theward skrev:ericTheDog skrev:Jag förstår att den självgode theward inte vill bli beblandad med sjuklingar. Dessa kan ju tänkas vara så sjuka att de inte klarar av den väldigt aktiva fritid som elitsjuklingarna kanske ägnar sig åt.
Detta ständiga gnäll från sportfiskaren får mig att spy med tanke på alla de som är sjuka påriktigt som faktiskt inte klagar.
Nu var det du som skrev ordet "sjuklingar" och jag som inte gillade ordet.
Eftersom jag har en sjukdom och skada som går upp och ned...
Så mår jag bättre ibland och uruselt andra gånger.
Så innebär det att jag inbland lever aktivt och andra gånger väldigt inaktivt
Du verkar ha väldig bekymmer med att jag faktiskt försöker leva så normalt som möjligt...trots alla mina bekymmer
Att Läkarna, FK och jag kommit til samma insikt, att jag max kan jobba 75% pga av detta....
Eftersom 100% leder till en nedåtgående spiral som jag försökt vända till en uppående de senaste 3 åren och lyckats upp till 30 timmar i veckan....
Att du då, i din småsinthet och avundsjuka, inte kan stå ut med att jag fiskar lite då och då när jag orkar(mår bra av det, både fysiskt o mentalt)
Visar bara vad ynklig du där...
Det bevisar bara att du tycker sjuka ska jobba, sen ska de vara oförmögna att göra nåt annat öht...
Sen om du är så lat eller bekväm att du inte har någon fritid får du skylla dig alldeles själv.
Finns inga ursäkter...det är bara att göra det man vill se du
Var jävligt glad att du har den möjligheten, för det har inte jag.....bara i bland
Förövrigt verkar du ha problem med att jag försöjer håla mig i så fysiskt bra form som möjligt...eller att jag gör nåt kul öht
Är inte det bra så man orkar bättre, det gäller liksom även i arbetslivet
Verkar som om du tycker sjuka ska vara tysta, knäckta och sitta i soffan eller ligga i sängen hela dagar för du ska vara nöjd
Du är patetiskt ...punt
Jaså du gillar inte ordet sjukling? Sjukling, sjukling sjukling!!!
Och nej, jag tycker inte att sjuka ska jobba och är ganska ointresserad av din ringa person.
I övrigt försöker du tilldela mig en massa åsikter. Kanske för du inget har att komma med.