Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+24
Vercingetorix
R.O.F.L
lazy
Thetaxpayer
Dao
DMustaine
ericTheDog
PE Dal
dktjdswxnbkdhjrdp
ANNA2LINK
formsvackan
redalert
RedMentalCase
Redvictory
berralarzon
Regndrottning
theward
Kakmonstret
captaincodd
Secrist
MartinLindgren
x-medborgare
RedCloud
F.I.S.T
28 posters

    Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  redalert 2010-08-02, 22:02

    theward skrev:
    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    har ingen sjukersättning......
    har aldrig haft...
    Dock har jag sjukpenning och svar ja...jag var oerhört osäker om jag hade möjlighet att få den förlängda sjukpenningen.
    Men det har jag hittils fått, peppar peppar

    Min verklighetsuppfattning är prima, men tvärtemot dig så känner jag väl befogad oro...
    Du kör mer med principerna: "det händer aldrig mig" och "de det ändå händer de är det iofs "synd om", men det bryr ju inte mig"

    FÖRRUT OCH C.A 2 ÅR FRAMÅT FANNS MÖJLIGHETN ATT HA TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING......SEN TAS DEN BORT.
    DÅ INFALLER ETT STORT GLAPP MELLAN 550 DAGAR OCH "EVIGHETEN" SAS
    FOLK BLIR MAO INTE ETT DUGG FRISKARE ELLER MER ARBETSFÖRA, DE BLIR BARA UTFÖRSÄKRADE. ALLTSÅ ÄR DET BARA EN PAPPERSPRODUKT FÖR ATT FRISERA SIFFRORNA OCH INGEN HJÄLP/STÖD... WHATEVER FÖR DE LÅNGTIDSJUKA/KRONISKT SJUKA

    Givetvis borde man ha kvar den tidsbestämda och istället ta bort den permanenta(om man ska ta bort nått öht), men det blir ju dyrare för staten...men så mkt bättre för människorna och chansen till ett friskae liv vore mkt större

    Bidrag som bidrag...

    Du försöker få det att låta som om man efter 550 sjukdagar aldrig mer skulle kunna få ett enda bidrag. Skärpning.


    JAG FÅR DET ATT LÅTA PRECIS SOM DET ÄR...
    DU DÄREMOT VERKAR JU VARA TOTALT OBILDBAR, FATTAR DU INTE SVENSKA ???.............

    KOM INTE DRAGANDE ATT DU ÄR PÅ DE SVAGAS SIDA ELLER ATT DU ÖHT VET VAD EMPATI OCH SYMPATI ÄR, FÖR DET VET DU INTE......







    Obildbar?

    Nej hade han varit det så hade ju även den gubben suttit där tillsammans med de andra gökungarna och levt på bidrag och ständigt gapat efter mer! No
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  Redvictory 2010-08-02, 22:21

    redalert skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.

    har ingen sjukersättning......
    har aldrig haft...
    Dock har jag sjukpenning och svar ja...jag var oerhört osäker om jag hade möjlighet att få den förlängda sjukpenningen.
    Men det har jag hittils fått, peppar peppar

    Min verklighetsuppfattning är prima, men tvärtemot dig så känner jag väl befogad oro...
    Du kör mer med principerna: "det händer aldrig mig" och "de det ändå händer de är det iofs "synd om", men det bryr ju inte mig"

    FÖRRUT OCH C.A 2 ÅR FRAMÅT FANNS MÖJLIGHETN ATT HA TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING......SEN TAS DEN BORT.
    DÅ INFALLER ETT STORT GLAPP MELLAN 550 DAGAR OCH "EVIGHETEN" SAS
    FOLK BLIR MAO INTE ETT DUGG FRISKARE ELLER MER ARBETSFÖRA, DE BLIR BARA UTFÖRSÄKRADE. ALLTSÅ ÄR DET BARA EN PAPPERSPRODUKT FÖR ATT FRISERA SIFFRORNA OCH INGEN HJÄLP/STÖD... WHATEVER FÖR DE LÅNGTIDSJUKA/KRONISKT SJUKA

    Givetvis borde man ha kvar den tidsbestämda och istället ta bort den permanenta(om man ska ta bort nått öht), men det blir ju dyrare för staten...men så mkt bättre för människorna och chansen till ett friskae liv vore mkt större

    Bidrag som bidrag...

    Du försöker få det att låta som om man efter 550 sjukdagar aldrig mer skulle kunna få ett enda bidrag. Skärpning.


    JAG FÅR DET ATT LÅTA PRECIS SOM DET ÄR...
    DU DÄREMOT VERKAR JU VARA TOTALT OBILDBAR, FATTAR DU INTE SVENSKA ???.............

    KOM INTE DRAGANDE ATT DU ÄR PÅ DE SVAGAS SIDA ELLER ATT DU ÖHT VET VAD EMPATI OCH SYMPATI ÄR, FÖR DET VET DU INTE......







    Obildbar?

    Nej hade han varit det så hade ju även den gubben suttit där tillsammans med de andra gökungarna och levt på bidrag och ständigt gapat efter mer! No

    Du menar med gökungarna i kungafamiljen och nu även Littorin? Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-02, 22:46

    Självfallet står jag alltid på de svagas sida.

    I övrigt kan konstateras att theward tror sig bedriva utbildning. Du borde verkligen försöka begripa att du gång på gång gör bort dig totalt. Kojmänniskor som du är inte alltid lämpade för kommunikation med tänkande individer.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-02, 23:25

    ericTheDog skrev:Självfallet står jag alltid på de svagas sida.

    I övrigt kan konstateras att theward tror sig bedriva utbildning. Du borde verkligen försöka begripa att du gång på gång gör bort dig totalt. Kojmänniskor som du är inte alltid lämpade för kommunikation med tänkande individer.


    Jag vet att att jag kan och vet så mkt mer än er högergökar tillsammans.
    Ditt skitprat kan du ju stopp upp någonstans....
    Att säga att man står på de svagads sida, men stödja politik som gör de svagare svagare och de som hade det ganska ok förrut, till svaga...

    Det är inte att stå på de svagas sida, det är att pissa på svaga

    Ja jag gör bort mig gång på gång, när det gäller min tro på att du och högern på detta forum öht ska fatta nåt...
    Jag borde givetvis vid det här laget fatta att det inte går att lära er nya saker, få er attse på saker annorlunda och att få er sluta att bara tänka på er själva...
    Sen borde jag ju förstå att ni bara är ute efter att skönmåla alliansen, ljuga så mkt som bara är möjligt, sen håna och smutskasta de som har motargument och berättar en annan sanning...än den ni vil veta av

    "kojmänniskor" som jag är tvärtemot er kostymnissar i kontakt med verkligheten, vi kan lite av varje och vet hur man överlever när saker inte går så lätt som de brukar. Vi har också förståelse för människor som hamnar i trubbel, för vi vet att så sker även den bäste för eller senare
    Mao vi kan tänka själva.............

    ps sen är det så att vad du och resten av tokhögern häver ur sig...
    Inte har minsta effekt på mig, tycker bara det är tragiskt att idioter som er öht får vara nära folk.......
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 00:16

    Den politik jag stöder ger många av de svaga chansen till ett helt nytt liv som starka individer. Övriga får det åtminstone inte sämre än med sosseriet.

    Din inställning tycks vara att alla som inte tycker som du är okunniga idioter. Har det någon gång slagit dig att det kan vara du som är idioten?



    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-03, 00:28

    ericTheDog skrev:Den politik jag stöder ger många av de svaga chansen till ett helt nytt liv som starka individer. Övriga får det åtminstone inte sämre än med sosseriet.

    Din inställning tycks vara att alla som inte tycker som du är okunniga idioter. Har det någon gång slagit dig att det kan vara du som är idioten?




    Ordbajseri utan någonsomhelst mening, det är du bra på...grattis Very Happy
    I det här fallet handlar det inte om att "tycka"...
    För när det gäller sjukreformen så finns allt svart på vitt...
    Så det är inte vad jag tycker jag förmedlar, utan jag förmedlar hur det fungerar i praktiken....Fast du förstår väl inte skillnaden Shocked

    Sen att du kör med slentrianfraser/högerljug "att de svaga får chansen", gör dig bara ännu mera fånig. Har du läst det i partiprogrammet och lärt dig det innantill eller?

    i detta specifika fall är du en okunnig idiot, svar ja

    Nu kan jag utan att överdriva, påstå att de flesta som får reda på hur den nya sjukförsäkringen fungerar i praktiken. Faktiskt tycker den är minst sagt dålig och otillräcklig.....

    Det är väl du jobbar hårt för att folk inte ska förstå, nån annan förklaring til ditt agerande kan jag inte finna...

    jo förrsten, du kan ju vara helt blåst också
    Wink

    ps nää jag vet att jag inte är "idioten".........
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 10:15

    nää jag vet att jag inte är "idioten".........


    Den inställningen är ju en förutsättning för din egen stupiditet. Den nya sjukförsäkringen fungerar mycket bra. De rödgröna håller med om detta och vill bara göra kosmetiska förändringar om de mot förmodan skulle vinna valet. Du slåss mot väderkvarnar. Vår rikspolitik kommer inte att anpassas till dina vanföreställningar. Du är liksom inte den ende invånaren i landet.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-03, 10:48

    ericTheDog skrev: nää jag vet att jag inte är "idioten".........


    Den inställningen är ju en förutsättning för din egen stupiditet. Den nya sjukförsäkringen fungerar mycket bra. De rödgröna håller med om detta och vill bara göra kosmetiska förändringar om de mot förmodan skulle vinna valet. Du slåss mot väderkvarnar. Vår rikspolitik kommer inte att anpassas till dina vanföreställningar. Du är liksom inte den ende invånaren i landet.

    Du ger den totala ignoransen ett ansikte Eric...
    Bara uttalanden om att nya sjukförsäkringen fungerar mkt bra.
    Tyder på noll insikt, subzero sympati och förståelse för alla som utförsäkras.

    Nää de rödgröna håller inte alls med om detta och de "kosnetiska" förändringar du talar om är ganska så stora och viktiga.
    Bla ska den sk "stupstocken" tas bort.
    Det är ju den som är det största problemet idag....

    Att du skiter i att några 10 000 tals sjuka(troligtvis hanmnmar sifran närmre 100 000 om trenden fortsätter) hamnar i "landet ingenstans "och förlorar den lilla värdighet de hade kvar.
    Det vet vi ju redan och det framgår i stort sett varenda inlägg du producerar...

    Den stora frågan är varför du är så avogsam, avundsjuk och ser ner på de som inte orkar jobba ihop till sin egen försörjning?

    Du är frisk och du har jobb, borde du vara väldigt nöjd och glad över detta?

    Nää jag slåss inte mot väderkvarnar, utan mot åsneenvisa, totalt ovisa människior som du...
    Vilket är betydligt svårare...tydligen

    ps vet att du med alla säkerhet försöker få mig att tappa fattningen totalt, så du kan spela offer och kalla mig stygg.
    Men den tillfredställsen kommer du inte att få, den fega lille man...
    Fast ett tips: skicka ingen Moderat för röstfiske i mitt hus.....
    Han/hon är extremt ovälkommen
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-03, 11:52

    Bara en liten påminnelse om trådämnet Very Happy

    Uppdaterad 2010.05.27... F.I.S.T

    Orange = nya ord

    Uppdaterar detta ursprungsinlägget i tråden med jämna mellanrum, så inte off-topic, och fokusförflyttningstaktik ska ta över... och ändra fokus

    CC sade:

    Alliansens "nysvenska" skapades av högerpartiernas politiska strateger som alltså inte är riksdagspolitiker(kallades förövrigt Reinfeldts babyarme´)utan pysslar inte med nåt annat än att skapa en dålig sida av motståndarna,och samma sak finns inom vänstern.Men skillnaden är att högern använder detta i alla lägen där dom innerst inne vet att dom kallar saker vid fel namn men torgför det som sanningar som te.x "bidragslinjen ,där man kallar en försäkring som självfallet är betald på skatten för just "bidrag".Det grövsta i detta är att dom som bestämmer och verkligen kan kallas improduktiva,ljuger folket helt fräckt rakt upp i ansiktet och tar för givet att dessa inte kan se sambanden själv.Och om det skulle kallas för sitt rätta namn så himlar Allianspolitikerna med ögonen och idiotförklarar folk och kallar dom för lata och bidragsberoende.Rösta bort detta gäng den 19 september alla som fattar att det endast är retorik och ingen substans i påståendena.




    A

    Allianssympatisör
    = En rik person som är avundsjuk på dom som har det sämre/Sämst !!

    Ansvar = Att skylla ifrån sig på andra (FK, Förra regeringen, de sjukskrivna, Finanskrisen etc etc)
    Arbetarparti = Ett parti som vill att andra ska arbeta för låg lön, ÅT dem som tar större lön för att man satsar kapital.
    Arbetslinjen = Att skapa låglöneyrken för att folk ska veta sin plats, samt att Sjuka ska jobba hellre än att friska arbetslösa ska få tillfälle till jobb mm mm
    Arbetslös = Lat
    Att bry sig om någon annan, och något annat än pengar = Kommunism
    Att ge bort något utan egen vinning = Kommunism
    Att ha "fått" fel uppgifter = medvetet ljuga alt prata utan att ha fakta
    Som vanligt så är det inte Reinfeldts eget fel, utan någon annans....
    Att vara emot utanförskap = Att skapa mer utanförskap

    B

    Barnbidrag = Valfläsk (Alliansen gillar ju inte bidrag ??)
    Bemanningsföretag = Den "nya" människohandeln
    Bidrag = det som egentligen är en sjukförsäkring som medborgarna betalat in via skatter
    Bidragslinjen = Humanistisk politik
    Bonusar = Något Alliansen "är emot", men inte åtgärdar
    Borgare = person som är ovillig att betala skatt men vill dra nytta av på välfärden, som skatterna finansierar.

    C


    Centerpartiet
    = Konsten att överge de enda frågorna som var deras; Aveckla kärnkrafy och decentralisering

    D

    Demokrati = styrelsekick där västvärlden dikterar villkoren
    Det ska löna sig att arbeta = Om du blir sjuk skiter vi i dig
    Det ska löna sig att arbeta = Sänka lönen för ungdomar
    Det ska löna sig att arbeta = Halvera lönen
    Döende = Arbetsförmåga kan finnas (oklart hur länge)

    E
    Effektivisera:
    banta, skära ner
    Efterfrågad kompetens = korruption

    F

    Fakta = Förvrängning av sanningen som gagnar Alliansen
    Finanskris = Ett ypperligt tillfälle att spara nedåt, och öka egen inkomst, samt skylla våra misstag på
    Flexibilitet = Möjligheten att få sparka folk, för att sedan utnyttja dem utan anställningstrygghet och skydd...
    Folkpartistisk Medborgarkurs = Det är fel med olikheter, de skall suddas ut, och domskall bli som oss
    Forskning = onödig (Maud visste redan ändå ) Cool
    http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/06/juni-11-2010-maud-olofsson-upptackte.html



    Fri debatt = "jag kan sudda när jag vill" (Forumhögersvenska)
    Frihet = Marknadens totalitäritet, alternativt frihet för den som har råd
    Fuskare = Sjukskriven

    G

    GFYS = "Nu vet jag inte vad jag ska svara, så jag svär lite"

    Gnälla = Sakligt kritisera omänsklig politik och orättvisor

    H
    Det ska löna sig att arbeta = Halvera lönen
    Hushållsnära tjänster = Pigor

    I

    Individen
    = Moderaten
    Individens självbestämmande = Alla som har råd, ska ha möjlighet att göra val
    Integritetsskydd = massavlyssning

    K

    Kritisera marknadsekonomins avigsidor
    = Kommunist

    L

    Lägre trösklar på arbetsmarknaden = lättare att få sparken;

    M

    Miljöpolitik
    = Bygga motorvägar
    Miljöpolitik = Utrota valarna
    Mobbing = "Ni vänsterdebattörer borde vända andra kinden till när vi mobbar er, annars mobbar ni oss" Sad (Forumhögersvenska)


    O

    Olof Palme
    = Kommunist
    Omtänksam person = Kommunist

    P

    Personlig integritet
    = Förmögenheten hålls hemlig
    Person som inte gillar att äta gift = Miljömupp

    R

    Rehabiliteringskedjan
    = Spara pengar på de sjuka och pensionärer
    Rehabiliteringskedja 2 = Ättestupa
    Rättsväsende = Polis http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/06/juni-10-2010-beatrice-ask-slutar-aldrig.html

    S

    Satsa på individen
    = satsa på Rika individer
    Sjuk (Sjukpenninggrundande)= DöD
    Sjuk = arbetslös (utförsäkringarna 2010)
    Sjukskriven = arbetslös (utförsäkringarna 2010)
    Sjukskriven = Utopi
    Självkritik = Något som bara andra än han själv bör idka
    borgarordlista (Gunnar Axén)
    Självömkan = Att kritrisera orättvisor i samhället, samt sträva åt solidaritet
    Skattefusk = något som endast skall synliggöras när vänster toppolitiker gör det
    Slav = Billig arbetskraft
    Snyltare = Sjuka
    Socialbidrag, = Försörjningsstöd (Alliansen gillar inte bidrag, så de döper om det)
    Solidaritet = Kommunism
    Sparåtgärder = Spara nedåt i leden , öka eget kapital
    "Stoppa fusket" = Självmål Laughing
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6997000.ab
    Storm i ett vattenglas = Valfusk i ett 50 tal (M)oderata valdistrikt
    Städa = Det ska man inte behöva göra själv, när man är rik
    Svenskar = Mentalt handikappade (Fredrik Reinfeldts bok Det sovande folket)
    ....avdelning; samma träffsäkra retorik som när Hitler bara tyckte Arier dög, och själv var allt annat än Arier
    Sänkt skatt - Viktigare än nya jobb
    http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/04/april-19-2010-reinfeldt-skriver-om-2006.html



    T

    Ta ansvar för statens finanser
    = Spara in på dom som har det sämst, men öka utgifterna till de rikas fördel
    Terrorist, (1) palestinier (2) person boende på Gaza-remsan (ex)
    Terrorist = dom som blir bordade och mördade
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7217611.ab

    Tobleroneaffären = Konsten att få det till att en Toblerone inköpt på kort, till en större fråga än, Stora bonusar på miljoner till högdjuren
    Tidsbegränsad anställning:, obefintliga rättigheter på jobbet (ex)
    Tillfriskna: få sänkt sjukersättning (ex)
    Trams = Argumentation (när det inte går att bemöta vänsterns argument) (forumhögersvenska)
    Tvång = Det är tvång när andra har slöjor, men inte när vi tvingar dom att ta av dem



    U

    [b]Underlätta
    = Försvåra
    http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/05/maj-10-2010-alliansen-i-eskilstuna-slar.html
    Utbränd:,
    trött, lat; Socialförsäkringsministern var ~ i dagarna tre (ex)

    V
    Varaktig samhällsnyttig sysselsättning:
    slaveri
    Verklighetens folk: De som har familj, arbetar, tar semester och lever sina liv som folk gör mest; och som får höra av krönikörerna och teaterregissörerna att de ska skämmas att de är inskränkta och att deras tillvaro är falsk och förljugen (ex)
    Viltvård: vargutrotning
    Valfrihet = Valfrihet för den friske och rike

    Välfärd = Att en liten elit får ha det bra

    Vanligt hederligt folk
    = Borgare
    Värdegrund = misstänkliggörande av svartskallar

    Y

    Yttrandefrihet och anticensur = att hota med skott i pannan om man inte byter avatar

    Ä
    Äktenskap:
    samlevnadsform kopplad till fortplantning


    Ö

    Öppenhet =
    "Alla skulle tjäna på om debatten la sig"
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-03, 11:56

    lol



    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-03, 12:01

    RedMentalCase skrev:lol

    kul att du är glad !! sunny

    ... synd att du är utan argument Sad
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 12:21

    theward skrev:
    ericTheDog skrev: nää jag vet att jag inte är "idioten".........


    Den inställningen är ju en förutsättning för din egen stupiditet. Den nya sjukförsäkringen fungerar mycket bra. De rödgröna håller med om detta och vill bara göra kosmetiska förändringar om de mot förmodan skulle vinna valet. Du slåss mot väderkvarnar. Vår rikspolitik kommer inte att anpassas till dina vanföreställningar. Du är liksom inte den ende invånaren i landet.

    Du ger den totala ignoransen ett ansikte Eric...
    Bara uttalanden om att nya sjukförsäkringen fungerar mkt bra.
    Tyder på noll insikt, subzero sympati och förståelse för alla som utförsäkras.

    Nää de rödgröna håller inte alls med om detta och de "kosnetiska" förändringar du talar om är ganska så stora och viktiga.
    Bla ska den sk "stupstocken" tas bort.
    Det är ju den som är det största problemet idag....

    Att du skiter i att några 10 000 tals sjuka(troligtvis hanmnmar sifran närmre 100 000 om trenden fortsätter) hamnar i "landet ingenstans "och förlorar den lilla värdighet de hade kvar.
    Det vet vi ju redan och det framgår i stort sett varenda inlägg du producerar...

    Den stora frågan är varför du är så avogsam, avundsjuk och ser ner på de som inte orkar jobba ihop till sin egen försörjning?

    Du är frisk och du har jobb, borde du vara väldigt nöjd och glad över detta?

    Nää jag slåss inte mot väderkvarnar, utan mot åsneenvisa, totalt ovisa människior som du...
    Vilket är betydligt svårare...tydligen

    ps vet att du med alla säkerhet försöker få mig att tappa fattningen totalt, så du kan spela offer och kalla mig stygg.
    Men den tillfredställsen kommer du inte att få, den fega lille man...
    Fast ett tips: skicka ingen Moderat för röstfiske i mitt hus.....
    Han/hon är extremt ovälkommen


    Faktum kvarstår. De rödgröna vill enbart göra kosmetiska förändringar i sjukförsäkringen. I övrigt kan jag konstatera att ditt inlägg är totalt argumentbefriat. Har du verkligen inte mer att komma med?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-03, 13:07

    ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev: nää jag vet att jag inte är "idioten".........


    Den inställningen är ju en förutsättning för din egen stupiditet. Den nya sjukförsäkringen fungerar mycket bra. De rödgröna håller med om detta och vill bara göra kosmetiska förändringar om de mot förmodan skulle vinna valet. Du slåss mot väderkvarnar. Vår rikspolitik kommer inte att anpassas till dina vanföreställningar. Du är liksom inte den ende invånaren i landet.

    Du ger den totala ignoransen ett ansikte Eric...
    Bara uttalanden om att nya sjukförsäkringen fungerar mkt bra.
    Tyder på noll insikt, subzero sympati och förståelse för alla som utförsäkras.

    Nää de rödgröna håller inte alls med om detta och de "kosnetiska" förändringar du talar om är ganska så stora och viktiga.
    Bla ska den sk "stupstocken" tas bort.
    Det är ju den som är det största problemet idag....

    Att du skiter i att några 10 000 tals sjuka(troligtvis hanmnmar sifran närmre 100 000 om trenden fortsätter) hamnar i "landet ingenstans "och förlorar den lilla värdighet de hade kvar.
    Det vet vi ju redan och det framgår i stort sett varenda inlägg du producerar...

    Den stora frågan är varför du är så avogsam, avundsjuk och ser ner på de som inte orkar jobba ihop till sin egen försörjning?

    Du är frisk och du har jobb, borde du vara väldigt nöjd och glad över detta?

    Nää jag slåss inte mot väderkvarnar, utan mot åsneenvisa, totalt ovisa människior som du...
    Vilket är betydligt svårare...tydligen

    ps vet att du med alla säkerhet försöker få mig att tappa fattningen totalt, så du kan spela offer och kalla mig stygg.
    Men den tillfredställsen kommer du inte att få, den fega lille man...
    Fast ett tips: skicka ingen Moderat för röstfiske i mitt hus.....
    Han/hon är extremt ovälkommen


    Faktum kvarstår. De rödgröna vill enbart göra kosmetiska förändringar i sjukförsäkringen. I övrigt kan jag konstatera att ditt inlägg är totalt argumentbefriat. Har du verkligen inte mer att komma med?

    faktum kvarstår att du fortsätter ljuga om sjukförsäkringen...
    Både hur den fungerar nu och att du säger att förändringarna som de rödgröna ska göra är kosmetiska

    att du är är för blind, indoktrinerad, korkad att förstå att jag har mkt att komma med, är inte mitt bekymmer...

    även om jag så skulle stämpla fast reglerna och tillämpningarna på nya sjukförsäkringen i pannan på dig, skulle du inte fatta ett smack ändå...
    Mao är du helt förlorad och omöjligt att öht försöka debattera med...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 14:57

    du är är för blind, indoktrinerad, korkad

    theward lille, de som fortfarande orkar läsa dina hysteriska personangrepp har för länge sedan fattat vad du tycker om mig. Har du inget att komma med i sakfrågan?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-03, 15:29

    ericTheDog skrev:du är är för blind, indoktrinerad, korkad

    theward lille, de som fortfarande orkar läsa dina hysteriska personangrepp har för länge sedan fattat vad du tycker om mig. Har du inget att komma med i sakfrågan?

    Det är det jag gjort, kommit med massa argument i sakfrågan...
    Du däremot kommer med en massa påhitt, lögner och floskler...
    Ta och läs grundlig hur nya sjukförsäkringen ser ut och fråga några handläggare på FK om hur det praktiska förfarandet ser ut...
    Ta även ett snack med några läkare, helst på kliniker/avdelningar som har hand om de med kroniska sjukdomsbilder....Ta även snack med olika föreningar och organisationer för sjuka och hör vad de säger

    om du sen fortfarande tycker att den nya sjukförsäkringen är bra, måste det vara nåt allvarligt fel på dig....

    ps fast av någon anledning tror jag inte att du vill veta hur det verkligen ser ut Rolling Eyes

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 20:58

    Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  berralarzon 2010-08-03, 21:10

    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Så du gnäller och fokusförskjuter hela tiden du mannen (sorry fjån) som skulle bara vara här en kort stund spring nu och göm dig på fridebatt där säger ingen emot er tre..
    //berra
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 21:13

    berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Så du gnäller och fokusförskjuter hela tiden du mannen (sorry fjån) som skulle bara vara här en kort stund spring nu och göm dig på fridebatt där säger ingen emot er tre..
    //berra


    Du måste väl ändå förfoga över något nick som kan bättre än så här?

    Är det inte lika bra att du överger berranicket?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  berralarzon 2010-08-03, 21:31

    ericTheDog skrev:
    berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Så du gnäller och fokusförskjuter hela tiden du mannen (sorry fjån) som skulle bara vara här en kort stund spring nu och göm dig på fridebatt där säger ingen emot er tre..
    //berra


    Du måste väl ändå förfoga över något nick som kan bättre än så här?

    Är det inte lika bra att du överger berranicket?

    Nu är du mer och mer fånig eTd/råttan ta nu en liten kopp te med dina muf-kompisar för att utge som arbetare som du gör nu råttan det håller inte..
    //berra
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-03, 21:40

    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Grattis du är årets Bagdad Bob Wink
    klart som fan man måste kalla dig totalidiot, när du kommer med den idiotiska inlagan efter den andra....

    Får du ståfräs av att provocera som du gör precis hela tiden...??
    Du visar noll respekt med alla som är sjuka....du pissar på dom ,med dina uttalanden
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-03, 22:25

    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Den nya sjukförsäkringen är trots sina brister bland det mest positiva som hänt .
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  theward 2010-08-03, 22:28

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Den nya sjukförsäkringen är trots sina brister bland det mest positiva som hänt .

    För vem? för de som inte är sjuka...det är ju bra jippi.......
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  ericTheDog 2010-08-03, 23:49

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Den nya sjukförsäkringen är trots sina brister bland det mest positiva som hänt .

    Ja, sannerligen.

    I dagarna avslöjades förresten ännu en skandal. En sjukling i behov av vård om ca 20 timmar per vecka, hade lyckats anställa en stab om 6 man för att "vårda". Gissa om alla 6 var familjemedlemmar?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-03, 23:50

    ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Den nya sjukförsäkringen är trots sina brister bland det mest positiva som hänt .

    Ja, sannerligen.

    I dagarna avslöjades förresten ännu en skandal. En sjukling i behov av vård om ca 20 timmar per vecka, hade lyckats anställa en stab om 6 man för att "vårda". Gissa om alla 6 var familjemedlemmar?

    Jak inte första.... inte vara bidrag till mina kusiner?? jak ska döta dig jefla ...
    jak SKA ha bitag till kusiner, de vara berättigade .
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-03, 23:53

    theward skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske har du haft nåt embyo till argument i sakfrågan. Tyvärr har det isåfall drunknat i dina maniska personangrepp.

    Den nya sjukförsäkringen är utmärkt. Det tycker också de rödgröna.

    Den nya sjukförsäkringen är trots sina brister bland det mest positiva som hänt .

    För vem? för de som inte är sjuka...det är ju bra jippi.......

    Gud förlåter dem säkert ty de vet inte bättre än att bara se till sitt eget bästa enkom

    Sponsored content


    Alliansens ordlista  -  sammanfattning 2010.03.22 - Sida 19 Empty Sv: Alliansens ordlista - sammanfattning 2010.03.22

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 10:54