Sniperace 2010-05-20, 10:23
formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev:dert handlar INTE om rättvisa, det handlar om hur det går till i krig....
Oj då, det råder alltså krig mellan Israel och Gaza.
tycker du det verkar vara FRED, lugn och ro?
så det som sker där räknar du inte som krigsbrott?
Du kanske ska uppgradera Hamaz status en aning då. Stridande soldater torde väl vara en korrektare benämning än terrorister, eller hur ?
Vad "krigsbrott" beträffar kanske du också kunde ha synpunkter på fosforbombning av civila, om det nu inte vore för att det är Israel som bombar potentiella terrorister .......
stridande soldater slåss mot soldater, inte mot civilbefolkning.
krigslagarna säger att det är förbjudet eller hur?
och hamaz bryter mot i stort sett alla sådana, och kan därför benämnas terrorister utan vidare.
de riktar ju INGET mot israels krigsmakt, utan istället ALLT mot israels civila.
och visst israel är inte bar de heller, men som jag sa, vi lever inte i en hundraprocentig rättvis värld eller hur?
Att en attack möts av en motattack det är väl en av de första sanningarna i krig eller hur?
men visst, anser du att det är stridande soldater som ex spränger ett dagis eller ett utvalt diskotek så får det stå för dig, jag anser iallafall att om man som "stridande soldat" klär ut sig, tar på sig ett bombbälte och sedan spränger en skolbuss, ett dagis eller ett diskotek utan några som helst fiendesoldater i närheten, jag då ÄR man terrorist.... men men, det finns ju de som tycker annorlunda