Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
MartinLindgren
x-medborgare
Secrist
mimra
Infra
Dao
R.O.F.L
F.I.S.T
12 posters

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff - Sida 3 Empty Sv: Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

Inlägg  Dao 2010-04-08, 23:58

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:
    Ezzlirsk skrev:TS försöker med andra ord hävda att vi inte alls behöver straffa brottslingar då detta inte har någon större effekt på brottseskalering? Att dra en gräns på rätt och fel är alltså för omoraliskt för er vänstertomtar? Haha, ni är fan i mig otroliga.

Jösses så du snurrar till det, Ezzlirsk.

Att dra en gräns är inte detsamma som att straffa!

Är du allvarlig? Du anser inte att man skall straffas om man begår brott? Hur skall man visa att något är fel om steget i sig inte får konsekvens? Alla kan begå brott utan att straffas då straff - bevisligen enligt dig - är för omoraliskt även för våldtäktsmän och våldsidkare. Under Daos styre råder total kaos utan konsekvens. Ett lite väl moraliskt korrekt samhälle, tycker du inte?

Straff är till för de som är svaga att utöva! I ett starkt och demokratiskt samhälle är straff överreklamerat.

Straff är inte de enda konsekvenser som finns. Fast det beror ju på vad du menar med ordet straff, förståss...

Men snälla du - menar du att det inte finns något mellanting mellan straff och kaos?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Skuld eller Kreativitet... Brott och straff - Sida 3 Empty Sv: Skuld eller Kreativitet... Brott och straff

Inlägg  Ezzlirsk 2010-04-09, 00:30

Dao skrev:
    Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:
    Ezzlirsk skrev:TS försöker med andra ord hävda att vi inte alls behöver straffa brottslingar då detta inte har någon större effekt på brottseskalering? Att dra en gräns på rätt och fel är alltså för omoraliskt för er vänstertomtar? Haha, ni är fan i mig otroliga.

Jösses så du snurrar till det, Ezzlirsk.

Att dra en gräns är inte detsamma som att straffa!

Är du allvarlig? Du anser inte att man skall straffas om man begår brott? Hur skall man visa att något är fel om steget i sig inte får konsekvens? Alla kan begå brott utan att straffas då straff - bevisligen enligt dig - är för omoraliskt även för våldtäktsmän och våldsidkare. Under Daos styre råder total kaos utan konsekvens. Ett lite väl moraliskt korrekt samhälle, tycker du inte?

Straff är till för de som är svaga att utöva! I ett starkt och demokratiskt samhälle är straff överreklamerat.

Straff är inte de enda konsekvenser som finns. Fast det beror ju på vad du menar med ordet straff, förståss...

Men snälla du - menar du att det inte finns något mellanting mellan straff och kaos?

Jag tycker att det är fördjävligt och rent ut sagt absurt att inte straffas om man begår brott, ja.

Vilka signaler skickar man då? Jo, indirekt att det är helt OK att både våldta och mörda utan att straffas.

Vad tycker du man skall göra då? Låta folk göra vad de än behagar utan konsekvens?

Ett sådant samhälle vill jag då inte bosätta mig i.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-04-09, 00:34

Med tanke på dina inlägg när det gäller Iran så är det ju intressant att se
    att du tycker att de styrande där tillhör "de svaga." Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-09, 01:18

Lite märkligt att någon med Ezzlirsk rättstänk igår vände sig mot att som han utryckte det fullblodsvensken Mats Alm hängts ut i pressen?

Hängts ut, han valde ju att hänga ut sig själv när han medverkade i TV3:s efterlyst, och svor sig fri med tårarna rinnande!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 03:10

Kan herr Ezz visa vart TS försöker hävda att vi inte alls behöver straffa brottslingar ?
    .... Jag kan förekomma dig och säga att det kan du inte, av den enkla anledningen att jag aldrig påstått något sådant....

straffskalan skall finnas, men om man inbillar sig att förlängda straff, eller hårdare straffskalor skulle minska brottsligheten, så misstar man sig fatalt.... det måste mer till, än straff.

Straff skall finnas för att skydda allmänheten. Straff skall finnas för att visa på att felaktigt handlande, i form av brottslighet får konsekvenser !!!

Men för att i första hand förebygga brottslighet, så måste en analys till. om varför brottslighet uppstår, och då kan man sätta in samhälleliga åtgärder....
    Och jag har TYDLIGT förklarat vad min teori om detta är i trådstarten...
    Men som av en händelse så är det ingen forumhöger som tycker det finns något bra i att titta på orsak och konsekvens, och förebygga bort mer brottslighet. Högerns syn på brottslighet är att brottslighet minskar om man skaffar fler poliser.
    Jag anser att det handlar om samhällsstruktur och utanförskap.....

Ezzlirsk skrev:TS försöker med andra ord hävda att vi inte alls behöver straffa brottslingar då detta inte har någon större effekt på brottseskalering?

Nej !!! ... se ovan och läs om trådstarten !

Ezzlirsk skrev:Att dra en gräns på rätt och fel är alltså för omoraliskt för er vänstertomtar?

Nej igen, fel tolkat igen..... det ska finnas en gräns för rätt och fel, men det är inte detta som kommer förebygga brottslighet, eftersom det bara botar symptomen men inte sjukdomen

Ezzlirsk skrev:Haha, ni är fan i mig otroliga.

Tack ! Cool
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-09, 12:59

lazy skrev:

Med tanke på dina inlägg när det gäller Iran så är det ju intressant att se
    att du tycker att de styrande där tillhör "de svaga." Wink

Ja, diktaturer är svaga - varpå de måste styra med våld! Utan detta våld, eller hot om våld, skulle de inte ha någon makt alls!

De är därmed svaga!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 13:40

Eftersom Forumhögern verkar ha svårt att förstå trådens ämne så ska jag dela upp frågeställningen..... och börjar med;

- Vad tror ni det finns för orsaker till brottslighet ?.... alltså

Människor föds onda ???

... eller någonting på vägen händer som gör att människor väljer eller tvingas välja brottslighet ???
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-09, 13:53

I ett land som Sverige har jag svårt att se att ngn tvingas
    in i brottslighet, att det däremot finns de som faller för "snabba pengar"
    utan att behöva anstränga sig alltför mycket är väl ingen hemlighet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 14:18

Okej .... då förenklar vi igen då, så du inte skall behöva undvika frågeställningen.

- Vad tror ni det finns för orsaker till brottslighet ?.... alltså

Människor föds onda ???

eller så finns det orsaker på vägen fram till vuxenlivet som orsakar brottslighet ?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-09, 14:24

F.I.S.T Today at 1:18 pm
    Okej .... då förenklar vi igen då, så du inte skall behöva undvika frågeställningen.

Var har jag "undvikit" frägeställningen?
    Jag skrev tydligt att det finns människor som väljer "snabba pengar" till
    minimal ansträngning, att det är ett svar du inte vill ha är inte mitt
    fel.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 14:29

lazy skrev:
    F.I.S.T Today at 1:18 pm

Var har jag "undvikit" frägeställningen?
    Jag skrev tydligt att det finns människor som väljer "snabba pengar" till
    minimal ansträngning, att det är ett svar du inte vill ha är inte mitt
    fel.

Okej då är det din förklaring på all brottslighet i Sverige ?
    Mord ? ..... Misshandel ?? sexualbrott ??? .. är det frukten av att det finns människor som väljer snabba pengar till minimal ansträngning ??

"Snabba pengar till minimal ansträngning"
    , förövrigt låter mera som ett slagord för Alliansen, än en förklaring till brottslighet.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-09, 14:43

Om du nödvändigtvis vill så visst går det att koppla både sexbrott och
    mord till "snabba pengar", hört talas om t.ex trafficking, mord både
    inom den egna gruppen men främst mot rivaliserande grupper?

Det är den organiserade brottsligheten som är vårt största problem
    idag, inte ngn stackars pundare som har stulit Tv-apparater i
    någons villa.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 15:07

lazy skrev:Om du nödvändigtvis vill så visst går det att koppla både sexbrott och
    mord till "snabba pengar", hört talas om t.ex trafficking, mord både
    inom den egna gruppen men främst mot rivaliserande grupper?

Det är den organiserade brottsligheten som är vårt största problem
    idag, inte ngn stackars pundare som har stulit Tv-apparater i
    någons villa.

Det finns oxå orsaker till att organiserad brottslighet finns ...
    Det finns oxå orsaker till att dessa Maffialedare utnyttjar svaga i samhället för att gå deras ärenden.... svaga som på olika sätt hamnat utanför, som inte fått samma chanser som Lazys problemfria värld tillhandahåller.
    Det finns oxå mord som sker i vredesmod, svartsjuka mm ... dessa saker har inte med snabba pengar att göra !
    Det finns sexualbrott som beror på psykisk instabilitet, och psykisk sjukdom, missanpassning socialt, och fruktansvärda uppväxtförhållanden. dessa är inte pga av "snabba pengar" Lazy ... och de orsaker jag nu rabblar upp är Förklaringar som behövs för att förhindra fortsatt misär och brottslighet... INGENTING ANNAT !

Du gör det väldigt lätt för dig Lazy,... precis som de du röstar på.... Du gör det till att det finns onda och goda människor ...och att brottsligheten uppstår från att nån vill ha snabba pengar. Sådan är inte världen ... det är en del av världen, oftast den del av världen där dina politiska vänner sitter. Där om något styr pengar i princip allt i deras värderingar, handlingar och brist på solidaritet.

Så länge den politiska makt som du vurmar för sitter kvar, kommer brottsligheten att öka. Detta pga att klyftorna ökar, och därmed utanförskapet för många.
    Så länge folk är cyniska nog att inte se kopplingen till ett totalt samhällsproblem som upphovet till brottslighet, kommer brottslighet att frodas och öka.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-09, 15:21

Om du vill förhindra brottslighet så ska du nog koncentrera dig på den
    organiserade brottsligheten för det är den
    som är det största problemet idag.

Det finns äldre killar/män i dessa grupper som inte har ngt som helst
    problem med att rekrytera "springpojkar" i den absolut lägsta
    tonåren, där borde åtgärderna sättas in.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-09, 18:27

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6922189.ab

Oxå på grund av "snabba pengar" ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-09, 18:48

Särskilt när det gäller grov organiserad brottslighet,är det ju jäkligt allvarligt när någon polis från säpo lämnar ut listan på sveriges 100 mest kända och punktmarkerade kriminella,

Även listor på informatörer från dom olika gängen till gängen, visserligen är dom fula som agerar angivare, men ändå!

Nyligen hade vi ju också en säpo kommisarie som satt häktad länge för han gjort tunga affärer med både vapen och heroin i syfte att brottsprovocera!

Det ligger ju lite bakom talesättet i dom lugnaste vattnen går dom farligaste fiskarna!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-04-09, 19:14

MartinLindgren skrev:Särskilt när det gäller grov organiserad brottslighet,är det ju jäkligt allvarligt när någon polis från säpo lämnar ut listan på sveriges 100 mest kända och punktmarkerade kriminella,

Även listor på informatörer från dom olika gängen till gängen, visserligen är dom fula som agerar angivare, men ändå!

Nyligen hade vi ju också en säpo kommisarie som satt häktad länge för han gjort tunga affärer med både vapen och heroin i syfte att brottsprovocera!

Det ligger ju lite bakom talesättet i dom lugnaste vattnen går dom farligaste fiskarna!

Bra inlägg martin och här håller jag verkligen med dig, det är för jävligt, även
    anhöriga till de här personerna kan råka illa ut.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-09, 20:00

Nu är det nödvändigt med en rättskipande poliskår i ett demokratiskt samhälle, men tyvärr är många människor helt ovetande till av svensk polis har en hel del tvivelaktigt i sitt eget bagage,

Listan skulle kunna bli hur lång som helst, kan ju också lägga till två andra så att säga polispolis ärenden som platsar i sammanhanget,
    För en del år sedan försvann 900.000 i kontanter ur ett kassaskåp i Kista gallerian, under en helgnatt,

7/8 personer,50/50 poliser och väktare var dom enda som hade tillgång, utredningen som inte gav någonting lades naturligtvis ner,

Huddingepolisen blev av med ett stort heroinbeslag, flera kilon helt spårlöst utredningen ledde ingenstans lades ner den med?

Så varför inte vi här i sverige inte har en helt från polisen fristående myndighet som utreder poliser utan medverkan från just poliser är en gåta,
    Där är alla politiker oavsett partifärger lika goda kålsupare!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-09, 22:30

Jo, jag minns bägge dessa händelser. Håller
    fullständigt med dig, Martin
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-09, 22:41

Lite på sidan om kan jag ju berätta vad jag hörde Zimbawes diktator och utsugare
    säga när fan fick helt berättigat skit och kritik för sina metoder från oss här i sverige,

Han sa iallafall, att han tyckte att vi i sverige borde ta och hålla rent framför våra egna dörrar, för när Robert Mugabee lyfter på ögonbrynen av förvåning när han hör om korrumptionen från sverige ibland då är det illa!

Saker som han menade inte ens han skulle våga sig på,sen får väl var och en tolka det han sa som man vill?

Inget bra betyg precis, eller hur?
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2010-04-10, 03:32

Så du har träffat Robert Mugabe du Martin?Ja ja..skit samma vilket.Jag tycker i alla fall synd om den svenska polisen..bakbundna med munkavle.

http://sydsvenskan.se/malmo/article644636/Polisfackets-brev.html
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-04-10, 08:16

Det är inget synd om den svenska polisen.
    Tillhör de yrkesgrupper som allra bäst har
    tillåtits se om sitt hus vad gäller löner
    och allmänna villkor. Slöa jobbet som ger
    mulltum skulle man kunna säga. Den f d polis-
    professorn kallar dem Europas bäst utrustade
    men lataste yrkeskår.

Gnälliga är de också. Nyss var det RAKEL man
    var ute och gnällde över. Ett 30-miljarders-
    projekt som löper helt vid sidan av budget och
    som trots sin dryga och onödiga kostnad för
    skattebetalarna fungerar för alla andra anslutna
    grupper men inte för polisen. Orsaken är
    att de (likt julgranar) är nedlusade med
    teknisk apperatur dinglande i bältet och var helst
    man kan hänga den. Det senaste skall det vara,
    endast det bästa är gott nog för det nya frälset
    i polisstaten. De olika tekniska lösningarna för varje
    apparatur stör ut varandra. Kombinerad med
    vågfrekvenser i våra tätorter får man såna här effekter.
    Dyra system fungerar inte - många poliser har dessutom
    tummen mitt i handen och är "tekniska idioter".
    Pärlor för svin skulle man kunna säga.

Nu är man ute och gnäller igen. Denna gång gäller gnället
    att myndigheten vill att de anställda skall hyffsa sitt
    språk när de pratar om sina finansiärer ooch avnämare,
    allmänheten. "Det blir ett angiverisystem där de anmäler
    varandra" klagar en ynklig polischef bittert. Angiverisystem?
    Tja. De kan väl få smaka på sin egen medicin som tillsammans
    med Tomas STASI Bodström har förvandlat hela vårt samhälle
    till en angiveri- och/eller övervakningsstat. Gnälliga poliser
    är det värsta jag vet. Det finns inga som har det så bra
    i Yrkessverige. Så jäkla betungande kan det väl ändå inte vara
    att hyffsa sitt språk. Det får andra yrkesgrupper göra varje dag.
    Prinsessan på ärten = svensk polis

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skanepolisen-hammas-av-sprakkrav_4539445.svd

https://acbladet.swedishforum.se/-f1/det-nya-angiverisamhallet-t538.htm

http://www.zaramis.nu/blog/2008/11/03/laglost-land-hanterare-och-infiltratorer/
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-10, 10:46

Träffat Mugabee? Som jag sa TVINTERVJU!

Vadå synd om svensk polis, bakbunden med munkavle?
    Det hörs att du precis krypit fram efter att ha legat och tryckt under stenen mimra!

Svensk polis har ju 100% makt, kan göra vad dom vill, och gör det också!
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2010-04-11, 00:34

Har dom?? När dom blir anmällda så fort dom öppnar munnen och säjer sanningar som en del inte vill höra.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-04-11, 04:00

mimra skrev:

Har dom?? När dom blir anmällda så fort dom öppnar munnen och säjer sanningar som en del inte vill höra.

Det är just det... Deras uppgift är inte öppna käft och sprida din "sanning" - de skall göra sitt jobb och skydda medborgarna, bland annat från sådana som dig!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 10:05