Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
MartinLindgren
x-medborgare
Secrist
mimra
Infra
Dao
R.O.F.L
F.I.S.T
12 posters

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff Empty Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-06, 21:57

Detta tycker jag är en tråd som är på sin plats utifrån MÅNGA av de diskussioner som förs på forumet...Många verkar tycka att skuldfrågan, samt ställa sig själv i god dager är viktigare än att åtgärda problemet. Brott och straff tex.... varför fängslar vi folk ? ... jo A: för att skydda andra medborgare från deras brott. B för att straffa rent moraliskt och bibliskt ett öga för ett öga osv ...
    Men sällan .... väldigt sällan finns någon effektiv rehabilitering med i sammanhanget. Ofta blir det motsatt effekt att fångar blir institutionsskadade och får ÄN svårare återanpassa sig till samhället.
    Och framför allt verkar det inte ens frågan ställas ... varför blir brottslingar brottslingar ??.....
    Nu finns det ju iofs inte ett entydigt svar på denna fråga .... MEN det är den frågeställningen och de rätta åtgärderna som kan få ett samhälle med mindre brottslighet. INTE hårdare och längre fängelsestraff !!!

Själv är jag övertygad om att det är en kombination av uppväxt och miljö, och allmänt samhällsklimat, som avgör huruvida man blir en "vanlig bidragande, skötsam medborgare" ... eller en medborgare i sjukdom och utanförskap, eller en medborgare i brottslighet och utanförskap.

För mig ter det sig som att inget av blocken tagit denna fråga på riktigt allvar... Men att vänstern ändå ligger närmare en lösning, iom att man förespråkar ett samhälle med minskade klyftor.

Ett annat ämne vi diskuterat på forumet som är förknippat med frågeställningen i trådtiteln är Rondellhunden och muslimers reaktion på detta. För mig verkar det som att vissa inte alls är intresserade av att få fred, utan mer intresserade att skapa konflikt, genom att försvara ett helt onödigt provocerande av en folkgrupp på en miljard människor ..... Frågeställningen är VAD VILL NI ÅSTADKOMMA ??

Ytterligare ett ämne som hamnar under denna rubrik är Invandrarfrågan, i samband med brottsstatistik, Vad är syftet med att framföra denna statistik ??... sätta etikett och döma ut hela folkgrupper ?? ... NEJ kanske ni säger ... men vad är då syftet ? .. Jag kan inte se att ni har nåt annat syfte än att fördöma, skilja på raser och beteenden. Själv anser jag att problemet med överrepresenterad brottsstatistik inte är invandrarnas, utan vårat tillsammans, och går under samma problematik som svensk brottslighet. Om man inte sätter likhetstecken för ALL brottslighet, gör man sig skyldig till att håsa upp en onödig särskiljning och därmed rasism i slutändan ... en VI-och-Dom-mentalitet

Brott rent allmänt , varför uppstår dessa fenomen ? ... är det för att vissa människor är ondare än andra, eller är det handlingarna som är onda, och en rad händelser genom olika människors liv lett till att de blivit de dom är ?

Och vad är viktigt ... skuldfrågan ? eller grundläggande orsaker till brottslighet, samt åtgärder för att förebygga så att det inte sker igen ??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff Empty Sv: Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-06, 22:53

Misstänker att den här tråden kommer ganska nonchalerad, då få verkar vara intresserad av orsaker och lösningar...

Skulle jag starta en "HATA-något-tråd" skulle det genast vimla av inlägg
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff Empty Sv: Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

Inlägg  R.O.F.L 2010-04-06, 23:11

Men att vänstern ändå ligger närmare en lösning, iom att man förespråkar ett samhälle med minskade klyftor.

Förklara gärna hur?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-06, 23:29

R.O.F.L skrev:
    Men att vänstern ändå ligger närmare en lösning, iom att man förespråkar ett samhälle med minskade klyftor.

Förklara gärna hur?

Absolut !!

Det är helt enkelt en fråga om vad man tror är orsaken till att brottslingar blir brottslingar....

Och jag är övertygad om att det har att göra med samhällsklimat, uppväxt, samt miljö att göra...

Och i samhällsklimat ingår även klyftor i samhället. Ju mer folk är och känner sig delaktig i samhället, desto mindre utanförskap och frustration och likgiltighet.
    desto större utanförskap, ju mer roffa å´t sig mentalitet från politiker och samhällstoppar, ... och med det en snedvriden fördelning samt indignation från de som aldrig riktigt kommer in i samhället... desto mer utanförskap och brott.

Vad tror ROFL att brottslighet är sprungen ur ??...Och vad tror han är lösningen ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-04-07, 00:11

F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:

Förklara gärna hur?

Absolut !!

Det är helt enkelt en fråga om vad man tror är orsaken till att brottslingar blir brottslingar....

Och jag är övertygad om att det har att göra med samhällsklimat, uppväxt, samt miljö att göra...

Och i samhällsklimat ingår även klyftor i samhället. Ju mer folk är och känner sig delaktig i samhället, desto mindre utanförskap och frustration och likgiltighet.
    desto större utanförskap, ju mer roffa å´t sig mentalitet från politiker och samhällstoppar, ... och med det en snedvriden fördelning samt indignation från de som aldrig riktigt kommer in i samhället... desto mer utanförskap och brott.

Vad tror ROFL att brottslighet är sprungen ur ??...Och vad tror han är lösningen ?

Social miljö, uppfostran, krigsskador, narkotika är lätt och svara, är det så?
    Ingen aning.
    Men att tro ett jklasslöst samhälle skulle få ner brotten är väl att ta i?
    Har väl snarare bevisat sig vara motsatsen?
    Sverige har ett av världens lägsta mordfrekvenser.
    Viktigast är nog att motverka arbetslösheten. Att gå hemma mår ingen bra av.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-07, 01:55

R.O.F.L skrev:
    F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:

Förklara gärna hur?

Absolut !!

Social miljö, uppfostran, krigsskador, narkotika är lätt och svara, är det så?
    Ingen aning.
    Men att tro ett jklasslöst samhälle skulle få ner brotten är väl att ta i?
    Har väl snarare bevisat sig vara motsatsen?
    Sverige har ett av världens lägsta mordfrekvenser.
    Viktigast är nog att motverka arbetslösheten. Att gå hemma mår ingen bra av.

Ja du ska ha cred för två saker

1 "ingen aning"

2 "minska arbetslösheten"

Och jag vill tillrättavisa dig om MINA tankar kring MINSKADE klyftor.
    Ett klasslöst samhälle är en utopi, som inte går eller skall förverkligas.
    Men strävan ditåt är det viktiga .... för att MINSKA klyftorna, som i dag är för stora.
    Idag i ett marknadsekonomiskt samhälle som vi lever i, och kommer leva i oavsett parti och regering, ett bra tag framöver.... så lever vi efter vissa marknadslagar, hopflätade med det SAMHÄLLE vi skapar genom skatter, vård, skola, osv....
    Där finns en mycket delikat balans för när ett samhälle mår som bäst. Och för att det ska må bra under marknadsekonomisk inverkan MÅSTE skillnader finnas, baserade på utbildning, risktagande OCH slitage och ansvar i arbetslivet.

Det är lika viktig med denna balans mellan stat och marknad, balans mellan arbetare, arbetslös, sjuk och arbetsgivare....

.... som det är med marknaden i sig, när det kommer till tillgång och efterfrågan, som i en frisk marknadsekonomi skall och bör styra priser genom konkurrens.

Den övre balansen jag pratar om är kraftigt rubbad sedan länge. Detta medför många negativa följder för HELA samhället, i slutändan oxå för marknad och toppolitiker..... genom bland annat ökat utanförskap, som leder till depressioner, aggressioner och uppgivenhet i värsta fal.... så det drabbar i slutändan även de som orsakar denna obalans
    ...... och precis som den skulle rubbas om fri konkurrens inte rådde, och staten skulle äga allting.

Men nu är det inte så att marknaden reglerar sig själv som många blåögda försöker göra gällande. det paradoxala med totalt frisläppt marknadsekonomi, är att den söker sig mot monopol och total makt, eftersom detta är marknadsekonomins drivkraft att ÖKA ÖKA ÖKA, till varje tänkbart pris, och ibland vilka konsekvenser som helst.

Därför behövs medborgarnas inflytande, som håller i tyglarna så inte marknadsekonomins "hästar" skenar.... på samma sätt som marknadsekonomin behövs i ekvationen för att "hästarna" inte skall stanna helt.

Nu .. tillbaka till frågan och tråden.... Rubbas denna balans så att klyftorna BLIR FÖR STORA, vilket de är nu.... så medför det utanförskap och friktioner i samhället, Det medför desillusion och vrede när vissa bara roffar åt sig utan samvete, och samtidigt arbetar aktivt för att försämra för de sämst ställda . de sjuka, arbetslösa och låglöneyrkena....

Detta i samband med taskiga hemförhållanden, vilket oxå kan vara påverkat av samhällsstrukturen.... och i synnerhet skulle kunna påverkas i positiv riktning, om man satsade pengar på annat än sänkta skatter och mer pengar i de tyngsta börsarna. Om man satsade på att utbilda folk som kan hjälpa människor med psykiska problem och missförhållanden under uppväxten.... Och satsade på deras välmående. Välmående människor tenderar arbeta mycket bättre än sjuka. Och sjuka människor blir inte friska för att regeringen friskförklarar dem. Så det behövs både ett humanare samhälle med mindre klyftor för att förebygga och förhindra att ÄNNU fler ska bli sjuka och må sämre... och därmed hamna utanför arbetsmarknaden.... OCH det behövs för att hjälpa de som redan är sjuka att i största möjliga mån ... kunna arbeta efter egen förmåga.

Så du ser ...., att minska arbetslösheten är bra ... men inte på bekostnad av den välfärd som är kittet i samhällets funktioner.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-04-07, 02:18

I grunden handlar det om människosyn!

Straff är baserad på att man tror att det finns mindre värda människor.

Behandling baserar sig på att man tror att alla människor har samma värde.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-07, 03:50

Jag ser - precis som FIST - en av de viktigaste orsakerna
    till brott vara ojämlikhet. Jag undrar om inte bankrånaren
    som skor sig själv bedriver sin egen form av fördelnings-
    politik? Därmed inte sagt att jag pläderar för bankrån.

Likadant invandrarkillen som börjar med rån - kanske redan
    före tonåren - i ett överflödssamhälle dit hans föräldrar
    fört honom. Han måste avstå nära nog allt till följd av sina
    föräldrars låga sociala status; föräldrar som ej på samma
    vis uppfattar överflödet runt omkring sig.

Killen vill - helt naturligt - vara likt sina generationskamrater
    med mobil, jeans och innejackan. "Får man inte så tar man".
    Statusen jämnas ut när han rånat till sig mobilen, jeansen
    och innejackan.

Nu vet jag inte hur FIST kopplar Vilksaffären med brottslighet
    men jag kan berätta att jag hörde en kvinna från Tyresö berätta
    nåt sedelärande, iaf. En liten kille hon kände till fick öknamnet
    Tjockbernard. Killen hette varken Bernard eller var särskillt
    tjock, men hans far ägde en viss rondör och hette Bernard.
    Öknamnet gjorde den lille killen ganska så ledsen - vilket var
    meningen också. Man visste att för att komma år denna lillkille
    och såra så mycket som möjligt, så skulle man ge sig på hans far
    som lillkillen var mycket stolt över och såg upp till.

Detta menade kvinnan från Tyresö skulle ha bäring på Vilksaffären.
    Jag kan se precis vad hon menar. Hoppas jag har förmedlat
    budskapet rätt. Jag tycker detta är den mobbningsteknik Vilks har
    använt sig av för att såra en lågstatusgrupp i samhället. En rätt
    elak djävel m a o.
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2010-04-07, 04:18

Haschdimman ligger så tät att det går skära genom den...
    http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=339
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-04-07, 04:31

Det är i ditt sovrum, då?

Jag tror BRÅ-rapporten ser det hela
    litet mer övergripande. På systemnivå,
    skulle du nästan kunna säga. Jag tro vi
    i den här tråden håller resonemanget
    mera på individplanet. Vad säger du?

Tjänare, förresten. Long time no see.
    Haru suttit inne?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff Empty Straff

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 07:37

I grunden handlar det om människosyn!

Nonsens. Straff handlar om att samhället sätter gränser för vad som är acceptabelt och när man överträder det så blir man straffad. Att man har straff handlar också om att medborgarna inte ska ta lagen i egna händer om de känner att samhället inte tar sitt ansvar.

Dock ska det även finnas behandling inbakat i straffet. Att bara straffa leder ingen vart.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-04-07, 07:46

"I grunden handlar det om människosyn!

Straff är baserad på att man tror att det finns mindre värda människor."

Jag skriver under på ovanstående.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 09:00

Secrist skrev:I grunden handlar det om människosyn!

Nonsens. Straff handlar om att samhället sätter gränser för vad som är acceptabelt och när man överträder det så blir man straffad. Att man har straff handlar också om att medborgarna inte ska ta lagen i egna händer om de känner att samhället inte tar sitt ansvar.

Dock ska det även finnas behandling inbakat i straffet. Att bara straffa leder ingen vart.

Normer och gränser kan man sätta utan att tillämpa straff, så där tar du heeelt fel! Vi har exempelvis förbjudit aga i Sverige just av den anledningen!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-07, 09:13

mimra skrev:Haschdimman ligger så tät att det går skära genom den...
    http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=339

Det var ett fegt "inlägg"
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-07, 09:32

Infra skrev:Jag ser - precis som FIST - en av de viktigaste orsakerna

och innejackan.

elak djävel m a o.

Jodå det är lite av vad jag menar .. men huvudtesen den RÖDA TRÅDEN Cool (Älskar när man får till det så bra med ordval).... den röda tråden är orsak och konsekvens,,,,, Brott och straff är bara en av alla områden där detta kan diskuteras. Och i Lars Vilks-ärendet, så är det lite som du säger. Men framför allt ställer jag mig ett stort jävla VARFÖR ??? ... till agerandet från stora delar av väst..

VAD ÄR DET MAN TROR SIG ÅSTADKOMMA för kreativt eller positivt med att reta upp EN MILJARD MUSLIMER ? .... I bästa fall sker ingenting... men de värsta scenariorna har vi ju redan sett.
    Och varför ?..... Yttrandefrihet ?? ..., så i helvete nån gång !.... Det handlar bara om att reta upp, förstöra och förnedra... att sedan tsa till yttrandefriheten som ursäkt till detta tilltag..... är ett hot mot just YTTRANDEFRIHETEN. yttrandefrihet innebär för mig att du ska kunna diskutera saker..... INTE I MEDIA SKYMFA ett helt folk...

RISKEN MED DETTA INLÄGG JAG GÖR NU, ÄR ATT DET BLIR SKYTTEGRAVSKRIG I DEBATTEN IGEN.
    JAG ÄR INTRESSERAD AV VAD NI TROR KAN KOMMA UT FÖR GOTT AV DENNA PROVOKATION ? VAD ÄR SYFTET ???... OCH SÄG INTE YTTRANDEFRIHET, FÖR DET KAN NI JU SJÄLVA INTE TRO PÅ...... FÖRSTÅR MAN INTE KONSEKVENSERNA AV SITT EGET HANDLANDE från Vilks och anhängare ??? ....

Likadant är det med DELTRÅDEN om invandrare och brottsstatistik.... ett riktigt rikspucko lade ju in en länk om detta utan att kommentera själva tråden. Det visar ju hur skinheads tänker. Den grejen han gjorde nu ... är i paritet med han, den invandrarfientlige som hotade med att flytta utomlands, för att han hatade invandrare. "Jag tänker flytta till ett land där de inte tar emot invandrare" ... ja lycka till...

Samma sak frågeställningen är; VARFÖR stoppar man in länkar om brottsstatistik ? ... vad vill man påvisa med detta ? .... är man överhuvud taget intresserad av förbättring i samhället... eller är man intresserad abv att lägga skuld ...

Det är detta hela tråden handlar om.... Kreativa lösningar ... eller skuldbeläggning.
    Så tycker jag debatten kring Israel Palestina har varit på detta forum, ett "skyttegravskrig" rent debattmässigt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-07, 12:19

Noterar att inga högerdebattörer, och få vänsterdebattörer inte har några inlägg i ämnet. av höger är ROFL närmast ... genom att snudda vid ämnet...

Jag tror att FÅ är intresserade av lösningar, orsak och konsekvens...
    Många är intresserade av att lägga skuld !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 12:23

F.I.S.T skrev:Noterar att inga högerdebattörer, och få vänsterdebattörer inte har några inlägg i ämnet. av höger är ROFL närmast ... genom att snudda vid ämnet...

Jag tror att FÅ är intresserade av lösningar, orsak och konsekvens...
    Många är intresserade av att lägga skuld !

Företrädarna för "vi och dem"-samhället, vill bara ha enkla lösningar för "dem". Bara de slipper ta del av konsekvenserna själva!

Lite som när en undersökning visade att en stor grupp ungdomar ville införa dödsstraff i Sverige. När följdfrågan kom om just DE skulle vilja vara bödel då, var intresset betydligt svagare!

Enkla dumma lösningar, som ser bra ut på pappret, är tyvärr mångas melodi idag!
    Secrist
    Secrist

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff Empty Norm

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 12:54

Normer och gränser kan man sätta utan att tillämpa straff, så där tar du heeelt fel! Vi har exempelvis förbjudit aga i Sverige just av den anledningen!

Och vad hade du tänkt att man ska göra när man överträder dessa normer? Skicka en present? Kryssning i medelhavet?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-07, 12:57

Secrist skrev:Normer och gränser kan man sätta utan att tillämpa straff, så där tar du heeelt fel! Vi har exempelvis förbjudit aga i Sverige just av den anledningen!

Och vad hade du tänkt att man ska göra när man överträder dessa normer? Skicka en present? Kryssning i medelhavet?

En sak helt utanför ämnet när stora grabben var liten så var det ju poppigt med dessa segelturer för värstingar..
    Så när han var dum frågade jag alltid honom såå du ska ut och segla du.. Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-07, 13:23

Secrist skrev:Normer och gränser kan man sätta utan att tillämpa straff, så där tar du heeelt fel! Vi har exempelvis förbjudit aga i Sverige just av den anledningen!

Menar du att du vill återinföra aga?
    Secrist
    Secrist

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff Empty Aga

Inlägg  Secrist 2010-04-07, 15:47

Menar du att du vill återinföra aga?

Jag pratar inte om fysisk bestraffning. Jag pratar om lagens straff när du överträder de lagar och regler som samhället har satt. Vet inte riktigt varför du blandar in barnaga i debatten.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-07, 15:48

Brott finns, straff finns, men vad är KVV,kriminalvårdsverket,nej bara ett skämt,
    myndigheten borde heta KFV, kriminalförvaringsverket,för man lever inte upp till sitt uppdrag, att återanpassa människor till samhället,

Man ägnar sig helt enkelt bara åt att låsa in människor, som släpps ut efter avtjänat straff oftast till ingenting, rakt ut på gatan!

Behövs inga snillen att förstå att målet med återanpassning är nästan lika med noll!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-07, 15:48

Och med ännu en one-liner har mästaren på att slingra sig, undvikit att beröra ämnet.
    Skulle vilja se di föra några egna teorier, egna tankar nån gång. Typ det jag gjorde i trådstarten....

... istället för att slingra dig Cool

Fast jag tror denna tråden är överkurs för dig och majoriteten av borgaranhanget.
    Det kräver lite eget tänkande. och att man drar slutsatser av eget och andras handlande....
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-04-07, 16:29

F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:Jag ser - precis som FIST - en av de viktigaste orsakerna

och innejackan.

elak djävel m a o.

Jodå det är lite av vad jag menar .. men huvudtesen den RÖDA TRÅDEN Cool (Älskar när man får till det så bra med ordval).... den röda tråden är orsak och konsekvens,,,,, Brott och straff är bara en av alla områden där detta kan diskuteras. Och i Lars Vilks-ärendet, så är det lite som du säger. Men framför allt ställer jag mig ett stort jävla VARFÖR ??? ... till agerandet från stora delar av väst..

VAD ÄR DET MAN TROR SIG ÅSTADKOMMA för kreativt eller positivt med att reta upp EN MILJARD MUSLIMER ? .... I bästa fall sker ingenting... men de värsta scenariorna har vi ju redan sett.
    Och varför ?..... Yttrandefrihet ?? ..., så i helvete nån gång !.... Det handlar bara om att reta upp, förstöra och förnedra... att sedan tsa till yttrandefriheten som ursäkt till detta tilltag..... är ett hot mot just YTTRANDEFRIHETEN. yttrandefrihet innebär för mig att du ska kunna diskutera saker..... INTE I MEDIA SKYMFA ett helt folk...

RISKEN MED DETTA INLÄGG JAG GÖR NU, ÄR ATT DET BLIR SKYTTEGRAVSKRIG I DEBATTEN IGEN.
    JAG ÄR INTRESSERAD AV VAD NI TROR KAN KOMMA UT FÖR GOTT AV DENNA PROVOKATION ? VAD ÄR SYFTET ???... OCH SÄG INTE YTTRANDEFRIHET, FÖR DET KAN NI JU SJÄLVA INTE TRO PÅ...... FÖRSTÅR MAN INTE KONSEKVENSERNA AV SITT EGET HANDLANDE från Vilks och anhängare ??? ....

Likadant är det med DELTRÅDEN om invandrare och brottsstatistik.... ett riktigt rikspucko lade ju in en länk om detta utan att kommentera själva tråden. Det visar ju hur skinheads tänker. Den grejen han gjorde nu ... är i paritet med han, den invandrarfientlige som hotade med att flytta utomlands, för att han hatade invandrare. land där de inte tar emot invand"Jag tänker flytta till ett rare" ... ja lycka till...

Samma sak frågeställningen är; VARFÖR stoppar man in länkar om brottsstatistik ? ... vad vill man påvisa med detta ? .... är man överhuvud taget intresserad av förbättring i samhället... eller är man intresserad abv att lägga skuld ...

Det är detta hela tråden handlar om.... Kreativa lösningar ... eller skuldbeläggning.
    Så tycker jag debatten kring Israel Palestina har varit på detta forum, ett "skyttegravskrig" rent debattmässigt.

I rodellhundsfallet ställer jag mig precis samma frågor. Jag inskränker det
    i detta fall vad det var Lars Vuilks ville åstadkomma. "Stor konst"? Förvisso.
    Men utöver det? Jag har grubblat på dett sedan rondellhunden
    var en dag gammal och kommit fram till att han vill sprida förakt, hat och
    motsättningar. "Varför" kanske någon undrar? Jag tror han är rädd
    som alla fördomsfulla främlingsfientliga.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-04-07, 16:34

"Jag tänker flytta till ett land där de inte tar emot invandrare"

Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:17