Nej, jag har ingen rådis nu. Men jag hade under tio år. Födde upp en del också, främst blåa råttor.
Underbara djur!
Det motsvarar vad Göran Persson's fru (Anitra Steen) tjänar per månad UTAN att ta hänsyn till Görans inkomster som troligtvis är högre än en statsministers.martin7lindgren skrev:Självklart så räknas väl båda föräldrarnas inkomst när man är gifta, Reinfeldts har otroligt hög inkomst, 250. 000/mån
Är svensk minilön en lägre (eller högre) ersättning än det som svenska ungdomar får när de jobbar som au pair i England, Frankrike eller annat europeiskt land? Är orsaken till att familjer hyser en au-pair endast den att de vill ha en billig arbetskraft? Själv har jag haft uppfattningen att många av de engelska familjer som skaffar en au-pair gör det av hjälpsamhet gentemot de ungdomar som vill bo där billigt för att lära sig språket och komma bort från en grå vardag en stund. Det handlar inte om att de svenska barnen skall bo där för att TJÄNA några pengar som de har med sig hem sen. De bränner varenda krona på plats!martin7lindgren skrev:Men nu hade ju inte Göran Person anställda därhemma för minilön?
Regndrottning skrev:Cleopatra....
Nej, jag har ingen rådis nu. Men jag hade under tio år. Födde upp en del också, främst blåa råttor.
Underbara djur!
cleopatra skrev:Regndrottning skrev:Cleopatra....
Underbara djur!
Hehe, ok... Jag har iofs inte så mycket erfarenhet av råttor men de har väl inte varit det djur jag satt som favorit nr 1 på listan direkt..
Nu har dock min yngste som fått för sig att han absolut vill ha en råtta *suckar* Det jag undrar är hur de är ur allergisynpunkt. Han är väldigt allergisk mot katt och björkpollen, brukar allergiker reagera på råttor också?
Regndrottning skrev:cleopatra skrev:Regndrottning skrev:Cleopatra....
Underbara djur!
Hehe, ok... Jag har iofs inte så mycket erfarenhet av råttor men de har väl inte varit det djur jag satt som favorit nr 1 på listan direkt..
Nu har dock min yngste som fått för sig att han absolut vill ha en råtta *suckar* Det jag undrar är hur de är ur allergisynpunkt. Han är väldigt allergisk mot katt och björkpollen, brukar allergiker reagera på råttor också?
Råttor är minst allergiframkallande av alla pälsdjur. Så på den fronten kan du nog vara trygg. I annat fall finns det nakenråttor...
Men se då till att sonen skaffar minst två råttor. De är sällskapliga djur och vill gärna ha kompisar. Och att han skaffar råtta från godkänd uppfödare. De är något dyrare men värda sitt pris då de kommer med stamtavla.
Sedan har du inget problem med matrester... Råttorna äter dem så gärna!
enna...Men kanske skall vi då starta en särskild tråd om ämnet? Det är ju inte riktigt passande på d
cleopatra skrev:enna...Men kanske skall vi då starta en särskild tråd om ämnet? Det är ju inte riktigt passande på d
Ja, det gör vi!! Fast just nu är jag så förbannad över debattartikeln jag läste på AB!! Gå in på Aktuella händelser och läs "ÄR DETTA SANT" om du inte redan gjort det så får du se. Där kan vi prata om råttor! Inga små gulliga tamråttor inte utan STORA FETA ÄCKLIGA KLOAKRÅTTOR!! Fast egentligen är det taskigt mot råttorna att ens jämföra dem med detta avskum
martin7lindgren skrev:Självklart så räknas väl båda föräldrarnas inkomst när man är gifta, Reinfeldts har otroligt hög inkomst, 250. 000/mån,
Men man väljer att betala minsta möjliga lön till sina barntjejer, minilön är vad som gäller,
Sen har vi ju en hög arbetslös här hemma bland ungdomar, så varför då inte anställa och betala avtalslön?
Reinfeldts har ju också barnbidrag för sina tre barn som alla andra, och jag tycker iallafall att vårt statsministerpar oavsett om man väljer aupair eller inte betalar riktig avtalslön?
martin7lindgren skrev:Men nu hade ju inte Göran Person anställda därhemma för minilön?