redalert skrev:F.I.S.T skrev:redalert skrev:F.I.S.T skrev:
Jag vänder mig starkt mot att du kallar det som skrivits på en blogg för fakta, och att du inte ens gett direktlänk till detta....
Nej man behöver inte bevisa allt man skriver, men när man hämtar info från en BLOGG, som absolut inte har något krav på sig att vara faktabaserad, utan snarare tvärtom, brukar vara en grund för ÅSIKTER, om saker och ting.[/size]
Det finns ingen här som har fakta som gäller alla omständigheter vi har alla åsikter men en del har sunt förnuft medan andra totalt saknar detta och i detta fallet är det Anna som har sunt förnuft!
Hon presenterade det som fakta,,, en blogg.
Och med sunt förnuft kan man avgöra mycket , men inte avgöra hur 1 miljard människor som man aldrig träffat tänker !!!
Nej och det samma gäller väl för dig?
Japp därför talar jag inte om för er hur dom tänker, och utgår från att dom är människor som vi, med fel och brister och fördelar. Att deras kultur och religion har mycket att lära oss. Att jag vill lära mig av dom, att jag vill närma mig och förstå !!
Att jag vill acceptera olikheter, att jag vill konstatera att vi både är lika och olika... Och att det jag inte till fullo förstår och har tillräcklig kunskap om, en annan kultur från en annan del av världen..... so Liv and let live säger jag, istället för att gå omkring och fantisera ihop saker om hur dom är som...