theward skrev:ericTheDog skrev:theward skrev:ericTheDog skrev:Din verklighetsuppfattning har hittills haft stora brister. Så kommer det nog fortsätta. Innan årsskiftet skulle du idag inte ha någon sjukersättning enligt dig själv. Du hade uppenbarligen fel även där. Det tycks inte gå någon större nöd på vare sig dig eller Anna.
har ingen sjukersättning......
har aldrig haft...
Dock har jag sjukpenning och svar ja...jag var oerhört osäker om jag hade möjlighet att få den förlängda sjukpenningen.
Men det har jag hittils fått, peppar peppar
Min verklighetsuppfattning är prima, men tvärtemot dig så känner jag väl befogad oro...
Du kör mer med principerna: "det händer aldrig mig" och "de det ändå händer de är det iofs "synd om", men det bryr ju inte mig"
FÖRRUT OCH C.A 2 ÅR FRAMÅT FANNS MÖJLIGHETN ATT HA TIDSBEGRÄNSAD SJUKERSÄTTNING......SEN TAS DEN BORT.
DÅ INFALLER ETT STORT GLAPP MELLAN 550 DAGAR OCH "EVIGHETEN" SAS
FOLK BLIR MAO INTE ETT DUGG FRISKARE ELLER MER ARBETSFÖRA, DE BLIR BARA UTFÖRSÄKRADE. ALLTSÅ ÄR DET BARA EN PAPPERSPRODUKT FÖR ATT FRISERA SIFFRORNA OCH INGEN HJÄLP/STÖD... WHATEVER FÖR DE LÅNGTIDSJUKA/KRONISKT SJUKA
Givetvis borde man ha kvar den tidsbestämda och istället ta bort den permanenta(om man ska ta bort nått öht), men det blir ju dyrare för staten...men så mkt bättre för människorna och chansen till ett friskae liv vore mkt större
Bidrag som bidrag...
Du försöker få det att låta som om man efter 550 sjukdagar aldrig mer skulle kunna få ett enda bidrag. Skärpning.
JAG FÅR DET ATT LÅTA PRECIS SOM DET ÄR...
DU DÄREMOT VERKAR JU VARA TOTALT OBILDBAR, FATTAR DU INTE SVENSKA ???.............
KOM INTE DRAGANDE ATT DU ÄR PÅ DE SVAGAS SIDA ELLER ATT DU ÖHT VET VAD EMPATI OCH SYMPATI ÄR, FÖR DET VET DU INTE......
Obildbar?
Nej hade han varit det så hade ju även den gubben suttit där tillsammans med de andra gökungarna och levt på bidrag och ständigt gapat efter mer!