blueheaven skrev:Regndrottning skrev:råttan skrev:Jag ser inget felaktigt i att du är beredd att ta ett svartjobb. Du skriver det ju själv. Under rådande omständigheter kan jag t.o.m förstå dig. Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ettvitt jobb?
Skattehöjning för vem? Vad för skatt pratar du om?
Nu kom den där lilla lustiga egenheten fram igen, visst förstår du vad råttan menar?
Han menar en skattehöjning på arbete!
Gör han? Varför kunde han inte precisera detta då? Särskild när jag frågade?
Nej, jag vet inte vilka skatter han menar innan han talar om det. Så om ni på högersida är för fina för att förtydliga och besvara frågor som är ställda så får ni ta smällen att frågorna inte blir besvarade.
Och förresten så svarade jag på frågan på AB forumet...
Skulle också vilja ha ett svar på detta.
+14
ANNA2LINK
formsvackan
Redvictory
fredrik rahm70
blueheaven
captaincodd
Regndrottning
theward
Kakmonstret
MartinLindgren
MammaGuevara
RedCloud
Blåfront
GustavAnder
18 posters
Lite svartjobb, det är bra det, eller hur hycklarvänster ?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
blueheaven- Antal inlägg : 5228
Regndrottning skrev:blueheaven skrev:Regndrottning skrev:råttan skrev:Jag ser inget felaktigt i att du är beredd att ta ett svartjobb. Du skriver det ju själv. Under rådande omständigheter kan jag t.o.m förstå dig. Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ettvitt jobb?
Skattehöjning för vem? Vad för skatt pratar du om?
Nu kom den där lilla lustiga egenheten fram igen, visst förstår du vad råttan menar?
Han menar en skattehöjning på arbete!
Gör han? Varför kunde han inte precisera detta då? Särskild när jag frågade?
Nej, jag vet inte vilka skatter han menar innan han talar om det. Så om ni på högersida är för fina för att förtydliga och besvara frågor som är ställda så får ni ta smällen att frågorna inte blir besvarade.
Och förresten så svarade jag på frågan på AB forumet...
Skulle också vilja ha ett svar på detta.
Läs och begrunda: Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ett vitt jobb?
Och svaret på detta finns då på aftonbladet forum?
Jag tror att det finns bara ett svar på detta och det är inte så bra ur vänstersynvinkel?
blueheaven skrev:[
Läs och begrunda: Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ett vitt jobb?
Jag tror att det finns bara ett svar på detta och det är inte så bra ur vänstersynvinkel?
Är det nu svårt svårt att svara på en enkel fråga? Skattehöjningar på arbete.... vilka skattehöjningar på arbete? Det är det jag frågar efter... Vilka skatter avses?
Inkomstskatten? Arbetsgivaravgiften? Momsen? Bensinskatten?... Vilken jävla skatt talar vi om?!!! Är det så fucking svårt att svara på en enkel fråga?? Vad är det ni inte fattar när jag frågar om förtydligande????
Regndrottning skrev:blueheaven skrev:[
Är det nu svårt svårt att svara på en enkel fråga? Skattehöjningar på arbete.... vilka skattehöjningar på arbete? Det är det jag frågar efter... Vilka skatter avses?
Inkomstskatten? Arbetsgivaravgiften? Momsen? Bensinskatten?... Vilken jävla skatt talar vi om?!!! Är det så fucking svårt att svara på en enkel fråga?? Vad är det ni inte fattar när jag frågar om förtydligande????
Men har du inte läst vänsterns programblad som du så ofta hänvisar till?
Det står svart på vitt att skattehöjningar måste till för att rädda jobben, det är ju skattehöjningar som är vänsterns politik!
P.S. vi frågar klart och tydligt om höjd inkomstskatt leder till fler vita jobb!
Men har du inte läst vänsterns programblad som du så ofta hänvisar till?
Det står svart på vitt att skattehöjningar måste till för att rädda jobben, det är ju skattehöjningar som är vänsterns politik!
Detta är sant. Men det är forfarande inte svar på vilka skatter som Råttan avsåg när han ställde frågan....
råttan skrev:Tror du förresten att en kraftig skattehöjning på arbete skulle underlätta för dig att hitta ettvitt jobb?
Skattehöjning på arbete kan för all del betyda höjning av arbetsgivaravgifter (social kostnader) men innebär till övervägande del inkomstskatten.
Spelar det verkligen någon roll för svaret på frågan, leder skatthöjningar på arbete till fler vita jobb?
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
Svartjobbare är värre parasiter/girigare än bidragstagare som blir utslagna i vårt nya samhälle utförsökrade från a-kassa och sjukkassa
x-medborgare skrev:Svartjobbare är värre parasiter/girigare än bidragstagare som blir utslagna i vårt nya samhälle utförsökrade från a-kassa och sjukkassa
Svartjobbare kan väl även en utslagen bli?
Svartjobbare blir den som av en eller annan orsak inte kan försörja sig på annat sätt!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
blueheaven skrev:x-medborgare skrev:Svartjobbare är värre parasiter/girigare än bidragstagare som blir utslagna i vårt nya samhälle utförsökrade från a-kassa och sjukkassa
Svartjobbare kan väl även en utslagen bli?
Svartjobbare blir den som av en eller annan orsak inte kan försörja sig på annat sätt!
Men det blir väl ingen i Alliansens sverige eller?
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
Må så vara i vissa fall men det är inte utslagna som utnyttjar andras missär för att slippa betala skatt o moms..
x-medborgare skrev:Må så vara i vissa fall men det är inte utslagna som utnyttjar andras missär för att slippa betala skatt o moms..
NEJ det är det inte! det är girigbukarna som fuskar med skatten samtidigt som de vill ta del av välfärden! det är de som är en samhällsbelastning
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Med andra ord a´la Mr. Blueheaven,ja till svartjobbare, som inte vill bidra,
Men ta del av välfärden!
Nej till medmänniskor som varit med och bidragit men av olika anledningar slås ut av sjukdomar eller annat elände?
Varför satsas inte alla resurserser, i jakt på fusk, på att få hem dom 100 tals miljarderna, förskingrade skattepengar undanstoppade i olika skatteparadis?
Nej tack till det sverige Mr. Blue med vänner förespråkar, kommer aldrig medverka till att det samhället får rota sig här i sverige!
Men ta del av välfärden!
Nej till medmänniskor som varit med och bidragit men av olika anledningar slås ut av sjukdomar eller annat elände?
Varför satsas inte alla resurserser, i jakt på fusk, på att få hem dom 100 tals miljarderna, förskingrade skattepengar undanstoppade i olika skatteparadis?
Nej tack till det sverige Mr. Blue med vänner förespråkar, kommer aldrig medverka till att det samhället får rota sig här i sverige!
En svartjobbare kan vara en som inte vill bli av med sitt bidrag som man blir om man jobbar vitt!
En svartjobbare kan vara en student som inte vill gå miste om studiebidraget!
En svartjobbare kan vara en som har låg lön eller hög skatt och vill skaffa sig extrapengar!
En svartjobbare kan vara en invandrare utan uppehållstillstånd!
En svartjobbare kan vara en som inte får vitt jobb!
Man kan alltså konstatera att huvudparten av svartjobbarna är vanligt folk som har berövats möjligheterna till en vit försörjning genom regler som inte går att leva upp till eller där skattenivån ger dålig lönsamhet för individen så att det inte är mödan värt att offra 8 timmar per dag på det och det gäller framförallt inom lågkvalificerade arbeten!
En svartjobbare kan vara en som har låg lön eller hög skatt och vill skaffa sig extrapengar!
Man kan alltså konstatera att huvudparten av svartjobbarna är vanligt folk som har berövats möjligheterna till en vit försörjning genom regler som inte går att leva upp till eller där skattenivån ger dålig lönsamhet för individen så att det inte är mödan värt att offra 8 timmar per dag på det och det gäller framförallt inom lågkvalificerade arbeten!
martin varken svartjobbar eller vitjobbar eftersom han inte vill jobba och varför skulle han göra det när han får betalt för att vara hemma?
blueheaven skrev:martin varken svartjobbar eller vitjobbar eftersom han inte vill jobba och varför skulle han göra det när han får betalt för att vara hemma?
Och du då BH! varför jobbar inte du?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 116
det tar sig BH
blueheaven skrev:En svartjobbare kan vara en som inte vill bli av med sitt bidrag som man blir om man jobbar vitt!
håller med i det mesta, förutom det där med skattenivån...
Att tjäna 10 000 es vitt...är bra mkt bättre än att tjäna samma summa svart.
Om man har valet att välja.
theward skrev:blueheaven skrev:En svartjobbare kan vara en som inte vill bli av med sitt bidrag som man blir om man jobbar vitt!
håller med i det mesta, förutom det där med skattenivån...
Att tjäna 10 000 es vitt...är bra mkt bättre än att tjäna samma summa svart.
Om man har valet att välja.
Tack theward, skönt att se att du inte helt tappat förståndet.
Redvictory skrev:blueheaven skrev:martin varken svartjobbar eller vitjobbar eftersom han inte vill jobba och varför skulle han göra det när han får betalt för att vara hemma?
För att sossarna försämrade svenska företags konkurrenskraft, svenska varor och arbetskraft blev för dyra vilket gjorde att försäljningen avtog, genom sina ständiga skattehöjningar!
blueheaven skrev:Redvictory skrev:blueheaven skrev:martin varken svartjobbar eller vitjobbar eftersom han inte vill jobba och varför skulle han göra det när han får betalt för att vara hemma?
För att sossarna försämrade svenska företags konkurrenskraft, svenska varor och arbetskraft blev för dyra vilket gjorde att försäljningen avtog, genom sina ständiga skattehöjningar!
Skitsnack! din Alliansregering har ju härjat i över 1,5 år nu! då måste du väl fått en herrans massa jobberbjudanden som du sumpat! är du lat BH? jag tror nämligen det och nu är det upp till dig att bevisa motsatsen!
Nej skitsnacket står du för redloser!