Virgata68 2009-02-22, 04:29
Underligt att alliansen plötsligt står bakom vindkraft som man anser vara dåligt jämfört med kärnkraft.
Rainman du verkar ju inte ha fått många poäng vare sig i matte eller ekonomi.
Och saabs bilar står osålda? hmm undrar just varför saab tillverkade 94000 bilar under förra året? undrar varför man sälde i stort sett lika många, visst det står några hundra bilar kvar ute bland handlarna men thats it.
Fredrik, saab har inte kunnat gå med förlust om man ser till hur GM har hanterat saab. Det tom är rent ekonomiskt omöjligt.
Omsättningen var ju för bövelen nästan 25 miljarder, jag räknade med avrundat på 20, vilket ger en omsättning på 40 miljoner kr/ anställd och år. I vilken annan normal industri som helst räcker det med runt 1 miljon i omsättning /anställd och är för att det skall gå ihop sig och ge lite vinst.
Så jag kan bara säga, varken du eller Maud verkar ha koll på verkligheten. eller så gör Maud sig till av någon anledning, kanske hon är sur för att hon upptäckt att hon och alliansen glömt bort att mota olle i grind som man sa att man skulle göra med bilindustrin om man kom till makten. Kanske därför hon tycker att GM skall ta sitt ansvar. Det Maud inte förstått är att Hela världen och hela bilindustrin står i total finansiär kris, och om hon och alliansen inte passar sig så stor vi snart med en situation likt Islands.
Ja sen kan man ju bara konstatera, det var så mycket orden "det nya arbeta-partiet" betydde för alliansen. Men nu visar man sitt rätta jag.
Senast ändrad av Virgata68 den 2009-02-22, 04:31, ändrad totalt 1 gång