Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
x-medborgare
RedCloud
F.I.S.T
redalert
Vercingetorix
RedMentalCase
Corven
Redvictory
12 posters

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Usch

    Inlägg  Secrist 2010-05-04, 22:19

    Detta har jag förklarat 100ggr, ändå tuggar du om samma sak...hela tiden.
    Anledningen är att det inte går att höja tillbaka skatten, för folk tänker så kortsikigt och ensidigt att de inte skulle rösta på De rödgröna om de lovade att återställa allt till den nivån det var förrut


    Warden visar ohöljt förakt för människors förmåga att tänka själva. Att folket inser att vi bara kan bevara välfärden om folk har ett jobb att gå till avfärdas som kortsiktigt och ensidigt. Rolling Eyes

    Men det är klart, vänstern har ju en lång tradition med synen att människor inte begriper sitt eget bästa.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-04, 22:31

    Secrist skrev:Detta har jag förklarat 100ggr, ändå tuggar du om samma sak...hela tiden.
    Anledningen är att det inte går att höja tillbaka skatten, för folk tänker så kortsikigt och ensidigt att de inte skulle rösta på De rödgröna om de lovade att återställa allt till den nivån det var förrut


    Warden visar ohöljt förakt för människors förmåga att tänka själva. Att folket inser att vi bara kan bevara välfärden om folk har ett jobb att gå till avfärdas som kortsiktigt och ensidigt. Rolling Eyes

    Men det är klart, vänstern har ju en lång tradition med synen att människor inte begriper sitt eget bästa.


    Hur skulle du själv vilja ha det vid ex) arbetslöshet eller sjukdom?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-05-04, 22:33

    Hur skulle du själv vilja ha det vid ex) arbetslöshet eller sjukdom?

    Jag vill snabbt hitta ett nytt jobb. Inte låsas fast i bidrag och förtidspensioneringar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 01:40

    Secrist skrev:
    Men det är klart, vänstern har ju en lång tradition med synen att människor inte begriper sitt eget bästa.

    Ha ha ha .. ja du e rolig du ... du tar en klockren beskrivning på borgarpolitik, och applicerar den på vänsterpolitik.... Nåja anfall är bästa försvar...men detta var väl ändå lite väl häftigt Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 01:41

    Secrist skrev:Hur skulle du själv vilja ha det vid ex) arbetslöshet eller sjukdom?

    Jag vill snabbt hitta ett nytt jobb. Inte låsas fast i bidrag och förtidspensioneringar.

    Så du kan inte bli sjuk ??
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Corven 2010-05-05, 08:03

    Om man blir arbetslös, på vilket sätt blir man fastlåst i bidrag då?

    Jag förstår inte resonemanget att om man får en a-kassa som man kan leva på, så kommer man aldrig börja jobba igen. Var kommer denna idé ifrån? De allra flesta VILL jobba. Man vill försörja sig själv, och vara en del av det sociala nätverk som arbetslivet faktiskt är. Undantag finns det alltid, men majoriteten vill ändå jobba.

    När det gäller överdrivna sjukskrivningar så ligger mycket av problemen i nedskärningarna i vården. Läkarna har helt enkelt inte tid att ge den vård dom egentligen skulle behöva ge folk. Och om dom har tid, så finns det inte resurser att slussa folk dit dom borde vara. Därför behöver vården få ökade resurser, så att folk kan få hjälp direkt. Inte som nu, först bara gå och vänta på att slutdatum för deras sjukskrivning ska inträffa, och sen kastas över till AF, som efter 3 månader talar om att personen är för sjuk för att kunna arbeta, och behöver rehabilitering. Rehabiliteringen borde ha satts in mycket tidigare. Det är en lång kedja som kostar massor av onödiga pengar i slutändan, pengar som borde ha satsats mycket tidigare i förloppet.

    Jag anser att det satsas alldeles för lite pengar i tidiga skeden, vilket gör att slutkostnaderna blir mycket högre. Detta gäller inom många områden. Skolan och vården framförallt. För om man satsade mer pengar i ett tidigt stadium, så skulle man slippa många "räddningsinsatser" senare.

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  theward 2010-05-05, 08:26

    Corven skrev:Om man blir arbetslös, på vilket sätt blir man fastlåst i bidrag då?

    Jag förstår inte resonemanget att om man får en a-kassa som man kan leva på, så kommer man aldrig börja jobba igen. Var kommer denna idé ifrån? De allra flesta VILL jobba. Man vill försörja sig själv, och vara en del av det sociala nätverk som arbetslivet faktiskt är. Undantag finns det alltid, men majoriteten vill ändå jobba.

    När det gäller överdrivna sjukskrivningar så ligger mycket av problemen i nedskärningarna i vården. Läkarna har helt enkelt inte tid att ge den vård dom egentligen skulle behöva ge folk. Och om dom har tid, så finns det inte resurser att slussa folk dit dom borde vara. Därför behöver vården få ökade resurser, så att folk kan få hjälp direkt. Inte som nu, först bara gå och vänta på att slutdatum för deras sjukskrivning ska inträffa, och sen kastas över till AF, som efter 3 månader talar om att personen är för sjuk för att kunna arbeta, och behöver rehabilitering. Rehabiliteringen borde ha satts in mycket tidigare. Det är en lång kedja som kostar massor av onödiga pengar i slutändan, pengar som borde ha satsats mycket tidigare i förloppet.

    Jag anser att det satsas alldeles för lite pengar i tidiga skeden, vilket gör att slutkostnaderna blir mycket högre. Detta gäller inom många områden. Skolan och vården framförallt. För om man satsade mer pengar i ett tidigt stadium, så skulle man slippa många "räddningsinsatser" senare.


    helt rätt resonerat Corven....

    Att vara arbetslös har väldigt många nackdelar...
    Man är inte "ledig "jämnt, man är snarare ofri jämnt.
    För man står till arbetsmatknadens förfogande 24/7 365 dar om året.
    Dvs man kan inte planera livet som man kan göra om man har jobb.
    Visserligen har man kanske mkt fritid, men hur det än är oavsett hur taket ser ut i a-kassan. Så tjänar man mkt mindre pengar och de allra flesta får ekonomiska bekymmer efer en tid

    När det gäller sjuka, så är ju just problemet att saker tar sån tid...
    Vårdgaratin i all ära, den funkar inte som den ska alla ggr och måste man utredas acv flera olika "instanser" då tar det tid..
    Flera år... och vem tjänar på det? ingen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-05-05, 08:53

    Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-05-05, 08:55

    När det gäller överdrivna sjukskrivningar så ligger mycket av problemen i nedskärningarna i vården. Läkarna har helt enkelt inte tid att ge den vård dom egentligen skulle behöva ge folk.

    Det där får du gärna styrka med någon länk. Det känns som en rätt hemmasnickrad teori måste jag säga. Forumvänstern brukar skylla på jobbet annars. Inte vården.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Corven 2010-05-05, 09:02

    theward skrev:
    helt rätt resonerat Corven....

    Att vara arbetslös har väldigt många nackdelar...
    Man är inte "ledig "jämnt, man är snarare ofri jämnt.
    För man står till arbetsmatknadens förfogande 24/7 365 dar om året.
    Dvs man kan inte planera livet som man kan göra om man har jobb.
    Visserligen har man kanske mkt fritid, men hur det än är oavsett hur taket ser ut i a-kassan. Så tjänar man mkt mindre pengar och de allra flesta får ekonomiska bekymmer efer en tid

    När det gäller sjuka, så är ju just problemet att saker tar sån tid...
    Vårdgaratin i all ära, den funkar inte som den ska alla ggr och måste man utredas acv flera olika "instanser" då tar det tid..
    Flera år... och vem tjänar på det? ingen

    Många som är långtidssjukskrivna är det ju pga psykiska problem, och där om något är det ju ännu viktigare att få igång insatser så tidigt som möjligt. Och det är ett typiskt felprioriterat område. Man har skurit ner fruktansvärt mycket just inom psykiatrin, både vad det gäller vårdplatser och terapeutiska platser. Och det är så kortsiktigt och cyniskt tycker jag, för det är just dom patienterna som behöver mest hjälp, och snabbast hjälp. För det är så lätt att fastna just i psykiska problem, om man bara låter det gå, och inte gör något. Man lämnar den som bevisligen itne mår bra psykiskt vind för våg, och låter dom slåss med sina "demoner" själv, och det säger ju sig självt att det itne kan vara bra för någon.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Corven 2010-05-05, 09:13

    Secrist skrev:

    Det där får du gärna styrka med någon länk. Det känns som en rätt hemmasnickrad teori måste jag säga. Forumvänstern brukar skylla på jobbet annars. Inte vården.

    Att man har gjort nedskärningar i vården lär väl du också vara medveten om? Läkarsekreterare har tagits bort, vilket ger mindre tid för läkarna att ägna sig åt vård.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-05, 09:13

    x-medborgare skrev:Hacka inte på Borg den kraken..

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Det kan inte resten av högern heller.. Cool Cool

    Konstigt... Lite högre upp i tråden fick du en rätt bra förklaring av mig...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  theward 2010-05-05, 09:17

    Secrist skrev:När det gäller överdrivna sjukskrivningar så ligger mycket av problemen i nedskärningarna i vården. Läkarna har helt enkelt inte tid att ge den vård dom egentligen skulle behöva ge folk.

    Det där får du gärna styrka med någon länk. Det känns som en rätt hemmasnickrad teori måste jag säga. Forumvänstern brukar skylla på jobbet annars. Inte vården.

    Som vanligt mal du på, är ni så jävla stelbenta och har ni ingen tankeverksamhet alls på högersidan.
    Går ju inte ta nån av er på allvar öht....

    Du borde även veta att många blivit långtidsjuka pga av FK..som förrut inte brytt sig alls...bara förlängt sjukskrivningar och givit sjukersättningar.

    ingen samordning mellan olika instanser har funnits och ingen har brytt sig om hur den sjuke haft det öht

    Det man gjort med den nya sjukförsäkringen är att FK blivit hårdare...det är allt som gjorts, givetvis haltar det ju ordentligt och drabbar återigen bara de sjuka
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Corven 2010-05-05, 09:24

    Jag vill gärna påtala att jag inte anklagar enbart Alliansen för nedskärningarna i vården. Detta är tvärpolitiskt, både borgare och sossar är ansvariga för hur det ser ut.

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-05, 11:01

    Secristen säger, då vill inte jag bli sjuk/förtidspensionerad,nähä?
    Vad menar du skiljer dig och t.ex mig åt då, För du påstår väl inte att varenda levande människa inte vill vara fullt hela/friska och arbetsföra?

    Nej du secrist ditt evighetsmantra att det är högvinst att få lyckan och vara sjuk eller skadad med det du brukar tramsa om härliga sovmorgnar varenda dag till skillnad mot att få vara frisk och arbetsför är ett straff,
    gör det ju omöjligt att ta dig och ditt trams på allvar?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 11:06

    Secrist skrev:Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.

    Och vem vill inte ha hjälp menar du ???
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-05, 11:08

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.

    Och vem vill inte ha hjälp menar du ???

    Ja, "hjälpen" som (s) förfinade till perfektion under förra mandatperioden känner vi allt till...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 11:09

    theward skrev:
    Secrist skrev:När det gäller överdrivna sjukskrivningar så ligger mycket av problemen i nedskärningarna i vården. Läkarna har helt enkelt inte tid att ge den vård dom egentligen skulle behöva ge folk.

    Det där får du gärna styrka med någon länk. Det känns som en rätt hemmasnickrad teori måste jag säga. Forumvänstern brukar skylla på jobbet annars. Inte vården.

    Som vanligt mal du på, är ni så jävla stelbenta och har ni ingen tankeverksamhet alls på högersidan.
    Går ju inte ta nån av er på allvar öht....

    Du borde även veta att många blivit långtidsjuka pga av FK..som förrut inte brytt sig alls...bara förlängt sjukskrivningar och givit sjukersättningar.

    ingen samordning mellan olika instanser har funnits och ingen har brytt sig om hur den sjuke haft det öht

    Det man gjort med den nya sjukförsäkringen är att FK blivit hårdare...det är allt som gjorts, givetvis haltar det ju ordentligt och drabbar återigen bara de sjuka

    Word Ward !!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 11:10

    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.

    Och vem vill inte ha hjälp menar du ???

    Ja, "hjälpen" som (s) förfinade till perfektion under förra mandatperioden känner vi allt till...

    Det är en av anledningarna att jag inte röstar på S .... men vem vill inte ha hjälp menar du ??
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-05, 11:28

    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.

    Och vem vill inte ha hjälp menar du ???

    Ja, "hjälpen" som (s) förfinade till perfektion under förra mandatperioden känner vi allt till...

    Det är en av anledningarna att jag inte röstar på S .... men vem vill inte ha hjälp menar du ??

    Att du inte röstar på (s) hedrar dig... (dock misstänker jag att din röst ändå inte direkt hamnar till höger om dessa, hehe)

    Ja, man får förutsätta att alla vill ha hjälp, så det gäller att lägga sin röst på den man anser ha störst totalbegrepp i frågan.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-05-05, 11:32

    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.

    Och vem vill inte ha hjälp menar du ???

    Ja, "hjälpen" som (s) förfinade till perfektion under förra mandatperioden känner vi allt till...

    Det är en av anledningarna att jag inte röstar på S .... men vem vill inte ha hjälp menar du ??

    Att du inte röstar på (s) hedrar dig... (dock misstänker jag att din röst ändå inte direkt hamnar till höger om dessa, hehe)

    Ja, man får förutsätta att alla vill ha hjälp, så det gäller att lägga sin röst på den man anser ha störst totalbegrepp i frågan.

    Så är det med många frågor .... många vill samma sak, men har olika syn på hur man kommer dit...

    Frågan om fler arbeten tex....

    Vad gäller sjukvårdsfrågan och rehabilitering är en sak säker... Det blir inte bättre av att dra in resurser..
    Fler kommer inte tillbaka till arbete då.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-05-05, 11:34

    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så du kan inte bli sjuk ??

    Jo, och då vill jag ha hjälp att komma tillbaka till arbetslivet. Inte bli förtidspensionerad.

    Och vem vill inte ha hjälp menar du ???

    Ja, "hjälpen" som (s) förfinade till perfektion under förra mandatperioden känner vi allt till...

    Det är en av anledningarna att jag inte röstar på S .... men vem vill inte ha hjälp menar du ??

    Att du inte röstar på (s) hedrar dig... (dock misstänker jag att din röst ändå inte direkt hamnar till höger om dessa, hehe)



    Ja, man får förutsätta att alla vill ha hjälp, så det gäller att lägga sin röst på den man anser ha störst totalbegrepp i frågan.

    Så är det med många frågor .... många vill samma sak, men har olika syn på hur man kommer dit...

    Frågan om fler arbeten tex....

    Vad gäller sjukvårdsfrågan och rehabilitering är en sak säker... Det blir inte bättre av att dra in resurser..
    Fler kommer inte tillbaka till arbete då.

    Nä, precis. Rutinmässiga förtidspensioneringar var en katastrof.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:06

    Att man har gjort nedskärningar i vården lär väl du också vara medveten om? Läkarsekreterare har tagits bort, vilket ger mindre tid för läkarna att ägna sig åt vård.

    Japp, detta gjorde sossarna under krisåren. Dock något som är på väg tillbaka sedan länge. Enligt upgift så fanns det (2009), ca 11 872 st läkarsekreterare.


    Senast ändrad av Secrist den 2010-05-06, 00:11, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-05-06, 00:08

    Secristen säger, då vill inte jag bli sjuk/förtidspensionerad,nähä?
    Vad menar du skiljer dig och t.ex mig åt då, För du påstår väl inte att varenda levande människa inte vill vara fullt hela/friska och arbetsföra?


    Jo, fast inte alla är lika glada över förtidspensionering som du.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Redvictory 2010-05-06, 06:37

    Secrist skrev:Secristen säger, då vill inte jag bli sjuk/förtidspensionerad,nähä?
    Vad menar du skiljer dig och t.ex mig åt då, För du påstår väl inte att varenda levande människa inte vill vara fullt hela/friska och arbetsföra?


    Jo, fast inte alla är lika glada över förtidspensionering som du.

    Det som skiljer secristen och martin åt är att martin har amputerat sina tår m,m secristens problem sitter högre upp! Very Happy

    Sponsored content


    Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb! - Sida 2 Empty Sv: Borg kan inte förklara hur sänkt skatt ska ge fler jobb!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 00:33