ANNA2LINK skrev:Ja men F.I.S.T det var dom muslimska föräldrarna som inte tyckte att deras barn skulle vara med på olika tillställningar som klassen anordnade. Så det var dom föräldrarna som satte käppar i hjulet...
Ja det är ju tråkigt att det var så i ditt fall, men det säger inte allt om övriga muslimer, och resten av Sverige. Dessutom är det lite enkelt att lägga hela ansvaret på de som flyttar hit oxå, när en del av ansvaret är ditt och mitt, och framförallt regeringens.
FG skrev:
Jag tycker inte du debatterar. Du söker tillfällen att använda epiteter och invektiv, det är inte att debattera. Jag har svarat på dina påståenden men jag håller inte med dig. Så enkelt är det.
Nej ... du tycker det är debatt, att gissa hur folk haft det i skolan.... men inte när jag stääler frågor om ämnet ... så det är klart att du inte tycker jag debatterar
RC skrev: Den här gången är ni överens om att förbjuda ett klädesplagg...vad blir det nästa gång ?....Vänsterhänta, brunögda, vänsteråsikter ?
Ja det är min ståndpunkt oxå .... Jag skulle vilja att forumhögern förklarade för oss varför personlig frihet gäller bara forumhögern.... och varför ni ska få klä er som ni vill ??
Lazy skrev: Oj F.I.S.T, nu blev det nog för svårt för de kan väl inte vara "rasister"?
Nej inte speciellt svårt att svara på Annas ståndpunkt det har jag redan gjort ovan.... Din ståndpunkt här däremot... Så vill jag att du förklarar för mig på vilket sätt de är rasister för att de inte var med på olika tillställningar ??.... Det gynnar inte segregeringen, och jag tycker själv inte det är bra att de inte är med på dessa tillställningar... men hur blir det rasistiskt ? Så för att förklara tydligt för Lazy: Jag ser inget rasistiskt i just detta... däremot finns det självklart rasister bland muslimer, svarta, hinduer, svenskar, danskar, kineser osv ...
ANNA2LINK skrev:Tyvärr så finns det rasister åt båda håll...
skulle mer vilja uttrycka det som att det finns rasister i alla kulturer och länder. Det finns svarta som hatar vita ... men vad har det med denna tråd att göra ?
ANNA2LINK skrev:Men tyvärr Dao så är vi lite för snälla här och våra trationer i Sverige ändras mer och mer. Ta det här med avslutning i Kyrkan som vi har nämnt tidigare. Kyrkan har varit tradition för många av oss svenskar att få fira avslutningen i, en stämningsfulla sådana.
Nja.... Jag kan hålla med om att svenskar ska få behålla sina traditioner.... men vilka är då våra traditioner ? och varför har ingen av er protesterat över det land, den kultur som färgat och förändrat vårt land mest de senaste 40-50 åren USA ??
Och för det andra ... hade Svenskarna nu varit ett religiöst folk ... troende på Jesus och kristendom, så hade jag försvarat vår rätt att få vara i kyrkan på skolavslutningen..... men nu är så inte fallet ... det är en liten procent som är troende... resten är icke troende i Sverige....
DAO skrev: Alla skolor hade inte den traditionen!
Jag hade den aldrig, till exempel...
Inte jag heller... vi sjöng i det fria på skolgården ... jättefint var det