Vercingetorix skrev:Alltså var det inte annat än lösryckta och förvirrade antaganden från din sida. Föga överraskande...
Så allt som inte kan "bevisas" är endast "
lösryckta och förvirrade antaganden".
Gäller inte detta även beloppen som TPB anses ha åsamkat företag i skada? Det är ju (som alla VET) tekniskt OMÖJLIGT att BEVISA vilket skada som de åsamkat mediaindustrin så därför döms de på lösryckta och förvirrade antaganden?
Vercingetorix skrev:
Ifall Adobe skulle vilja ägna sig åt den typen av marknadsföring är jag rätt övertygad om att Adobe själva skulle vilja ha ett finger med i den kampanjen.
Självklart, men argumenteringen HANDLADE om HUR STOR EKONOMISK FÖRLUST som nedladdningen åsamkat Adobe. Vilket belopp anser DU är rimligt av Adobe att kräva i detta fall där det handlar om "missad" försäljning (yeah right!) på närmare 40 miljoner.
Vercingetorix skrev:
Det lustiga är att du ser dig som fullt kompetent och snar att kunna bedöma den ev ekonomiska vinsten med fildelning, men samtidigt ställer dig helt oförstående till att samma verksamhet istället kan ha precis motsatt ekonomiska effekt.
Okay, jag argumenterade för hur Adobe och Microsoft har GYNNATS av fildelningen. Skall bli RIKTIGT intressant att få läsa din teori om att de istället FÖRLORAT enorma belopp och HUR du kommer fram till detta. Uttryck dig snyggt, kommer troligen att rama in ditt inlägg.
Vercingetorix skrev:
Var precis inne på TPB för att ta ställning till din utsaga, och att säga att TPB inte uppmuntrar och aktivt hjälper till att tillhandahålla olaglig fildelning är på gränsen till imbecillt.
Vilken "utsaga" syftar du på nu?
De har en fildelningstjänst som de knappast BEHÖVER upplysa om hjälper till vid ALL fildelning (laglig & olaglig).
Uppmuntrar tillverkare av videokameror skapande av barnporr? Uppmanar tillverkare av sportbilar till att man bryter mot trafikregler? De har en länkmotor och lagrar endast dessa torrentfiler (som alltså inte innehåller varesig musik eller film) och på VILKET sätt menar du att de "uppmuntrar" andra till att bryta mot lagen? Är det ändå inte de som faktiskt BRYTER mot lagen som bör ta straffet isåfall?
Vercingetorix skrev:
Den verksamheten är helt uppenbart den direkta affärsidén. Och att öht nämna Google ens i samma andetag är direkt omdömeslöst. 30 miljoner Skr kan t o m vara ett alltför lågt bötesbelopp, men jag antar att beloppet kan återspegla både omfattning av nedladdning, samt med hänsyn till intäkter TPB haft sedan starten.
Affärsidé....intäkter?
Har du några BEVIS för intäkter eller rör det sig om lösa.....ja, du vet!
Vad jag kan se på deras sida så bönar de om donationer för att de skall ha råd att hålla sina servrar igång? Är det intäkterna från de snåla fildelarnas donationer som du syftar på?
Visserligen har de lite banners som borde generera intäkter men vilka belopp tror du att de genererar?
Nej visst ja, du skulle inte TRO eller ha några "lösryckta" utan bara framlägga BEVIS (var det inte så)?