Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
ANNA2LINK
formsvackan
Redvictory
fredrik rahm70
blueheaven
captaincodd
Regndrottning
theward
Kakmonstret
MartinLindgren
MammaGuevara
RedCloud
Blåfront
GustavAnder
18 posters

Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ?

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ? - Sida 4 Empty Sv: Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ?

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 17:11

[quote="GustavAnder"]
    Regndrottning skrev:
    Kan du inte sammanfatta dessa svåra frågor och eventuellt motivera frågan så kan jag göra ett försök?

Det är lite svårt att svara på frågor som man inte sett eller som jag upplever det, har lite relevans i sammanhanget.

Vid en tillbakablick så kan jag se du har försökt göra dig lustig över det jag har sagt.

Det är GA som envetnas med att felcitera mig och dra felaktiga slutsatser utifrån sin egen felcitering.

Ingetdera som leder till bra debatt...

Jag citerade dig såhär, och gör det igen. Vänligen upplys mig vad som är fel ???

___________________Ändå sitter jag och funderar på att skaffa ett svartjobb..RD

Precis så! Du får inte med varför jag funderar på svartjobb! Alltså med denna FELCITAT kan du tolka den meningen hur du vill.... Och så fungerar inte korrekta citat.

Antingen citerar man alltet eller inget.... att plocka ut en mening ur sitt sammanhang är INGET citat!

Har du inte lärt dig något om hur citat fungerar?

queen
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ? - Sida 4 Empty regndrottning

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 17:14

Det kallas citat tagna ur sitt sammanhang något som dina polare RC och foliehatten är experter på!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ? - Sida 4 Empty Sv: Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ?

Inlägg  Redvictory 2009-04-21, 17:23

captaincodd skrev:Evil or Very Mad Evil or Very Mad det är bara det att det är vanligare bland högerväljare procentuellt att kunna tänka sig att fuska och smita från gemensamt ansvar i samhället.Men att utnyttja fördelarna har man inget emot,även om nån annan betalat fast man själv skulle ha råd flera gånger om.Dubbelmoral.

Håller med captaincodd! Högerväljare gillar helt enkelt inte att betala skatt och anser därför att det är legitimt att undanhålla skatteplanera bort anlita/jobba svart m,m
    de är uppfostrade så av sina föräldrar! i Alliansregeringen finns få som ej fifflat med skatter och svarta barnflickor! det är illa ställt i Allianslägret! Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ? - Sida 4 Empty Lögn

Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 17:28

Redvictory skrev:
    captaincodd skrev:Evil or Very Mad Evil or Very Mad det är bara det att det är vanligare bland högerväljare procentuellt att kunna tänka sig att fuska och smita från gemensamt ansvar i samhället.Men att utnyttja fördelarna har man inget emot,även om nån annan betalat fast man själv skulle ha råd flera gånger om.Dubbelmoral.

Håller med captaincodd! Högerväljare gillar helt enkelt inte att betala skatt och anser därför att det är legitimt att undanhålla skatteplanera bort anlita/jobba svart m,m
    de är uppfostrade så av sina föräldrar! i Alliansregeringen finns få som ej fifflat med skatter och svarta barnflickor! det är illa ställt i Allianslägret! Very Happy

Det är en lögn.
    Som sagt tidigare, det är enklare att utgå ifrån att alla vänster inlägg är lögn, är de sanna kan ni väl förvarna en vecka innan typ. det händer väl bara en gång i månan.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 17:33

Det är en lögn.
    Som sagt tidigare, det är enklare att utgå ifrån att alla vänster inlägg är lögn, är de sanna kan ni väl förvarna en vecka innan typ. det händer väl bara en gång i månan.

Ja... högern håller bara på med vinklingar och felciteringar för att 'bevisa' just sin ståndpunkt! Hur trovärdigt är det? No

Har du ingen statstik att komma med, GA? För det är allt som fattas nu...

queen
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ? - Sida 4 Empty sluta..

Inlägg  GustavAnder 2009-04-21, 17:36

Regndrottning skrev:
    Det är en lögn.

Ja... högern håller bara på med vinklingar och felciteringar för att 'bevisa' just sin ståndpunkt! Hur trovärdigt är det? No

queen

Sluta gör dig löjlig, du bara förnedrar dig själv. Jag har inte felciterat dig.
    Du hävdar att jag borde haft ett vidare citat av ditt svammel, det kan du ju du hävda hur mycket du vill.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 17:42

GustavAnder skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det är en lögn.

queen

Sluta gör dig löjlig, du bara förnedrar dig själv. Jag har inte felciterat dig.
    Du hävdar att jag borde haft ett vidare citat av ditt svammel, det kan du ju du hävda hur mycket du vill.

Det är du som gör dig löjlig genom att hävda att jag har fel och du har rätt...trots du vet att det är DU som har fel!

Citera riktigt eller låt bli att citera... för det du gjorde var fel och det vet du. Allt för att kunna vinkla mina ord för att passa dina syften.

Men... detta är ett förfarande som du har hållt på med i flera år nu, så jag är inte förvånad...

queen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-21, 17:44

Intressant.. först var det FRÅGOR (som ej fanns) och som ej svarades på... och nu är det citat (som var korrekt citerade) som är fel

regndrottning fortsätter att "debattera" på sitt eget lilla vis=)
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-04-21, 18:06

Och plötsligt var killen som lovade oss lämna detta forum flitigast med nonsensinlägg här! jobbig kille! clown
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-04-21, 18:18

Ja fredrikrahm förnekar sig aldrig, detta troll rahm har ju lovat sådant för redan på gamla A-B forum tiden gnällde han runt hur kassa alla var och nu här med löfte om att avika men nejk då han klarar det inte denna riksnörd rahm, tror kisevalpen rahm ha svårt med sin egen självinsinkt.

Sedan intressant att se hyllaren Awfultruht/ga startar en tråd om svartjobb, eller kanske inte med att valpen GA vill väl visa att han inte är själv med att gilla "grädde på moset"

Men han är så sågad problemet är att inte själv fattar vilket hobbyprojekt han är! eller för jag ska vara snäll då en driftkucku härinne som han är den gode svartjobbaren Awfultruht/ga.

//berra
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-21, 18:20

Redvictory skrev:Och plötsligt var killen som lovade oss lämna detta forum flitigast med nonsensinlägg här! jobbig kille! clown

sorry jag ser mig som en MAN.. (och har gjort detta sedan en 20år tillbaka)

Dock kan man ju undra vilket stadium du befinner dig i ganska ofta..

(ssu?? rku?? kalleanka klubben? teletubbies?)

(skrev dock att jag tittar in i träskforumet ibland)
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-04-21, 18:24

Ja du fredrikrahm saknar säkert att mobba/förfölja Martin därav ditt sjuka intresse att "titta in här ibland" klipp dig skaffa dig ett jobb försök få en tjej att stanna kvar hos dig var inte så elak så ska du se det går bra för dig i livet med.
    //berra
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-21, 18:25

BBBbbbbbberra??
    har din buss stödhjul??

=)
    lol! lol!
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-04-21, 18:31

Starkt jobbat rahm.. prova tryck på översta hissknappen så kanske du också vaknar till här i livet, du klankar ner på allt och alla men ser inte din egen kassa tillvaro som ett hinder i ditt eget liv.
    Utveckla dig ifrån att vara mobbaren fredrikrahm till att försöka förstå din omgivning istället.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-04-21, 18:31

fredrik som lovade meer än han kunde hålla!

sorry jag ser mig som en MAN.. (och har gjort detta sedan en 20år tillbaka)

Jaha blev du myndig då?

Dock kan man ju undra vilket stadium du befinner dig i ganska ofta..

(ssu?? rku?? kalleanka klubben? teletubbies?)

Undra på di lillkillen!

(skrev dock att jag tittar in i träskforumet ibland)

Och ibland betyder för jämnan,ofta,hela tiden,dygnet runt! med andra ord mer än tidigare?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 22:02

fredrik rahm skrev:Intressant.. först var det FRÅGOR (som ej fanns) och som ej svarades på... och nu är det citat (som var korrekt citerade) som är fel

regndrottning fortsätter att "debattera" på sitt eget lilla vis=)

Ja hon har lite "lustiga" egenheter för sig.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-22, 00:56

quote]

Ja hon har lite "lustiga" egenheter för sig.[/quote]

Nej, Blue...

Däremot kräver jag att bli korrekt citerad. Även du höll med om att jag inte var det. Att mitt 'citat' togs ur sitt sammanhang.

Så uppfattade jag dig åtminstone.
    No

queen
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-04-22, 01:00

Om jag vill citera något ur en bok...måste jag då klippa in hela boken?

F.ö rd så tyckte jag det var intressant att du överväger svartjobb. Är jag intresserad av anledningen går jag tillbaka och läser ditt inlägg.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-22, 01:09

råttan skrev:Om jag vill citera något ur en bok...måste jag då klippa in hela boken?

F.ö rd så tyckte jag det var intressant att du överväger svartjobb. Är jag intresserad av anledningen går jag tillbaka och läser ditt inlägg.

Mest är det så att jag är intresserad av jobb! Jag är trött på att sitta hemma. Jag vill jobba!

Då jag inte får något vitjobb, trots en massa sökande, så övervägar jag att jobba svart. Det tar mig emot att jobba svart men jag vill komma ut och JOBBA!

Och jag hoppas verkligen att ingen drar ut en mening, kallar det för citat och sedan tolkar det på ett helt annat sätt än det jag menar. No Fast det skulle inte förvåna mig om någon pucko gör det...

Och nej, man måste inte citera en hel bok.Däremot får man inte dra ut en mening ur kontext och bygga upp en argumentation baserad på felaktiga premisser.

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-22, 01:30

Jag ser inget felaktigt i att du är beredd att ta ett svartjobb. Du skriver det ju själv. Under rådande omständigheter kan jag t.o.m förstå dig. Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ettvitt jobb?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-22, 01:32

råttan skrev:Jag ser inget felaktigt i att du är beredd att ta ett svartjobb. Du skriver det ju själv. Under rådande omständigheter kan jag t.o.m förstå dig. Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ettvitt jobb?

Skattehöjning för vem? Vad för skatt pratar du om?

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-22, 01:52

Svara på frågan.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-22, 09:15

råttan skrev:Svara på frågan.

Nej...

Detta gör jag inte gärna utav två orsaker...

1. För måste jag förstå frågan. Vilket är därför jag bad om förtydligande... När jag inte förstår frågan då är det omöjligt att ge ett korrekt svar.

2. Jag gillar inte din ton. Vill du jag skall göra något så får du komma med en begäran, inte en befallning.

queen
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-04-22, 09:41

[quote="Regndrottning"]
    råttan skrev:Svara på frågan.

Nej...

Detta gör jag inte gärna utav två orsaker...

1. För måste jag förstå frågan. Vilket är därför jag bad om förtydligande... När jag inte förstår frågan då är det omöjligt att ge ett korrekt svar.

2. Jag gillar inte din ton. Vill du jag skall göra något så får du komma med en begäran, inte en befallning.

queen[/quot
    Det är svårt att föra en vettig dialog med råttan regndrottning! mao omöjligt!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 12:40

Regndrottning skrev:
    råttan skrev:Jag ser inget felaktigt i att du är beredd att ta ett svartjobb. Du skriver det ju själv. Under rådande omständigheter kan jag t.o.m förstå dig. Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ettvitt jobb?

Skattehöjning för vem? Vad för skatt pratar du om?

queen

Nu kom den där lilla lustiga egenheten fram igen, visst förstår du vad råttan menar?

Han menar en skattehöjning på arbete!

Skulle också vilja ha ett svar på detta.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:43