Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 33 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-05-12, 20:16

martin lille,

Är du säker på att du räknat rätt.

Kul att du har en aktiv fritid, du har ju rätt gott om den...
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-05-12, 20:57

martin7lindgren skrev:Sorry Berra, så länge madamen går på som ett eko på vad sina polare säger och aldrig missar en chans så får hon antingen tåla eller varför inte sluta snacka med och om mig, helt, inte mig emot!

Martin ingen guldstol för mig! men faktum återtår fanns ingenstans i inläggen bakåt på denna tråd som rendera ditt inlägg mot Lazy hon känner dig väl.

Jag står där jag står stadigt Martin men vänligen ta emot kritik mot vissa av dina inlägg veva inte på allt du tröttar bara ut dig.
    Som du vet på den gamla "goda" ab forum tiden så räta vi till varandra vid behov.
    Nu kör på mot sep/2010 om det blir diket eller ej vet vi ej mina tre procent för rödgröna står kvar.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-12, 21:24

Okey Berra, hör vad du säger, rakt framåt är vad som gäller, ingen back eller backspeglar, full rulle mot 2010! bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-12, 21:27

Oj, oj Mr. Sip, du skulle bara veta, pallet är i toppskick, där är du inget motstånd,
    Det är därför jag tramparpå bromsen och är snäll när det gäller dig,
    Man snor ju inte snasket från småbarn, No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-05-12, 21:27

Glöm inte skygglapparna martin.

Nu känner jag att det blivit dags att påminna om Toblerones sparkande på de som har det svårast.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-12, 21:32

råttan skrev:Glöm inte skygglapparna martin.

Nu känner jag att det blivit dags att påminna om Toblerones sparkande på de som har det svårast.

Lite tjatig är du om toblerone råttan hittas på något nytt ny ta reinfeltds pappas fyllekörning istället, dvs vodkareinfeldt som exempel.
    ombyte förnöjer sägs det prova ska du se.
    //berra
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-05-12, 21:45

Du tror inte att någon av Toblerones sysslingars pysslingar kört rattfull nån gång?

Nu var ju dock problemet att Toblerone sparkar på de som har det svårast.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 33 Empty och det gör inte Alliansen??

Inlägg  theward 2009-05-12, 21:52

råttan skrev:Du tror inte att någon av Toblerones sysslingars pysslingar kört rattfull nån gång?

Sånt där rent skitprat som du och andra pysslar med, kan ni ju stoppa upp någonstans...

Försök att ta reda på hur verkligheten ser ut, än att läsa ett "fint" partiprogram....

Det är nämligen så att fina ord, inte rättar till problemen.
    Utan det är handling som krävs.

jag kan säga precis vad som helst, men det är att genomföra och hålla det man lovat, som är svårt
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-12, 21:54

råttan skrev:Du tror inte att någon av Toblerones sysslingars pysslingar kört rattfull nån gång?

Säkert! finns ryggsäckar i alla släkten.
    Nåväl rådisen vit toblerone är gott sant ser bara så tjatigt j-lva blåfrontigt ut när du möljer på med toblerone i kvart och otid.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-12, 22:34

Mr. Råtta & Tobleronen, nästan hela dagen!
    Ja jisses anamma! Sleep
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-05-12, 23:10

Men det är viktigt att påpeka att Toblerone vill satsa miljarder på de bidragstagare som redan får mest. Samtidigt som hon ignorerar de som har det sämst. Var det rättvisa ni kallade det?

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 00:18

Du vet att du snackar skit Mr. Råtta, i vanlig ordning är du bara ute efter att skapa oreda och tjafsa,

Ett överlagt uselt betende, kallas det för, Twisted Evil
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-05-13, 00:24

Mona S kläcker ur sej ideer som inte Maria Wetterstrand är med
    på eftersom hon inte anser att MP är så "vänster". Mona S
    kläcker ur sej ytterligare ideer som Lars Ohly inte gillar eftersom
    han anser att de "andra" står för långt till höger, kan ngn
    förklara hur de ska få ihop det till valet 2010?
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 33 Empty politiskt task spel.

Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 00:45

lazy skrev:Mona S kläcker ur sej ideer som inte Maria Wetterstrand är med
    på eftersom hon inte anser att MP är så "vänster". Mona S
    kläcker ur sej ytterligare ideer som Lars Ohly inte gillar eftersom
    han anser att de "andra" står för långt till höger, kan ngn
    förklara hur de ska få ihop det till valet 2010?

Den "rödgröna röran" är ett politiskt task spel som aldrig tidigare skådats i Sverige.
    Dessa tre " samarbetspartners " är djupt oeniga om de mest fundamentala politiska frågor, har en spännvidd som borde omöjliggöra samarbete, likt förbannat påstår de sig samarbeta.
    De är de facto en fara för demokratin och deras "samarbete" kommer bara att spä på politikerförakt.
    Det är en lek med elden som dessa rörister sysslar med, vinnaren kommer förmodligen att heta SD.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-05-13, 00:47

lazy,

Det är inte för intet de kallas den rödgröna röran.

martin,

Bjäbba på du. Jag har fakta på min sida. Toblerone satsar mångmiljardbelopp på de bidragslyftare som ida har full pott i systemen. De som har det sämst får ingenting. Röran kallar det rättvisa.

Måste vara surt för lille martin att konstatera att röran inte kommer "ge" honom ett öre.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-05-13, 08:59

GustavAnder skrev:
    Dessa tre " samarbetspartners " är djupt oeniga om de mest fundamentala politiska frågor, har en spännvidd som borde omöjliggöra samarbete, likt förbannat påstår de sig samarbeta.

Ungefär samma sak sas när Alliansen bildades. Många trodde inte på att det skulle fungera. Resultatet, tja, det har väl blivit ungefär som man kan förvänta sig att resultatet blir med de rödgröna.

Dvs det största partiet kommer i realiteten ha makten, och dom andra kommer ha följa snällt i deras ledband....

Moderaterna styr alliansen som dom vill, och om de rödgröna vinner, så kommer sossarna styra som dom vill. Och precis som moderaterna kastar åt sina lydpartier små belöningar i form av att dom kan få igenom nåt förslag ibland, så kommer sossarna göra likadant.

Är det bra? Nej, jag tycker inte att det är bra att 1 parti sitter med makten. Även om det på pappret är flera som delar på den.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 33 Empty Martin &Red idiot

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-05-13, 09:18

förstår inte! de är så insnöade i sosseriet och så blinda att Mona skulle få göra vad hon vill med dem, de skulle ändå tindra med ögonen och säga tack Mona för att du vill köra upp en stock i röven på mig!, jag är så glad att röd gröna röran bråkar vidare, det går inte en dag utan att de klagar på varandra, men Martin och gänget vägrar se det affraid . Sen är ju frågan hur fan bidragstagarna kan klaga när de bor i Sverige, världens bästa bidragsland! då är man girig, gnällig, och egoist! ja helt enkelt en SOSSE!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-13, 09:18

Corven skrev:
    GustavAnder skrev:

Ungefär samma sak sas när Alliansen bildades. Många trodde inte på att det skulle fungera. Resultatet, tja, det har väl blivit ungefär som man kan förvänta sig att resultatet blir med de rödgröna.

Dvs det största partiet kommer i realiteten ha makten, och dom andra kommer ha följa snällt i deras ledband....

Moderaterna styr alliansen som dom vill, och om de rödgröna vinner, så kommer sossarna styra som dom vill. Och precis som moderaterna kastar åt sina lydpartier små belöningar i form av att dom kan få igenom nåt förslag ibland, så kommer sossarna göra likadant.

Är det bra? Nej, jag tycker inte att det är bra att 1 parti sitter med makten. Även om det på pappret är flera som delar på den.

Exakt corven
    Gillar inte vårat blocksystem. Det känns ofta som om det spelar ingen roll vilken ideologi man har eller känner sig närmast.
    Att lägga sin röst på ett mindre parti ger en ingen garanti.
    Vi har två partier i sverige ett rött ett blått.
    Känns också lite som att små partier kan "lova" lite vad som dom riskerar icke att få genomföra sina ideer.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 09:27

Det tror jag är fel, hoppas det iallafall?
    Moderatalliansens regim med sin tre små, vet vi ju bara är ett spel för galleriet,

Ett spel som inte de rödgröna kommer ta över om dom vinner valet, då får vi se en koalition som regerar tillsammans! Wink
    Något man också redan deklarerat, både Mp och V har ju också visat klart att dom inte tänker bli Mona Sahlins knähundar!

Är helt säker på att Mona Sahlin inte ens är intresserad att bilda en ny regering tillsammans med några knäsittare! No

Och till Mr. Råtta, fortfarande är inte allt kronor och ören, självklart ska dom som har det svårast gå först, för tyvärr så är det ju så att många har det t.o.m tyngre än vad jag har, dom kommer först! Wink
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-05-13, 09:28

x-medborgare skrev:
    Corven skrev:
    GustavAnder skrev:

Exakt corven
    Gillar inte vårat blocksystem. Det känns ofta som om det spelar ingen roll vilken ideologi man har eller känner sig närmast.
    Att lägga sin röst på ett mindre parti ger en ingen garanti.
    Vi har två partier i sverige ett rött ett blått.
    Känns också lite som att små partier kan "lova" lite vad som dom riskerar icke att få genomföra sina ideer.

Så är det nog många som känner, men som jag ser det är det just "partiet" som är fel, med det menar jag att det finns INGET annat som gäller än just PARTIET, att ALDRIG ens tänka sig stödja ett förslag från ett annat parti, även om detta är just vad man VILL ha, men röstar nej enbart för att förslaget kommer från de andra, att MOTARBETA varandra till varje pris.

Jag tror inte ett ögonblick på att det gör någon större skillnad VILKA som sitter vid makten, den absolut största skillnaden, det är för POLITIKERNA, vilka som ska få hamna vid köttgrytorna och förse sig...
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 33 Empty öö nej.

Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 09:55

Corven skrev:
    GustavAnder skrev:

Jämförelsen saknar helt relevans. Skillnaden mellan allians för sverige partierna är marginell, mellen rödgröna röran är den milsvid. Sahlin ville först inte ha med vänsterpartiet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 10:15

Löjligt påtalande, Mona Sahlin tänkte om och lyssnade in sin omgivning, jämfört med Reinfeldts och resten av alliansens pituetter och helomvändningar så är ju samarbetstjafset inom oppositionen innan bitarna föll på plats, bara light?
    Dessutom är ju moderaterna på god väg att utplåna sina allierade, men dom valde ju själv att bli knähundar! Wink

Något dom nu först börjar förstå, men det är ju ett av borgaralliansens varumärken efter alla misslyckanden, att det tar en bra stund innan polleterna ramlar ner,

Något man ska få erfara framåt valet, att det kostade mer än det smakade! Twisted Evil
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 10:25

Vänsterpartiet och miljöpartiet har bara används som valboskap av socialdemokraterna, de har aldrig haft några ministerposter, de har endast fått vara med på interna möten och har de inte dansat efter s-pipan så har de åkt ut fortare än man kan säga jisses! clown
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 10:44

Ta och ransaka dina egna du Mr. Blue!

Allians för sverige ger kannibalism inom politiken ett ansikte!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 11:45

martin7lindgren skrev:Ta och ransaka dina egna du Mr. Blue!

Allians för sverige ger kannibalism inom politiken ett ansikte!

Tycker det är bra att alliansen går mot ett parti, skall ett parti ha regeringsmakten så skall det också ha en spännvidd i åsikter som åtminstone 50% av väljarna kan ställa upp på!

Det blir inte mer demokratiskt ju fler partier det finns däremot så bör det finnas åtminstone två inriktningar!

Sossar med ca 35-40% av rösterna som ensamma sitter och bestämmer val efter val leder till missnöje förr eller senare det säger sig själv!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:41