Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

blueheaven

Antal inlägg : 5228

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  blueheaven 2009-05-07, 12:20

martin7lindgren skrev:Mr. Råtta! Ja sparka på dom som har det svårast i samhället vet ju du det mesta om,
    Du Mr. Råtta missar ju inga chanser att hosta ur dig ditt skit, No

RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla är något du kommer få lära dig vare sig du vill eller inte, efter valet 2010!

Och vad innebär det i vänsterns värld martin?

Deportering till Gulag för oliktänkande? affraid
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 14:01

Very Happy Mr. Blueheaven! No

Tjejen hela dagen, Mona Sahlin! bounce
    Sveriges nästa statsminister, mona Sahlin! bounce

Det du Mr. Blluuueeee, ha, ha, ha, ha! Wink
    Sug på den karamellen pysen! Ha, ha, ha! Very Happy

SMAKAR BRA VA? Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-05-07, 14:06

"Och vad innebär det i vänsterns värld martin?"

Martin kan säkert svara för sig men...

"RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET"

av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.....var det så svårt
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-05-07, 14:11

martin7lindgren skrev: Very Happy Mr. Blueheaven! No

Tjejen hela dagen, Mona Sahlin! bounce
    Sveriges nästa statsminister, mona Sahlin! bounce

Det du Mr. Blluuueeee, ha, ha, ha, ha! Wink
    Sug på den karamellen pysen! Ha, ha, ha! Very Happy

SMAKAR BRA VA? Very Happy

Inte ens som sosse kan jag hålla med dig, en del politiker faller på att de har ett skelett i garderoben....Mona delar garderob med en hel djävla kyrkogård...

Så kastar dom inte ut henne och sätter in en som folk har förtroende för så losar vi till borgarna igen..

B.t.w. hörde idag att man kan jämnföra alliansen med Seinfeld, tre män som gör allt fel och ett hysteriskt fruntimmer...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 14:27

Den var bra, "SEINFELDALLIANSEN"!
    Har jag aldrig hört förut! Very Happy

Ja jisses, REINFELDTALLIANSEN & SEINFELDALLIANSEN rimmar ju hur bra som helst!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-07, 14:31

dags för denna igen..

stämmer bra in på...vissa
    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Vanster

dock ser jag ingen likhet med seinfeld förutom namnet..=)

knatte fnatte och tjatte däremot är en träffade beskrivning av rödgrönaröran och framförallt dras "politik"
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Empty Ja vi kan säkert göra undantag för vissa

Inlägg  theward 2009-05-07, 16:11

blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Mr. Råtta! Ja sparka på dom som har det svårast i samhället vet ju du det mesta om,
    Du Mr. Råtta missar ju inga chanser att hosta ur dig ditt skit, No

RÄTTVISA, SOLIDARITET och TRYGGHET åt alla är något du kommer få lära dig vare sig du vill eller inte, efter valet 2010!

Och vad innebär det i vänsterns värld martin?

Deportering till Gulag för oliktänkande? affraid

Forumhögern kan säkert få hälsa på Gulag, om de så gärna vill Wink
    theward
    theward

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Empty Tog det långt tid att klä ut sig till talibam??

Inlägg  theward 2009-05-07, 16:14

fredrik rahm skrev:dags för denna igen..

stämmer bra in på...vissa
    LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Vanster

dock ser jag ingen likhet med seinfeld förutom namnet..=)

knatte fnatte och tjatte däremot är en träffade beskrivning av rödgrönaröran och framförallt dras "politik"

Är skägget äkta eller kör du med fuskskägg??
    Kanske du kört en "Jackass" och tagit håret från ett annat ställe och klistrat på Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 16:25

Äsch..., Forumpajasen och clownen Mr. Raahhhmmmm, har helt enkelt suttit i garderoben igen, och precis slickat av lilla tummen,
    Och då åker skylten fram på direkten! Wink

Hoppas bara att han inte glömmer torka sig runt munnen innan han börjar yla på forumet! No
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-07, 16:54

martin7lindgren skrev:Äsch..., Forumpajasen och clownen Mr. Raahhhmmmm, har helt enkelt suttit i garderoben igen, och precis slickat av lilla tummen,

Hoppas bara att han inte glömmer torka sig runt munnen innan han börjar yla på forumet! No

Herregud, vilken tramsig tråd detta är. Att det öht är någon som ids skriva i den.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-05-07, 17:03

kanaljen skrev:
    martin7lindgren skrev:Äsch..., Forumpajasen och clownen Mr. Raahhhmmmm, har helt enkelt suttit i garderoben igen, och precis slickat av lilla tummen,

Herregud, vilken tramsig tråd detta är. Att det öht är någon som ids skriva i den.

Ehhh, du iddes precis......
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-05-07, 18:49

cleopatra skrev:
    SiP skrev:
    Sniperace skrev:
    SiP skrev:
    Sniperace skrev:
    SiP skrev:Sen kan man ju välja om man vill sitta hemma och pilla naveln eller om man vill försöka jobba...

Det är oftast inte handikappet som stoppar, utan viljan.

Annars kan man ju alltid lägga en ost på ryggen....

Men sedan kvittar det HUR mycket man än vill jobba om man inte kan göra sig förtjänt av sin lön, dvs dra in vad man kostar till arbetsgivaren.

Det finns nog inte många som agerar välgörenhet och anställer enbart för att en sjuk inte ska behöva vara hemma.

Vem tror du en normal arbetsgivare väljer, den som är frisk och stark och som lätt jobbar in sin lön, eller en sjuk som ofta behöver stanna hemma och som inte klarar av att göra en arbetsinsats som betalar sig?

Det du skriver är alltså att om någon har ett handikapp av någon form så är det bara att glömma att jobba??

De jag träffar på mitt jobb som är handikappade klara sina uppgifter galant, häromdagen träffade jag en nätverkstekniker i Stockholm, han var gravt synskadad, men gjorde precis lika mycket som någon annan där, men jag kanske skall tala om för honom att han bara är till last för sin arbetsgivare och bör gå hem???

B.t.w. Arbetsgivare har i dag möjlighet att få bidrag om de anställer en långtidssjukskriven.....
    Nej, jag menar att man SKA kämpa och göra allt för att lyckas, men ska den som ÄR sjuk och därför INTE får några jobb, och som både läkare FK och arbetsförmedling tvingar stå utanför arbetslivet istället ta sitt liv?

HUR tycker du de ska försörja sig?

Hur tycker du till ex min far som var totalförlamad skulle arbeta, med bara två fingrar rörliga?

Vilka saker vill du att en som har fruktansvärda smärtor och känselrubbningar samt allmän fumlighet ska arbeta med? köra stadsbussen?

Din blinde vän, hur tror du han skulle klara sitt jobb om hans händer dessutom var förlamade?

Du får nog lära dig livets verklighet, vill du betala för att alla sjukpensionerade ska vara på skyddad verkstad så får du vara beredd på att det blir DYRT, varje sådan plats kommer kosta väldigt mycket mer än det ger, och pga de åtgärder som behövs runt detta blir dyrare än att TVINGA dessa att vara hemma.

Det verkar som du TROR att de VILL vara hemma, men sanningen är att de flesta faktiskt inte har någon högre önskan än att de var friska och FICK jobba

De flesta vill jobba och försörja sig själv ..ja!

men sen finns det dom som väljer att vara hemma trots att möjligheten finns att jobba, det är dessa parasiter som gör det omöjligt i det närmaste att de som verkligen inte kan jobba får problem med FK, har aldrig påstått att en totalförlamad skall tvingas att söka jobb, men det kommer hamna där om inte dessa frigångare sorteras ut och sätts under press.

Visst finns det fuskare som utnyttjar systemet, det har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Det handikapp ni glömde nämna är SMÄRTA! Hur mycket man än vill tillbaka så GÅR det inte så länge det gör så ont så man gråter efter ett halvt arbetspass trots starka smärtstillande tabletter. Utan smärta men med en funktionsnedsättning kan man kanske hitta ett jobb som man kan klara trots sitt handikapp, men smärta är så nedbrytande att man inte orkar.

Även om man kan hitta ett lättare arbete och jobba halvtid och precis klara det, HUR kul är det att bara arbeta och sen ha svåra smärtor så man inte har NÅGOT liv utanför arbetet? Att aldrig kunna göra något roligt och socialt för man måste "spara sig" till arbetet. Jag levde så i 1 1/2 år, och höll på att totalt gå in i väggen. Jag blev så deprimerad av ständiga smärtor och av att aldrig kunna göra NÅGONTING som jag tyckte var roligt för att jag då inte orkade jobba. Det var då jag bestämde mig för att operera mig, för det var inget liv. För mina barn hade jag lika gärna kunnat vara död, dem orkade jag aldrig med iaf, och att min man stod ut är ett under....

GÖRAN PERSSON SA SJUKA ÄR FUSKARE

NI RÖSTADE PÅ RÖDINGARNA 2002 OCH 2006!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-05-07, 18:51

Corven skrev:Jo, det är ganska sanslöst med de nya reglerna för sjukskrivning.

Visst fanns det ett behov att rensa upp i sjukskrivningarna, men jag tror inte att initiativtagarna menade det så som det nu har blivit. Du blir ju inte ens sjukskriven för cancer, om du inte ligger inlagd på sjukhus. Är du frisk nog att vistas hemma, så är du frisk nog att jobba.

Blindtarmsoperationer blir du utskriven för dagen efter operationen numera, utan sjukskrivning.....

VILKA GAV SOCIALSTYRELSEN I UPPDDRAG FÖR STRIKTARE RIKTLINJER FÖR SJUKSKRIVNINGARNA?

SOCIALDEMOKRATER 2005!!

VILKA RÖSTADE NI PÅ 2006? RÖDINGARNA!!!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-05-07, 20:23

"av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.....var det så svårt"

Inte så kul att sitta på stor förmåga och små behov i det läget...Vem ska tvinga dessa att jobba häcken av sig för sådana som anser sig ha stora behov?
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-05-07, 20:41

Blåfront skrev:
    cleopatra skrev:
    SiP skrev:
    Sniperace skrev:
    SiP skrev:
    Sniperace skrev:
    SiP skrev:Sen kan man ju välja om man vill sitta hemma och pilla naveln eller om man vill försöka jobba...

Det är oftast inte handikappet som stoppar, utan viljan.

Annars kan man ju alltid lägga en ost på ryggen....

Men sedan kvittar det HUR mycket man än vill jobba om man inte kan göra sig förtjänt av sin lön, dvs dra in vad man kostar till arbetsgivaren.

Det finns nog inte många som agerar välgörenhet och anställer enbart för att en sjuk inte ska behöva vara hemma.

Vem tror du en normal arbetsgivare väljer, den som är frisk och stark och som lätt jobbar in sin lön, eller en sjuk som ofta behöver stanna hemma och som inte klarar av att göra en arbetsinsats som betalar sig?

Det du skriver är alltså att om någon har ett handikapp av någon form så är det bara att glömma att jobba??

De jag träffar på mitt jobb som är handikappade klara sina uppgifter galant, häromdagen träffade jag en nätverkstekniker i Stockholm, han var gravt synskadad, men gjorde precis lika mycket som någon annan där, men jag kanske skall tala om för honom att han bara är till last för sin arbetsgivare och bör gå hem???

B.t.w. Arbetsgivare har i dag möjlighet att få bidrag om de anställer en långtidssjukskriven.....
    Nej, jag menar att man SKA kämpa och göra allt för att lyckas, men ska den som ÄR sjuk och därför INTE får några jobb, och som både läkare FK och arbetsförmedling tvingar stå utanför arbetslivet istället ta sitt liv?

HUR tycker du de ska försörja sig?

Hur tycker du till ex min far som var totalförlamad skulle arbeta, med bara två fingrar rörliga?

Vilka saker vill du att en som har fruktansvärda smärtor och känselrubbningar samt allmän fumlighet ska arbeta med? köra stadsbussen?

Din blinde vän, hur tror du han skulle klara sitt jobb om hans händer dessutom var förlamade?

Du får nog lära dig livets verklighet, vill du betala för att alla sjukpensionerade ska vara på skyddad verkstad så får du vara beredd på att det blir DYRT, varje sådan plats kommer kosta väldigt mycket mer än det ger, och pga de åtgärder som behövs runt detta blir dyrare än att TVINGA dessa att vara hemma.

Det verkar som du TROR att de VILL vara hemma, men sanningen är att de flesta faktiskt inte har någon högre önskan än att de var friska och FICK jobba

De flesta vill jobba och försörja sig själv ..ja!

men sen finns det dom som väljer att vara hemma trots att möjligheten finns att jobba, det är dessa parasiter som gör det omöjligt i det närmaste att de som verkligen inte kan jobba får problem med FK, har aldrig påstått att en totalförlamad skall tvingas att söka jobb, men det kommer hamna där om inte dessa frigångare sorteras ut och sätts under press.

Visst finns det fuskare som utnyttjar systemet, det har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Det handikapp ni glömde nämna är SMÄRTA! Hur mycket man än vill tillbaka så GÅR det inte så länge det gör så ont så man gråter efter ett halvt arbetspass trots starka smärtstillande tabletter. Utan smärta men med en funktionsnedsättning kan man kanske hitta ett jobb som man kan klara trots sitt handikapp, men smärta är så nedbrytande att man inte orkar.

Även om man kan hitta ett lättare arbete och jobba halvtid och precis klara det, HUR kul är det att bara arbeta och sen ha svåra smärtor så man inte har NÅGOT liv utanför arbetet? Att aldrig kunna göra något roligt och socialt för man måste "spara sig" till arbetet. Jag levde så i 1 1/2 år, och höll på att totalt gå in i väggen. Jag blev så deprimerad av ständiga smärtor och av att aldrig kunna göra NÅGONTING som jag tyckte var roligt för att jag då inte orkade jobba. Det var då jag bestämde mig för att operera mig, för det var inget liv. För mina barn hade jag lika gärna kunnat vara död, dem orkade jag aldrig med iaf, och att min man stod ut är ett under....

GÖRAN PERSSON SA SJUKA ÄR FUSKARE

NI RÖSTADE PÅ RÖDINGARNA 2002 OCH 2006!

Ehhhh... scratch FEL!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 20:47

Rätt Cleopatra, sen är det ju när det är svårt så prövas vännerna,
    Tydligen klarade din kille prövningarna, och det är värt mycket, för i ditt fall dig!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-05-07, 22:13

råttan skrev:"av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.....var det så svårt"

Inte så kul att sitta på stor förmåga och små behov i det läget...Vem ska tvinga dessa att jobba häcken av sig för sådana som anser sig ha stora behov?

Men, jag tycker du skall tänka på ordet 'behov'. Det betyder inte 'vill ha'.

Alla har vi samma BEHOV... mat, kläder, tak över huvudet. Däremot tar sig dessa behov olika former. Men grundbehoven är detsamma för ICA-Stina som för Djursholms-Kalle....

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-07, 22:17

Tror att behoven varierar beroende på var man står på Maslov's trappa!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-05-07, 22:49

Regndrottning,

Mat, kläder och tak över huvudet. Är det allt man får med vänstern som ledare.

Det hade de flesta redan för hundratals år sedan. Själv är jag beredd att jobba för att få mer. Jag vill ha en snabb dator, internetuppkoppling, mobil, bil, underhållning m.m m.m. Allt detta är fullt möjligt, men inte med kommunism. Då får man nöja sig med basbehoven och ett extremt tråkigt liv.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-07, 22:50

blueheaven skrev:Tror att behoven varierar beroende på var man står på Maslov's trappa!

inte ett normalt behov snarare ett skapat..I födelse ögonblicket är vi alla nakna.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 22:55

Så enkelt som helst, alla har vi ett behov till minst ett drägligt liv,
    Oavsett om vi är friska eller sjuka!

Något som forumhögern ska få lära sig och förstå, efter valet 2010?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 22:59

Ja den som vänjer sig med skumpa och skaldjur, har ju andra behov en den som aldrig dragit på sig sådana vanor?
    Självklart har vi olika behov, men alla har rätt till ett drägligt liv,

Men det tycker inte borgaralliansen och många av deras anhängare, dom tycker att allt tillhör dom själva! No
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-07, 23:17

x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:Tror att behoven varierar beroende på var man står på Maslov's trappa!

inte ett normalt behov snarare ett skapat..I födelse ögonblicket är vi alla nakna.

Varför har du skaffat barn det behövs väl inte enligt dina basbehov?
    theward
    theward

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Empty Du vet inte mkt om biologi va??

Inlägg  theward 2009-05-07, 23:21

blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:

Jakt på föda(sugreflexen), fallreflexen och fortplantningslusten är nedärva..

De har man från start sas...

Det är därför djurliv och människor öht existerar
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-07, 23:46

blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:

Det var en av de mest korkade inlägg jag läst på länge..
    Vad i helvete har det med basbehov för personlig överlevnad att göra ???
    Och har du hört mig klaga att jag inte skulle fixa mina ungar.
    Eller att dom på något sätt skulle kränka mitt basbehov. jissus!!!!!!!!!!!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:57