Som jag förstår så har ett par hennes barn den diagnosen och då slår du nog inte henne på fingrarna i den frågan.
+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters
LEVE MONA SAHLIN...
SiP- Antal inlägg : 4427
- Inlägg 126
Sv: LEVE MONA SAHLIN...
Lägg av Martin, Cleo är antagligen den som är trevligast härinne, varför hoppa på henne??
Som jag förstår så har ett par hennes barn den diagnosen och då slår du nog inte henne på fingrarna i den frågan.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 127
Lägg av själv du, grabben!
Jag säger väl vad jag vill,jag tror nog att Cleopatra klarar av min fråga själv?
Jag säger väl vad jag vill,jag tror nog att Cleopatra klarar av min fråga själv?
- Inlägg 128
Hmmm...? Någon som vet vad som hänt, då dom 1000 första inläggen i Leve Mona tråden bara försvann?
men vad gör det,
Leve Mona tråden lever ju vidare ändå!
men vad gör det,
- Inlägg 129
martin7lindgren skrev:Lägg av själv du, grabben!
DET är ditt stora problem, du tycker att du kan vräka ur dig hur mycket som helst, men så fort någon svarar med samma mynt går du i taket och bara hackar på som en djäkla duracellkanin på 24volts batterier..
Aldrig funderat på varför du just får så mycket skit??
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 130
martin7lindgren skrev:Hmmm...? Någon som vet vad som hänt, då dom 1000 första inläggen i Leve Mona tråden bara försvann?
men vad gör det,
Det kan vara någon inställning i forumet som gör att det raderas automatiskt när det kommer upp i ett visst antal. Jag har iofs ett testforum på samma site, för stt kolla funktionerna, men det vete sjutton om jag ids sitta och göra över tusen inlägg bara för att testa det
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 131
Corven skrev:... men det vete sjutton om jag ids sitta och göra över tusen inlägg bara för att testa det
Varför inte anlita duracellkaninen?
cleopatra- Antal inlägg : 511
- Inlägg 132
Ja du Martin, du får tolka det som du vill. Jag har fortfarande inget emot dig, jag kan fortfarande skilja på person och beteende, men om någon använder mina barns diagnoser som nedvärderande skällsord blir jag både ledsen och förbannad. Jag har kämpat i tio år för att de ska få den hjälp de behöver och samtidigt försökt informera alla i deras omgivning om vad det innebär att ha diagnosen för att dels motverka alla fördomar som folk har och dels försäkra mig om att de får rätt bemötande.
Jag har suttit framför datorn och läst till ögonen blödde, jag har pratat mig hes till ingen orkade lyssna på mig längre, jag har gråtit floder tills inga tårar fanns kvar och jag har förbannat livets orättvisa som gör varje dag i mina pojkars liv till en kamp.
Om man i tio års tid kämpar för deras rätt till utbildning, en riktig diagnos och adekvat hjälp samtidigt som man försöker räcka till för tre barn till, sköta jobbet och hålla ihop äktenskapet och när varje dag känns som en kamp för att hålla näsan över vattenytan så får du faktiskt ursäkta om man reagerar när någon så nonchalant använder diagnoserna för att poängtera vilket förakt de känner för någon annan. Det ÄR oinsatt att göra det och blir du förbannad för att jag försvarar mina pojkar så bli det då för all del.
Nu är jag skittrött och ska sova. Godnatt.
Jag har suttit framför datorn och läst till ögonen blödde, jag har pratat mig hes till ingen orkade lyssna på mig längre, jag har gråtit floder tills inga tårar fanns kvar och jag har förbannat livets orättvisa som gör varje dag i mina pojkars liv till en kamp.
Om man i tio års tid kämpar för deras rätt till utbildning, en riktig diagnos och adekvat hjälp samtidigt som man försöker räcka till för tre barn till, sköta jobbet och hålla ihop äktenskapet och när varje dag känns som en kamp för att hålla näsan över vattenytan så får du faktiskt ursäkta om man reagerar när någon så nonchalant använder diagnoserna för att poängtera vilket förakt de känner för någon annan. Det ÄR oinsatt att göra det och blir du förbannad för att jag försvarar mina pojkar så bli det då för all del.
Nu är jag skittrött och ska sova. Godnatt.
kanaljen- Antal inlägg : 609
- Inlägg 133
martin7lindgren skrev:Hmmm...? Någon som vet vad som hänt, då dom 1000 första inläggen i Leve Mona tråden bara försvann?
men vad gör det,
Det är ändå ingen som läser det! Ingen större förlust.
- Inlägg 134
martin7lindgren skrev:Okey, Mr. Kanalj!
Säger du det, tio avklippta tår och flera fingrar klassas alltså som ett 40 % handikapp av sveriges samlade läkarkår och FK!
Men skulle vara intressant hur en "tuttifrutti" som du skulle låta i liknande situation,
Om du inte visste det innan så går nötter som du, under namnet "tuttifruttis" i min värld,
Men du ha ju skapat det själv som fd amfetaminmissbrukare.
- Inlägg 135
RedCloud skrev:"Några avklippta tår är inte ett funktionhinder som kräver förtidspension."
Högerns självutnämnda förtroendeläkare uttalar sig....
Det är inte orsak för att få förtidspension. En kompis till mig krockade med motorcykeln och bröt ryggraden, sitter numera i rullstol. Sju år efter olycka så tog han examen i maskinteknik. Visst, han har aldrig missbrukat amfetamin och pajat hjärnan.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 136
kanaljen skrev:RedCloud skrev:"Några avklippta tår är inte ett funktionhinder som kräver förtidspension."
Det är inte orsak för att få förtidspension. En kompis till mig krockade med motorcykeln och bröt ryggraden, sitter numera i rullstol. Sju år efter olycka så tog han examen i maskinteknik. Visst, han har aldrig missbrukat amfetamin och pajat hjärnan.
Ja ja kanaljen vi fattar vad du vill uppnå! Lägg Ner!
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 137
nu är ju allas förrutsättningar olika
Redvictory skrev:kanaljen skrev:RedCloud skrev:"Några avklippta tår är inte ett funktionhinder som kräver förtidspension."
Ja ja kanaljen vi fattar vad du vill uppnå! Lägg Ner!
Oavsett om man är sjuk,handikappad eller kärnfrisk.
Så generalisera åt varken det ena eller andra hållet går inte.
Som jag ser det med sjuka och handikappade, ska de ha möjligheten att få jobba om de vill och de kan.
De ska inte tvingas till nåt de inte orkar eller klarar av, bara för att de ska jobba.
För de allra flesta som är sjuka eller handikappade, har en inre drivkraft och vill faktiskt göra saker. Men låt dem gör det i sin egen takt och i den omfattning det klarar av
- Inlägg 138
Till Mr. Kanalj, vill jag bara säga, visst är jag kantstött, men skallen sitter kvar
Frågan är ju hur det står till med ditt pall?
Inte så bra va?
Inte så bra va?
- Inlägg 139
Nu är det ju så att hur mycket Mr. Kanalj än ylar om droger, så uppkom mina skador till följd av kyla, och hemlöshet, och inget annat!
Många läkare skrev in mig som patienten med stora bokstäver, då man nästan aldrig sett så stora skador som mina var!
Många läkare skrev in mig som patienten med stora bokstäver, då man nästan aldrig sett så stora skador som mina var!
- Inlägg 140
martin7lindgren skrev:Till Mr. Kanalj, vill jag bara säga, visst är jag kantstött, men skallen sitter kvar
Inte så bra va?
Alles gut, jag har aldrig behövt knarka i alla fall.
- Inlägg 141
martin7lindgren skrev:Nu är det ju så att hur mycket Mr. Kanalj än ylar om droger, så uppkom mina skador till följd av kyla, och hemlöshet, och inget annat!
Jaja, vi vet att du är "unik".
- Inlägg 142
Kram på dig Cleopatra, självklart får du sätta ner foten och säga vad du tycker,
Sen är det ju så att när en av dom man respekterar gör det, så lyssnar man, iallafall jag, och du är en av dom respekterade, tro inget annat?
Du har aldrig gjort mig något illa, därmed ska du också behandlas så,
Sen är det ju så att när en av dom man respekterar gör det, så lyssnar man, iallafall jag, och du är en av dom respekterade, tro inget annat?
- Inlägg 143
Ja du Mr. Kanalj!
Du skulle bara veta, om jag skulle berätta om mina två senaste projekt, skulle du nog gå i taket som en raket,
Jag tror att du skulle spåra ut helt och gå sönder i småbitar, därför avstår jag att berätta!
Du skulle bara veta, om jag skulle berätta om mina två senaste projekt, skulle du nog gå i taket som en raket,
Jag tror att du skulle spåra ut helt och gå sönder i småbitar, därför avstår jag att berätta!
- Inlägg 144
martin7lindgren skrev:Kram på dig Cleopatra, självklart får du sätta ner foten och säga vad du tycker,
Tack Martin. När det gäller barnen blir jag en tiger vet du
- Inlägg 145
Det förstår jag, därför känns det viktigt för mig att få säga att jag aldrig avsett dina barn på något sätt,
Men nu mot bättre vetande så förstår jag att det bara gäller att utrycka sig så det inte kan missförstås,
För det vill jag inte!
Visserligen är ju inte jag något barn, men det enda jag avsett är att ifrågasätta en del motståndares status då några av dom använder mig på något sätt som dom rättfärdigar, som sin slagpåse,
Något som du säkert har sett,
Så till sist så hoppas jag att du Cleopatra, nu läser det jag säger på rätt sätt, jag ber alltså om ursäkt om jag sagt något som kan tolkas fel, så vill vi inte ha det, sen är det så att en bra morsa, är en morsa som står fullt upp bakom sina barn!
Men nu mot bättre vetande så förstår jag att det bara gäller att utrycka sig så det inte kan missförstås,
För det vill jag inte!
Visserligen är ju inte jag något barn, men det enda jag avsett är att ifrågasätta en del motståndares status då några av dom använder mig på något sätt som dom rättfärdigar, som sin slagpåse,
Något som du säkert har sett,
Så till sist så hoppas jag att du Cleopatra, nu läser det jag säger på rätt sätt, jag ber alltså om ursäkt om jag sagt något som kan tolkas fel, så vill vi inte ha det, sen är det så att en bra morsa, är en morsa som står fullt upp bakom sina barn!
- Inlägg 146
Det är bra Martin, och jag läser dina ord på rätt sätt. Och visst får du försvara dig, men inte med att använda allvarliga diagnoser som nedsättande epitet. Sen vet du ju vad jag tycker om personangrepp överlag, men om jag skulle hacka på alla för det så skulle jag inte hinna med något annat
Ha en dag!
Ha en dag!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 147
Hur ska vänstern vända på detta?
Hur ska vänstern göra nu för att vända opinionen igen??? Jag tror ju att dom kan göra det... Men hur???
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 148
hmm
ANNA2LINK skrev:Hur ska vänstern göra nu för att vända opinionen igen??? Jag tror ju att dom kan göra det... Men hur???
Margot W?
- Inlägg 149
ANNA2LINK skrev:Hur ska vänstern göra nu för att vända opinionen igen??? Jag tror ju att dom kan göra det... Men hur???
Tror de måste rannsaka sig och inse att det funkar inte att kasta skit ang. borgliga övertramp med svarta löner, tv-licenser etc. etc. och sen tro att medborgarna inte ser deras övertramp.
Sossarna har tyvärr blivit ett "pampparti" där ryggdunkarna och korridorkompisarna går före grundideologin, de måste hitta tillbaka till att vara ett arbetarparti igen, så länge de hålls med dessa "milijonskandaler" så kan moderaterna komma undan med vad som helst, vad dom än hittar på så överskuggas detta av sossarnas inblandnig i alla möjliga pensionsskandaler.
Jag tror och hoppas som du att de kan vända den negativa trenden, men då måste de ändra på sitt synsätt ang. pampväldet inom partiet, bort med medarbetare som missbrukar sin ställning ganeom att ge "kompisar" bra vilkor hit och dit, de måste även kunna säga att "okey, vi har gjort fel...MEN det skall vi ändra på", alltså få tillbaka förtroendet hos folk genom ärlighet, inte genom att dölja misstag...
- Inlägg 150
Man behöver inte säga någonting, sanningen och verkligheten hinner ikapp borgarna ändå,
Tyvärr för alliensens skull, det inträffa igod tid innan går till val 2010,
När vi granskar borgarpolitiken och upptäcker att dom inte har åstadkommit någonting under sina 4 år,
Förutom monterat ner välfärden så mycket dom kunnat!
Leve Mona Sahlin!
Leve de rödgröna!
Tyvärr för alliensens skull, det inträffa igod tid innan går till val 2010,
När vi granskar borgarpolitiken och upptäcker att dom inte har åstadkommit någonting under sina 4 år,
Förutom monterat ner välfärden så mycket dom kunnat!
Leve Mona Sahlin!
Leve de rödgröna!