Betänk också att RUT har ine gjort att den svarta marknaden har ens minskat! Det var liksom syftet med RUT...
+10
F.I.S.T
ericTheDog
lazy
Dao
Redvictory
redalert
Sossar ee lata
Corven
MartinLindgren
Secrist
14 posters
De rödgrönas a-kassebluff
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 77
Sv: De rödgrönas a-kassebluff
RedMentalCase skrev:
"Rika" männsikors byggjobb är OK att stimulera ??
När man inför tillfälliga stimulansåtgärder i en lågkonjunktur, så är svaret ja. Och rot utnyttjas i större omfattning än rut även av låginkomsttagare. Även låginkomsttagares hus behöver renoveras ibland.
RUT infördes under högkonjunktur, och är ingen tillfällig stimulansåtgärd, utan menat som en permanent lösning.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 78
RUT
Betänk också att RUT har ine gjort att den svarta marknaden har ens minskat! Det var liksom syftet med RUT...
Och det baserar du på vad?
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 79
Secrist skrev:Betänk också att RUT har ine gjort att den svarta marknaden har ens minskat! Det var liksom syftet med RUT...
Utvärderingar som gjorts tidigare!
Samt erfarenheter i min bekantskapskrets. De som använde svart innan gör det fortfarande... Det är trots allt fortfarande billigare...
- Inlägg 80
Kompis från förr
Samt erfarenheter i min bekantskapskrets. De som använde svart innan gör det fortfarande...
Att dina vänner ägnar sig åt skattesmitande kan ju knappast anses vara representativt eller statistiskt signifikant.
Att dina vänner ägnar sig åt skattesmitande kan ju knappast anses vara representativt eller statistiskt signifikant.
- Inlägg 81
Secrist skrev:Samt erfarenheter i min bekantskapskrets. De som använde svart innan gör det fortfarande...
Jaha? Det var ditt "motargument"?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 82
Självklart kör många fortfarande svart. I min bekanskapkrets finns det dock många som vill göra rätt för sig. Man vill helt enkelt inte göra svarta affärer. Vit städhjälp av kvalité kostar stora pengar, det har man inte råd med utan att offra höst-resan till Thailand. Det är här RUT kommer in. Tack vare RUT kan de både ha kakan kvar och äta den, d.v.s både åka till Thailand och ha städhjälp. Fler som jobbar och barnen får en kul semester. Kan det bli bättre?
Men...
Om den som städar ska åka till Thailand bör han/hon nog jobba en hel del svart.
Men...
Om den som städar ska åka till Thailand bör han/hon nog jobba en hel del svart.
- Inlägg 83
Argument
Jaha? Det var ditt "motargument"?
Ja, som ett svar på ditt argument att "svartjobben inte minskar för alla dina kompisar är grova skattesmitare".
Ge mig hårda fakta när du vill backa upp något. Inte din bekantskapskrets.
Ja, som ett svar på ditt argument att "svartjobben inte minskar för alla dina kompisar är grova skattesmitare".
- Inlägg 84
Secrist skrev:Jaha? Det var ditt "motargument"?
Sedan när bryr du dig om hård fakta?
- Inlägg 85
Fakta
Sedan när bryr du dig om hård fakta?
Jag är naturvetare och kemist. Jag jobbar bara med hårda fakta.
Jag är naturvetare och kemist. Jag jobbar bara med hårda fakta.