F.I.S.T skrev:Blev mitt inlägg om SD för svårt och långt för FG ?
Jag bryr mig inte. SD behövs som vågbrytare för att knäcka den felaktiga politik Sverige fört de senaste 20 åren. Politisk konkurrens är aldrig fel.
F.I.S.T skrev:Blev mitt inlägg om SD för svårt och långt för FG ?
fingubben skrev:F.I.S.T skrev:Blev mitt inlägg om SD för svårt och långt för FG ?
Jag bryr mig inte. SD behövs som vågbrytare för att knäcka den felaktiga politik Sverige fört de senaste 20 åren. Politisk konkurrens är aldrig fel.
F.I.S.T skrev:fingubben skrev:F.I.S.T skrev:Blev mitt inlägg om SD för svårt och långt för FG ?
ha ha Quad erat demontrandum
fingubben skrev:F.I.S.T skrev:fingubben skrev:F.I.S.T skrev:Blev mitt inlägg om SD för svårt och långt för FG ?
Homo ego sum
fingubben skrev:
Alla bär vi på fördomar, t om. du. Att ifrågasätta en totalitär och teokratisk ideologi som Islam är, är en mänsklig rättighet.
F.I.S.T skrev:fingubben skrev:F.I.S.T skrev:fingubben skrev:F.I.S.T skrev:Blev mitt inlägg om SD för svårt och långt för FG ?
Homo ego sum
Jaha ... och du är man ?? ... vad har det med nåt att göra ?
Det är finns ungefär 3,4 miljarder sådana
fingubben skrev:Det har jag aldrig lagt märke till, du tillför inte debatten någonting öht. Det är nog bara du som anser att du tillför forumet någonting.
Dao skrev:fingubben skrev:Det har jag aldrig lagt märke till, du tillför inte debatten någonting öht. Det är nog bara du som anser att du tillför forumet någonting.
Detta ditt inlägg är bara en av bevisen för att det jag skrev stämmer. Jag skrev att jag ARGUMENTERADE för mina åsikter, vilket du aldrig eller sällan gör. Att du förändrar detta till att jag skulle ha hävdat att skulle "tillföra forumet någonting", är ju ett sätt att faktiskt ge mig rätt i min ståndpunkt...
Alltså skjuter du dig själv i foten... IGEN!!!
fingubben skrev:
När vi väl kör landet i backen rent ekonomiskt så tror jag många kommer att ångra sin ståndpunkt i att föra en sådan politik som skadade landet och välfärden.[/size]
Dao skrev:fingubben skrev:
Alla bär vi på fördomar, t om. du. Att ifrågasätta en totalitär och teokratisk ideologi som Islam är, är en mänsklig rättighet.
Det du då ifrågasätter är DINA åsikter om islam, inte islam i sig!
Kan du ge exempel som visar på att islam är autoritär, t.ex.?
Dao skrev:fingubben skrev:
När vi väl kör landet i backen rent ekonomiskt så tror jag många kommer att ångra sin ståndpunkt i att föra en sådan politik som skadade landet och välfärden.[/size]
...antagligen största skälet till att de rödgröna leder i statistiken, trots att de inte till fullo kommit igång med sin valkampanj...
Dao skrev:fingubben skrev:Det har jag aldrig lagt märke till, du tillför inte debatten någonting öht. Det är nog bara du som anser att du tillför forumet någonting.
Detta ditt inlägg är bara en av bevisen för att det jag skrev stämmer. Jag skrev att jag ARGUMENTERADE för mina åsikter, vilket du aldrig eller sällan gör. Att du förändrar detta till att jag skulle ha hävdat att skulle "tillföra forumet någonting", är ju ett sätt att faktiskt ge mig rätt i min ståndpunkt...
Alltså skjuter du dig själv i foten... IGEN!!!
fingubben skrev:Dao skrev:fingubben skrev:
...antagligen största skälet till att de rödgröna leder i statistiken, trots att de inte till fullo kommit igång med sin valkampanj...
Men deras politik är inte framtidsbringande, möjligtvist att Mp:s politikers blir rika på kuppen men inte befolkningen.
F.I.S.T skrev:fingubben skrev:Dao skrev:fingubben skrev:
Men deras politik är inte framtidsbringande, möjligtvist att Mp:s politikers blir rika på kuppen men inte befolkningen.
Prova istället att bemöta alla punkter jag tagit upp här om SDs program....
Att säga att du inte bryr dig, avslöjar mycket väl din okunskap, och din ovilja att förändra den situationen....
F.I.S.T skrev:Prova istället att bemöta alla punkter jag tagit upp här om SDs program....
Att säga att du inte bryr dig, avslöjar mycket väl din okunskap, och din ovilja att förändra den situationen....
fingubben skrev:Varför det?
fingubben skrev:Jag vet mycket om MP:s finansiella politik och den är inte sund.
fingubben skrev:Därför röstar av ren protest på SD.
fingubben skrev:Vi måste ha tillstånd en förändring i samhället
fingubben skrev:och debattklimat.
fingubben skrev:Man måste kunna kritisera nuvarande massinvandringspolitik.
lazy skrev:Men när man inte längre försöker ta reda på sanningen, som i detta fall finns hos just muslimerna och i Islam, så förändras fördomar till rasism.
Fundera en stund på varför den här killen beskriver sig som
icke-religiös.
http://www.newsmill.se/artikel/2009/07/14/sverige-bar-sloja
fingubben skrev:
Av många här på forumet så är jag nog den som begriper hur saker och ting hänger samman.
lazy skrev:Och RC funderade en stund på varför Damon Nofar
beskriver sig själv som icke-religiös?
fingubben skrev:Dao skrev:fingubben skrev:
Hur är det med läskunnigheten? Jag skrev totalitär och teokratisk. En person kan vara autoritär. Det är en viss skillnad men jag antar det ligger i ditt sätt att försöka beskydda religionen.
Tja, du kan ju se till hur Talibanerna tolkade Islam och vill att den ska tydas som, vi kan se till Saudi och Iran hur de i Islams namn förtrycker människor....Dao skrev:fingubben skrev:Dao skrev:fingubben skrev:
Hur är det med läskunnigheten? Jag skrev totalitär och teokratisk. En person kan vara autoritär. Det är en viss skillnad men jag antar det ligger i ditt sätt att försöka beskydda religionen.
Förlåt!
Då ställer jag om frågan:
På vilket sätt är islam TOTALITÄR?
Sniperace skrev:Tja, du kan ju se till hur Talibanerna tolkade Islam och vill att den ska tydas som, vi kan se till Saudi och Iran hur de i Islams namn förtrycker människor....Dao skrev:fingubben skrev:Dao skrev:fingubben skrev:
Förlåt!
kan det vara de tolkningen och utövningen av Islam som menades?
Sniperace skrev:
Tja, du kan ju se till hur Talibanerna tolkade Islam och vill att den ska tydas som, vi kan se till Saudi och Iran hur de i Islams namn förtrycker människor....
Tja, du kan ju se till hur Talibanerna tolkade Islam och vill att den ska tydas som, vi kan se till Saudi och Iran hur de i Islams namn förtrycker människor....
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Tja, du kan ju se till hur Talibanerna tolkade Islam och vill att den ska tydas som, vi kan se till Saudi och Iran hur de i Islams namn förtrycker människor....Dao skrev:fingubben skrev:Dao skrev:fingubben skrev:
Förlåt!
Så då är ju inte ISLAM totalitär, utan vissa enstaka som tolkar den totalitärt, eller likt ordet kommunism används som förevändning för att sno åt sig makt !
Islam funkar inte ihop med svensk demokrati i sin nuvarande form. Punkt!