Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 10 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 10:28

Cleopatra....

Nej, jag har ingen rådis nu. Men jag hade under tio år. Födde upp en del också, främst blåa råttor.

Underbara djur!

queen
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-04-21, 10:35

martin7lindgren skrev:Självklart så räknas väl båda föräldrarnas inkomst när man är gifta, Reinfeldts har otroligt hög inkomst, 250. 000/mån
    Det motsvarar vad Göran Persson's fru (Anitra Steen) tjänar per månad UTAN att ta hänsyn till Görans inkomster som troligtvis är högre än en statsministers.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 10:39

Men nu hade ju inte Göran Person anställda därhemma för minilön?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-04-21, 11:12

martin7lindgren skrev:Men nu hade ju inte Göran Person anställda därhemma för minilön?
    Är svensk minilön en lägre (eller högre) ersättning än det som svenska ungdomar får när de jobbar som au pair i England, Frankrike eller annat europeiskt land? Är orsaken till att familjer hyser en au-pair endast den att de vill ha en billig arbetskraft? Själv har jag haft uppfattningen att många av de engelska familjer som skaffar en au-pair gör det av hjälpsamhet gentemot de ungdomar som vill bo där billigt för att lära sig språket och komma bort från en grå vardag en stund. Det handlar inte om att de svenska barnen skall bo där för att TJÄNA några pengar som de har med sig hem sen. De bränner varenda krona på plats!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 11:28

Du får säga och tycka vad du vill Dirty Dog, så står jag för min bit,och tycker vad jag vill!

Och jag tycker det speglar på dålig moral när två så högavlönade som Reinfeldt väljer att betala minilön till sin personal,
    Man lutar sig till sitt försvar att man bara följer regelverket!
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 12:15

Regndrottning skrev:Cleopatra....

Nej, jag har ingen rådis nu. Men jag hade under tio år. Födde upp en del också, främst blåa råttor.

Underbara djur!

queen

Hehe, ok... Cool Jag har iofs inte så mycket erfarenhet av råttor men de har väl inte varit det djur jag satt som favorit nr 1 på listan direkt.. Wink

Nu har dock min yngste som fått för sig att han absolut vill ha en råtta *suckar* Det jag undrar är hur de är ur allergisynpunkt. Han är väldigt allergisk mot katt och björkpollen, brukar allergiker reagera på råttor också?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 12:20

cleopatra skrev:

Underbara djur!

queen

Hehe, ok... Cool Jag har iofs inte så mycket erfarenhet av råttor men de har väl inte varit det djur jag satt som favorit nr 1 på listan direkt.. Wink

Nu har dock min yngste som fått för sig att han absolut vill ha en råtta *suckar* Det jag undrar är hur de är ur allergisynpunkt. Han är väldigt allergisk mot katt och björkpollen, brukar allergiker reagera på råttor också?

Råttor är minst allergiframkallande av alla pälsdjur. Så på den fronten kan du nog vara trygg. I annat fall finns det nakenråttor... Wink

Men se då till att sonen skaffar minst två råttor. De är sällskapliga djur och vill gärna ha kompisar. Och att han skaffar råtta från godkänd uppfödare. De är något dyrare men värda sitt pris då de kommer med stamtavla.

Sedan har du inget problem med matrester... Råttorna äter dem så gärna!
    Very Happy

queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 12:44

Hur var det med dina blåa råttor, hade ingenn aning om att det fanns innan du berättade första gången Regndrottning?

Visst var dom vanliga brunråttor, som blivit blåa, hur varför, kommer inte ihåg vad du sa?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 12:53

Tamråttor är samma art som 'kloak'råttorna. Rattus Norwegicus...

Råttor har varit sällskapsdjur sedan 1880-talet.

Tamråttor är förädlade vildråttor. Där har man tagit ovanliga exeplar beträffande färg och teckning och på så sätt fått fram många olika färger och teckningar.

Det finns standard inom dessa vilket man kan lättast kolla på http://www.rattsallskapet.se/

Där hittar man lista över uppfödare samt en massa bra tips om hur en råtta skall helst ha det.

queen
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 12:54

Regndrottning skrev:
    cleopatra skrev:

Underbara djur!

queen

Råttor är minst allergiframkallande av alla pälsdjur. Så på den fronten kan du nog vara trygg. I annat fall finns det nakenråttor... Wink

Men se då till att sonen skaffar minst två råttor. De är sällskapliga djur och vill gärna ha kompisar. Och att han skaffar råtta från godkänd uppfödare. De är något dyrare men värda sitt pris då de kommer med stamtavla.

Sedan har du inget problem med matrester... Råttorna äter dem så gärna!
    Very Happy

queen

Hehe, matrester??? Rolling Eyes Jag har en matglad man och två tonårskillar, vem fan får matrester över..*asg* Nä, skojade bara, IBLAND blir det lite över, det borde räcka till råttmat iaf. Du skrev att du födde upp BLÅA råttor, visste inte ens att det fanns olika sorter. Någon som är att föredra, som är lättare att få tama tex?

Jag får väl ta ett snack med hans far då och se vad han tycker. Tack så jättemycket för tipsen om godkänd uppfödare och att de bör vara två. Blir det råttköp ska jag absolut följa dina råd och dessutom plugga in mig på ämnet så jag vet lite mer!
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 13:01

Matrester, ja... som potatisskal... Det älskar råttorna!

Jag kan bistå med en hel del råd då jag födde upp i ca 10 år. Så fråga gärna. Jag illar att prata om råttor. Men kanske skall vi då starta en särskild tråd om ämnet? Det är ju inte riktigt passande på denna... Wink

Där skulle jag även kunna lägga ut bilder på olika varianter som jag har haft. Men jag har inte ägt alla varianter som finns att tillgå.

Du kan tro mig när jag säger att råttor blir mycket tillgivna och sällskapliga. Jag kan berätta många dråpliga historier om råtternas ageranden...
    Very Happy

queen
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 13:46

Men kanske skall vi då starta en särskild tråd om ämnet? Det är ju inte riktigt passande på d
    enna...

Ja, det gör vi!! Fast just nu är jag så förbannad över debattartikeln jag läste på AB!! No Gå in på Aktuella händelser och läs "ÄR DETTA SANT" om du inte redan gjort det så får du se. Där kan vi prata om råttor! Inga små gulliga tamråttor inte utan STORA FETA ÄCKLIGA KLOAKRÅTTOR!! Fast egentligen är det taskigt mot råttorna att ens jämföra dem med detta avskum
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 13:51

cleopatra skrev:
    Men kanske skall vi då starta en särskild tråd om ämnet? Det är ju inte riktigt passande på d
    enna...

Ja, det gör vi!! Fast just nu är jag så förbannad över debattartikeln jag läste på AB!! No Gå in på Aktuella händelser och läs "ÄR DETTA SANT" om du inte redan gjort det så får du se. Där kan vi prata om råttor! Inga små gulliga tamråttor inte utan STORA FETA ÄCKLIGA KLOAKRÅTTOR!! Fast egentligen är det taskigt mot råttorna att ens jämföra dem med detta avskum

Been there... done that!

Men jag startar en tamråttstråd under Hobby och fritid. Där kan jag lägga upp lite olika bilder som jag har. Och du kan ställa vilka frågor du vill....jag kan mycket. Och jag har litteratur, (nånstans, där jag kan slå upp det jag inte kan på rak arm.

Titta till det om ca en halvtimme...
    Wink

queen
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-21, 14:00

jag fick in en råtta under diskbänken för en tid sen men den gav jag ett blått medel och nu är den väck! men det var ju en vild sk skadedjur! har någon sett till forumråttan föresten? Very Happy
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-04-21, 21:54

Jaså martin driver 2 stora projekt. Undrar hur många dödsjuka förtidspensionärer som mäktar med det...

Tur att martin håller med om att det bakom sosseriets retorik helt saknas politik.

F.ö anser jag att folk får spendera sina pengar som de vill. Om martins hjältar får styra kanske de inför tvångsinriktad konsumtionsstyrning. Men vem vet? Proppmätt betalade säkert inte mer än minsta möjliga för lyxrenoveringen av herrgården hans.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-21, 22:15

råttan Today at 8:54 pm
    Jaså martin driver 2 stora projekt. Undrar hur många dödsjuka förtidspensionärer som mäktar med det...

Kan inte annat än hålla med, de flesta svårt sjuka orkar inte ens
    sitta framför datorn ngn längre stund.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-21, 23:04

Av nån anledning kryllar forumet av vänstermuppar som kan allt utom att jobba.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 02:07

Du verkar lyckligt ovetande du, Mr. Råtta! No
    Påstår du att det bara är blånäsorna som jobbar i det här landet?
    Innbillar du dig att ni blånäsor slipper undan sjukdomar, skador och åldrande?
    Du är fan bara för mycket! No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-04-22, 02:09

Nej martin, jag påstår att du och Anna är simulanter.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 02:17

Driver martin 2 stora projekt? Säger du det Lazy? No
    Lika fel ute som vanligt, däremot har martin två stora projekt på gång som han ska deltaga i framöver, det du Wink

Som iallafall jag tycker är stora, en TV grej med 8 halvtimmes avsnitt är rätt stort, Wink

Ett stort konvent i Göteborg framåt hösten, 3 dagar som inbjuden, tillsammans med en massa samhällshöjdare, ett konvent som garanterat kommer höra talas om sig, Wink

Självklart intressanta projekt, där jag får användning av många av mina livserfarenheter, då båda grejerna handlar just om hemlöshet och utsatthet bland annat! Wink

Inte utan att det känns rätt pirrigt redan nu, när man tänker på vad man gett sig in i! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 02:21

Påstå vad du vill Mr. Råtta, vem fan bryr sig, inte jag iallafall!
    Roar det dig att kränka sjuka och handikappade medmänniskor så får du väl göra det!
    Mamma råttas stora stolhet kanske! No
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-22, 02:21

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 02:23

Du får väl gissa hur mycket du vill, men nej, nej?
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-04-22, 02:34

martin7lindgren skrev:Självklart så räknas väl båda föräldrarnas inkomst när man är gifta, Reinfeldts har otroligt hög inkomst, 250. 000/mån,
    Men man väljer att betala minsta möjliga lön till sina barntjejer, minilön är vad som gäller,
    Sen har vi ju en hög arbetslös här hemma bland ungdomar, så varför då inte anställa och betala avtalslön?
    Reinfeldts har ju också barnbidrag för sina tre barn som alla andra, och jag tycker iallafall att vårt statsministerpar oavsett om man väljer aupair eller inte betalar riktig avtalslön?

Det var en konstig matematik. Så du menar att fru reinfeldt har inte någon rättighet till sitt eget arvode/lön?
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-04-22, 02:35

martin7lindgren skrev:Men nu hade ju inte Göran Person anställda därhemma för minilön?

Du pratar dynga, det vet vi öht inte.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:16