Vem tror du att du är egentligen Sniper, professor Baltazar, menar du på fullt allvar att soporna från kanske 100.000 fordon varje dag inte på verkar luften för alla som bor i området
men varför tror du det blir FLER?
fundera nu lite, om det IDAG passerar 150.000 fordon som ska PASSERA Stockholm så kör de IDAG IGENOM Stockholm.... fattar du?
Nu byggs FÖRBIFARTEN, dessa 150.000 fordon använder då denna förbifart, och med andra ord MINSKAR genomfarten genom stockholm med 150.000 bilar!!
Inbillar du dig att alla dessa bilar från överallt bara kommer blåsa förbi, och aldrig svänga av när man är här?
JA, jag inbillar mig att OM man är på väg till Gävle eller Sundsvall, så kör man INTE inom Stockholm om man inte måste, det slipper man med förbifarten, och det är ju liksoom DÄRFÖR denna byggs, för att det ska bli MINDRE trafik IGENOM Stockholm.
Det mesta som kommer hit kan transporteras med järnväg, målet borde varaatt minska mängden trafik, inte bygga nya monsterleder som ökar trafiken ändå mer!
Självfallet KAN gods som ska till Stockholm gå med tåg, men sedan från stationen måste det oftast gå med LASTBIL ekller hur?
och trafik som ska till andra ställen kommer ju slippa köra IGENOM Stockholm....
Bygga en som du kallar det hela sveriges förbifart för fordon utifrån minskar väl inte all mördande trafik vi redan har här i och runt hela staden!
Ser ju bara på det senaste mastodont vägbygget söderleden här i stan, ett jättelikt tunnelsystem som får stängas av var och varannan dag för den inte klarar av att svälja all trafik,
Justv därför är det väl bra om man kan slippa en sjuhelvetes stortrafikmängd som ni då slipper ha inne i stockholm, som jag sa, det är DÄRFÖR den byggs
Hur många av alla dessa många tusentals bilar i stans tunnlar missar inte avfarter och ligger i fel filer och tvingas köra runt, runt tills man kommer rätt!
Det är ju bara se på Hornsgatan en av dom mest trafikerade,går du utmed heladen gatan och kollar mot husen får du leta länge innan du hittar någon boende med ett öppet fönster!
JA, DET är ju problemet som uppstår pga att de ska KÖRA IGENOM Stockholm, med förbifarten kommer det bli i stort settbara Stockholmarnas egen trafik som kloggar igen gatorna, ite de som bara ska passera Stockholm, det sker ju istället UTANFÖR, BAR ELLER HUR?
och den ÖKAR inte det blir fortfarande SAMMA trafikmängd totalt, för det genererar inte nya trafikanter att bygga förbifart...