart i det syfte du påpekar. Det lär dock stanna där då Iran knappast har något mer att komma med. Iran har inte varit, är inte och kommer förmodligen heller inte att bli ett allvarligt hot mot vare sig Israel eller andra.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-06-14, 21:29

Naturligtvis behöver diktaturen i Iran gapa ordentligt, men enbart i det syfte du påpekar. Det lär dock stanna där då Iran knappast har något mer att komma med. Iran har inte varit, är inte och kommer förmodligen heller inte att bli ett allvarligt hot mot vare sig Israel eller andra.

Och här missar fs propagandasyftet med bred marginal. Vad visar bilderna med
    gråtande israeliska soldater?

Kan det vara så att det visar att Israels militära styrka inte är så överlägsen
    som de flesta arabstater har trott?

Kan det t.o.m vara så att det kanske, kanske skulle gå att besegra dem trots
    USA?

I MÖ går det mesta ut på propaganda, den med störst mun vinner så länge det
    inte kommer till regelrätta krig, ponera att Israel har visat sig "svagt", vilka
    skulle t.ex Iran omgående få med sig om det kom till ett regelrätt "slagsmål?"

Turkiet är en "vild gissning" p.g.a de krafter där som absolut inte vill ingå, vare
    sig i EU eller NATO.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:21