Vilken "FN-överenkommelse" syftar du på ?Sniperace skrev:såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
+6
lazy
KickTheRasist
Sniperace
Regndrottning
Kakmonstret
Susz X
10 posters
Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Infra- Antal inlägg : 29644
Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Lazy! Du har säkert ingenaaaning om det, men Gaza är faktiskt under
olaglig israelisk blockad - bara ifall du undrar.
OLAGLIG?
njaaa, varje land har väl rätten att INTE släppa igenom transporter IGENOM SITT land?
Sverige har väl rätten att neka ex Norge att transportera ex en vapenlast IGENOM Sverige?
så att kalla det olagligt verkar inte sämma riktigt, men moraliskt fel kan det vara
Så Palestinas territorialvattengräns, det anser du vara "israels land".
Du tycks sväva i den sionistiska missuppfattning att snart sagt hela
världen tillhör israel. Så är det nu, en gång för alla, inte! Inte ens
med bibeln som lagfart kan israel ha territoriella anspråk på palestinska
farvatten. Visst man kan ställa till en blockad. men du tycks ha alldeles
fö lätt att glömma att denna blockad är olaglig och fördöms av en hel värld.
såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
Det finns en bunt FN-resolutioner som fördömmer israels laglösa terrorhandlingar. Bland dem är den mest framnträdande för dagen,
sjöblockaden. Hela blockaden - både till sjöss och på land är
olagliga terrorhandlingar som fördöms av en hel värld och den gemenskap,
FN, som israel gång på gång går emot. "Överenskommelse" Ha ha ha ha ha ha ha
Dao- Antal inlägg : 26567
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:som jag tidigare sagt, jag hoppas att de släpper igenom båten, och att det inte finns något kontroversiellt med på den eftersom det då öppnar för fler sådana transporter.
En annan förhoppning är att Hamaz håller fingrarna i styr och låter det behövande folket få varorna.
dvs att det verkligen går till dem det är avsett för!
Det KONTROVERSIELLA är att det faktiskt behövs sådana här båtturer!
NÄR skall omvärlden börja ställa samma krav på Israel som alla andra nationer måste följa???
nu var det ju inte den aspekten jag avsåg, men vad tycker du själv, vore det BRA om de hittade ex missiler i lasten?
Vore det bra om de hittade sprängdeg osv?
eller är det bästa att det INTE finns något sådant med?
som jag skrev innan, en last UTAN sådant borgar troligen för fler sådana, men OM något sådant finna med hur tror du då att det går i framtiden?
är Israel skyldiga att släppa igenom vapen som ska användas mot dem?
å andra sidan så hade dessa transporter troligen INTE behövts om det inte skickats raketer mot israels civila, och det INTE funnits attacker mot Israels civila, det är ju därför blockaden finns....
Leveranser av vapen pågår för fullt till Israel! Och de använder dem gärna på palestinier!
Palestinierna har rätt att skydda sig!
Men det är inte det som är frågan här, överhuvudtaget... Att du ens MISSTÄNKER något sådant, visar din inställning klart och tydligt...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:som jag tidigare sagt, jag hoppas att de släpper igenom båten, och att det inte finns något kontroversiellt med på den eftersom det då öppnar för fler sådana transporter.
En annan förhoppning är att Hamaz håller fingrarna i styr och låter det behövande folket få varorna.
Det KONTROVERSIELLA är att det faktiskt behövs sådana här båtturer!
NÄR skall omvärlden börja ställa samma krav på Israel som alla andra nationer måste följa???
nu var det ju inte den aspekten jag avsåg, men vad tycker du själv, vore det BRA om de hittade ex missiler i lasten?
Vore det bra om de hittade sprängdeg osv?
eller är det bästa att det INTE finns något sådant med?
som jag skrev innan, en last UTAN sådant borgar troligen för fler sådana, men OM något sådant finna med hur tror du då att det går i framtiden?
är Israel skyldiga att släppa igenom vapen som ska användas mot dem?
å andra sidan så hade dessa transporter troligen INTE behövts om det inte skickats raketer mot israels civila, och det INTE funnits attacker mot Israels civila, det är ju därför blockaden finns....
Leveranser av vapen pågår för fullt till Israel! Och de använder dem gärna på palestinier!
Palestinierna har rätt att skydda sig!
Men det är inte det som är frågan här, överhuvudtaget... Att du ens MISSTÄNKER något sådant, visar din inställning klart och tydligt...
jag har aldrig sagt att jag misstänker där finns, utan att jag hoppas att där inte finns....
men sådant har ju hänt förr, det är ju därför det är problem...
ja, och Israel får rätten att göra vad de kan att hindra....
INGET land i krig släpper godvilligt igenom vapentransporter IGENOM sitt land eler hur?
du visar tydligt i din inställning att DU vill att det ska vara med vapen... och att de ska beväpnas mer så att blodsutgjutelsen blir total
formsvackan skrev:Vilken "FN-överenkommelse" syftar du på ?Sniperace skrev:såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
Israel har rätten på sin sida när det gäller att stoppa båtarna m.a.o
en fullständigt onödig provokation.
[1] The Israeli-Palestinian Interim Agreement on the West Bank and the Gaza Strip (1995) states that "[Israel has] the responsibility for defense against external threats, including for defense against external threats from the sea and from the air". Regarding foreign vessels, the agreement continues that they may "not approach closer than 12 nautical miles from the coast".
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilken "FN-överenkommelse" syftar du på ?Sniperace skrev:såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
[1] The Israeli-Palestinian Interim Agreement on the West Bank and the Gaza Strip (1995) states that "[Israel has] the responsibility for defense against external threats, including for defense against external threats from the sea and from the air". Regarding foreign vessels, the agreement continues that they may "not approach closer than 12 nautical miles from the coast".
Om Israel själva inte respekterar detta avtal (FN-överenskommelse kan du väl kalla det om du vill) ska man fasiken inte försöka använda det på det sätt du nu gör.
1995 Israeli-Palestinian Interim Agreement on the West Bank and the Gaza Strip (Oslo II) Allows for "safe passage" of Palestinians between Gaza Strip and West Bank, outlines redeployment of troops from within occupied territories.
formsvackan skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilken "FN-överenkommelse" syftar du på ?Sniperace skrev:såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
Om Israel själva inte respekterar detta avtal (FN-överenskommelse kan du väl kalla det om du vill) ska man fasiken inte försöka använda det på det sätt du nu gör.
1995 Israeli-Palestinian Interim Agreement on the West Bank and the Gaza Strip (Oslo II) Allows for "safe passage" of Palestinians between Gaza Strip and West Bank, outlines redeployment of troops from within occupied territories.
och om de då inte kan GARANTERA säkerheten så måste de stänga eller hur?
Sniperace skrev:som jag tidigare sagt, jag hoppas att de släpper igenom båten, och att det inte finns något kontroversiellt med på den eftersom det då öppnar för fler sådana transporter.
Har svårt att förstå detta kamphundsgläffsande mot Hamas. Ingen vore bättre lämpad att fördela denna nödhjälp än just Hamas, som ju startade just som en välgörenhetsorganisation för att hjälpa nödlidande palestinier. Hamas har alltid haft det palestinska folkets bästa för ögonen, och det vet hela Palestina. Det var därför de så överlägset vann de demokratiska valen
år 2006.
Från Wiki.
Under "Verksamhet" kan man läsa:
"Hamas bedriver utomparlamentarisk verksamhet som innefattar en populär social verksamhet (bl.a. skolor, moskéer, dagisverksamhet, soppkök, bibliotek, fritidsanläggningar och sjukvård). Organisationen har egna TV-sändningar. Hamas profilerar sig som motståndare till korruption i den palestinska administrationen. Rörelsen har även ett eget juridiskt system för att lösa vardagstvister. De angriper den israeliska staten militärt".
Senast ändrad av Infra den 2010-05-27, 20:26, ändrad totalt 1 gång
Infra skrev:Sniperace skrev:som jag tidigare sagt, jag hoppas att de släpper igenom båten, och att det inte finns något kontroversiellt med på den eftersom det då öppnar för fler sådana transporter.
Har svårt att förstå detta kamphundsgläffsande mot Hamas. Ingen vore bättre lämpad att fördela denna nödhjälp än just Hamas, som ju startade just som en välgörenhetsorganisation för att hjälpa nödlidande palestinier. Hamas har alltid haft det palestinska folkets bästa för ögonen, och det vet hela Palestina. Det var därför de så överlägset vann de demokratiska valen
år 2006.
att du så beundrar Hamaz är av mindre betydelse för mig.
Men Hamaz har faktiskt även PLUNDRAT FN,s egen nödhjälp och behållit det för sin egen del och låtit folket som skulle ha det vara utan, det var bla filtar och mjöl.
så, nej, Hamaz är INTE lämpade att fördela detta det görs bättre av FN eller de som kommer med hjälpen, får hamaz det i sina klor kan folket se i månen efter den.
De rånar ju till och med BANKER i Gaza, det är dina underbara "frihetskämpar"...
Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:som jag tidigare sagt, jag hoppas att de släpper igenom båten, och att det inte finns något kontroversiellt med på den eftersom det då öppnar för fler sådana transporter.
år 2006.
Men Hamaz har faktiskt även PLUNDRAT FN,s egen nödhjälp och behållit det för sin egen del och låtit folket som skulle ha det vara utan, det var bla filtar och mjöl.
så, nej, Hamaz är INTE lämpade att fördela detta det görs bättre av FN eller de som kommer med hjälpen, får hamaz det i sina klor kan folket se i månen efter den.
De rånar ju till och med BANKER i Gaza, det är dina underbara "frihetskämpar"...
All israelpropaganda går du på, Sniper. Kan bara ömka dig.
Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:som jag tidigare sagt, jag hoppas att de släpper igenom båten, och att det inte finns något kontroversiellt med på den eftersom det då öppnar för fler sådana transporter.
år 2006.
All israelpropaganda går du på, Sniper. Kan bara ömka dig.
jag kan inte annat än tycka synd om dig som tror så gott om patrasket Hamaz....
de är inte de gulliga rara människor du tror...
tråkigt att du blivit så indoktrinerad av hamazpropagandan
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilken "FN-överenkommelse" syftar du på ?Sniperace skrev:såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
c. Israel may, for security or safety reasons, temporarily halt the operation of a safe passage route or modify the passage arrangements while ensuring that one of the routes is open for safe passage. Notice of such temporary closure or modification shall be given to the JSC.
formsvackan skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Vilken "FN-överenkommelse" syftar du på ?Sniperace skrev:såja, Infra, där finns en FN-överenskommelse som ger Israel den rätten OCH skyldigheten.....
c. Israel may, for security or safety reasons, temporarily halt the operation of a safe passage route or modify the passage arrangements while ensuring that one of the routes is open for safe passage. Notice of such temporary closure or modification shall be given to the JSC.
men om de inte KAN försäkra sig om det?
du vet Hamaz kan ju vara för djälviga ibland eller hur?
Sniperace skrev:
jag har aldrig sagt att jag misstänker där finns, utan att jag hoppas att där inte finns....
men sådant har ju hänt förr, det är ju därför det är problem...
ja, och Israel får rätten att göra vad de kan att hindra....
INGET land i krig släpper godvilligt igenom vapentransporter IGENOM sitt land eler hur?
du visar tydligt i din inställning att DU vill att det ska vara med vapen... och att de ska beväpnas mer så att blodsutgjutelsen blir total
Genom att säga att du HOPPAS att det inte finns, har du uttrykt en misstanke. Det har INTE hänt förr, men däremot har vapen smuglats in, det stämmer...
OM nu Gaza skall vara en självständig, som ni gör gällande - så har Israel ingen rätt alls att hindra någonting!
Transporten sker via havet - alltså inte GENOM Israel!
Ditt sista stycke ignorerar jag...
Israels aggressiva betende och terror gynnar Hamas! Genom att försvara Israels agerande och terror, så försvarar Sniper alltså Hamas makt i Gaza!
Kontentan är alltså att Sniper stödjer Hamas!
Grattis!!
Grattis!!
Antingen gäller HELA avtalet, eller inte alls. Något j*vla hänvisande till "lämpliga" stycken borde du kunna hålla dig för god för, men det är ju klart att om man har störst bössa så har man ......Sniperace skrev:men om de inte KAN försäkra sig om det?
Dao skrev:Israels aggressiva betende och terror gynnar Hamas! Genom att försvara Israels agerande och terror, så försvarar Sniper alltså Hamas makt i Gaza!
Grattis!!
och ditt stöder ISRAEL, halsbrytande logik.
Sniper:
"INGET land i krig släpper godvilligt igenom vapentransporter IGENOM sitt land eler hur?"
Din stolle. Gazas territorialvatten är inte israels "land". När du
inte ens förstår det så är det ju en vägg man diskuterar med.
"INGET land i krig släpper godvilligt igenom vapentransporter IGENOM sitt land eler hur?"
Infra skrev:Sniper:
och du tror inte att ett land som är i krig med ett annat gör vad de kan för att stoppa ALLA vapentransporter till fiendelandet, tror du annat är du mer än lovligt dum. STOLLE
Sedan när ser du "konflikten" som ett krig mellan två länder ?Sniperace skrev:och du tror inte att ett land som är i krig med ett annat gör vad de kan för att stoppa ALLA vapentransporter till fiendelandet, tror du annat är du mer än lovligt dum. STOLLE
Sniperace skrev:Dao skrev:Israels aggressiva betende och terror gynnar Hamas! Genom att försvara Israels agerande och terror, så försvarar Sniper alltså Hamas makt i Gaza!
Grattis!!
Faktiskt! Jag stödjer det israliska folket, såväl som det palestinska!
För det tar jag avstånd från den israeliska regimen och Hamas!
Sniperace skrev:Infra skrev:Sniper:
och du tror inte att ett land som är i krig med ett annat gör vad de kan för att stoppa ALLA vapentransporter till fiendelandet, tror du annat är du mer än lovligt dum. STOLLE
Så då har du ÄNTLIGEN insett att Gaza inte är fritt, utan ett enda stort fångläger!?
I och med att Likud har rötterna i Irgun, kan man kanske se det som att två "terroristorganisationer" bekämpar varandra. I det ena fallet betraktades valet av desamma som giltigt, i det andra fallet inte. Tänk att en så liten detalj kan spela så stor rollDao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Israels aggressiva betende och terror gynnar Hamas! Genom att försvara Israels agerande och terror, så försvarar Sniper alltså Hamas makt i Gaza!
Grattis!!
Faktiskt! Jag stödjer det israliska folket, såväl som det palestinska!
För det tar jag avstånd från den israeliska regimen och Hamas!
formsvackan skrev:I och med att Likud har rötterna i Irgun, kan man kanske se det som att två "terroristorganisationer" bekämpar varandra. I det ena fallet betraktades valet av desamma som giltigt, i det andra fallet inte. Tänk att en så liten detalj kan spela så stor roll
Faktum är att båda två tjänar stort på varandras existens och varandras terror! Och båda tjänar på att människor som Sniper sprider ensidig propaganda!
Angående valet 2006 så fick Hamas beröm från Israel, USA, EU och andra för att de valde att ställa upp som ett demokratiskt parti i det demokratiska valet - och att de lade ner sina våldshandlingar före valet.
Fast då trodde de ju inte att de skulle vinna...
Hade de tagit chansen då, hade konflikten sannolikt varit löst idag, och Hamas hade inte varit ett islamistisk extremistiskt parti...
Men de VILLE INTE!
Israel tjänar inte på att ha fred, helt enkelt!
Sniperace:
"jag har aldrig sagt att jag misstänker där finns, utan att jag hoppas att där inte finns....
men sådant har ju hänt förr, det är ju därför det är problem..."
Man baxnar. "Hur har den jäveln mage" frågar man sig.
Problemet enligt Sniper är alltså att palestinierna
försvarar sig mot den israeliska terrorismen. Suck......
Karln måste vara blind eller halvblind
"jag har aldrig sagt att jag misstänker där finns, utan att jag hoppas att där inte finns....
men sådant har ju hänt förr, det är ju därför det är problem..."
Man baxnar. "Hur har den jäveln mage" frågar man sig.
Problemet enligt Sniper är alltså att palestinierna
försvarar sig mot den israeliska terrorismen. Suck......
Karln måste vara blind eller halvblind
Sponsored content
» Israel backar från utfästelse - vad döljer israel?
» Var det fel av Israel att avbryta innan Hamas var helt krossat ?
» "Israel vs Israel " - Folket i Israel vill förändra och har fått nog
» Infras idoler i aktion
» Förtrycket av människor i Israel kritiseras av Israeliska advokater..Israel prickas i hemlig EU-rapport
» Var det fel av Israel att avbryta innan Hamas var helt krossat ?
» "Israel vs Israel " - Folket i Israel vill förändra och har fått nog
» Infras idoler i aktion
» Förtrycket av människor i Israel kritiseras av Israeliska advokater..Israel prickas i hemlig EU-rapport