croz skrev:Sniperace skrev:croz skrev:Sniperace skrev:och israels behandling av palestinier eller hur?RedCloud skrev:medborgare som visar civilkurage och säger emot Hamaz blir skjutna på platsen.
Öhh få se nu, tråden handlade om Israel....
Det handlade väl hur Israel behandlar sina egna journalister?
Självfallet det med, men hur behandlar alla länder dem som begår brott mot statens hemligheter?
och som jag skrev, hur tror du HAMAZ skulle behandlat den palestinier som gjorde samma sak mot dem?
och det hör ihop, detta rör situatioen i mellanösterna alltihop, även om jag förstår att det BARA är Israel som ska i en dels värld.... med det anser inte jag att man ska acceptera, talas det om något som andra gör så dras där alltid israel in men hur gör de osv.... det funkar åt båda hållen.
Nej, inte "det med". Tråden handlade endast om hur Israel behandlar sina egna journalister. Vad denna journalist gjorde för att behandlas på detta sätt var inte poängen. Att kritisera Israels förhållningssätt till sådana här situationer betyder inte att man säger att Hamaz är snälla människor.
Om man kritiserar någonting som Hamaz gör, tycker du att då att det är rätt att säga "men Israel då" eller "titta på vad USA gör då!"?
men det är ju så att denna fråga hör intimt samman med just palestinafrågan, och JA, kritiserrar man hamaz får man veta att det är pga Israel, och det stämmer, frågorna är intimt sammanlänkade....