Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

x-medborgare

Antal inlägg : 4745

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 16 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 18:53

råttan skrev:Vänstern vill lösa finanskrisen med skattehöjningar. Vilken överaskning!!!

Om man lånar pengar för att sänka skatten så får man mindre intäkter att betala lånen med.

Om man höjer skatten så har man pengar för div olika utgifter.Och inga dyra lån

vem gillar att betala skatt.
    Men rent logiskt så lär ju det röda alternativet inte leda till FOGDEN.

Inte för att jag är ekonom men i det lilla perspektivet inte fan tar jag lån för att betala hyran jag jobbar och skulle jag bli sjuk eller arbetslös så är jag jäkligt tacksam för välfärden som förvalatar mina försäkringar och hjälper mig i nöd.Och inte skrotar den för lånta pengar
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-04-29, 18:55

He-he, verkar som adressaten nåddes av budskapet. redcloak...

Behövs inget fördomskonto, det räcker att läsa dina, och framförallt martins töntiga inlägg.

Sen att redcloak anser sina tidigare presenterade åsikter vara fantasier får stå för honom/henne själv.

Ni har konsekvent varit emot alla skattesänkningar. En återgång till 2006 års nivå skulle innebära en chockhöjning.

Att man inom vänstern jobbar för mer bidrag och mindre arbete råder det väl i princip konsensus om.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-29, 18:56

Vem som lämnat något?

Du har väl lämnat ditt förnuft långt innan du trädde in på detta forum.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-29, 18:57

Det märks att du inte är ekonom.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 19:00

råttan skrev:Det märks att du inte är ekonom.

Ja för jag är smart nog att inte låna för mitt uppehälle vilket ekonomerna i alliansen inte fattar idiotin i Så ärligt jag är mycket tacksam att jag inte är ekonom utan har bara vanligt sunt bondförnuft.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-29, 19:01

Bra, du förstår iallafall vikten av att ha ett jobb.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 19:03

[b]Ni har konsekvent varit emot alla skattesänkningar. En återgång till 2006 års nivå skulle innebära en chockhöjning.[/]

Inte för alla. Vi är många som har bara sett höjda skatter och lägre inkomster. Så jag tycker inte synd om folk med mera pengar som får betala lika stor procent i skatt som vi andra gör.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 19:07

råttan skrev:Bra, du förstår iallafall vikten av att ha ett jobb.

Ja det gör jag och du hade förståss ingen kommentar angånde leva på lånta pengar eller ej ???
    Skulle du enkelt kunna förklara för mig vad det är som är så bra i alliansen låne politik.du vet mitt påstående att låna-betala tillbaka. med mindre intäkter????
    Eller är inte du heller ekonom utan en som sväljer allt blå säger bara för att färgen är snygg utan att fundera på konsekvenserna ???
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-29, 19:58

Att leva på lånta pengar är såklart inge bra. Det såg jag som självklart.

Dock ser jag inget orimligt i att statsskulden måste tillåtas öka och minska med konjunkturen då dessa svängningar är väldigt kraftiga.

rd vill att alla ska betala samma procent i skatt. Så långt går inte ens moderaterna och det vore onekligen ett dråpslag mot bidragslyftarna. Inte snällt alls.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 20:06

råttan skrev:Att leva på lånta pengar är såklart inge bra. Det såg jag som självklart.

Dock ser jag inget orimligt i att statsskulden måste tillåtas öka och minska med konjunkturen då dessa svängningar är väldigt kraftiga.

rd vill att alla ska betala samma procent i skatt. Så långt går inte ens moderaterna och det vore onekligen ett dråpslag mot bidragslyftarna. Inte snällt alls.

Å tack för att du svarade framför allt men då blir min fråga varför inte vänta med skattesänkningar till allt vänder.???
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 20:11

Återgång till 2006 års skattenivåer, chockhöjning ylar Mr. Råtta för full hals?
    Samtidigt som han också ylar att andra inte fattat någonting?

Vadå återgång till 2006 års nivåer, precis som Regndrottning säger, vi är många som fått finna oss i stå kvar där hela tiden!

Så vem det är som inte fattar, behöver man ju inte vara något snille för att förstå,
    ELLER HUR? MR. RÅTTA? geek
    Men det är nog mycket begärt att poletten ramlar ner hur kristallklar man än är?

Pssttt..., MR. RÅTTA!
    Leve Mona Sahlin & Co! bounce
    He, he, he! Very Happy
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 20:37

x-medborgare skrev:
    råttan skrev:Att leva på lånta pengar är såklart inge bra. Det såg jag som självklart.

Å tack för att du svarade framför allt men då blir min fråga varför inte vänta med skattesänkningar till allt vänder.???

Den ekonomiska vändningen kommer inte alls om inte skatten sänks nu!
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 20:44

blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:

utan förklaring hur du menar köper jag inte ditt svar. orsak se ovan låna betala mindre intäkter.
    Tänker du på tex ökad handel så för min del kommer den inte öka ser över hus lån knorrhåller på kosingen så jag slipper äta gräs när jag slutar jobba.Och jag tror inte jag är ensamen.
    om detta
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 20:56

x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:

utan förklaring hur du menar köper jag inte ditt svar. orsak se ovan låna betala mindre intäkter.
    Tänker du på tex ökad handel så för min del kommer den inte öka ser över hus lån knorrhåller på kosingen så jag slipper äta gräs när jag slutar jobba.Och jag tror inte jag är ensamen.
    om detta

Givetvis skall man inte låna eller trycka nya sedlar för att lösa dessa problem tror att det finns en enighet över blockgränserna där?
    Dock sitter inte vi som skriver här i beslutande församlingar och har inte alla papper på bordet för att ta ställning, annat än rent principellt!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 21:02

Allianspolitikens misslyckanden lyser igenom mer och mer,dessa skattesänkningar och nu också på lånade pengar till delar av folket har inte haft avsedd effekt,
    Dagens rapport från KI visar på motsattsen, dom som tillgodo gjort sig sänkningarna dom som redan hade det mesta är pessimistiska och samlar pengarna på hög,
    Och vi andra som inte fått någonting och behöver allt, har inga pengar, hjulen snurrar därmed hela tiden bara långsammare!
    Det är så den bistra sanningen och verkligheten ser ut i dagens borgarsverige! No
    Borgaralliansen tog över ett sverige med välfyllda kassakistor och en välskött ekonomi, och kommer lämna över ett sverige med statsfinanser i bankrutt! No
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 21:26

råttan skrev:

Vilket var inte det jag sade.... Mad
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 16 Empty kan någon ge en bra förklaring

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-29, 21:56

till att en som pluggat väldigt mycket, lagt kanske 10år av sitt liv till hårda studier betala högre % i skatt än en som legat på soffan och blir lågutbildad och lågavlönad?? samma skatt för alla, tex 25%, oavsett lön! det är rättvisa! typiskt sosseri att straffa en som kämpar! dessa jävla soffliggare har det för bra i Sverige!!!!!! inte konstigt att de som kan "föser" ut SINA penar till säkra ställen, vem fan vill betala till sådana som Red cloud, regndrottning etc!! inte jag i vartfall, jag kan lägga allt jag äger och har till dem som behöver, men till några gnälliga kommunistmammor som levt sitt liv på bidrag vill jag inte ge en krona!! inte till dem med nageltrång heller!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 22:01

Suck..., visserligen borde ju en sån upphöjd och ett självpåtalat snille som du begripa vad Regndrottning menar?
    Men i ditt fall är det nog tyvärr inte så, för ditt varumärke är ju att blunda för, och förneka allt utanför dina skygglappar, No

Precis som på ericTheDogs tid, Wink

Det Regndrottning säger är att vi inte betalar lika swkatt i dagens borgarsverige, och det vet du också, vi är alltså många som inte fått ta del av en enda skattekrona i Reinfeldts sverige! No

Men du har ju alltid varit tjatig och förnekande och inte minst nedlåtande mot dina åsiktsmotståndare, Mr. Råtta,
    Vad det betendet beror på, du kanske bor för nära sopskorstenen vid högdalsverket?

För en hel del av den skorstensröken landar väl över Hökarängen? Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 16 Empty martin ponken

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-29, 22:05

kan du tala om för mig vad jag tar för del av skattekronorna?? jag betalar ca 200.000:- varje månad i skatt samt sociala avgifter i de två små bolagen jag har, vad får jag för det!!!??? vad tar jag för del av det? du får ditt bidrag jag ger....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 22:05

Men vi andra ska vara med och betala din och din kärrings semesterresor,
    ändå är du inte nöjd, utan ylar tjuter och gnäller som en hungrig griskulting, pig

Men å andra sidan ska väl ett brakego och gris som du S-e-L, pig
    Yla, skrika och gny som en gris, så långt är ju allt trots allt väl, pig

Skönt att det snart är val, så Mona Sahlin & Co tar över och vrider allt till rätta igen, så hårda tider väntar, S-e-L, du får väl räkna med att det blir ett par pavor skumpa och ett kilo skaldjur mindre per år för din del? geek
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-29, 22:14

Fortfarande så har inte pensionärer fått HÖJD skatt för isf hade
    jag förstått klagomålen, pensionärer betalar precis lika mycket
    som de alltid har gjort skillnaden är att de i goda tider fick
    en HÖJNING som var STÖRRE än under sossarnas tid att sen finanskrisen
    kom ivägen är ju bara att beklaga.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 16 Empty en sak skall du ha klart för dig din jävla sopa

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-29, 22:16

ingen betalar för mitt levene utom jag själv!!! dessutom betalar jag ert också!!! du är då för jävla otacksam som hoppar på folk som jobbar och sliter för samhället, det är sådana som du som gör att fler&fler tänker på sig själv!!!! det finns folk runt om i världen som skulle dö för att ha det som du, och då om de jobbar!! ni får det gratis era otacksamma jävlar...jag blir så förbannad....
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-29, 22:23

lazy skrev:Fortfarande så har inte pensionärer fått HÖJD skatt för isf hade
    jag förstått klagomålen, pensionärer betalar precis lika mycket
    som de alltid har gjort skillnaden är att de i goda tider fick
    en HÖJNING som var STÖRRE än under sossarnas tid att sen finanskrisen
    kom ivägen är ju bara att beklaga.

Det är ingen som påstår att pensionärer och andra har fått höjd inkomstskatt...

Vad vi säger att skattesänkningarna gick inte ut till hela folket! Bara en viss del av folket. Medans många andra har fått se sina inkomster minska samt att andra skatter har höjts.

När sossarna genomförde stora skattesänkningen så gick den till alla! Plus att alla fick betala de nya skatterna som då infördes.... Ingen partiskhet..

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 22:23

martin7lindgren skrev:Men vi andra ska vara med och betala din och din kärrings semesterresor,
    ändå är du inte nöjd, utan ylar tjuter och gnäller som en hungrig griskulting, pig

Men å andra sidan ska väl ett brakego och gris som du S-e-L, pig
    Yla, skrika och gny som en gris, så långt är ju allt trots allt väl, pig

Skönt att det snart är val, så Mona Sahlin & Co tar över och vrider allt till rätta igen, så hårda tider väntar, S-e-L, du får väl räkna med att det blir ett par pavor skumpa och ett kilo skaldjur mindre per år för din del? geek

Vet Mona om att du sitter här och skriver i hennes namn martin?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 16 Empty dessutom

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-29, 22:26

är du helt jävla dum i skallen!! ser du inte att sossriet rasar!!?? folk, NORMALT folk vill inte ha Mona och hennes jävla okunnighet & fiffel, tom pensionärerna, de som jobbat och slitit hela livet vill säga, inte packet, har övergett sossepatrasket och insett att Alliansen är det enda raka!! hur tror du det blir nästa år? när Alliansen kommer ge pensionärerna mer i plånboken, av de pengar som finns sparat i ladorna, då kommer Mona dra en säck över skallen och försvinna!!
    men ni jävla rödstrumpor förstår ju ingenting, men fortsätt och tro på de röda!! leve STALIN!!! en sak till är ju skrattretande, om Mona skulle styra så blir det ingen skillnad för er, ingen fastighetsskatt, marginella höjningar etc, ni får inte mer!!! det enda ni kan säga är får får får får får... varför FÅR!!!! jag inte mer, ni får väl förfan göra rätt för er som alla andra!!!!inte en krona skall ni ha med er inställning

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:06