Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Redvictory
ericTheDog
PE Dal
x-medborgare
Secrist
9 posters

Nu kommer jobben!

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Nu kommer jobben! Empty Nu kommer jobben!

Inlägg  Secrist 2010-05-11, 23:34

Vänsterns mardröm detta valår håller på att besannas.

Under första kvartalet i år ökade antalet platsannonser i dagspressen med hela 23 procent jämfört med samma tid förra året, enligt Sifo.

http://www.nyhetskanalen.se/1.1633790/2010/05/11/nu_kommer_jobben_har_finns_de

Utdrag ur artikeln:

- Framför allt är det inom bygg, konsult och IT de flesta nya jobb växer fram, säger Carl Silverstolpe, vd för Monster Scandinavia, och tillägger hoppfullt:
    - Sverige är det land där jobben växer snabbast i hela Europa, och vi tror att den utvecklingen fortsätter.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Nu kommer jobben! Empty Sv: Nu kommer jobben!

Inlägg  x-medborgare 2010-05-11, 23:36

Secrist skrev:Vänsterns mardröm detta valår håller på att besannas.

Under första kvartalet i år ökade antalet platsannonser i dagspressen med hela 23 procent jämfört med samma tid förra året, enligt Sifo.

http://www.nyhetskanalen.se/1.1633790/2010/05/11/nu_kommer_jobben_har_finns_de

Utdrag ur artikeln:

- Framför allt är det inom bygg, konsult och IT de flesta nya jobb växer fram, säger Carl Silverstolpe, vd för Monster Scandinavia, och tillägger hoppfullt:
    - Sverige är det land där jobben växer snabbast i hela Europa, och vi tror att den utvecklingen fortsätter.

Nä det tycker jag inte.. Bara bra Men mer behövs rösta rött.. Cool Cool Cool
    Secrist
    Secrist

Nu kommer jobben! Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-05-11, 23:42

Nä det tycker jag inte.. Bara bra Men mer behövs rösta rött..

Om det är något vänstern inte vill ha nu så är det sjunkande arbetslöshetssiffror och stigande ekonomi. Det gynnar tveklöst sittande regering.
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Nu kommer jobben! Empty Opposition

Inlägg  PE Dal 2010-05-11, 23:52

"""Sverige är det land där jobben växer snabbast i hela Europa, och vi tror att den utvecklingen fortsätter."""

Denna positiva nyhet blir nog till sist till ett slags negativitetsanalys,från oppositionshåll, och deras samlade skara fanatiskt tillhörande Rörelseanhängare.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-05-11, 23:54

Secrist skrev:Nä det tycker jag inte.. Bara bra Men mer behövs rösta rött..

Om det är något vänstern inte vill ha nu så är det sjunkande arbetslöshetssiffror och stigande ekonomi. Det gynnar tveklöst sittande regering.

Tror jag inte det handlar inte bara om jobben... Det handlar även om FRA säger det igen FRA.. Och raserad trygghet m m..

ps.. jag vet bodström etc Men det var inte hans piska som rösta igenom största hotet mot yttrandefriheten och demokratin.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-05-11, 23:57

x-medborgare skrev:
    Secrist skrev:Nä det tycker jag inte.. Bara bra Men mer behövs rösta rött..

Tror jag inte det handlar inte bara om jobben... Det handlar även om FRA säger det igen FRA.. Och raserad trygghet m m..

ps.. jag vet bodström etc Men det var inte hans piska som rösta igenom största hotet mot yttrandefriheten och demokratin.

Vad kan du om FRA-lagen? Kan du kanske redogöra för vad som gällde innan FRA-lagen och skillnaden nu med FRA-lagen?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-05-11, 23:58

http://www.dn.se/ekonomi/arbetslosheten-vander-ned-lagom-till-valet-1.1092177

Ledsen att göra dig besviken secrist men det svenska folket är INTE nöjda med en arbetslöshet på 9% ! ni anhängare ropade jobben kommer förra våren också! vad hände? jo ännu högre arbetslöshet! Alliansen har gjort bort sig rejält och det är även du medveten om trots att du förnekar det dvs du befinner dig i förnekelsefasen!
    Secrist
    Secrist

Nu kommer jobben! Empty FRA

Inlägg  Secrist 2010-05-11, 23:58

Tvivlar på att FRA hamnar speciellt högt på listan över prioriterade frågor för den vanlige väljaren. Det verkar mest bekymra hängivna nedladdare.
    Secrist
    Secrist

Nu kommer jobben! Empty Länk

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:01

Ledsen att göra dig besviken secrist men det svenska folket är INTE nöjda med en arbetslöshet på 9% ! ni anhängare ropade jobben kommer förra våren också! vad hände? jo ännu högre arbetslöshet! Alliansen har gjort bort sig rejält och det är även du medveten om trots att du förnekar det dvs du befinner dig i förnekelsefasen!

Tack för länken RV. Den stärker mina argument om att vi börjar se en ljusning på jobbfronten. Har du några mer? cheers
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-05-12, 00:02

Secrist skrev:Tror jag inte det handlar inte bara om jobben... Det handlar även om FRA säger det igen FRA.. Och raserad trygghet m m..

Tvivlar på att FRA hamnar speciellt högt på listan över prioriterade frågor för den vanlige väljaren. Det verkar mest bekymra hängivna nedladdare.

Vad har FRA med nedladdning att göra? Inte sitter väl försvaret och letar nedladdningar av Mikael Wiehe?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:04

Jobben kommer nu med en rasande fart. Arbetslösheten minskar med tusentals personer varje vecka. Arbetslösheten är nu lägre än den var för ett år sedan. Trots finanskrisen. Allians för Sverige lyckas bättre med arbetsmarknadspolitiken i finanskris än sosseriet gör i dånande högkonjunktur.

När Proppmätt regerade och it-bubblan sprack så förlorade vi ca 1000 jobb om dagen. Rödgröna röran brydde sig inte ett smack. Ericsson gick nästan i konkurs.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-05-12, 00:04

Secrist skrev:Ledsen att göra dig besviken secrist men det svenska folket är INTE nöjda med en arbetslöshet på 9% ! ni anhängare ropade jobben kommer förra våren också! vad hände? jo ännu högre arbetslöshet! Alliansen har gjort bort sig rejält och det är även du medveten om trots att du förnekar det dvs du befinner dig i förnekelsefasen!

Tack för länken RV. Den stärker mina argument om att vi börjar se en ljusning på jobbfronten. Har du några mer? cheers

Om du läser länken så kommer du förstå (kanske) att jobben kommer i höst (kanske) dvs kanske efter valet tom! jobbigt va?
    Very Happy
    Secrist
    Secrist

Nu kommer jobben! Empty FRA

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:04

Vad har FRA med nedladdning att göra? Inte sitter väl försvaret och letar nedladdningar av Mikael Wiehe?

Helt rätt men FRA och Ipred brukar nämnas i samma kontext.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:04

R.O.F.L skrev:
    Secrist skrev:Tror jag inte det handlar inte bara om jobben... Det handlar även om FRA säger det igen FRA.. Och raserad trygghet m m..

Klockrent inlägg ROFL.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:05

Secrist skrev:Vad har FRA med nedladdning att göra? Inte sitter väl försvaret och letar nedladdningar av Mikael Wiehe?

Helt rätt men FRA och Ipred brukar nämnas i samma kontext.

Är inte det ett tecken på total inkompetens?
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-05-12, 00:05

Vad massan av väljare prioriterar intresserar mig inte.. Detta handlade om vad jag anser, Och vaktar man inte det grundläggande i yttrandefrihet och demokrati Då skitsamma om hela becker färgkarta sitter i regeringen
    Secrist
    Secrist

Nu kommer jobben! Empty Länk...

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:07

Om du läser länken så kommer du förstå (kanske) att jobben kommer i höst (kanske) dvs kanske efter valet tom! jobbigt va?

Då ska vi se vad RV:s länk sade...

Men veckosiffrorna från i måndags visar att de öppet arbetslösa nu för första gången sedan krisen svepte in över landet är färre på årsbasis.

Statistiken visar också att färre nu blir arbetslösa. Antalet nyinskrivna arbetslösa vid Arbetsförmedlingen minskar jämfört med motsvarande månad föregående år.

Mycket glädjande siffror med andra ord. Utom för RV då som fasar för sjunkande arbetslöshet.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:10

x-medborgare skrev:

Vad massan av väljare prioriterar intresserar mig inte.. Detta handlade om vad jag anser, Och vaktar man inte det grundläggande i yttrandefrihet och demokrati Då skitsamma om hela becker färgkarta sitter i regeringen

Därför bör man undvika alla partier som samarbetar med (f.d?) kommunister. Vad har då FRA-lagen med yttrandefrihet att göra menar du? Och på vilket sätt var det bättre innan FRA-lagen kom till?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-05-12, 00:13

Secrist skrev:Om du läser länken så kommer du förstå (kanske) att jobben kommer i höst (kanske) dvs kanske efter valet tom! jobbigt va?

Då ska vi se vad RV:s länk sade...

Men veckosiffrorna från i måndags visar att de öppet arbetslösa nu för första gången sedan krisen svepte in över landet är färre på årsbasis.

Statistiken visar också att färre nu blir arbetslösa. Antalet nyinskrivna arbetslösa vid Arbetsförmedlingen minskar jämfört med motsvarande månad föregående år.

Mycket glädjande siffror med andra ord. Utom för RV då som fasar för sjunkande arbetslöshet.

Sluta klistra på mig dina sjuka påståenden secrist! jag har frågat efter jobben i flera års tid men du och anhängarna har avfärdat det med finanskris m,m du är ju sjuk secrist! sök proffisionell hjälp!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-05-12, 00:15

Förstår du sambandet mellan konjunktur och arbetslöshet?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-05-12, 00:16

ericTheDog skrev:Förstår du sambandet mellan konjunktur och arbetslöshet?

Förstår du sambandet mellan dig och onanikojan?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-05-12, 00:17

I dag slogs det nytt rekord i antal nytillkomna arbetslösa - rekord under 3,5 år. Saknar källa. Hörde det på nyheterna i morse
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Nu kommer jobben! Empty Jämförelsefaktor

Inlägg  PE Dal 2010-05-12, 00:17

"""! ni anhängare ropade jobben kommer förra våren också! vad hände? jo ännu högre arbetslöshet! Alliansen har gjort bort sig rejält och det är även du medveten om trots att du förnekar det dvs du befinner dig i förnekelsefasen!"""

En rättvis jämförelse med de övriga statsbildningarna på vår Europeiska kontinent gör vår egen låga arbetslöshetsstatististik till ett eftersträvansnsvärt exempel på effektiv och intilligent statsförvaltning.
    Secrist
    Secrist

Nu kommer jobben! Empty Arbetslöshet

Inlägg  Secrist 2010-05-12, 00:17

Sluta klistra på mig dina sjuka påståenden secrist! jag har frågat efter jobben i flera års tid men du och anhängarna har avfärdat det med finanskris m,m du är ju sjuk secrist! sök proffisionell hjälp!

Så du menar på fullt allvar att med en vänsterregering istället för alliansen så skulle sverige vara det enda landet i världen som inte skulle påverkas av finanskrisen? Shocked Jag undrar vem det är som behöver hjälp. Diagnosen blir nog "narcissism och vanföreställningar" i ditt fall. Razz
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-05-12, 00:17

ericTheDog skrev:Förstår du sambandet mellan konjunktur och arbetslöshet?

Han gör liknelser mellan Reinfeldt och Hitler, hur ska haveristen kunna se ett samband av ngt öht? knappt dag och natt vad jag befarar.....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:53