Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Sossar ee lata
Sniperace
SiP
Secrist
Redvictory
ANNA2LINK
10 posters

Drömmen om att få hjälp att dö...

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Drömmen om att få hjälp att dö... - Sida 4 Empty Sv: Drömmen om att få hjälp att dö...

Inlägg  SiP 2010-05-25, 18:57

Redvictory skrev:
    Om vi jämför detta med allt skit som skrivits om martin! att han är fet knarkare
    skallra med stumparna amfetamin m,m m,m m,m så är min gissning om att det berodde på de ändrade reglerna nåt alls att reta sig på!men det har jag bett henne och hennes familj om ursäkt för men jag har inte sett en enda liten ursäkt till martin! varför?

Jag kan bara tala för mig själv nu, jag försökte att debattera med Martin i början, men sen skrev jag något som gick emot hans uppfattning och genast började han kasta skit med att sätta div. epitet på mig, som jag ser det så får Martin de svar som han förtjänar att vissa nick gick över gränsen (även där) det kan faktiskt inte jag ta ansvar för..

Senast ändrad av SiP den 2010-05-25, 19:00, ändrad totalt 1 gång
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Drömmen om att få hjälp att dö... - Sida 4 Empty Sv: Drömmen om att få hjälp att dö...

Inlägg  SiP 2010-05-25, 18:59

x-medborgare skrev:
    SiP skrev:
    Redvictory skrev:
    Tack själv kompisen! vissa kan ju (och vill) förtränga allt till nåt dåligt enbart för att få chansen att kasta skit! (du vet vilka jag menar) Very Happy

Var inte så mycket att förvränga i det här inlägget som var nr: 2 i tråden.."Låt mig gissa? det var pga de ändrade reglerna i Försäkringskassan!"

Ser inget skäl till att driva detta längre nu.. Very Happy

Ett svar varför jag tog illa upp....skall inte upprepas Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-05-25, 19:14

Redvictory skrev:
    x-medborgare skrev:Oki nu har jag läst tråden och eftersom jag ni kastat mig in i tråden får jag väl som en god x-medborgare avsluta min inblandning..

Kommentaren var klumpig och det försvar som skrevs ibörjan var ok..
    Men sedan spårade det ur..
    Med tanke på vad som skrivits av andra debattörer och som aldrig dementerats eller ursäktas.
    Men som ofta kommer upp i andra trådar. Om vissas beteeende.
    Så tycker jag att en ursäkt från RV i detta läge skulle höja dig högt över andras klumpigheter och även i framtiden kunna stärka dina inlägg om hur andra beter sig..
    Och även ge dig en trovärdighet över att alla kan göra fel och misstag men saliga är de som kan be om ursäkt..
    Ett råd från en god vän.. Very Happy

Nu steg du genast i aktning att du kunde ta tillbaka detta, du vet hon och hennes anhöriga är inga som är här, och de förtjänade inte ett så klumpigt "skämt" eller anspelning, som jag hela tiden sagt, det var att du drog det vidare jag reagerade så starkt på, för du ska veta att jag led med Chandra för att jag har genomgått SAMMA operation som henne, men min lyckades såtillvida att jag inte blev förlamad, och den första som genomgick denna typ av operation var MIN FAR på neurokirurgen i Lund opererade av professor Urban Pontén, denna blev ungefär som för chandra, men far behövde inte respirator, 1988 opererade så Professor Göran Sundbärg mig på neurokir i Lund, operationen räddade mitt liv och min rörlighet till priset av ständiga smärtor och fumlighet så jag VET hur stackars chandra haft det under sina 26 år som totalförlamad.

men som sagt, att kasta skit på någon som inte finns här och inte förtjänar det och inte kan försvara sig, det kändes illa för mig.

(för jag kände det som sådant, och det var jag inte ensam om)

Precis som Anna skriver så var min kommentar aldrig menad att på nåt vis skada
    Tjejen som valde att koppla ur Respiratorn eller hennes familj! Det jag skrev var inte ett påstående utan en gissning på vilka grunder hon valde att ta detta beslut!

sedan började högeranhängare anklaga mig för det ena än det andra
    dessa personer tar varje tillfälle till att ge igen och förvränga sanningen!
    Om mina uttalanden sårat henne eller hennes familj på något vis ber jag dem om ursäkt men jag kommer aldrig be någon av alliansanhängarna här om ursäkt! de beter sig illa i nästan varje inlägg! dvs de ägnar sig åt personangrepp och hänger ut debattörer med namn och bild och skriver att personen är fet m,m sånt
    skall de be den personen om ursäkt för! ni vet vem jag menar! att förtala en person med namn och bild är brottsligt! det har inte jag gjort!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-05-25, 20:08

ANNA2LINK skrev:Läkaren frågar en sista gång om hon är säker.

Det är hon.

Candrah Löfgren, 32, är redo att dö.

Det är den 5 maj och hon ligger i ett rum på intensiven på Danderyds sjukhus.

Om några minuter kommer hennes mamma att dra ur respiratorn som hållit henne vid liv i 26 år.

Den här historien börjar knappt sex veckor tidigare, i Råcksta i västra Stockholm.

Nyheten om att en totalförlamad kvinna skrivit brev till Socialstyrelsen och bett om hjälp att få dö har varit toppnyhet i tidningar, radio och tv.

Vi söker upp henne för att ta reda på vem hon är. Och varför hon vill dö.

Källa: Aftonbladet

Ja visst är detta en gripande historia? Tv 4 visar en dokumentär om henne i kväll klockan 20.00. Säkert mycket värt att se på...

Heroisk med andra ord , ett tuff tjej , hon är nu i himmelen och må bra där hon får den eviga kärlek !!!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-25, 20:32

x-medborgare skrev:
    Redvictory skrev:
    x-medborgare skrev:Oki nu har jag läst tråden och eftersom jag ni kastat mig in i tråden får jag väl som en god x-medborgare avsluta min inblandning..

Med tanke på vad som skrivits av andra debattörer och som aldrig dementerats eller ursäktas.
    Så tycker jag att en ursäkt från RV i detta läge skulle höja dig högt över andras klumpigheter och även i framtiden kunna stärka dina inlägg om hur andra beter sig..
    Och även ge dig en trovärdighet över att alla kan göra fel och misstag men saliga är de som kan be om ursäkt..

Tjejen som valde att koppla ur Respiratorn eller hennes familj! Det jag skrev var inte ett påstående utan en gissning på vilka grunder hon valde att ta detta beslut!

Om mina uttalanden sårat henne eller hennes familj på något vis ber jag dem om ursäkt men jag kommer aldrig be någon av alliansanhängarna här om ursäkt! de beter sig illa i nästan varje inlägg! dvs de ägnar sig åt personangrepp och hänger ut debattörer med namn och bild och skriver att personen är fet m,m sånt
    skall de be den personen om ursäkt för! ni vet vem jag menar! att förtala en person med namn och bild är brottsligt! det har inte jag gjort!

Jag förstod att det var så du tänkte från början... Men det spårade lite sedan..
    Tack kommpis.. Very Happy Very Happy Very Happy

Jag förstod också att du inte menade det flera ifrån högersidan påstår. Derför försvarade jag dig!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Drömmen om att få hjälp att dö... - Sida 4 Empty Skuld

Inlägg  Secrist 2010-05-25, 21:45

Med tanke på att hennes fall har engagerat hela sverige så måste det vara 2000-talets mest korkade "gissning".
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-05-25, 21:49

ANNA2LINK skrev:
    x-medborgare skrev:
    Redvictory skrev:

Jag förstod att det var så du tänkte från början... Men det spårade lite sedan..
    Tack kommpis.. Very Happy Very Happy Very Happy

Jag förstod också att du inte menade det flera ifrån högersidan påstår. Derför försvarade jag dig!

Tack tjejer! ni är så förståndiga! men så är ni rödgröna också! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Drömmen om att få hjälp att dö... - Sida 4 Empty Förståndig?

Inlägg  Secrist 2010-05-25, 21:57

Tack tjejer! ni är så förståndiga! men så är ni rödgröna också!

Naiva är ett annat ord som osökt poppar upp.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:07