Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+24
Vercingetorix
R.O.F.L
lazy
Thetaxpayer
Dao
DMustaine
ericTheDog
PE Dal
dktjdswxnbkdhjrdp
ANNA2LINK
formsvackan
redalert
RedMentalCase
Redvictory
berralarzon
Regndrottning
theward
Kakmonstret
captaincodd
Secrist
MartinLindgren
x-medborgare
RedCloud
F.I.S.T
28 posters

    Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-07-31, 23:01

    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Det är synd om vänstermupparna.

    ja det är det, för vi måste stå ut med dig och dina gelikar


    Hur skulle du ens överleva om du inte hade såna som mig att vara avundsjuk på?

    Avundsjuk, nu blandar du ihop korten .
    Jag föraktar dig och dina vidriga åsikter....

    Du har ingen rätt att behandla folk som du gör...
    Du har ingen aning om vad jag och andra går igenom och här sitter du och gör dig lustig på våran bekostnad...

    Livet är allt annat än enkelt och jag pressar mig själv så att jag vet inte hur länge jag kommer att orka....
    Att bitterhet,frustration och sorg..kommer till ytan när det är som värst är inte så konstig.....

    jag hatar verkligen att jag var tvungen att drabbas av denna här jävla skiten
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  redalert 2010-07-31, 23:05

    theward skrev:
    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Det är synd om vänstermupparna.

    ja det är det, för vi måste stå ut med dig och dina gelikar


    Hur skulle du ens överleva om du inte hade såna som mig att vara avundsjuk på?

    Avundsjuk, nu blandar du ihop korten .
    Jag föraktar dig och dina vidriga åsikter....

    Du har ingen rätt att behandla folk som du gör...
    Du har ingen aning om vad jag och andra går igenom och här sitter du och gör dig lustig på våran bekostnad...

    Livet är allt annat än enkelt och jag pressar mig själv så att jag vet inte hur länge jag kommer att orka....
    Att bitterhet,frustration och sorg..kommer till ytan när det är som värst är inte så konstig.....

    jag hatar verkligen att jag var tvungen att drabbas av denna här jävla skiten

    Ja det verkar inget vidare och nu tycks det även ha spridit sig till de övre regionerna ovanför axlarna! Sad
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-31, 23:09

    Du kallar mina åsikter vidriga men glömmer bort att dessa åsikter bara existerar i din fantasi. Du har hittat på alltihop.

    Jag vet inte vad du gått igenom, men det är säkert jättehemskt. Dock saknar det relevans i en debatt om politik och samhälle.

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-07-31, 23:32

    ericTheDog skrev:Du kallar mina åsikter vidriga men glömmer bort att dessa åsikter bara existerar i din fantasi. Du har hittat på alltihop.

    Jag vet inte vad du gått igenom, men det är säkert jättehemskt. Dock saknar det relevans i en debatt om politik och samhälle.


    Nej de existerar i verkligheten, bara att du är så jävla feg att du inte säger det rakt ut. Eller det gör du ju ibland, men det förnekar du i nästa stund
    Dock stödjer du en politik som just är vidrig mot sjuka människor...
    Du kan föneka detta,ordbajsa eller bara fortsätta mobba och håna sjuka.
    Det ändrar inte på verklighetn

    Relevans saknas det bara i din fanatsi...eller anser du sjukas situation inte är relavant i vare sig politiken eller i samhället??

    Du vill ju inte veta vad sjuka går igenom....hur fan ska du då lära dig nåt om sjukas situation i dagens samhälle?

    Alla påhopp på mig som ickesjuk och "sportfiskare" mm...
    Är en produkt av småsinthet och ovilja att lyssna in på hur en annan människa har det...

    en summering av min situation...
    jobbar 75%... är väldigt trött och slut hela tiden..
    Kroppen värker som tandvärk, huvudet är inte med,,,händer domnar..jag tappar saker ofta.....
    Magen tvingar mig att gå på toa upp till 10ggr om dan
    Har sedan april haft 10 frånvarodagar trots att jag haft semester i 15 dar i juni...
    Har inte orkat motonera nåt alls nästan, ingen rehab mao.
    Har gått upp c.A 12 kg sen i våras... har åkt på högt blodtryck(av stress) o kolesterolet har ökat

    Det enda "roliga" jag gjort är att fiska...
    Det rör sig om 20 tillfällen på de senaste fyra månaderna...
    Då kom nästan hälften under semestern...(dessutom har jag motor och roddhjälp, så jag sliter inte under fisket)
    Så Du har problem med att jag fiskat c.a 1 gg i veckan ...(egentligen mindre)
    Inte ens detta, ska man i din värld kunna få göra, utan att man är låtsassjuk och gnällig

    Det rör sig om 50-60 timmar....
    För att du skulle vara riktigt nöjd skule jag ha jobbat 34 timmar i veckan och legat i plågor resten av tiden och funderat på självmord....

    Jag greppar efter halmstrån, till glädje och en väg framåt i all jävlighet..
    Precis som de flesta kronisk sjuka gör...

    Vi behöver inte en massa hån och oförståelse i våra liv....

    Du vet inte hur det känns att vilja göra saker, men inte kunna.
    Hur det är att tvingas säga nej till sina barn för att man är helt sjuk
    Du vet inte hur det är att jobba, fast man knappt orkar stå upp och kroppen värker så man blir snurrig.
    Du vet inte hur det känns när andra bestämmer över hur ens framtida ekonomi kommer at se ut...
    Du vet inte hur det känns att man måste antingen blir frisk, eller iaf inte får bli sjukare. För då går allt åt helvete...

    Det är en livstidsdom att vara kroniskt sjuk och de flesta blir inte bättre med åldern heller
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-31, 23:44

    Som jag skrev är din situation säkert jättehemsk, men kan knappast vara grunden för Sveriges rikspolitik.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-31, 23:59

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Det är synd om vänstermupparna.

    det är synd om dom som inte kan debattera utan att använda nedsättande öknamn Sad


    Håller med. Därför försöker jag vara snäll.

    Du lyckas inget vidare kan jag meddela Shocked
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-01, 00:01

    ericTheDog skrev:Som jag skrev är din situation säkert jättehemsk, men kan knappast vara grunden för Sveriges rikspolitik.

    joo när det gäller sjukpolitiken kan den det, eller rättare sagt ska den vara det.
    jag är inte ensam(långt därifrån), det är ju för i h-vete det vi försöker säga hela tiden........

    Eller ska 10tusentals kroniskt sjuka inte räknas öht???
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-01, 10:05

    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Som jag skrev är din situation säkert jättehemsk, men kan knappast vara grunden för Sveriges rikspolitik.

    joo när det gäller sjukpolitiken kan den det, eller rättare sagt ska den vara det.
    jag är inte ensam(långt därifrån), det är ju för i h-vete det vi försöker säga hela tiden........

    Eller ska 10tusentals kroniskt sjuka inte räknas öht???


    Tiotusentals kroniskt sjuka får sjukersättning. Vad är problemet?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-01, 11:39

    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Som jag skrev är din situation säkert jättehemsk, men kan knappast vara grunden för Sveriges rikspolitik.

    joo när det gäller sjukpolitiken kan den det, eller rättare sagt ska den vara det.
    jag är inte ensam(långt därifrån), det är ju för i h-vete det vi försöker säga hela tiden........

    Eller ska 10tusentals kroniskt sjuka inte räknas öht???


    Tiotusentals kroniskt sjuka får sjukersättning. Vad är problemet?

    PROBLEMET ÄR JU ATT DE INTE FÅR DET, DE UTFÖRSÄKRAS I STADIG ÖKANDE TAKT........VÄRST BLIR DET OM C.A TVÅ ÅR...DÅ ALLA TIDSBESTÄMDA SJUKERSÄTTNINGAR TAR SLUT.

    OM DU ÖHT BEMÖDADE DIG ATT LÄSA KRITERIERNA SOM STÄLLS UPP, FÖR ATT MAN FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING SÅ SKULLE DU BÖRJA FÖRSTÅ PROBLEMET.....

    DU MÅSTE HAE PERMANENT(LIVSLÅNG) INREVERIBEL SKADA/SJUKDOM/HANDIKAPP, SOM VID BEDÖMNINGTILLFÄLLET INTE KAN SES SOM ATT DEN NÅGONSIN SKA FÖRBÄTTRAS.....
    DVS ARBETSFÖRMÅGAN KOMMER INTE ATT ÖKA

    HUR MÅNGA AV ALLA MED KRONISKA BESVÄR, TROR DU KOMMER FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING BEVILJAD MED DE KRITERIERNA?

    INGEN SOM INTE ÄR SÄNGLIGGANDE, GRAVT PSYKISIT STÖRD ELLER HAR MKT NÄRA ÅLDERPENSION KOMMER ATT ÖHT HA CHANSEN....
    DE ANDRA UTFÖRSÄKRAS MED STÖRSTA SANNOLIKHET....
    EFTERSOM MAN INTE KAN BEDÖMMA HUR LÄGET SER UT OM 10,20,30 ÅR FRAMÅT, SÅ BLIR DET AVSLAG MINST 9/10

    DENNA SJUKPOLITIK STÖDJER DU I DIN TOTALA IGNORANS OCH OVILJA ATT TA IN INFORMATION FRÅN DE SOM VET HUR SAKER OCH TING FUNGERAR I VERKLIGHETEN INOM DETTA OMRÅDE

    INTE ENS MIN 61ÅRIGE SVÄRFAR KLARADE SIG UNDAN...
    HAN HAR HAFT SJUKERSÄTTNING I VARIERANDE GRAD 25-50% I MINST 20 ÅR...
    NU SKA HAN PLÖTSLIGT JOBBA HELTID...

    HAN HAR HJÄRTFEL/KÄRLKRAMP, DISKBROCK I RYGGEN, LIDER AV HUDSJUKDOM SOM ANGRIPER INRE ORGAN OCH HAN HAR FEL PÅ BALANSNERVERN...
    GIVETVIS GÖR ALLT DETTA PLUS ÅLDERN ATT HAN ÄR MKT TRÖTT
    MEN ENLIGT DE NYA REGLERNA SÅ ÄR HAN 100% ARBETSFÖR.....

    VARFÖR SKA DE VARA SÅ FÖRBANNAD SVÅRT FÖR ER HÖGERVÄLJARARE ATT FATTA ATT SJUKFÖRSÄKRINGEN I DEN NYA UTFORMNING ÄR RENT MÄNNISKOFIENTLIGT OCH ORIMLIG I SIN KONSTRUKTION...???

    ALLA BLIR INTE FRISKA PÅ 550 DAGAR HELT ENKELT........

    JAG HAR TEX VARIT SJUK I 19 ÅR OCH NU BÖRJAR KROPPEN BLI ÄLDRE OCH INTE ORKA LIKA MKT....
    SNNOLIKHETEN ATT JAG BLIR FRISK ÄR NÄRA NOLL, TYVÄRR
    ÄVEN OM DET ÄR MIN ABSOLUT STÖRSTA ÖNSKAN I LIVET...

    TYCKER DET KÄNNS FEL ATT FK SKA BESTÄMMA ETT SLUTDATUM, NÄR JAG INTE FÅR ERSÄTTNING LÄNGRE, ÄVEN OM DEN FYSISKA SITUATIONEN ÄR EXAKT LIKADAN

    DU SER INGA PROBLEM ALLS MED DET...??

    EN JÄMFÖRELSE...
    OM DU ÄR HEMMA FRÅN JOBBET DEN HÄR VECKAN MAN FÅR UTAN LÄKARINTYG OCH DU HELA VECKAN HAR HÖG FEBER....OCH DEN 8:E DAN FORTSÄTTER DET EXAKT LIKADANT...
    DET ÄR BARA DET ATT NU FÅR DU INGA PENGAR LÄNGRE OAVSETT OM DU SKAFFAR LÄKARINTYG..FÖR DET HAR REGERING OCH FK BESTÄMT...
    DU SER INGA FEL MED DET???



    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-01, 12:02

    redalert skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Det är synd om vänstermupparna.

    ja det är det, för vi måste stå ut med dig och dina gelikar


    Hur skulle du ens överleva om du inte hade såna som mig att vara avundsjuk på?

    Avundsjuk, nu blandar du ihop korten .
    Jag föraktar dig och dina vidriga åsikter....

    Du har ingen rätt att behandla folk som du gör...
    Du har ingen aning om vad jag och andra går igenom och här sitter du och gör dig lustig på våran bekostnad...

    Livet är allt annat än enkelt och jag pressar mig själv så att jag vet inte hur länge jag kommer att orka....
    Att bitterhet,frustration och sorg..kommer till ytan när det är som värst är inte så konstig.....

    jag hatar verkligen att jag var tvungen att drabbas av denna här jävla skiten

    Ja det verkar inget vidare och nu tycks det även ha spridit sig till de övre regionerna ovanför axlarna! Sad

    Du har ingen skam i kroppen.....så uppmana dig att skämmas å bara helvete.
    Är ju meningslöst att göra....

    ps ja om du visste vad fibromylagi är, så visste du att inga "regioner" klarar sig undan .......
    Bar du på detta skit så skulle du med stor sannolikthet må mkt sämre mentalt än jag gör...
    Denslutsatsen drar jag då jag varit i kontakt med väldigt många andra med fibro och andra kroniska sjukdommar...
    Få har det driv och framåtanda och framtidstro som jag har......
    Fast tydligen är det då läge att håna och fönedra mig för det...
    Vill ni att sjuka ska bli helt knäckta och tillintetgjorda som människor innan ni är färdiga?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-01, 13:39

    ericTheDog skrev:Det är synd om vänstermupparna.

    Självklart, snart tror de väl att man ska rösta rödgrön röra bara för att man tycker synd om dem, det verkar vara det enda argument de har kvar.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-01, 14:22

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Det är synd om vänstermupparna.

    Självklart, snart tror de väl att man ska rösta rödgrön röra bara för att man tycker synd om dem, det verkar vara det enda argument de har kvar.

    snart tror de väl att man ska rösta rödgrön röra bara för att man tycker synd om dem,

    Nej gör inte det vi vill inte ha "falska profeter" i vårat parti,, Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-01, 15:41

    OM DU ÖHT BEMÖDADE DIG ATT LÄSA KRITERIERNA SOM STÄLLS UPP, FÖR ATT MAN FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING SÅ SKULLE DU BÖRJA FÖRSTÅ PROBLEMET.....

    DU MÅSTE HAE PERMANENT(LIVSLÅNG) INREVERIBEL SKADA/SJUKDOM/HANDIKAPP, SOM VID BEDÖMNINGTILLFÄLLET INTE KAN SES SOM ATT DEN NÅGONSIN SKA FÖRBÄTTRAS.....
    DVS ARBETSFÖRMÅGAN KOMMER INTE ATT ÖKA


    Låter rimligt.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  berralarzon 2010-08-01, 17:37

    ericTheDog skrev:OM DU ÖHT BEMÖDADE DIG ATT LÄSA KRITERIERNA SOM STÄLLS UPP, FÖR ATT MAN FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING SÅ SKULLE DU BÖRJA FÖRSTÅ PROBLEMET.....

    DU MÅSTE HAE PERMANENT(LIVSLÅNG) INREVERIBEL SKADA/SJUKDOM/HANDIKAPP, SOM VID BEDÖMNINGTILLFÄLLET INTE KAN SES SOM ATT DEN NÅGONSIN SKA FÖRBÄTTRAS.....
    DVS ARBETSFÖRMÅGAN KOMMER INTE ATT ÖKA


    Låter rimligt.

    Rimligt eTd att du och dina "sötebröder" redalert samt tjyven rmc/gustavander totalt har missat allt vad empati står för.
    Ni är allt för korkade för att man/jag skulle ens kunna tänka mig rösta på Alliansen med sådan qslingar som er tre "rabiata musketörer"
    Men eTd var det inte som för ca två månader sedan bara skulle bjuda på oss på en kort trolltur ala ericThedog ändå sitter du änd kvar härinne och spyr ditt förakt över dom svaga sjuka i dagens alliansSverige
    Du är så retarded eTd du jobbare fnys....skulle mer tro moderatungdom
    //berra
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-01, 23:27

    berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:OM DU ÖHT BEMÖDADE DIG ATT LÄSA KRITERIERNA SOM STÄLLS UPP, FÖR ATT MAN FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING SÅ SKULLE DU BÖRJA FÖRSTÅ PROBLEMET.....

    DU MÅSTE HAE PERMANENT(LIVSLÅNG) INREVERIBEL SKADA/SJUKDOM/HANDIKAPP, SOM VID BEDÖMNINGTILLFÄLLET INTE KAN SES SOM ATT DEN NÅGONSIN SKA FÖRBÄTTRAS.....
    DVS ARBETSFÖRMÅGAN KOMMER INTE ATT ÖKA


    Låter rimligt.

    Rimligt eTd att du och dina "sötebröder" redalert samt tjyven rmc/gustavander totalt har missat allt vad empati står för.
    Ni är allt för korkade för att man/jag skulle ens kunna tänka mig rösta på Alliansen med sådan qslingar som er tre "rabiata musketörer"
    Men eTd var det inte som för ca två månader sedan bara skulle bjuda på oss på en kort trolltur ala ericThedog ändå sitter du änd kvar härinne och spyr ditt förakt över dom svaga sjuka i dagens alliansSverige
    Du är så retarded eTd du jobbare fnys....skulle mer tro moderatungdom
    //berra

    Logga in ditt riktiga nick istället. Måste vara jobbigt för dig att hela tiden slaska omkring som en åsna.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-02, 01:49

    Bara för dig RMC eftersom du längtat så efter den Very Happy

    Uppdaterad 2010.05.27... F.I.S.T

    Orange = nya ord

    Uppdaterar detta ursprungsinlägget i tråden med jämna mellanrum, så inte off-topic, och fokusförflyttningstaktik ska ta över... och ändra fokus

    CC sade:

    Alliansens "nysvenska" skapades av högerpartiernas politiska strateger som alltså inte är riksdagspolitiker(kallades förövrigt Reinfeldts babyarme´)utan pysslar inte med nåt annat än att skapa en dålig sida av motståndarna,och samma sak finns inom vänstern.Men skillnaden är att högern använder detta i alla lägen där dom innerst inne vet att dom kallar saker vid fel namn men torgför det som sanningar som te.x "bidragslinjen ,där man kallar en försäkring som självfallet är betald på skatten för just "bidrag".Det grövsta i detta är att dom som bestämmer och verkligen kan kallas improduktiva,ljuger folket helt fräckt rakt upp i ansiktet och tar för givet att dessa inte kan se sambanden själv.Och om det skulle kallas för sitt rätta namn så himlar Allianspolitikerna med ögonen och idiotförklarar folk och kallar dom för lata och bidragsberoende.Rösta bort detta gäng den 19 september alla som fattar att det endast är retorik och ingen substans i påståendena.




    A

    Allianssympatisör
    = En rik person som är avundsjuk på dom som har det sämre/Sämst !!

    Ansvar = Att skylla ifrån sig på andra (FK, Förra regeringen, de sjukskrivna, Finanskrisen etc etc)
    Arbetarparti = Ett parti som vill att andra ska arbeta för låg lön, ÅT dem som tar större lön för att man satsar kapital.
    Arbetslinjen = Att skapa låglöneyrken för att folk ska veta sin plats, samt att Sjuka ska jobba hellre än att friska arbetslösa ska få tillfälle till jobb mm mm
    Arbetslös = Lat
    Att bry sig om någon annan, och något annat än pengar = Kommunism
    Att ge bort något utan egen vinning = Kommunism
    Att ha "fått" fel uppgifter = medvetet ljuga alt prata utan att ha fakta
    Som vanligt så är det inte Reinfeldts eget fel, utan någon annans....
    Att vara emot utanförskap = Att skapa mer utanförskap

    B

    Barnbidrag = Valfläsk (Alliansen gillar ju inte bidrag ??)
    Bemanningsföretag = Den "nya" människohandeln
    Bidrag = det som egentligen är en sjukförsäkring som medborgarna betalat in via skatter
    Bidragslinjen = Humanistisk politik
    Bonusar = Något Alliansen "är emot", men inte åtgärdar
    Borgare = person som är ovillig att betala skatt men vill dra nytta av på välfärden, som skatterna finansierar.

    C


    Centerpartiet
    = Konsten att överge de enda frågorna som var deras; Aveckla kärnkrafy och decentralisering

    D

    Demokrati = styrelsekick där västvärlden dikterar villkoren
    Det ska löna sig att arbeta = Om du blir sjuk skiter vi i dig
    Det ska löna sig att arbeta = Sänka lönen för ungdomar
    Det ska löna sig att arbeta = Halvera lönen
    Döende = Arbetsförmåga kan finnas (oklart hur länge)

    E
    Effektivisera:
    banta, skära ner
    Efterfrågad kompetens = korruption

    F

    Fakta = Förvrängning av sanningen som gagnar Alliansen
    Finanskris = Ett ypperligt tillfälle att spara nedåt, och öka egen inkomst, samt skylla våra misstag på
    Flexibilitet = Möjligheten att få sparka folk, för att sedan utnyttja dem utan anställningstrygghet och skydd...
    Folkpartistisk Medborgarkurs = Det är fel med olikheter, de skall suddas ut, och domskall bli som oss
    Forskning = onödig (Maud visste redan ändå ) Cool
    http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/06/juni-11-2010-maud-olofsson-upptackte.html



    Fri debatt = "jag kan sudda när jag vill" (Forumhögersvenska)
    Frihet = Marknadens totalitäritet, alternativt frihet för den som har råd
    Fuskare = Sjukskriven

    G

    GFYS = "Nu vet jag inte vad jag ska svara, så jag svär lite"

    Gnälla = Sakligt kritisera omänsklig politik och orättvisor

    H
    Det ska löna sig att arbeta = Halvera lönen
    Hushållsnära tjänster = Pigor

    I

    Individen
    = Moderaten
    Individens självbestämmande = Alla som har råd, ska ha möjlighet att göra val
    Integritetsskydd = massavlyssning

    K

    Kritisera marknadsekonomins avigsidor
    = Kommunist

    L

    Lägre trösklar på arbetsmarknaden = lättare att få sparken;

    M

    Miljöpolitik
    = Bygga motorvägar
    Miljöpolitik = Utrota valarna
    Mobbing = "Ni vänsterdebattörer borde vända andra kinden till när vi mobbar er, annars mobbar ni oss" Sad (Forumhögersvenska)


    O

    Olof Palme
    = Kommunist
    Omtänksam person = Kommunist

    P

    Personlig integritet
    = Förmögenheten hålls hemlig
    Person som inte gillar att äta gift = Miljömupp

    R

    Rehabiliteringskedjan
    = Spara pengar på de sjuka och pensionärer
    Rehabiliteringskedja 2 = Ättestupa
    Rättsväsende = Polis http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/06/juni-10-2010-beatrice-ask-slutar-aldrig.html

    S

    Satsa på individen
    = satsa på Rika individer
    Sjuk (Sjukpenninggrundande)= DöD
    Sjuk = arbetslös (utförsäkringarna 2010)
    Sjukskriven = arbetslös (utförsäkringarna 2010)
    Sjukskriven = Utopi
    Självkritik = Något som bara andra än han själv bör idka
    borgarordlista (Gunnar Axén)
    Självömkan = Att kritrisera orättvisor i samhället, samt sträva åt solidaritet
    Skattefusk = något som endast skall synliggöras när vänster toppolitiker gör det
    Slav = Billig arbetskraft
    Snyltare = Sjuka
    Socialbidrag, = Försörjningsstöd (Alliansen gillar inte bidrag, så de döper om det)
    Solidaritet = Kommunism
    Sparåtgärder = Spara nedåt i leden , öka eget kapital
    "Stoppa fusket" = Självmål Laughing
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6997000.ab
    Storm i ett vattenglas = Valfusk i ett 50 tal (M)oderata valdistrikt
    Städa = Det ska man inte behöva göra själv, när man är rik
    Svenskar = Mentalt handikappade (Fredrik Reinfeldts bok Det sovande folket)
    ....avdelning; samma träffsäkra retorik som när Hitler bara tyckte Arier dög, och själv var allt annat än Arier
    Sänkt skatt - Viktigare än nya jobb
    http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/04/april-19-2010-reinfeldt-skriver-om-2006.html



    T

    Ta ansvar för statens finanser
    = Spara in på dom som har det sämst, men öka utgifterna till de rikas fördel
    Terrorist, (1) palestinier (2) person boende på Gaza-remsan (ex)
    Terrorist = dom som blir bordade och mördade
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7217611.ab

    Tobleroneaffären = Konsten att få det till att en Toblerone inköpt på kort, till en större fråga än, Stora bonusar på miljoner till högdjuren
    Tidsbegränsad anställning:, obefintliga rättigheter på jobbet (ex)
    Tillfriskna: få sänkt sjukersättning (ex)
    Trams = Argumentation (när det inte går att bemöta vänsterns argument) (forumhögersvenska)
    Tvång = Det är tvång när andra har slöjor, men inte när vi tvingar dom att ta av dem



    U

    [b]Underlätta
    = Försvåra
    http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/05/maj-10-2010-alliansen-i-eskilstuna-slar.html
    Utbränd:,
    trött, lat; Socialförsäkringsministern var ~ i dagarna tre (ex)

    V
    Varaktig samhällsnyttig sysselsättning:
    slaveri
    Verklighetens folk: De som har familj, arbetar, tar semester och lever sina liv som folk gör mest; och som får höra av krönikörerna och teaterregissörerna att de ska skämmas att de är inskränkta och att deras tillvaro är falsk och förljugen (ex)
    Viltvård: vargutrotning
    Valfrihet = Valfrihet för den friske och rike

    Välfärd = Att en liten elit får ha det bra

    Vanligt hederligt folk
    = Borgare
    Värdegrund = misstänkliggörande av svartskallar

    Y

    Yttrandefrihet och anticensur = att hota med skott i pannan om man inte byter avatar

    Ä
    Äktenskap:
    samlevnadsform kopplad till fortplantning


    Ö

    Öppenhet =
    "Alla skulle tjäna på om debatten la sig"
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  Thetaxpayer 2010-08-02, 01:52

    berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:OM DU ÖHT BEMÖDADE DIG ATT LÄSA KRITERIERNA SOM STÄLLS UPP, FÖR ATT MAN FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING SÅ SKULLE DU BÖRJA FÖRSTÅ PROBLEMET.....

    DU MÅSTE HAE PERMANENT(LIVSLÅNG) INREVERIBEL SKADA/SJUKDOM/HANDIKAPP, SOM VID BEDÖMNINGTILLFÄLLET INTE KAN SES SOM ATT DEN NÅGONSIN SKA FÖRBÄTTRAS.....
    DVS ARBETSFÖRMÅGAN KOMMER INTE ATT ÖKA


    Låter rimligt.

    Rimligt eTd att du och dina "sötebröder" redalert samt tjyven rmc/gustavander totalt har missat allt vad empati står för.
    Ni är allt för korkade för att man/jag skulle ens kunna tänka mig rösta på Alliansen med sådan qslingar som er tre "rabiata musketörer"
    Men eTd var det inte som för ca två månader sedan bara skulle bjuda på oss på en kort trolltur ala ericThedog ändå sitter du änd kvar härinne och spyr ditt förakt över dom svaga sjuka i dagens alliansSverige
    Du är så retarded eTd du jobbare fnys....skulle mer tro moderatungdom
    //berra



    Que?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-02, 09:19

    ericTheDog skrev:OM DU ÖHT BEMÖDADE DIG ATT LÄSA KRITERIERNA SOM STÄLLS UPP, FÖR ATT MAN FÅ PERMANENT SJUKERSÄTTNING SÅ SKULLE DU BÖRJA FÖRSTÅ PROBLEMET.....

    DU MÅSTE HAE PERMANENT(LIVSLÅNG) INREVERIBEL SKADA/SJUKDOM/HANDIKAPP, SOM VID BEDÖMNINGTILLFÄLLET INTE KAN SES SOM ATT DEN NÅGONSIN SKA FÖRBÄTTRAS.....
    DVS ARBETSFÖRMÅGAN KOMMER INTE ATT ÖKA


    Låter rimligt.

    Det finns lite olika alternativ och kombinationer till ditt agerande. Rolling Eyes
    1 att du inte vet/förstår bättre
    2 att du helt skiter i andra människor och i slutändan betyder det att du skiter även i dig själv
    3 Du gillar att provocera
    4 Att du är så upptagen med att skönmåla alliansen, att allt annat är oväsentligt

    Du ser inga problem mellan de 550 dagarna och "resten av lvet"....?
    Jag har nyss förklarat att kan man inte ge beömningen att man är lika arbetsomförmögen om 10,20 eller 30 år från bedömningtillfället blir det avslag på ansökan. Det är så verkligheten ser ut.
    jag har nyss förklarat att de flesta kommer att få avslag.........

    och du tycker det "låter rimligt"

    Vad ska alla dessa sjuka(men icke sängliggande(100% av tiden)/ icke döende)
    Leva på när de 550 dagarna är till ändå???
    När de får avslag på den permanemta sjukersättningen?
    De har trots allt precis samma arbetsförmåga som de hade innan dessa dagar tog slut, alltså är de inte ett dugg mer arbetsföra, bara att reglerna nu straffar ut dem...
    Man kan inte lagstadga bort sjukdom...punkt

    Du säger at de riktigt sjuka får ersättning, vilka är isåfall de riktigt sjuka??
    Du bara kör med en massa floskler/propaganda och du är så cynisk och småsint...att man häpnar mer än en gång

    Så ta nu och försök fatta hur det fungerar i praktiken och försök förstå det orimliga i hur den nya sjukförsäkringen fungerar........

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-02, 10:08

    Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  redalert 2010-08-02, 10:48

    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    Nej man har nu under minst fyra år hört hur eländigt dessa stackare har det och att allt beror på alliansen trots att de även de fyra åren innan dess hade det ungefär likadant så jag undrar om inte felet ligger någon annanstans?

    Hysterisk hjärntvätt och den vanliga lögnen och propagandan?

    Fy fan för den attityden minst sagt! affraid

    Vem vill betala mer för dessa otacksamma jävlar? tongue
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-02, 10:49

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    Nej man har nu under minst fyra år hört hur eländigt dessa stackare har det och att allt beror på alliansen trots att de även de fyra åren innan dess hade det ungefär likadant så jag undrar om inte felet ligger någon annanstans?

    Hysterisk hjärntvätt och den vanliga lögnen och propagandan?

    Fy fan för den attityden minst sagt! affraid

    Vem vill betala mer för dessa otacksamma jävlar? tongue

    Har inte du flyttat till Belgien än ?? ... med Seel ??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-02, 11:08

    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    har ingen sjukersättning......
    har aldrig haft...
    Dock har jag sjukpenning och svar ja...jag var oerhört osäker om jag hade möjlighet att få den förlängda sjukpenningen.
    Men det har jag hittils fått, peppar peppar

    Min verklighetsuppfattning är prima, men tvärtemot dig så känner jag väl befogad oro...
    Du kör mer med principerna: "det händer aldrig mig" och "de det ändå händer de är det iofs "synd om", men det bryr ju inte mig"

    FÖRRUT OCH C.A 2 ÅR FRAMÅT FANNS MÖJLIGHETN ATT HA TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING......SEN TAS DEN BORT.
    DÅ INFALLER ETT STORT GLAPP MELLAN 550 DAGAR OCH "EVIGHETEN" SAS
    FOLK BLIR MAO INTE ETT DUGG FRISKARE ELLER MER ARBETSFÖRA, DE BLIR BARA UTFÖRSÄKRADE. ALLTSÅ ÄR DET BARA EN PAPPERSPRODUKT FÖR ATT FRISERA SIFFRORNA OCH INGEN HJÄLP/STÖD... WHATEVER FÖR DE LÅNGTIDSJUKA/KRONISKT SJUKA

    Givetvis borde man ha kvar den tidsbestämda och istället ta bort den permanenta(om man ska ta bort nått öht), men det blir ju dyrare för staten...men så mkt bättre för människorna och chansen till ett friskae liv vore mkt större
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-02, 11:15

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    Nej man har nu under minst fyra år hört hur eländigt dessa stackare har det och att allt beror på alliansen trots att de även de fyra åren innan dess hade det ungefär likadant så jag undrar om inte felet ligger någon annanstans?

    Hysterisk hjärntvätt och den vanliga lögnen och propagandan?

    Fy fan för den attityden minst sagt! affraid

    Vem vill betala mer för dessa otacksamma jävlar? tongue

    ja jag har fattat att du/ni inte kan tänka längre än näsan räcker eller bryr er mer än om just er själva

    Visst fan beror det på alliansen, det är dom som ändrat radikallt i sjukförsäkringen.......

    jag föredrar att tänka på vad som händer, innan de händer.
    istället för att blunda och ta smällen senare.

    problemen i nya sjukförsäkringen inträder främst och tydligast när sjukpenningsdagarna är slut.
    DET ÄR DÅ DEN STÖRSTA SKILLNADEN INTRÄDER....
    Även om det finns saker tidigare som 90,180 dagarregeln som man kan ifrågasätta ganska mkt också

    Dessutom har varken jag eller Anna kämpat bara för vår egen del, utan för alla som hamnar fel i systemet....

    Att ni inte obesrverat hur verkligen ser ut, på 4 hela år...tyder ju på låg förmåga att ta in information och ännu lägre intelligens...empatinivån ska vi inte tala om...den är inte mätbar
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-02, 20:59

    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    har ingen sjukersättning......
    har aldrig haft...
    Dock har jag sjukpenning och svar ja...jag var oerhört osäker om jag hade möjlighet att få den förlängda sjukpenningen.
    Men det har jag hittils fått, peppar peppar

    Min verklighetsuppfattning är prima, men tvärtemot dig så känner jag väl befogad oro...
    Du kör mer med principerna: "det händer aldrig mig" och "de det ändå händer de är det iofs "synd om", men det bryr ju inte mig"

    FÖRRUT OCH C.A 2 ÅR FRAMÅT FANNS MÖJLIGHETN ATT HA TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING......SEN TAS DEN BORT.
    DÅ INFALLER ETT STORT GLAPP MELLAN 550 DAGAR OCH "EVIGHETEN" SAS
    FOLK BLIR MAO INTE ETT DUGG FRISKARE ELLER MER ARBETSFÖRA, DE BLIR BARA UTFÖRSÄKRADE. ALLTSÅ ÄR DET BARA EN PAPPERSPRODUKT FÖR ATT FRISERA SIFFRORNA OCH INGEN HJÄLP/STÖD... WHATEVER FÖR DE LÅNGTIDSJUKA/KRONISKT SJUKA

    Givetvis borde man ha kvar den tidsbestämda och istället ta bort den permanenta(om man ska ta bort nått öht), men det blir ju dyrare för staten...men så mkt bättre för människorna och chansen till ett friskae liv vore mkt större

    Bidrag som bidrag...

    Du försöker få det att låta som om man efter 550 sjukdagar aldrig mer skulle kunna få ett enda bidrag. Skärpning.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-02, 21:05

    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    har ingen sjukersättning......
    har aldrig haft...
    Dock har jag sjukpenning och svar ja...jag var oerhört osäker om jag hade möjlighet att få den förlängda sjukpenningen.
    Men det har jag hittils fått, peppar peppar

    Min verklighetsuppfattning är prima, men tvärtemot dig så känner jag väl befogad oro...
    Du kör mer med principerna: "det händer aldrig mig" och "de det ändå händer de är det iofs "synd om", men det bryr ju inte mig"

    FÖRRUT OCH C.A 2 ÅR FRAMÅT FANNS MÖJLIGHETN ATT HA TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING......SEN TAS DEN BORT.
    DÅ INFALLER ETT STORT GLAPP MELLAN 550 DAGAR OCH "EVIGHETEN" SAS
    FOLK BLIR MAO INTE ETT DUGG FRISKARE ELLER MER ARBETSFÖRA, DE BLIR BARA UTFÖRSÄKRADE. ALLTSÅ ÄR DET BARA EN PAPPERSPRODUKT FÖR ATT FRISERA SIFFRORNA OCH INGEN HJÄLP/STÖD... WHATEVER FÖR DE LÅNGTIDSJUKA/KRONISKT SJUKA

    Givetvis borde man ha kvar den tidsbestämda och istället ta bort den permanenta(om man ska ta bort nått öht), men det blir ju dyrare för staten...men så mkt bättre för människorna och chansen till ett friskae liv vore mkt större

    Bidrag som bidrag...

    Du försöker få det att låta som om man efter 550 sjukdagar aldrig mer skulle kunna få ett enda bidrag. Skärpning.


    JAG FÅR DET ATT LÅTA PRECIS SOM DET ÄR...
    DU DÄREMOT VERKAR JU VARA TOTALT OBILDBAR, FATTAR DU INTE SVENSKA ???.............

    KOM INTE DRAGANDE ATT DU ÄR PÅ DE SVAGAS SIDA ELLER ATT DU ÖHT VET VAD EMPATI OCH SYMPATI ÄR, FÖR DET VET DU INTE......







    Sponsored content


    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 18 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 08:38