[quote="F.I.S.T"]
ANNA2LINK skrev:Eftersom det inte är det som vi har diskuterat
Men börja göra det då !!!
Här ... jag ger dig en chans till att läsa vad jag skriver, och BEMÖTA DET.... (inte nödvändigtvis samma sak som att du måste hålla med)
Här: Varför ser du det inte som ett problem med
svensk kultur då, när det förekommer misshandel och övergrepp här ?
Att du blir ledsen över detta faktum betvivlar jag inte en sekund...
men du gör det inte till ett Svenskt problem, vår kultur, och du tar inte egen skuld i att andra Svenskar misshandlar sina barn ??Helt riktigt .. det ska du inte göra heller, inte grundat på att du är Svensk... Däremot har vi alla OAVSETT nationalitet, religion el kultur, i Svea rike ett samhällsansvar över vad som händer i vårt samhälle. Och vi skapar det samhälle vi lever i genom vårt eget agerande, OCH den politik som förs
ANNA2LINK skrev:Vad tror du igentligen?
F.I.S.T skrev:Att du blir ledsen över detta faktum betvivlar jag inte en sekund..
ANNA2LINK skrev:Ja alla har ansvar för det svenska samhället F.I.S.T. Vi svenskar har ansvar gentemot invandrare och faktiskt tvärtom också.
Japp ... har alltid hävdat detta
ANNA2LINK skrev: Men pratar man om att just invandrare också har ansvar så är man direkt rasist.
Nej det är din tolkning..... JAG har ALLTID SAGT ATT ALLA HAR ANSVAR FÖR SINA HANDLINGAR
ANNA2LINK skrev:Men sen det som jag har tagit upp tidigare så ska inte vi i Sverige hela tiden "säga nej" till våran egen kultur som vi har haft i Sverige och har i Sverige. Vi måste kunna stå för allt det fina som vi har i Sverige, allt det vi har byggt upp, jämställdhet, jämlikhet, allemansrätt och sådant som faktiskt är svenskt och som inte finns i alla länder.
Finns ingen som vill hindra dig från allemansrätten, jämlikhet är inte enbart Svenskt, och även här är det si och så med jämlikhet, och jämlikhet är ett jättebegrepp som sträcker sig låååångt längre än kön och kvinnors rättigheter.
ANNA2LINK skrev:Sen tycker inte jag att dom skolor som alltid har haft skolavslutningar i kyrkan eftersom det är en vanlig tradition som många skolor har haft, jag tycker inte att vi ska säga nej till detta firande för att invandrare kommer hit och inte vill ha det(finns svenskar också). Men det gör vi i dag. Detta är fel och det gör att rasismen ökar ännu mer.
Att rasismen ökar beror på trångsynthet och intolerans för oliktänkande.
ANNA2LINK skrev:Det bör ju vara så att invandrare som kommer hit ska ta till sig våran kultur också och vissa regler måste väl accepteras när man kommer till ett nytt land. Dom regler och förordningar som gäller här.
Lagar och förordningar får invandrare rätta sig efter JA ... Kultur däremot, är frivillig och skall inte tvingas på folk.....
Och invandrarna TAR till sig svensk kultur, men inte allt, och skall heller inte behöva göra det ..
Jag gillar att människor får vara olika
ANNA2LINK skrev:Lever inte vi alla som bor här i Sverige under liknande förhållanden så kommer det att leda till ännu mer oro och oreda i landet.
Om detta skulle leda till mer oro, att inte alla lever likadant, så beror det på dom som inte accepterar oliktänlande