Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
datic
redalert
KickTheRasist
Susz X
Regndrottning
lazy
Funky Prince
MartinLindgren
Corven
formsvackan
fingubben
RedCloud
Dao
Sniperace
Infra
19 posters

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 25 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  Infra 2010-07-15, 10:46

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: fråga FS som klart deklarerer att frihetsrörelsen HAMAZ INTE har några fredsförhandlingar som mål....
    Bara för att du själv inte förstår behöver du inte förvränga det jag framfört. Ingen, jag repeterar ingen väpnad motståndsrörelse har någonsin haft fred på motståndarens villkor som målsättning med kampen. Detta ligger i sakens natur då ofreden är rörelsens enda vapen. Målsättningen är naturligtvis att "tvinga" motståndaren till eftergifter i syfte att få vapnen nedlagda. Hur i hela fridens namn resonerar du som inte vill förstå detta ?

Hamas målsättning är en palestinsk stat !

Så länge som terroriserna i Knesset inte vill acceptera detta finns det ingen som helst anledning för Hamas och/eller andra att lägga ner vapnen. I synnerhet inte då terroristorganisationen Likuds "stadgar" omöjliggör bildandet av en palestinsk stat.

Du har hävdat att Israel erbjudit MYCKET, men ännu inte velat eller kunnat stödja detta påstående. Oärligt !

Du har också hävdat att Israel lyfter blockaden om Hamas ändrar i sina "stadgar", men ännu inte velat eller kunnat stödja detta påstående. Oärligt !

Du har också vid ett tillfälle framfört att du önskar se en tvåstatslösning. Allt annat du skriver tyder dock på motsatsen. Oärligt !

Word
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj - Sida 25 Empty Sv: Detta är massmord - dödligt, israeliskt våld mot fredskonvoj

Inlägg  Sniperace 2010-07-15, 21:02

Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Mavi Marmara ligger
    kvar i Haifa vad jag vet, de andra tror jag att ägarna
    fått tillbaka.

Ängsligt kommer Lazy gång på gång in på Amalthea
    och hennes behjärtasnsvärda mission. Det är bra att detta
    fartyg tycks ängsla den extrema zioniststaten. Ännu är
    inte punkt satt i denna seglats. Jag tror och hoppas att de
    har nåt sattyg i kikarn som kommer att överraska massmördarna
    tjyvarna och kidnapperna som ställde till det så förbålt för
    sig häromsistens. Är det kanske det intensiva hat som slog
    emot dem som en varm vägg som gjort dem skitis.
    Lazys änaagslighet tyder på det. Ett Lybiskt fartyg är nästan
    lika illa som ett Iranskt skepp. Iranierna visade hänsyn till
    världsfreden och avblåste sin hjälpsändning. Samma fredsvilja
    står säkert inte att finnas hos Lybierna, värdens yngsta
    population. Bland dem finns flera hetsporrar än hos det fredliga
    IHH.

på det

Heheh, inte ens detta klarar du ut, fartyget är MOLDAVISKT, chartrat av Mohammar Ghaddaffis son, så NEJ Infra, fartyget 't som sagt inte Lybiskt.... Very Happy

Och det kommer inte bli mer än vad det blev, att de gick till Egypten som de lovade INNAN om det blev så att Israel INTE gick med på att låta dem gå till GAza, det som gjordes nu var bara lite obstruktion, att visa att vi kan leka vi med, och sedan gå dit de lovat innan

Hela projektet har kommit till på Lybiskt initiativ. Den svenska båten i Ship to Gaza seglade heller inte under annat än bekvämlighetsflagg och från en helt annan hamn än någon i Svedala.. Så nog är det en lybisk hjälpsandning, alltid. Hela lasten har dragits ihop av en lybisk hjälporganisation - hela! Sedan vilka båtar man köper för frakt eller hyr
    in styrs av andra faktorer. Men visst är det ett lybiskt projekt.

Visst visar du vem du är Infra men det ska du ha en viss credd för, att du
    inte ens försöker dölja det längre. Wink

Varför skulle jag huka och skämmas över att jag helhjärtat stödjer palestinas demokratiskt valda regering som aldrig har begpått ett terroristdåd. Varför
    'Hamas skall svärtas av sionister din egen typ och av Sniper är för att utan
    Hamas står palestinierna helt utan militärt försvar och blir därmed den mest utsatta civilbefolkningen i världen om den inte redan är det. Öga mot öga med massmördare från världens, per capita, bäst beväpnade kärnvapenstat.

Det vill ni se! Ett palestinskt civilbefolkning utan nåt
    att sätta emot vid en fredsförhandling eller i krig. Då går det med
    dem som i Östeuropas och Rysslands judar som viljelöst lät sig ledas
    förbränningsugnarna. Det är en sån repris ni vill ha!
    fast denna gång på palestinsk jord. Aldrig har ni visat
    världen några andra strävande och ni skäms inte ens
    för det. Det tror jag faktiskt tyskarna gör än i dag.
    Hamas är det sista försvar de har kvar mot israeliska
    massmord och förtryck. Varför skulle jag skämmas för
    att hylla Hamas. En terroristetikett är trots allt bara en
    etikett som man blir påklistrad av sina fiender. Och det
    är klart Hamas har fiender. De motsätter ju sig israelsik terror och överhöghet.

http://www.alba.nu/Alba7_04/hammad.html

UTAN HAmaz skulle freden ha en chans, vi vet alla att hamaz stadgar FÖRBJUDER fred på annat sätt än Israels förintelse och judarnas UTROTNING, där finns INGET tal om tvåstatslösning, där finns INGET annat än KRIG och herravälde över HELA mellanöstern i ett strikt islamskt kalifat.

så hur andra än vänder och vrider på det så ÄR det essantiellt för en lyckad fred att detta försvinner.

för sker inte detta så återstår bara en ENSTATSLÖSNING, och Hamaz är inte den starke...
    så man kan ju fråga sig vad som då sker eler hur.

Hamaz strider har inte en chans att leda till seger, utabn tvärtom enbart till förnedring...
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-07-15, 21:41

Sniperace skrev:UTAN HAmaz skulle freden ha en chans, vi vet alla att hamaz stadgar FÖRBJUDER fred på annat sätt än Israels förintelse och judarnas UTROTNING, där finns INGET tal om tvåstatslösning, där finns INGET annat än KRIG och herravälde över HELA mellanöstern i ett strikt islamskt kalifat.

så hur andra än vänder och vrider på det så ÄR det essantiellt för en lyckad fred att detta försvinner.

för sker inte detta så återstår bara en ENSTATSLÖSNING, och Hamaz är inte den starke...

Hamaz strider har inte en chans att leda till seger, utabn tvärtom enbart till förnedring...

VILL du ha fred där nere, Sniper?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-15, 22:51

Dao skrev:
    Sniperace skrev:UTAN HAmaz skulle freden ha en chans, vi vet alla att hamaz stadgar FÖRBJUDER fred på annat sätt än Israels förintelse och judarnas UTROTNING, där finns INGET tal om tvåstatslösning, där finns INGET annat än KRIG och herravälde över HELA mellanöstern i ett strikt islamskt kalifat.

VILL du ha fred där nere, Sniper?

Ja, till skillnad mot DIG vill jag det, och jag är säker på att det kan bli om Hamaz stryker de förhatliga stadgarna.

för vad du än säger så ÄR det ett stort hinder för en eventuell fred där vi får en tvåstatslösning, men som sagt, det är ju INTE vad hamaz vill enligt sina stadgar eller hur?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 23:47

Sniperace skrev:Ja, till skillnad mot DIG vill jag det, och jag är säker på att det kan bli om Hamaz stryker de förhatliga stadgarna.

för vad du än säger så ÄR det ett stort hinder för en eventuell fred där vi får en tvåstatslösning, men som sagt, det är ju INTE vad hamaz vill enligt sina stadgar eller hur?

Bara Hamas lyder, blir allt bra...

Jaja... Du VILL alltså inte ha fred i regionen, alltså!

Ett hinder är exempelvis alla vägspärrar på Västbanken, Israels mur och blockaden mot Gaza. Inte några ord på ett papper, vars innehåll i praktiken är omöjliga att tillämpa.

Enda skälet till att detta är ett hinder, är för att Israel, och du, bestämt att så är det.

Hade ni velat fred, hade detta inte varit ett hinder!

Sådana saker förstår småbarn!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-07-16, 00:22

Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Mavi Marmara ligger
    kvar i Haifa vad jag vet, de andra tror jag att ägarna
    fått tillbaka.

Ängsligt kommer Lazy gång på gång in på Amalthea
    och hennes behjärtasnsvärda mission. Det är bra att detta
    fartyg tycks ängsla den extrema zioniststaten. Ännu är
    inte punkt satt i denna seglats. Jag tror och hoppas att de
    har nåt sattyg i kikarn som kommer att överraska massmördarna
    tjyvarna och kidnapperna som ställde till det så förbålt för
    sig häromsistens. Är det kanske det intensiva hat som slog
    emot dem som en varm vägg som gjort dem skitis.
    Lazys änaagslighet tyder på det. Ett Lybiskt fartyg är nästan
    lika illa som ett Iranskt skepp. Iranierna visade hänsyn till
    världsfreden och avblåste sin hjälpsändning. Samma fredsvilja
    står säkert inte att finnas hos Lybierna, värdens yngsta
    population. Bland dem finns flera hetsporrar än hos det fredliga
    IHH.

på det

Heheh, inte ens detta klarar du ut, fartyget är MOLDAVISKT, chartrat av Mohammar Ghaddaffis son, så NEJ Infra, fartyget 't som sagt inte Lybiskt.... Very Happy

Och det kommer inte bli mer än vad det blev, att de gick till Egypten som de lovade INNAN om det blev så att Israel INTE gick med på att låta dem gå till GAza, det som gjordes nu var bara lite obstruktion, att visa att vi kan leka vi med, och sedan gå dit de lovat innan

Hela projektet har kommit till på Lybiskt initiativ. Den svenska båten i Ship to Gaza seglade heller inte under annat än bekvämlighetsflagg och från en helt annan hamn än någon i Svedala.. Så nog är det en lybisk hjälpsandning, alltid. Hela lasten har dragits ihop av en lybisk hjälporganisation - hela! Sedan vilka båtar man köper för frakt eller hyr
    in styrs av andra faktorer. Men visst är det ett lybiskt projekt.

Visst visar du vem du är Infra men det ska du ha en viss credd för, att du
    inte ens försöker dölja det längre. Wink

Varför skulle jag huka och skämmas över att jag helhjärtat stödjer palestinas demokratiskt valda regering som aldrig har begpått ett terroristdåd. Varför
    'Hamas skall svärtas av sionister din egen typ och av Sniper är för att utan
    Hamas står palestinierna helt utan militärt försvar och blir därmed den mest utsatta civilbefolkningen i världen om den inte redan är det. Öga mot öga med massmördare från världens, per capita, bäst beväpnade kärnvapenstat.

Det vill ni se! Ett palestinskt civilbefolkning utan nåt
    att sätta emot vid en fredsförhandling eller i krig. Då går det med
    dem som i Östeuropas och Rysslands judar som viljelöst lät sig ledas
    förbränningsugnarna. Det är en sån repris ni vill ha!
    fast denna gång på palestinsk jord. Aldrig har ni visat
    världen några andra strävande och ni skäms inte ens
    för det. Det tror jag faktiskt tyskarna gör än i dag.
    Hamas är det sista försvar de har kvar mot israeliska
    massmord och förtryck. Varför skulle jag skämmas för
    att hylla Hamas. En terroristetikett är trots allt bara en
    etikett som man blir påklistrad av sina fiender. Och det
    är klart Hamas har fiender. De motsätter ju sig israelsik terror och överhöghet.

http://www.alba.nu/Alba7_04/hammad.html

UTAN HAmaz skulle freden ha en chans, vi vet alla att hamaz stadgar FÖRBJUDER fred på annat sätt än Israels förintelse och judarnas UTROTNING, där finns INGET tal om tvåstatslösning, där finns INGET annat än KRIG och herravälde över HELA mellanöstern i ett strikt islamskt kalifat.

Ja i din Enstatslösning blir appartheidstaten fulländad.

Sniper: "Hamas stadgar FÖRBJUDER fred"

Förbjuder fred men inte förhandlingar. Står det nåt om
    förhandlingar i stadgarna, du som kan dem utantill? Stadgar
    kan förändras efter förhandlingar. Det är därför israel till
    varje tänkbart pris saboterar alla försök till förhandlingar.

Hade skurkstaten haft en konstitution som alla andra hedervärda
    stater skulle de inskriva ett förbud om fred med Palestina. Fred
    skulle förbjudas i terrorstaten. Fredsförhandlingar skulle
    förbjudas av terrorstaten israel.

http://www.newsmill.se/node/23218
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-07-16, 02:57

Troll postar "inflammatoriska", främmande, eller off-topic meddelanden i en community som ett diskussionsforum, chatt eller blogg, med det primära syftet att provocera andra användare till en önskad känslomässig reaktion eller på annat sätt störa diskussionsämnet.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-07-16, 08:18

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja, till skillnad mot DIG vill jag det, och jag är säker på att det kan bli om Hamaz stryker de förhatliga stadgarna.

Ett hinder är exempelvis alla vägspärrar på Västbanken, Israels mur och blockaden mot Gaza. Inte några ord på ett papper, vars innehåll i praktiken är omöjliga att tillämpa.

Enda skälet till att detta är ett hinder, är för att Israel, och du, bestämt att så är det.

Skärp dig nu för fan din åsiktsförtryckare!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-16, 10:27

Dao skrev:

Nej JAG vill i motsats till DIG ha freden där, den som aldrig kommer med Hamaz siom maktfaktor, det går inte att få fred med en organisation som har förintande som mål och inte kan ta bort detta...

DET förstår även småbarn, men INTE du, undrar vad du har för problem...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-16, 10:30

örbjuder fred men inte förhandlingar. Står det nåt om
    förhandlingar i stadgarna, du som kan dem utantill?

Jo, HAMAZ stadgdar FÖRBJUDER FREDSFÖRHANDLINGAR, och stadgar DÖDSSTRAFF för den som deltar i sådana med Israel...

Jag ska INTE begära att du ska tillgodogöra dig dessa, för du vet ju redan att du hatar judarna och att stadgarna är RÄTT, samt att det ENDA godtagbara är en ENSTATSLÖSNING där PALESTIONIERNA med deras folkvalda HAMAZ har all makt.....

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-16, 12:17

Sniperace skrev:

Nej JAG vill i motsats till DIG ha freden där, den som aldrig kommer med Hamaz siom maktfaktor, det går inte att få fred med en organisation som har förintande som mål och inte kan ta bort detta...

Kära hjärtanes då...

Vi tar det igen!

Ett HINDER: är en fysisk blockering av möjligheter! Det kan också vara en direkt INSTÄLLNING, att man "inte vill"!

Det är de enda hinder som FINNS i detta fallet!

Hamas hindrar INTE Israel rent fysiskt - dock är det så från motsatt håll!

Inte heller inställningsmässigt, då det finns ett klart och tydligt erbjudande från Hamas! Någon MOTSVARANDE finns INTE från andra parten, Israel!

Några ord på ett papper - som inte är praktiskt genomförbara även om organisationen nu skulle vilja detta - är bara ett hinder om ena parten bestämt sig att de "inte vill"!

Och här är det faktiskt ISRAEL som "inte vill"!

Det du skriver är INTE logiskt, Israel - OM det är fred man vill nå!

VILL man ha fred, tar man ALLA möjligheter som finns för att nå detta tillstånd. Här finns ett erbjudande, och Israel väljer att INTE ta detta erbjudande!

Det du säger att om dessa ord tas bort FÖRST så kommer det att finnas möjligheter till fred, stämmer inte heller! Då finns det möjligheter till att Israel KANSKE kommer till samtal. Israel har alltså inte erbjudigt något, som innebär en uppoffring från DERAS sida!

Dessutom har det visat sig att just ISRAEL närstan aldrig håller vad de lovar i olika uppgörelser med palestinierna.

Så din inställning är inte logisk - OM du vill ha fred i regionen!

Den är bara logisk om du vill ha KAPITULATION från palestinsk sida, och ensidiga uppoffringar!

Alltså INTE FRED!

Sedan kan du låtsas detta hur förbannat mycket du vill!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-16, 12:47

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Kära hjärtanes då...

Vi tar det igen!

Ett HINDER: är en fysisk blockering av möjligheter! Det kan också vara en direkt INSTÄLLNING, att man "inte vill"!

Det är de enda hinder som FINNS i detta fallet!

Hamas hindrar INTE Israel rent fysiskt - dock är det så från motsatt håll!

Inte heller inställningsmässigt, då det finns ett klart och tydligt erbjudande från Hamas! Någon MOTSVARANDE finns INTE från andra parten, Israel!

Några ord på ett papper - som inte är praktiskt genomförbara även om organisationen nu skulle vilja detta - är bara ett hinder om ena parten bestämt sig att de "inte vill"!

Och här är det faktiskt ISRAEL som "inte vill"!

Det du skriver är INTE logiskt, Israel - OM det är fred man vill nå!

VILL man ha fred, tar man ALLA möjligheter som finns för att nå detta tillstånd. Här finns ett erbjudande, och Israel väljer att INTE ta detta erbjudande!

Det du säger att om dessa ord tas bort FÖRST så kommer det att finnas möjligheter till fred, stämmer inte heller! Då finns det möjligheter till att Israel KANSKE kommer till samtal. Israel har alltså inte erbjudigt något, som innebär en uppoffring från DERAS sida!

Dessutom har det visat sig att just ISRAEL närstan aldrig håller vad de lovar i olika uppgörelser med palestinierna.

Så din inställning är inte logisk - OM du vill ha fred i regionen!

Den är bara logisk om du vill ha KAPITULATION från palestinsk sida, och ensidiga uppoffringar!

Alltså INTE FRED!

Sedan kan du låtsas detta hur förbannat mycket du vill!

hehehe, du får ju tro vad du vill,och supportra Hamaz islamism osv, men de kommer ALDRIG klara det, du kommer inte få se din dröm om det islamska kalifatet uppfylld...

det är ju det du vill innerst inne eller hur? Laughing
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-16, 12:49

Rekommenderar dig att noggrant studera svaren på frågorna 14 och 15 och
    sedan kan vi fundera på om det bara är Israel som lägger hinder i vägen.

Poll No 171
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-16, 13:20

lazy skrev:

Rekommenderar dig att noggrant studera svaren på frågorna 14 och 15 och
    sedan kan vi fundera på om det bara är Israel som lägger hinder i vägen.

Poll No 171

Ja, Israel är fortfarande det STORA hindret för fred i regionen!

Däremot har jag ALDRIG tyckt, eller skrivit, att det enbart är Israel som är hindret!

Vad gäller just de frågor som nämns i 14 och 15 är de kringliggande arabstaterna ett stort problem, då de vägrar ge palestinier medborgarskap och möjlighet att leva ett hyggligt liv i sna nya länder!

Men det fråntar inte Israels skuld!

Märk väl att även i det land som Israel har nära och vänskapliga förbindelser med, Egypen, gör samma sak gentemot de palsstinier som lever i Egypten!

Detta trots att Israel och USA mycket väl kan få dem till att ge dem medborgarskap!

Undra, sa flundran, varför de inte gör något sådant...?

Det är många faktorer som är konstiga här, om man inte insett det faktumet att Israel inte vill ha fred, för att de inte KAN detta, helt enkelt!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-16, 13:46

Det är många faktorer som är konstiga här, om man inte insett det faktumet att Israel inte vill ha fred, för att de inte KAN detta, helt enkelt!

Och ändå svarar palestinierna i samma undersökning så här på frågan om
    fred och Israel.

11) Do you think the Israelis are concerned about making peace with the Palestinians?

Response
    Percentage

1. Yes
    10.9

2. To some extent
    32.3

3. No
    53.3

4. Don’t know
    3.6

Visserligen är frågan "oroliga" men jag tror inte att så många hade svarat
    nej om de hade vetat att Israel inte vill ha fred.

Åtskilliga opinionsundersökningar som varit samkörda israeler/palestinier
    har visat på att majoriteten är för en fred men man kan nog inte räkna
    med att en "flyktingström" på ca:4 milj. människor ska ingå i det avtalet.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-16, 13:55

lazy skrev:

Och ändå svarar palestinierna i samma undersökning så här på frågan om
    fred och Israel.

11) Do you think the Israelis are concerned about making peace with the Palestinians?

Response
    Percentage

1. Yes
    10.9

2. To some extent
    32.3

3. No
    53.3

4. Don’t know
    3.6

Visserligen är frågan "oroliga" men jag tror inte att så många hade svarat
    nej om de hade vetat att Israel inte vill ha fred.

Åtskilliga opinionsundersökningar som varit samkörda israeler/palestinier
    har visat på att majoriteten är för en fred men man kan nog inte räkna
    med att en "flyktingström" på ca:4 milj. människor ska ingå i det avtalet.

Ja, det är liksom det som är en del av problemet. Israels BEFOLKNING vill ha fred, det stämmer. Och palestinierna är övertygade om att israelerna vill detta också!

Tycker det inte är konstigt alls.

Men om den israeliska REGIMEN vill ha fred, så går det inte att förklara deras ageranden! De agerar inte som om de vill ha fred...

Och lägger man in de faktorer som faktiskt FINNS i Israel, men som den vanliga medborgaren i Tel Aviv sällan stöter på, men sm regeringen hela tiden måste ha med i beräkningarna - splittringen i Israel. Under dessa 60 år har denna splittring inte blommat ut ordentligt, även om den är märkbar. Detta för att de har en gemensam fiende!

Och det är lisom lite det sjuka här.

Israel måste ha en yttre fiende, för att hålla samman befolkningen. För att kunna få fred, måste de ha en situation då de är "offer" i regionen, och "ständigt hotade" - trots att det inte finns några direkta egentliga militära hot mot landet...

Så det du tar upp är förståeligt, men man bör analysera statistiken lite...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-07-16, 13:59

Sniperace skrev:Jag ska INTE begära att du ska tillgodogöra dig dessa, för du vet ju redan att du hatar judarna och att stadgarna är RÄTT, samt att det ENDA godtagbara är en ENSTATSLÖSNING där PALESTIONIERNA med deras folkvalda HAMAZ har all makt.....
    Hur är det med Likuds egna stadgar?

I kapitlet om ”Fred och säkerhet” i Likudpartiets plattform, ett sentida dokument (1999), sägs det inledningsvis att:

”Fred är ett primärt mål för Israel. Likud kommer att stärka de existerande fredsöverenskommelserna med arabstaterna och sträva efter att uppnå fredsöverenskommelser med alla Israels grannar med målet att nå en omfattande lösning av den arabisk-israeliska konflikten.”

Men sedan säger man om bosättningar:

”De judiska samhällena i Judéen, Samarien och Gaza är förverkliganden av sionistiska värderingar. Bosättningar av landet är ett klart uttryck för det judiska folkets obestridliga rätt till Israels land och utgör en viktig tillgång i försvaret av den israeliska statens vitala intressen. Likud kommer att fortsätta att stärka och utveckla dessa samhällen och kommer att motsätta sig att de rivs upp.”

Därmed utplånas den minsta chans till tvåstatslösning.

Angående palestinskt självstyre sägs:

”Den israeliska regeringen avfärdar blankt etablerandet av en palestinsk-arabisk stat väst om Jordanfloden. Palestinierna kan få styra sig själva fritt, i formen av ett självstyre, men inte som en oberoende och suverän stat. Därmed ska till exempel vad gäller utrikesfrågor, säkerhet, invandring och ekologi deras aktiviteter vara begränsade i enlighet med nödvändigheten av Israels existens, säkerhet och nationella behov.”

Därmed utplånas varje chans att få se en palestinsk suverän stat.

Om Jerusalem:

”Jerusalem är den eviga, odelbara huvudstaden för Israel och enbart för Israel. Regeringen kommer att blankt avfärda palestinska förslag att dela Jerusalem, inklusive den plan att dela staden som presenterats för Knesset av arabiska partigrupper och som stötts av många medlemmar i Labour och Meretz.”

Därmed utplånas varje chans till framtida fredsförhandlingar eftersom Östra Jerusalem, som huvudstad för en framtida palestinsk stat inte är förhandlingsbart för någon palestinier.

Likudpartiets program erkänner inte Palestina och kommer inte att acceptera en suverän palestinsk stat.

Du har förmodligen rätt när du skriver att det ENDA godtagbara är en ENSTATSLÖSNING

Du hävdar att Israel erbjuder MYCKET. Frågan är fortfarande vad då ? Så länge som teroristorganisationen Likud inte ändrar sina "stadgar" finns det inget erbjudande.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-16, 14:05

anser du att LIKUD ensamt står för Israels politik, är det deras stadgar som styr Israel, eller är detta bara marginellt?

Är det LIKUD de ska sluta fred med, eller är det med staten Israel?

HAMAZ ÄR ensamma regerande i Gaza, så deras stadgar blir de gällande.

Så är det INTE med likud, utan här gäller hela statens grundlagar osv..

är exempelvis SD,s partiprogram det som gäller för sverige? lol!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-16, 14:09

Sniperace skrev:anser du att LIKUD ensamt står för Israels politik, är det deras stadgar som styr Israel, eller är detta bara marginellt?

Hoppas verkligen du skämtar här...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-16, 14:16

Sniperace skrev:anser du att LIKUD ensamt står för Israels politik, är det deras stadgar som styr Israel, eller är detta bara marginellt?
    Menar du med detta att Likud är en terroristorganisation vars stadgar man kan bortse från då de endast har en marginell påverkan ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-16, 14:17

Dao skrev:

varför skulle jag skämta, likud är INTE ensamma makthavare i Israel, deras stadgar gäller inte som Israels.
    du vet Israel ÄR en demokrati, något som Hamaz ite kan stå för eftersom de vägrar val och ändå m,ed vapenmakt betvingar sitt folk
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-07-16, 14:44

Sniperace skrev:varför skulle jag skämta, likud är INTE ensamma makthavare i Israel, deras stadgar gäller inte som Israels.
    Då denna terroristorganisation är demokratiskt framröstad till makt och köttgrytor, kanske ansvaret för deras illgärningar ska läggas på det israeliska folket. Några dagars fosforbombning av Tel Aviv är då måhända rätt bestraffning av detta elaka folk.
    Sniperace skrev:du vet Israel ÄR en demokrati, något som Hamaz ite kan stå för eftersom de vägrar val och ändå m,ed vapenmakt betvingar sitt folk
    Vänta ett litet tag. Vilken "demokrati" är det som underkänner val i andra "länder" samt med vapenmakt betvingar dess folk ?

Snipern, vilka av Hamas och Likud har möjlighet att leva upp till sina stadgar och tyvärr även gör det ?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-16, 14:50

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

varför skulle jag skämta, likud är INTE ensamma makthavare i Israel, deras stadgar gäller inte som Israels.
    du vet Israel ÄR en demokrati, något som Hamaz ite kan stå för eftersom de vägrar val och ändå m,ed vapenmakt betvingar sitt folk

Oj då... Du skämtar INTE... affraid
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-16, 22:06

Likud är det parti som både USA och de flesta EU-länder skulle vilja se som
    samarbetspartner eftersom det är de som har gått med på flest "kompromisser",
    tyvärr vägrar Tipzi Livni att sitta i samma regering som "Bibi."

Senast ändrad av lazy den 2010-07-17, 12:07, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-16, 22:19

lazy skrev:Likud är det parti som både USA och de flesta EU-länder skulle vilja se som
    samarbetspartner eftersom det är dem som har gått med på flest "kompromisser",
    tyvärr vägrar Tipzi Livni att sitta i samma regering som "Bibi."

Och även Hamas har gjort kompromisser!

Så läget BORDE vara gott!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:59