Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
fingubben
SiP
Corven
Infra
F.I.S.T
RedMentalCase
Secrist
MartinLindgren
redalert
lazy
Dao
RedCloud
16 posters

Forumhögern & demokratin....

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Forumhögern & demokratin.... - Sida 4 Empty Sv: Forumhögern & demokratin....

Inlägg  lazy 2010-04-22, 22:22

Corven skrev:Och jag tycker inte det är ok att önska livet ur Israeler eller Palestinier för det som händer i Israel/Palestinakonflikten.

Det är inte ok att önska livet ur konstnärer som gör konst man inte gillar. osv osv

Det är ALDRIG ok!

Du verkar i.a.f fortfarande OK!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-22, 22:32

RedCloud skrev:
    Ska vi ta allt på allvar som kommer från "extrmister"
    eller personer med "kort stubin?"

Vi ska ha nolltolerans mot dödshot, tycker du inte, eller ingår det i forumhögerns "åsiktsfrihet" ?

Visst ska vi ha det för det gäller väl inte bara dina "kompisar?"
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-22, 22:51

lazy skrev:
    Hehe, är du medveten om att du i princip just utmålade Blueheaven/redalert Tjänstemannabyråkraten och andra som kommit med dessa hot som extremister?

Och det spelar ngn roll? De står för vad de skriver och jag står för vad
    jag skriver.

*asgarv*

Ja vi vet alla vad du stor får kan nämna några saker :

1. Koncentrationsläger
    2. Etnisk rensning
    3. Barn Mördare

Med andra ord är du bara en patetisk lögnare och äckligt avart ---- läs det noggrann nu och kom ihåg det här "jag har aldrig mordhotat dig " jag skiter fullständigt i dig och du är som intet för mig comprende ??
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-04-22, 22:52

Visst ska vi ha det för det gäller väl inte bara dina "kompisar?"

Nolltolerans Lazy, vad betyder det ?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-22, 22:53

Corven skrev:Och jag tycker inte det är ok att önska livet ur Israeler eller Palestinier för det som händer i Israel/Palestinakonflikten.

Det är inte ok att önska livet ur konstnärer som gör konst man inte gillar. osv osv

Det är ALDRIG ok!

Nu tycker jag att du skall rätta dina tankar här corven kan du svara två frågor??

1. Vem är ockupant ??
    2. Vem är ockuperat ??

MVH
    //KTR
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-22, 22:56

Och vem ska lösa konflikten om man bara ser till skuld frågan och inte försöker blicka framåt och hitta en lösning..
    Tror mig våga påstå att båda sidor anser den andre stå i skuld..
    Hur skall detta lösas???
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-22, 23:05

x-medborgare skrev:Och vem ska lösa konflikten om man bara ser till skuld frågan och inte försöker blicka framåt och hitta en lösning..
    Hur skall detta lösas???

Hej X !

Lösningen skall vara att Ockupanten går hem där han tillhör till !! Detta är lösningen .

Tänk på bara på en sak... jag kommer in din hem kastar både dig och din familj ute .. du vägrar att gå därifrån och jag då dödar hälften av din familj hur skulle du reagera??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-22, 23:24

KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Och vem ska lösa konflikten om man bara ser till skuld frågan och inte försöker blicka framåt och hitta en lösning..
    Hur skall detta lösas???

Hej X !

Lösningen skall vara att Ockupanten går hem där han tillhör till !! Detta är lösningen .

Tänk på bara på en sak... jag kommer in din hem kastar både dig och din familj ute .. du vägrar att gå därifrån och jag då dödar hälften av din familj hur skulle du reagera??

Och den lösningen ser du i din vildaste fantasi ska förverkligas ??
    Jag håller med dig om vem som är ockupanten, men det är lite naivt att tro att det ska ske typ vilkorslöst... om vi nu pratar om hela Israel ... Dela landet 50/50, och låt omvärlden diktera ... det MÅSTE TILL STARKARE HANDLINGSKRAFT FRÅN OMVÄRLDEN

Dom kommer aldrig lösa detta på egen hand .. för mycket hämd och blod som spillts

Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-04-22, 23:25, ändrad totalt 1 gång
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-04-22, 23:24

KickTheRasist skrev:
    Hur skall detta lösas???

Hej X !

Problemet är att om man skulle medla i denna konflikt så anser sig båda sidor ha rätt.. Och ingen ger sig.. Så min fråga är hur skall man då bära sig åt.
    Tyvärr anser jag mig icke bestitta kunskaper nog att veta.. Och min undran är också hur långt tillbaka i historien skall man gå..
    För att nån skall kunna hävda sin rätt.
    Därför tror jag man måste hitta en annan lösning..

Och mitt personliga svar på din fråga självklart skulle jag inte gilla det.
    Och jag har en rätt bra bild av hur det kan kännas Eftersom mitt Ex blev fråntagen allt och satt i läger i IRAN.
    Med Sadams goda minne För att slutligen hamna här på FN pass. Även om jag aldrig riktigt kan känna den känslan kan jag ana och förstå.

Men samtidigt Israel finns hur gör man med det ???
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-22, 23:44

Problemet är att om man skulle medla i denna konflikt så anser sig båda sidor ha rätt.. Och ingen ger sig.. Så min fråga är hur skall man då bära sig åt.
    Tyvärr anser jag mig icke bestitta kunskaper nog att veta.. Och min undran är också hur långt tillbaka i historien skall man gå..
    För att nån skall kunna hävda sin rätt.
    Därför tror jag man måste hitta en annan lösning..

Och mitt personliga svar på din fråga självklart skulle jag inte gilla det.
    Och jag har en rätt bra bild av hur det kan kännas Eftersom mitt Ex blev fråntagen allt och satt i läger i IRAN.
    Med Sadams goda minne För att slutligen hamna här på FN pass. Även om jag aldrig riktigt kan känna den känslan kan jag ana och förstå.

Men samtidigt Israel finns hur gör man med det ???

Accepterar att det är en demokrati mitt i M-Ö som inte acepterar sådant, ajj min hals!!

Allvarligt så var det nog ett misstag att "starta" Israel mitt i arabstaterna
    men å andra sidan så hjälper "palisrael" till att hålla ögonen borta från saker
    som är mycket värre. Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-22, 23:53

citat:
    "Och den lösningen ser du i din vildaste fantasi ska förverkligas ??"
    Tyvärr ja , det funkade i mitt land när Serben attackerade och vi var tvungna att försvara oss ... jag ser inget fel i att Palestinier gör det samma ... Att göra det möljigt är bara att fortsätta kampen inget annat ...

Mister George har sammanställt det väldigt bra .. du kan se den här ..

Jag njut av den varje minut ....

citat:
    "Jag håller med dig om vem som är ockupanten, men det är lite naivt att tro att det ska ske typ vilkorslöst... om vi nu pratar om hela Israel ... Dela landet 50/50, och låt omvärlden diktera ... det MÅSTE TILL STARKARE HANDLINGSKRAFT FRÅN OMVÄRLDEN"

Du kan ALLDRIG DELA ETT LAND ...

citat:
    "Dom kommer aldrig lösa detta på egen hand .. för mycket hämd och blod som spillts.."

Om världen slutar blunda då kan en lösningen ske

MVH
    //KTR
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-22, 23:57

citat:
    "Problemet är att om man skulle medla i denna konflikt så anser sig båda sidor ha rätt.."

Kärra X !!

En Ockupant kan ALDRIG ha rätt !!

Jag kan tänka mig att du skulle försvara din rätt till existens med vilka medel som helst, diverse du skulle med fullständigt rätt kunna hugga av min huvudet och sätta på en palle för att du försvarar din famil dit land och rätten att existera , det är precis det som händer med Palestina ..

MVH
    //KTR
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-04-23, 00:01

KickTheRasist skrev:citat:
    "Problemet är att om man skulle medla i denna konflikt så anser sig båda sidor ha rätt.."

Kärra X !!

Jag kan tänka mig att du skulle försvara din rätt till existens med vilka medel som helst, diverse du skulle med fullständigt rätt kunna hugga av min huvudet och sätta på en palle för att du försvarar din famil dit land och rätten att existera , det är precis det som händer med Palestina ..

MVH
    //KTR

Nä men skälet till att dom ockuperar anser dom rätt.
    Nä ärligt jag är inte tillräkligt insatt för att diskutera detta..

Och jag tycker också ämnet här på forumet är för infekterat för att jag skall kunna ta till mig det som skrivs..
    Och göra en ur min synvinkel vettig bedömning..
    Då borde jag själv plugga historia och nu tid..
    Och vem vet kanske jag gör det.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-23, 00:10

[quote="x-medborgare"]
    KickTheRasist skrev:citat:

Kärra X !!

MVH
    //KTR

citat:
    "Nä men skälet till att dom ockuperar anser dom rätt.
    Nä ärligt jag är inte tillräkligt insatt för att diskutera detta.."

Ja visst gud lovade mig ditt land och jag har rättighet att ta den ifrån dig sant??

citat:
    "Och jag tycker också ämnet här på forumet är för infekterat för att jag skall kunna ta till mig det som skrivs.."

Är du intresserad av det det är bara att hopa in ingen kommer att slå dig eller något Ö) du är välkommen ...

Tack men mina historia kunskaper är helt ok ...

MVH
    //KTR
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-04-23, 00:12

Ahh nu är dags för Shish kebab ...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-23, 00:17

Inte för att vara taskig mot dig KTR men du vet väl att George Galloway
    har blivit bannad i MÖ? Han får aldrig mer sätta sin fot i Egypten.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-23, 00:22

lazy skrev:
    Corven skrev:
    lazy skrev:

Tycker att du ska kolla in samtliga palisraeltrådar, där finns det en massa
    hot mot både mig, mina barn och mina föräldrar, skillnaden är att jag inte
    sitter och skriker om det. Wink

Finns det verkligen direkta dödshot mot dig där? Kan du ta fram något exempel på det?

Eftersom det är KTR som har skrivit en massa "skit" så har jag inte tagit det
    på allvar. Smile Ska vi ta allt på allvar som kommer från "extrmister"
    eller personer med "kort stubin?"

Är du ärlig nu Lazy? Som en av dina främsta motkombatanter kan jag
    säga att jag följ dina argument noga liksom de motargument du fått
    inkassera. Jag kan säga att jag faktiskt aldig upplevt att dina barn
    eller ens du själv blivit hotad till livet.

Jag vill att du skall vara försiktig och noggrann innan du slungar
    ur dig sånt här. Det kan faktiskt knappast tolkas anorlunda än att
    du försöker förgifta debatten. Vem tjänar på det?

När det gäller Kicken kan något språkligt missförstånd elle syftningsfel
    ha fått dig att dra den slutsatsen. Men jag har bra minne och kan inte
    erinra mig att någon dödshotat dig eller dina barn.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-04-23, 07:56

Men jag har bra minne och kan inte

Inte på AC eller Testaren, men hon är ju aktiv på en hel del andra siter, men det är väl knappast ngt vi ska ta ansvar för här.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-23, 08:05

RedCloud skrev:
    Men jag har bra minne och kan inte

Inte på AC eller Testaren, men hon är ju aktiv på en hel del andra siter, men det är väl knappast ngt vi ska ta ansvar för här.

Jag tror det kan bli kämpigt att hålla reda
    på vad och var
    man hört det ena eller andra, om man splittrar upp sig på
    flera fora under flera nick. Ofrånkomligt blandar man ihop
    debattsvaren man fått öäver tid..
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-23, 15:16

Hade jag ansett mig el. min familj som "dödshotad" av KTR så hade jag
    knappast tagit det så lugnt, man måste kunna skilja på vad som är ett
    reelt hot och vad som är saker skrivna när argumenten tar slut.

RC har f.ö rätt, jag har fått ett allvarligt menat hot på en annan
    sida, jag och tre andra personer och eftersom den som skickade
    detta på ngt vis fått åtkomst till mailadress så anmäldes det, sådana
    hot ska däremot tas på allvar.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-04-23, 16:57

lazy skrev:Hade jag ansett mig el. min familj som "dödshotad" av KTR så hade jag

Jopp helt Lazy rätt.
    //berra
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-04-23, 17:51

lazy skrev:

Det är ALDRIG ok!

När jag skriver samma sak som Corven, får jag aldrig beröm av Lazy... Undra varför? Smile
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-04-23, 17:52

Dao skrev:
    lazy skrev:

Det är ALDRIG ok!

När jag skriver samma sak som Corven, får jag aldrig beröm av Lazy... Undra varför? Smile

Surgubbe..
    Wink
    //berra
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-04-23, 17:53

lazy skrev:Hade jag ansett mig el. min familj som "dödshotad" av KTR så hade jag

Det var bra gjort, tycker jag!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 09:37