Secrist skrev:Ett riktigt jobb med riktig lön är bäst!
Fast nu befinner vi oss i den riktiga världen med riktiga problem. Inte i Utopia.
Så riktiga jobb finns inte i den riktiga världen?
Secrist skrev:Ett riktigt jobb med riktig lön är bäst!
Fast nu befinner vi oss i den riktiga världen med riktiga problem. Inte i Utopia.
Dao skrev:Secrist skrev:Ett riktigt jobb med riktig lön är bäst!
Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article7185306.ab
Hej Jan!
Du vet inte vem jag är, men jag vet vem du är. Mitt namn är i alla fall Jesper Lindholm och jag fyller 20 i år. Förutom att plugga heltid på Stockholms universitet så jobbar jag deltid på McDonald’s (och jag trivs riktigt bra på just min restaurang)! Jag läste att du tycker att vi unga löntagare under 23 år ska få halverade löner för att få lägre ungdomsarbetslöshet. Jag visste redan sen tidigare att du och jag har helt olika syn på samhället men det överraskade mig att du inte alls ser situationen för oss unga löntagare på arbetsmarknaden.
Brevet är mycket längre om ni vill läsa vidare!
Detta förslag är en katastrof för våra ungdomar!
Vad tror ni Jesper får för svar?
Dao skrev:Secrist skrev:Ett riktigt jobb med riktig lön är bäst!
x-medborgare skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ett riktigt jobb med riktig lön är bäst!
undrar just vad jag pysslat med hela mitt vuxna liv?
Secrist skrev:Så riktiga jobb finns inte i den riktiga världen?
Presentera en lösning istället för floskler. Är du inte en del av lösningen är du en del av problemet.
Dao skrev:Secrist skrev:Nåt som innehåller "arbetslinjen".....
Kanske något om att vi har kanske västvärldens högsta ungdomsarbetslöshet så en lägre ingångslön kanske kan bryta den trenden. En lägre lön och jobb borde väl vara bättre än inget jobb och socialbidrag/a-kassa. Eller?
Ett riktigt jobb med riktig lön är bäst!
redalert skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Nåt som innehåller "arbetslinjen".....
Kanske något om att vi har kanske västvärldens högsta ungdomsarbetslöshet så en lägre ingångslön kanske kan bryta den trenden. En lägre lön och jobb borde väl vara bättre än inget jobb och socialbidrag/a-kassa. Eller?
Vilket jävla pajassvar fullt av vänstertomtar som fnissar med utan att veta varför!
x-medborgare skrev:redalert skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Nåt som innehåller "arbetslinjen".....
Vilket jävla pajassvar fullt av vänstertomtar som fnissar med utan att veta varför!