Sniperace skrev:men nu är det ju så att jag och andra ALDRIG talat om förbud mot att bära slöja, vi har talat om hur illa det är att många tvingas till att göra det, det är väl ganska stor skillnad.croz skrev:Sniperace skrev:croz skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:Slöjan har i själva verket INGET att göra med Islam, utan istället en patriarkal kultur där männen står över kvinnorna i rang, att kvinnan ska inte synas osv...
och detta är itutat i en del, men ändå en minoritet av sveriges muslimer, men denna minorite vill påtvinga majotiteten SIN syn på hur dessa ska klä sig.
Jag kan inte svara för huruvida det är sant om det är Islam eller kultur som slöjan kommer ifrån, men jag antar att du vet detta och kan bevisa detta, med din stora insyn i det islamska samhället och dess kultur.
Det är dock egalt om det är kultur eller religion.
Det som är viktigt är att Sniper får bestämma hur han vill klä sig ... denna rätt strider jag för !
Tvärtom, det är DU som vill tvinga människor som är muslimer bära slöja, jag anser att detta till 100% ska vara FRIVILLIGT, att inte en förstockad krets i omgivningen kräver att du MÅSTE bära slöja om du ska framstå som en anständig flicka/kvinna...
tycker du verkligen att människor ska TVINGAS bära denna, och att det inte ska vara frivilligt?
Det är ju det han säger, att det ska vara frivilligt. Det skall varken finnas förbud elelr tvång..
MEN han förnekar att tvånget finns, att detta inte är något att bry sig om, jag VET att tvånget finns, och jag anser att sådaznt tvång SKA bekämpas, där ligger skillnaden, så han stöder faktiskt tvånget på sitt sätt att försöka styra en debatt
Nej, det har han inte. Han har bara förnekat att han vet hur många det är. Alla vet att det finns flickor och kvinnor som lever under tvång men ingen vet hur många av dessa det gäller. Jag anser att vi inte kan rättfärdiga ett förbud så länge vi inte hur många som blir tvingade till detta. Det är alltså ett förbud det argumenteras emot.
Och det vi vill är att det ska göras klart att ett sådant tvång är oacceptabelt....
Det var det jag menade, det verkade som om man inte diskuterade samma sak.
Det är ingen som säger emot din sista rad..
Frågan är bara hur vi skall bekämpa det.