Är du säker på att du räknat rätt.
Kul att du har en aktiv fritid, du har ju rätt gott om den...
martin7lindgren skrev:Sorry Berra, så länge madamen går på som ett eko på vad sina polare säger och aldrig missar en chans så får hon antingen tåla eller varför inte sluta snacka med och om mig, helt, inte mig emot!
råttan skrev:Glöm inte skygglapparna martin.
Nu känner jag att det blivit dags att påminna om Toblerones sparkande på de som har det svårast.
råttan skrev:Du tror inte att någon av Toblerones sysslingars pysslingar kört rattfull nån gång?
Nu var ju dock problemet att Toblerone sparkar på de som har det svårast.
råttan skrev:Du tror inte att någon av Toblerones sysslingars pysslingar kört rattfull nån gång?
Nu var ju dock problemet att Toblerone sparkar på de som har det svårast.
lazy skrev:Mona S kläcker ur sej ideer som inte Maria Wetterstrand är med
på eftersom hon inte anser att MP är så "vänster". Mona S
kläcker ur sej ytterligare ideer som Lars Ohly inte gillar eftersom
han anser att de "andra" står för långt till höger, kan ngn
förklara hur de ska få ihop det till valet 2010?
GustavAnder skrev:
Dessa tre " samarbetspartners " är djupt oeniga om de mest fundamentala politiska frågor, har en spännvidd som borde omöjliggöra samarbete, likt förbannat påstår de sig samarbeta.
Corven skrev:GustavAnder skrev:
Dessa tre " samarbetspartners " är djupt oeniga om de mest fundamentala politiska frågor, har en spännvidd som borde omöjliggöra samarbete, likt förbannat påstår de sig samarbeta.
Ungefär samma sak sas när Alliansen bildades. Många trodde inte på att det skulle fungera. Resultatet, tja, det har väl blivit ungefär som man kan förvänta sig att resultatet blir med de rödgröna.
Dvs det största partiet kommer i realiteten ha makten, och dom andra kommer ha följa snällt i deras ledband....
Moderaterna styr alliansen som dom vill, och om de rödgröna vinner, så kommer sossarna styra som dom vill. Och precis som moderaterna kastar åt sina lydpartier små belöningar i form av att dom kan få igenom nåt förslag ibland, så kommer sossarna göra likadant.
Är det bra? Nej, jag tycker inte att det är bra att 1 parti sitter med makten. Även om det på pappret är flera som delar på den.
x-medborgare skrev:Corven skrev:GustavAnder skrev:
Ungefär samma sak sas när Alliansen bildades. Många trodde inte på att det skulle fungera. Resultatet, tja, det har väl blivit ungefär som man kan förvänta sig att resultatet blir med de rödgröna.
Dvs det största partiet kommer i realiteten ha makten, och dom andra kommer ha följa snällt i deras ledband....
Moderaterna styr alliansen som dom vill, och om de rödgröna vinner, så kommer sossarna styra som dom vill. Och precis som moderaterna kastar åt sina lydpartier små belöningar i form av att dom kan få igenom nåt förslag ibland, så kommer sossarna göra likadant.
Är det bra? Nej, jag tycker inte att det är bra att 1 parti sitter med makten. Även om det på pappret är flera som delar på den.
Exakt corven
Gillar inte vårat blocksystem. Det känns ofta som om det spelar ingen roll vilken ideologi man har eller känner sig närmast.
Att lägga sin röst på ett mindre parti ger en ingen garanti.
Vi har två partier i sverige ett rött ett blått.
Känns också lite som att små partier kan "lova" lite vad som dom riskerar icke att få genomföra sina ideer.
Corven skrev:GustavAnder skrev:
martin7lindgren skrev:Ta och ransaka dina egna du Mr. Blue!
Allians för sverige ger kannibalism inom politiken ett ansikte!