Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 28 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-05-07, 23:50

Det finns dock en del korkade meddebattörer som anser att ingen ska få tillgodogöra sig mer än de basbehov som kommunisterna definierar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 01:53

Mr. Blue, släpp taget om mammas kjol en gång för alla, en fullt frisk och vuxen person går långtidsarbetslös och utnyttjar enligt egen utsaga alla i sin omgivning,
    Hur var det du sa Mr. Blue, att du som arbetslös och det är sossarnas fel sa du, och då har du gått rätt länge nu inte får en enda krona i varken akassa eller socbidrag, för du har ju mamma släkt och vänner att snika och utnyttja istället, No

Mr. Blueheaven, en riktig vardagshjälte!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 01:56

Jag hör vad du säger Mr. Råtta!
    Du talar om dina korkade "medebattörer", ja du har ju några stycken,
    Tur att inte vi, dina "motdebattörer" dras med samma problem?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-08, 10:20

x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:Tror att behoven varierar beroende på var man står på Maslov's trappa!

inte ett normalt behov snarare ett skapat..I födelse ögonblicket är vi alla nakna.

Varför har du skaffat barn det behövs väl inte enligt dina basbehov?

Det var en av de mest korkade inlägg jag läst på länge..
    Vad i helvete har det med basbehov för personlig överlevnad att göra ???
    Och har du hört mig klaga att jag inte skulle fixa mina ungar.
    Eller att dom på något sätt skulle kränka mitt basbehov. jissus!!!!!!!!!!!!!

Innan du går upp i taket så skall du kanske ta reda på vad Maslov's trappa är för något?

Går säkert bra med wikipedia eller något annat!

Här påtalar man att behoven är olika för olika människor och så reagerar folk på detta viset!

JISSES vad FAN är det med folk? affraid
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 10:27

Du menar alltså Mr. Blue, att olika människor har olika behov?
    Ja så är det nog, men vems behov är viktigast, om någon har behov av golfbanan, skumpa och skaldjur, är det lika stort som om andra har behov av mat på bordet och tak över huvudet?
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 11:52

martin7lindgren skrev:Rätt Cleopatra, sen är det ju när det är svårt så prövas vännerna,
    Tydligen klarade din kille prövningarna, och det är värt mycket, för i ditt fall dig!

Nu vet jag iofs inte vad du syftade på när du skrev "Rätt Cleopatra" men om du försökte rätta mig så kan jag meddela att mitt NEJ! gällde GA:s påstående att röstade på "Rödingarna" (hur man nu kan rösta på fiskar)i de två senaste valen. Gillar nämligen inte att folk uttalar sig om något de tror jag står för utan att ha en susning om vad de pratar om. Det roliga är att många på vänstersidan vill putta mig åt högern, medan fler högeranhängare är övertygade om att jag tillhör vänstern.... Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 12:02

Ursäkta om jag var otydlig Cleopatra, försökte inte på något sätt rätta dig, nej, nej!
    Det jag sa var helt rätt Cleopatra att den som är sjuk eller skadad med smärtor, efter att ha jobbat inom vården som du gör,
    Och dessutom har fem barn, har absolut ingenting att be om ursäkt för, No

Du verkar vara en kämpe, tvivlar inte en sekund på att du gör ditt bästa,
    Sen att du har din kille/man som ett starkt stöd förvånar inte mig,
    Han tycker ju om sin Cleopatra? Wink
    Och det är nog inte så svårt!

Hoppas jag varit tydligare nu, så frågetecknet är raderat, självklart vill jag inte att du ska lacka till mot mig!

Tar inte åt mig, för det där du säger dig stå för, jag vet ju att vi inte delar åsikter i mycket, men jag gillar dig bra ändå, och ifrågasätter inte dig!

m.v.h. Martin! sunny
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 12:13

martin7lindgren skrev:Du menar alltså Mr. Blue, att olika människor har olika behov?
    Ja så är det nog, men vems behov är viktigast, om någon har behov av golfbanan, skumpa och skaldjur, är det lika stort som om andra har behov av mat på bordet och tak över huvudet?

För den människan kanske det är det Martin. Då står den personen på Maslows trappsteg för "självförverkligande". Om någon började på botten och har kämpat sig upp, trappsteg för trappsteg med självförverkligande som mål, är det då rätt att förneka denne tillfredställelsen av att nå sitt mål med motiveringen att andra har det sämre och står längre ner i trappan? Visst ska man sträcka ut en hjälpande hand för att hjälpa andra att klättra uppåt, men behöver man verkligen själv klättra neråt för den trappa man kämpat så för att bestiga för att hjälpa dem, och ska man göra det om dessa inte själva kämpar för att ta sig uppåt utan förväntar sig att bli buren hela vägen?

Frågan är inte var på trappan man befinner sig, utan hur man beter sig på det trappsteg man är.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 12:22

Självklart inte, alla har samma rätt att komma så högt man kan i trappan, det har väl aldrig jag sagt något om,
    Däremot har jag ingen förståelse för dom som anser att trappan tillhör bara dom själva,
    Och sånt folk stöter t.ex jag på dagligen här på forumet som du vet,

Har sagt många gånger att det kan ju inte vara fel att kämpa sig upp och nå sina mål,
    Men det är fel att hindra dom sämst ställda tillgång till trappan, vilket en hel del människor försöker!

Genom att kalla sjuka för lata bidragslyftare, och snacka om svältgränsen o.s.v!

Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-05-08, 12:23, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 12:22

martin7lindgren skrev:Ursäkta om jag var otydlig Cleopatra, försökte inte på något sätt rätta dig, nej, nej!
    Det jag sa var helt rätt Cleopatra att den som är sjuk eller skadad med smärtor, efter att ha jobbat inom vården som du gör,
    Och dessutom har fem barn, har absolut ingenting att be om ursäkt för, No

Du verkar vara en kämpe, tvivlar inte en sekund på att du gör ditt bästa,
    Sen att du har din kille/man som ett starkt stöd förvånar inte mig,
    Han tycker ju om sin Cleopatra? Wink
    Och det är nog inte så svårt!

Hoppas jag varit tydligare nu, så frågetecknet är raderat, självklart vill jag inte att du ska lacka till mot mig!

Tar inte åt mig, för det där du säger dig stå för, jag vet ju att vi inte delar åsikter i mycket, men jag gillar dig bra ändå, och ifrågasätter inte dig!

m.v.h. Martin! sunny

Hehe, det är lugnt Martin, jag tog det faktiskt inte som personlig kritik, riktigt så känslig är jag inte.

Jag ville bara klargöra vad mitt nej stod för eftersom jag insåg att det kunde feltolkas eftersom GA gjorde två påståenden. Om GP och hans regering menade att alla sjukbidragstagare är fuskare med sina hårdare regler för sjukskrivningar, eller om de faktiskt ville åt de som verkligen fuskar till förmån för de verkligt sjuka vet jag inte. det kan bara de svara på även om man också kan göra sin egen tolkning.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 12:29

Som jag sagt tidigare och säger igen, visst har du och jag olika åsikter i mycket,
    men det har vi ju vår fulla rätt och ha,
    Men det hindrar inte mig att tycka att du är en bra, och kristallklar debattör,

Helt enkelt en person som man hellre är vän med, än ovän, iallafall jag, därav ville jag förtydliga mig,

Därmed kan du sträcka på dig Cleopatra, sunny
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 12:30

martin7lindgren skrev:Självklart inte, alla har samma rätt att komma så högt man kan i trappan, det har väl aldrig jag sagt något om,
    Däremot har jag ingen förståelse för dom som anser att trappan tillhör bara dom själva,
    Och sånt folk stöter t.ex jag på dagligen här på forumet som du vet,

Har sagt många gånger att det kan ju inte vara fel att kämpa sig upp och nå sina mål,
    Men det är fel att hindra dom sämst ställda tillgång till trappan, vilket en hel del människor försöker!

Genom att kalla sjuka för lata bidragslyftare, och snacka om svältgränsen o.s.v!

Fast i och med att du ställde ett behov emot ett annat så ifrågasatte du faktiskt dem som stod längre upp i trappan Martin. Självklart är det förkastligt att ta sig upp för trappan genom att kliva över och på andra klättrare och sen sparka ner dem som kommer efter en för att stå ensam i topp, men det är lika förkastligt att åka snålskjuts upp, kräva att bli buren eller stå längre ner och hytta med näven åt de som befinner sig högre upp utan att själv ens försöka klättra.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 12:39

martin7lindgren skrev:Som jag sagt tidigare och säger igen, visst har du och jag olika åsikter i mycket,
    men det har vi ju vår fulla rätt och ha,
    Men det hindrar inte mig att tycka att du är en bra, och kristallklar debattör,

Helt enkelt en person som man hellre är vän med, än ovän, iallafall jag, därav ville jag förtydliga mig,

Därmed kan du sträcka på dig Cleopatra, sunny

Haha, kan ju inte sträcka på mig, det gör ont Wink men tack iaf Martin.

Jag försöker alltid att vara vän med alla, även mina meningsmotståndare. Så länge de låter mig ha mina åsikter utan att för dessa kasta okvädningsord efter mig eller sätter sig på höga hästar och tror sig förmer än mig för att de är så övertygade om att just de har rätt, så är alla ok för mig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 12:46

Då förstår du varför jag blir förbannad på den del av forumhögern, (ta inte åt dig nu, avser inte dig), har överhuvudtaget inte placerat dig i något fack,
    då min bild av dig Cleopatra är en tjej som tycker mycket om det mesta, en tjej som vet vad hon vill,
    Det kan väl inte vara fel bild, tror jag inte!

När man roar sig med att jaga efter mig med blåslampa, och jag blir kallad allt möjligt, lat, knarkare fyllo bl.a?

När jag i själva verket fört en hitills 7 år lång kamp, utan några missöden för att få kontroll på livet igen, med allt vad det innebär,

En kamp jag är stolt över att börja vinna, med allt det innebär av villkor, mina barn, barnbarn, mitt handikapp, mina barns mamma som gjorde sin levertransplantation, ta över mitt hyreskontrakt, min sambo som fått diabetes2, ja prövningarna är hur många som helst,

Och då har jag bara kommit i närheten av trappan, sen tror man ju att andra är lika som man själv, därmed tror ju jag att dom flesta andra i liknande situationer som jag också gör sitt bästa!

VAD ÄR DÅ KONSTIGT ATT JAG INTE KÖPER OLYCKSKORPARNAS FÖRSÖK; ATT FÖRDUMMA MIG!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 12:51

Pust..., Skönt och höra Cleopatra, för här har du en som inte kastar någonting efter dig, No
    Tycker hur bra som helst om dig, du är helt okey!

P.S Du får väl se sträckningen som lite gymnastik kanske, Wink
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 13:09

martin7lindgren skrev:Då förstår du varför jag blir förbannad på den del av forumhögern, (ta inte åt dig nu, avser inte dig), har överhuvudtaget inte placerat dig i något fack,
    då min bild av dig Cleopatra är en tjej som tycker mycket om det mesta, en tjej som vet vad hon vill,
    Det kan väl inte vara fel bild, tror jag inte!

När man roar sig med att jaga efter mig med blåslampa, och jag blir kallad allt möjligt, lat, knarkare fyllo bl.a?

När jag i själva verket fört en hitills 7 år lång kamp, utan några missöden för att få kontroll på livet igen, med allt vad det innebär,

En kamp jag är stolt över att börja vinna, med allt det innebär av villkor, mina barn, barnbarn, mitt handikapp, mina barns mamma som gjorde sin levertransplantation, ta över mitt hyreskontrakt, min sambo som fått diabetes2, ja prövningarna är hur många som helst,

Och då har jag bara kommit i närheten av trappan, sen tror man ju att andra är lika som man själv, därmed tror ju jag att dom flesta andra i liknande situationer som jag också gör sitt bästa!

VAD ÄR DÅ KONSTIGT ATT JAG INTE KÖPER OLYCKSKORPARNAS FÖRSÖK; ATT FÖRDUMMA MIG!

Frågan är om det verkligen är värt din sinnesfrid att bli så upprörd över de som troligtvis inte förstår din kamp och vad du gått igenom? Kan det inte räcka med att du vet vad som är sant och riktigt, och att dem du verkligen bryr dig i gör det?

Visst försöker jag också försvara mig om jag känner mig orättvist anklagad, men dels är det faktiskt så att en del inte är mottagbara för argument och dels har det ganska stor betydelse hur man försvarar sig. Vi har ju diskuterat detta tidigare så du vet min inställning, men jag kan bara återigen säga att man oftast (inte alltid) blir bemött som man själv bemöter andra. Är inte jag ett levande bevis på detta? De flesta bemöter mig och mina argument med respekt och egna argument även om de inte håller med mig och flera av dem är dem du ständigt ligger i fejd med. Det kan ju bero på att jag själv visar dem respekt genom att inte hoppa på dem personligen, bara deras åsikter. Nu vet jag hur infekterat det är här på forum, ingen kommer ihåg vem som kastade första stenen och alla hävdar att det var "Inte Jag" (Den jäveln bor förresten här hemma, för så fort jag frågar ungarna vem som är ansvarig för något så skriker alla i kör "Inte Jag"!!! Laughing

Nu säger jag inte att det är ditt ansvar att avsluta pajkastningen, jag säger bara att någon måste vara trygg och stark nog att slänga näven i bordet och säga "-Nu är det nog!" och varför inte visa att denne person är du? Ibland är det faktiskt modigare att inte ta upp handsken när någon bjuder in till duell.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 13:31

Tyvärr är det inte så enkelt, jag för inte bara min talan, talar för många i liknande situationer,
    Alla har inte chansen till forum och liknande, har inte ens en aning om många människors attityder,
    Kan alltså inte bli för många uppe på barrikaderna, så är det tycker jag!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-08, 13:42

martin7lindgren skrev:Tyvärr är det inte så enkelt, jag för inte bara min talan, talar för många i liknande situationer,
    Alla har inte chansen till forum och liknande, har inte ens en aning om många människors attityder,
    Kan alltså inte bli för många uppe på barrikaderna, så är det tycker jag!

Martin igentligen har hon en poäng.. Själv har jag just beslutat att det finns en person här som överhuvudtaget inte kommer att få min uppmärksamhet längre han är helt enkelt inte värd min uppmärksamhet och besväret. Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 13:45

Ja jag vet att hon har en poäng, men tyvärr tror jag inte det förändrar så mycket,
    dessa tomtar kommer då bara gå på som vanligt oemotsagda tror jag,
    Kanske t.o.m med mer blodad tand, då man kanske ser det som att jag kastar in handuken!
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-08, 13:55

SiP skrev:
    kanaljen skrev:
    martin7lindgren skrev:Äsch..., Forumpajasen och clownen Mr. Raahhhmmmm, har helt enkelt suttit i garderoben igen, och precis slickat av lilla tummen,
    Och då åker skylten fram på direkten! Wink

Hoppas bara att han inte glömmer torka sig runt munnen innan han börjar yla på forumet! No

Herregud, vilken tramsig tråd detta är. Att det öht är någon som ids skriva i den.

Ehhh, du iddes precis......

Förvisso, men........
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-08, 13:56

martin7lindgren skrev:Ja jag vet att hon har en poäng, men tyvärr tror jag inte det förändrar så mycket,
    dessa tomtar kommer då bara gå på som vanligt oemotsagda tror jag,
    Kanske t.o.m med mer blodad tand, då man kanske ser det som att jag kastar in handuken!

Nä då vad skall dom tjafsa om om de inte får någn respons låt dom slå huvudet blodigt om det roar dem jag anser mig stå över sådant.
    Hur skall dom få blodad tand utan gensvar ???
    Det visar väl snarare på deras egen dumhet Very Happy
    Kastar in handuken nä inte visar bara din överlägsenhet över dumhet.. Very Happy Very Happy
    Men alla för köra efter hur dom känner. Very Happy Very Happy
    Du vet bakgrund och sociala tillhörighet är inte ett bevis för vad man har bakom pannbenet. lovar..
    Du kan vara miljonär och hög utbildad utan att åstakomma något med ditt liv.
    Boklig kunskap är inget bevis för intelligens.. Very Happy Fast kan delvis förstå dig jag själv har inte varit i närheten av vad du har fått stå ut med
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 14:32

Se där, Mr. Kanalj in i väggen igen! Wink
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-05-08, 20:36

Jag tyckte er debatt om stegen var flummig men ändå lite greppbar. Därför ger jag gärna min syn på den.

Som jag ser det så vill vänstern kapa stegen redan på första trappsteget. Ni vet - till var och en efter (bas)behov - därmed kommer alla att få det ungefär lika dåligt. De som gillar att arbeta hårt och sträva efter något kommer att lida mest. Alla får betala priset i form av urholkad välfärd och utbredd alkoholism.

martin bekymrar sig vidare över att han fått för sig att såna som jag skulle vilja hindra människor att komma fram till stegen. Ingenting kan vara mer felaktigt. Faktum är ju att Toblerone just föreslagit att de som står rätt högt på denna stege - de rikaaste bidragslyftarna - ska belönas med mångmiljardsatsningar. De som har det allra sämst - förtidspensionärer och socialbidragstagare - ska enligt Toblerone ingenting få. Tydligare har det sällan varit vem som hindrar de som är utanför att nå fram till stegen.

När jag påpekat detta har martin kallat mig allt möjligt. Jag bryr mig inte. Mitt syfte är redan uppnått då det står väldigt klart vem som är vad.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 21:00

Dina påpekanden Mr.Råtta bygger oftast på hur lat, full eller påtänd jag är,
    Och ser du trappan som något alla får det lika dåligt,
    Tycks du i vanlig ordning inte begripit någonting!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-05-08, 21:57

http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/bara-var-25e-svensk-tror-mest-pa-mona-sahlin-i-eu-sammanhang-1.861909

Mona bli sågad återigen, hoppas hon har många toblerone att trösta sig med No

Bara 1 av 25 tror på Mona No

Måste vara du då martin? Smile

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:45